quote:Acteur en regisseur Marc van Uchelen (42) overleden
door Lex Boon
CULTUUR Acteur en regisseur Marc van Uchelen is op 42-jarige leeftijd overleden. Op 16-jarige leeftijd speelde hij de rol van Anton Steenwijk in 'De Aanslag' van Fons Rademakers. Een film die in 1987 een Oscar won in de categorie Beste Buitenlandse film.
Van Uchelen studeerde in 1996 af aan de Nederlandse Filmacademie. Hij regisseerde zelf commercials en films (Ventimiglia, Pisvingers) en speelde in diverse films van Eddy Terstall (Rent A Friend, Hufters & Hofdames). Hij was onlangs nog te zien in kleine rollen in de tv-serie 'Divorce' en in de film 'Boven is het stil'.
Van Uchelen was getrouwd met actrice Lies Visschedijk, bekend van haar rol als Roelien in Gooische Vrouwen, en had twee zoons. Over de doodsoorzaak is nog niets
bekendgemaakt
quote:Marc van Uchelen (42) beroofde zichzelf van het leven
van onze redactie
AMSTERDAM -
Regisseur en acteur Marc van Uchelen, de man van Gooische Vrouwen-actrice Lies Visschedijk, heeft zelf besloten om uit het leven te stappen.
Gisteravond kwam het tragische nieuws naar buiten dat Van Uchelen was overleden. Over de doodsoorzaak werd toen niets bekendgemaakt.
"Van Uchelen heeft zelf besloten uit het leven te stappen", heeft een woordvoerder van de familie aan Shownieuws laten weten. De familie wil verder geen uitspraken doen.
Marc van Uchelen speelde als zestienjarige een belangrijke rol als de jonge Anton Steenwijk in de verfilming van het boek De Aanslag van schrijver Harry Mulisch.
Ook speelde hij in vijf films van regisseur Eddy Terstall, waaronder Hufters & Hofdames en Rent a Friend. Onlangs speelde de acteur nog kleine rollen in de serie Divorce en de film Boven is het stil van regisseur Nanouk Leopold. De regisseur, acteur en producent is 42 jaar oud geworden.
Marc van Uchelen laat twee zoontjes acht
Eerlijk gezegd heb ik er niet de behoefte aan om het te weten, en lijkt het me ook niet noodzakelijk dat we het te weten komen. Het is al vreselijk genoeg voor zijn familie en vrienden dat-ie dood is, zonder dat half Nederland ineens wil weten waaraan hij is overleden. Er bestaat ook zoiets als privacy. Maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Vraag me wel af waaraan hij is overleden eigenlijk.
Inderdaad, Roef Ragas die plotseling overleed. Toeval of niet; hij was ook 42quote:Op maandag 3 juni 2013 10:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik moest gelijk denken aan die andere Gooische Vrouwen dame die ook haar man verloor.... ontzettend verdrietig bericht
Ik wil het wél weten...quote:Op maandag 3 juni 2013 10:11 schreef PeterKelder het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik er niet de behoefte aan om het te weten, en lijkt het me ook niet noodzakelijk dat we het te weten komen. Het is al vreselijk genoeg voor zijn familie en vrienden dat-ie dood is, zonder dat half Nederland ineens wil weten waaraan hij is overleden. Er bestaat ook zoiets als privacy. Maar dat is mijn mening.
Waarom kom je dan RIP roepen in 'zo'n sensatietopic?quote:Op maandag 3 juni 2013 10:11 schreef PeterKelder het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik er niet de behoefte aan om het te weten, en lijkt het me ook niet noodzakelijk dat we het te weten komen. Het is al vreselijk genoeg voor zijn familie en vrienden dat-ie dood is, zonder dat half Nederland ineens wil weten waaraan hij is overleden. Er bestaat ook zoiets als privacy. Maar dat is mijn mening.
Omdat ik het überhaupt erg vindt dat-ie overleden is. Ik vond hem een goed acteur en regisseur en het is zonde dat hij zo vroeg gestorven is.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Waarom kom je dan RIP roepen in 'zo'n sensatietopic?
Van de telegraafquote:
quote:Marc van Uchelen (42) beroofde zichzelf van het leven
van onze redactie
AMSTERDAM -
Regisseur en acteur Marc van Uchelen, de man van Gooische Vrouwen-actrice Lies Visschedijk, heeft zelf besloten om uit het leven te stappen.
Gisteravond kwam het tragische nieuws naar buiten dat Van Uchelen was overleden. Over de doodsoorzaak werd toen niets bekendgemaakt.
"Van Uchelen heeft zelf besloten uit het leven te stappen", heeft een woordvoerder van de familie aan Shownieuws laten weten. De familie wil verder geen uitspraken doen.
Marc van Uchelen speelde als zestienjarige een belangrijke rol als de jonge Anton Steenwijk in de verfilming van het boek De Aanslag van schrijver Harry Mulisch.
Ook speelde hij in vijf films van regisseur Eddy Terstall, waaronder Hufters & Hofdames en Rent a Friend. Onlangs speelde de acteur nog kleine rollen in de serie Divorce en de film Boven is het stil van regisseur Nanouk Leopold. De regisseur, acteur en producent is 42 jaar oud geworden.
Marc van Uchelen laat twee zoontjes achter.
quote:BN'ers geschokt door overlijden Marc van Uchelen
van onze redactie
AMSTERDAM -
Het overlijden van Marc van Uchelen is bij Bekend Nederland hard aangekomen. Vrienden en collega’s reageren geschokt op het overlijden van de acteur/regisseur.
Acteur Bas Muijs: "Ik lees een verschrikkelijk bericht: Collega Marc van Uchelen overleden... Kan het niet geloven.”
"Ik ben geschokt door het overlijden van Marc", vertelt actrice Monique van de Ven aan RTL Boulevard. "Het was een fantastische jongen en een fantastische acteur. "Dit had hem niet mogen overkomen."
Rene Mioch: “Krijg zojuist de bevestiging dat het bericht van het overlijden van acteur/regisseur Marc van Uchelen helaas waar is.”
Sanne Kraaijkamp: "t Is verdomme dus waar...Lieve Marc van Uchelen...we gaan je missen... wat een verlies... sterkte fam + vrienden."
Fred van Leer: "Wat een vreselijk nieuws van Marc van Uchelen ! Heel veel sterkte voor de familie en vrienden!"
Jon van Eerd: "En dan kom je keihard weer met een klap op aarde. Marc van Uchelen overleden! Stil van. Ik wens Lies zoveel sterkte."
Collega Horace Cohen: "Het is heel erg zwaar en het heeft me heel erg geraakt", zegt hij tegen Shownieuws.
Marc van Uchelen was getrouwd met Gooische Vrouwen-actrice Lies Visschedijk. Over de doodsoorzaak is nog niets bekendgemaakt. Hij is 42 jaar geworden.
Mijn eerste gedachtquote:
Dit soort beslissingen zijn niet te bevatten Elan. Psychische pijn kun je niet begrijpen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:07 schreef Elan het volgende:
In Divorce speelde hij echt tof vind het jammer dat hij tot zo'n extreem en onomkeerbaar besluit is gekomen. Ben stiekem ook wel benieuwd waarom?????? Carrière zat niet in het slop, leuke vrouw twee kinderen.
Waddefuck![]()
Denkt iemand wel eens na over deze mening? Waarom is het zo erg als half Nederland zoiets weet? En zonder een nietszeggend antwoord als 'omdat er behoefte is aan privacy', want dat legt natuurlijk niets uit.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:11 schreef PeterKelder het volgende:
Mooi en goed verwoord.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit soort beslissingen zijn niet te bevatten Elan. Psychische pijn kun je niet begrijpen.
Wat speelde hij in Divorce precies? Weet ik helemaal niet meer!quote:Op maandag 3 juni 2013 13:07 schreef Elan het volgende:
In Divorce speelde hij echt tof vind het jammer dat hij tot zo'n extreem en onomkeerbaar besluit is gekomen. Ben stiekem ook wel benieuwd waarom?????? Carrière zat niet in het slop, leuke vrouw twee kinderen.
Waddefuck![]()
Wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Gooische Vrouwen lijkt niet echt geluk te brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |