Ik ben er ook tijdens ramadan geweest en ik kan me niet herinneren dat dat een groot probleem was. Het enige was dat je minder keuze hebt met eten overdag.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:16 schreef louweed het volgende:
[..]
Ja, Ok. De rust vind ik geen probleem. Ik ben er alleen bang voor dat we problemen krijgen met vervoer regelen en hotels ter plekke regelen tijdens de ramadan. Als alle locals op reis naar familie gaan precies in die tijd... Ik vind het wel erg jammer want ik was al weken bezig mezelf aan het oriëneteren op een backpacktripje door Java
In Jakarta in het Bloem Steen hostel, en in Wisma Delima geslapen. Beide op Jalan Jaksa, beide erg goedkoop, maar verwacht er niet te veel van. Sterker nog, verwacht er niks van behalve een ventilator en een zeer matig bed. Maar geen hoertjes o.i.d. daar gezien.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:21 schreef Ravarian het volgende:
Als ik de rit ga maken dan zeker in Executive class. Ik had al gelezen dat er in Jakarta bijna overal hoeren zijn. Heeft een van jullie nog tips voor hotels/dorms waar ik die niet tegenkom? Ik blijf 2 of 3 dagen in Jakarta.
Wij zijn twee keer een nacht naar Six Degrees geweest: http://www.tripadvisor.nl(...)es-Jakarta_Java.htmlquote:Op maandag 3 juni 2013 21:21 schreef Ravarian het volgende:
Heeft een van jullie nog tips voor hotels/dorms waar ik die niet tegenkom? Ik blijf 2 of 3 dagen in Jakarta.
Bandung moet je echt niet overslaan. De stad zelf is niks aan maar de krater van Tangkuban Perahu (een uurtje van de stad af) vond ik echt spectaculair.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef Ravarian het volgende:
Ik ga waarschijnlijk wel vliegen en dan van Yogja naar Malang met de trein om toch wat van de omgeving mee te krijgen.
Ik las laatst dat Bandung net als Jakarta heel snel heel erg druk is geworden en dat veel van de oudere gebouwen inderdaad heel slecht onderhouden zijn, daarom sla ik Bandung over en geef ik de voorkeur om iets langer in Yogja of Malang te blijven.
Ik was er ook tijdens ramadan (in 2009) en heb helemaal niets vooruit geboekt. Alles op de dag zelf of de avond ervoor ter plekke. Btw: ik doe ook niet aan telefoons/ laptops/ iPads e.d.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:47 schreef Ravarian het volgende:
Ik ga ook tijdens de Ramadan naar Java en ben eigenlijk van plan om weinig dingen vooruit te boeken. Ik ga naar Jakarta, Yogjakarta en Malang. Is het in juli dan nog mogelijk om op de dag zelf of een paar dagen van te voren treinen, hotels en vliegtickets te boeken? Of kan ik dat beter vooraf doen?
Als je een beetje geïnteresseerd bent in vaderlandse geschiedenis kan je oud-Jakarta met de Nederlandse overlevering niet missen natuurlijk, maar als niet dan niet. Het is niet de mooiste stad iig.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:48 schreef Metalfreak het volgende:
en ook wij denken dat we Jakarta zelf maar overslaan.
Dat lijkt me dan ook wel het enige redelijk boeiende aan Jakarta, maar voor de rest... Ben vorig jaar in Melaka in Maleisië geweest, daar vond ik het ook wel indrukwekkend dat er nog huizen uit de Nederlandse tijd overeind stonden. Maar als ik hier zo lees dat het allemaal af begint te brokkelen, dan vraag ik me af of het de moeite waard is.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je een beetje geïnteresseerd bent in vaderlandse geschiedenis kan je oud-Jakarta met de Nederlandse overlevering niet missen natuurlijk, maar als niet dan niet. Het is niet de mooiste stad iig.
Er staat nog wel wat dat goed behouden is zoals het gouveneurskantoor, de kerk, de NHM en nog wat, maar het oude goed bewaarde centrum was zeker wel groter.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook wel het enige redelijk boeiende aan Jakarta, maar voor de rest... Ben vorig jaar in Melaka in Maleisië geweest, daar vond ik het ook wel indrukwekkend dat er nog huizen uit de Nederlandse tijd overeind stonden. Maar als ik hier zo lees dat het allemaal af begint te brokkelen, dan vraag ik me af of het de moeite waard is.
Ziet er erg goed uit. Ik kom heel vroeg 's ochtends in Jakarta aan dus heb meteen maar geboekt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef APK het volgende:
[..]
Wij zijn twee keer een nacht naar Six Degrees geweest: http://www.tripadvisor.nl(...)es-Jakarta_Java.html
Zeer aardige en vriendelijke mensen.
Ik zorg dat ik de laatste 10 dagen van de Ramadan niet in Java ben, ik denk dat ik er dan ook geen last van zal hebben. Ik neem zelf alleen een oude telefoon mee zodat ik daar een Indonesische simkaart in kan doen in geval van nood, ben ook niet van plan om mijn laptop of tablet mee te nemen, leid alleen maar af.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik was er ook tijdens ramadan (in 2009) en heb helemaal niets vooruit geboekt. Alles op de dag zelf of de avond ervoor ter plekke. Btw: ik doe ook niet aan telefoons/ laptops/ iPads e.d.
Ja, we willen precies deze weken gaan en het zijn ook precies de weken dat de Idul Fitri is. We hebben besloten om het plan Java ff een jaartje in de vriezer te zetten. Dit jaar waarschijnlijk naar Thailand. In ieder geval bedankt voor de tips!quote:Op maandag 3 juni 2013 18:33 schreef elcastel het volgende:
Volgens mijn vrouw (Javaantje) is het inderdaad wel moeilijker om last-minute dat soort dingen te regelen. Ik kan daar zelf niks over zeggen; zij regelt altijd alles daar. Maar Ramadan is wel de tijd dat alle families bij elkaar komen natuurlijk, meestal in huis overigens.
Ben je gebonden aan die weken louweed ?
Overnachting, enigzins redelijk is 300.000 give or take. Je komt er een heel eind mee. Tours (vooral die van meerdere dagen en de toeristische dingen (jungle/bromo) en dergelijke zijn wel weer relatief duur maar dan hoef je tijdens zo'n tour ook bijna niks meer uit te geven.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:03 schreef Ravarian het volgende:
Nog een vraagje: Is 50 euro per dag voor 30 dagen genoeg voor slapen in hostels, eten, vervoer en uitstapjes? 50 euro zijn nu zo'n 660.000 idr.
Ik heb rond de 25 euro per dag per persoon uitgegeven in drie weken, reizende met twee personen en dat was echt niet zuinig aan doen. Tours heb je niet nodig, Bromo zelf doen is veel leuker. Duiken kan van dat geld niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:45 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Overnachting, enigzins redelijk is 300.000 give or take. Je komt er een heel eind mee. Tours (vooral die van meerdere dagen en de toeristische dingen (jungle/bromo) en dergelijke zijn wel weer relatief duur maar dan hoef je tijdens zo'n tour ook bijna niks meer uit te geven.
Ik snap niet dat jij India zoveel gevaarlijker vindt. In Indonesië heb je nog ruim baan om keihard te rijden jezelf dood te rijden, in India door de drukte niet. Dus ik vond Indonesië absoluut gevaarlijker.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:31 schreef Individual het volgende:
Voor de eerste keer is er genoeg te doen in Java om 2 weken te vullen. Ik heb er gewoon gereden en dat ging prima. Het is geen Nederland, maar ook geen India om even de extremen te pakken.
Ik zou de plek van de familie bezoeken waar dat ook is. Dat heb ik ook gedaan in Solo, alleen is de familie er al voor WOII vertrokken. De volgende keer wil ik ook naar Semarang waar m'n oma geboren is.
Yogyakarta vond ik een van de interessantste plekken met tempels, Nederlandse overlevering, vulkanen, kloosters, musea, paleizen en meer.
Met die redenatie is Duitsland het gevaarlijkste land ter wereld. Als je jezelf niet comfortabel voelt op de openbare weg moet je het niet doen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:39 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij India zoveel gevaarlijker vindt. In Indonesië heb je nog ruim baan om keihard te rijden jezelf dood te rijden, in India door de drukte niet. Dus ik vond Indonesië absoluut gevaarlijker.
Onzin, dat ligt natuurlijk ook aan de (levensmoeheid) van je medeweggebruikers en als je dat meetelt vind ik het verkeer in Indonesië toch echt gevaarlijker.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Met die redenatie is Duitsland het gevaarlijkste land ter wereld. Als je jezelf niet comfortabel voelt op de openbare weg moet je het niet doen.
Ik ben in Sulawesi geweest. Vond het erg mooi daar. Ik heb geen hele bijzondere tips voor je. Vanaf Makassar kun je makkelijk de bus pakken naar Rantepao. Daar moet je zeker een aantal dagen blijven voor de begrafenisceremonies en het bezoeken van de graven zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:14 schreef -aad- het volgende:
Iemand ervaring met reizen in Sulawesi? Ik heb grofweg een maand om van zuid naar noord te komen en ga daar nog een weekje duiken. Iemand toevallig een goed blog ofzo? Tips voor goeie dingen die niet in de gebruikelijke reisgidsen staan?
Java is heel klein. Makkelijk om daar op deze manier tips voor te geven!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:04 schreef denkjedat het volgende:
Yeah 25 Juli is het zo ver ! DjD gaat richting Java![]()
Worden daar gelukkig opgevangen door locals en naar een hotel begeleid.
Neem voor de kinderen daar mijn oude ps2 mee zodat zij er lekker op kunnen gamen.
Iemand nog tips?
Oeps.. iets te enthousiast gereageerd. ik land in surabaya en zal vanuit daar richting bali trekken ( met tussenstops uiteraard )quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
Java is heel klein. Makkelijk om daar op deze manier tips voor te geven!
Nog steeds iets te snel?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:16 schreef denkjedat het volgende:
Oeps.. iets te enthousiast gereageerd. ik land in surabaya en zal vanuit daar richting bali trekken ( met tussenstops uiteraard )
Je heb DMquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nog steeds iets te snel?![]()
Wat zijn de tussenstops die je gaat doen. Hoe lang heb je. Waar hou je van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |