quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Tja...quote:Op zondag 2 juni 2013 22:19 schreef RocketM het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Duitsland__.html
Nu begint dat tuig zelfs in Duitsland te rellen....
quote:Op zondag 2 juni 2013 22:19 schreef RocketM het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Duitsland__.html
Nu begint dat tuig zelfs in Duitsland te rellen....
Snel afzetten de overheid daar!!1quote:In Essen in het Ruhrgebied kwam het daarbij tot ongeregeldheden. De politie werd met flessen bekogeld. Daarop zetten agenten pepperspray en knuppels in.
De betere zenderquote:Op zondag 2 juni 2013 22:24 schreef YazooW het volgende:
Live http://www.ustream.tv/channel/halktvcanli
Ik quote even een bekende die terug is gegaan naar Istanbul en daar nu woont en werkt.quote:Het is een opsomming van alles wat er de laatste tijd gebeurd is in Turkije. Zoals bijv. na de bomaanslag ging hij naar Amerika, ipv Reyhanli. Daar was men zo woest op hier. Het is ook de sloop van Emek sinemasi voor een andere winkelcentrum. Er werd wel geprotesteerd, maar dit is de druppel die de emmer doet overlopen. Zo voelt het ook. We gaan langzaam naar een diktatuurschap, waarin hij met zijn medestanders regeren, en iedereen moet leven aan de hand van hoe hij wil.
Tijdens reyhanli waren er protesten in Turkije maar werden ook allemaal gecensureerd.
Wat bij de laatste de druppel deed overlopen is dat de politie tenten in brand stak terwijl er een vreedzaam protest was. Hij heeft voor hem altijd een goed punt. Rehanli is niet groot, daar werden we ook voorgelogen door zijn media. Wij wisten in de grote steden niet wat er daar gebeurde, ons werd gezegd dat het teroristen waren. Je weet niet beter met deze media. Dt is het probleem. Allen omdat het in een grote stad gebeurde, zaten er zoveel mensen bovenop, dat hij er niet omheen kon. Hier is de sociale media erg actief. Ik heb zelf ook vrienden op Taksim, en volg continu wat er in Ankara en Besiktas gebeurt...
Uh. Nee. Ken je de bekende 1 mayis betogingen niet... Hoewel ik al jaren geen Turks nieuws meer kijk,m dus mijn informatie is van een aantal jaar geleden.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:27 schreef Che_ het volgende:
Ik vraag me af.. heeft de politie ooit wel eens niet hardhandig opgetreden als ze bekogeld werden door relschoppers? Is dit een primeur in Turkije?
Canlı betekent live. Als ze het goed gebruiken dan kun je het daaraan zien. Maar over het algemeen zijn ze zeer actueel.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:28 schreef YazooW het volgende:
[..]
Is alleen lastig om te zien of ze nu wel of niet live zijn. Veel beelden herhalen ze enzo.
Canli staat er al heel de avond, maar heb vaak zat dezelfde beelden 5x voorbij zien komen.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Canlı betekent live. Als ze het goed gebruiken dan kun je het daaraan zien. Maar over het algemeen zijn ze zeer actueel.
Weer dat linkstuigquote:
Het regent nu. Daar kun je het aan herkennenquote:Op zondag 2 juni 2013 22:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Canli staat er al heel de avond, maar heb vaak zat dezelfde beelden 5x voorbij zien komen.
Nu zijn ze denk wel live trouwens.
quote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Weer dat linkstuig.
Zoals je ziet beginnen zijzelf met het aanvallen van de politie, check van 00:15. Dan verdienen ze het wat mij betreft om neer geknuppeld te worden.
Dat zegt niets.. Bystanderseffect / Shock etc.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef aerdt het volgende:
Aangereden toen een auto inreed op de demonstranten. Dat iedereen er maar wat bij staat te kijken in plaats van te helpen is niet echt een goed teken lijkt me.
[ afbeelding ]
Sorry btw als het too graphic is...
Ik moest vooral lachen om "Hoezo is het democratie, als je bepaalt hoe vrouwen zich moeten kleden en gedragen?".quote:Op zondag 2 juni 2013 22:38 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)an_must_go.html#more
Kijk maar eerst naar dat filmpje wat je hebt geplaatstquote:Op zondag 2 juni 2013 22:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]Tuurlijk X. Moet ik anders op zoek naar andere beelden, die heb ik ook, hoor.
Is al gepost.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:38 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)an_must_go.html#more
Ik bedoelde dus: is het een primeur in Turkije dat de politie terugslaat als ze door relschoppers worden bekogeld. Een primeur als in.. over de hele wereld. Gebeurt dit voor het eerst. Zo nee, zijn die regeringen allemaal afgezet?quote:
Wederom, ik heb ook andere beelden.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:38 schreef xminator het volgende:
[..]
Kijk maar eerst naar dat filmpje wat je hebt geplaatst
Een volksopstand is nog altijd een primeur ja. Wat hierin bizar is, is dat de media het moeizaam oppikt, terwijl normaliter alle kranten volstaan.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus: is het een primeur in Turkije dat de politie terugslaat als ze door relschoppers worden bekogeld. Een primeur als in.. over de hele wereld. Gebeurt dit voor het eerst. Zo nee, zijn die regeringen allemaal afgezet?
Deze foto werd hier net ook al geplaats, ik heb hem maar even in een spoiler gezet omdat dubbel.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef aerdt het volgende:
Aangereden toen een auto inreed op de demonstranten. Dat iedereen er maar wat bij staat te kijken in plaats van te helpen is niet echt een goed teken lijkt me.
[ afbeelding ]
Sorry btw als het too graphic is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wait..what?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een volksopstand is nog altijd een primeur ja.
Er zijn de laatste tijd nogal veel volksopstanden. De media weten niet meer waar ze het kwijt moeten.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een volksopstand is nog altijd een primeur ja. Wat hierin bizar is, is dat de media het moeizaam oppikt, terwijl normaliter alle kranten volstaan.
Het standaard patroon is dat er voor elke demonstrant wel zo'n beetje een agent in riot-gear is zodat de demonstranten zich meestal keurig aan het toegestane pad houden. En als ze dat niet doen dan worden ze hardhandig terecht gewezen door de overmacht van de politie.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus: is het een primeur in Turkije dat de politie terugslaat als ze door relschoppers worden bekogeld. Een primeur als in.. over de hele wereld. Gebeurt dit voor het eerst. Zo nee, zijn die regeringen allemaal afgezet?
En je weet ook wat voor een shitstorm er los barst als er agenten om het leven komen. Nu knuppelen ze alleen nog wat, en krijgen er een paar een waterstraal de strot in, of worden omver gereden door riot-cars terwijl ze zich verstoppen achter roadblocks. Ja, ook daar sneuvelen mensen maar mensen die zelf direct het gevaar opzoeken en ''per ongeluk'' om het leven komen.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het standaard patroon is dat er voor elke demonstrant wel zo'n beetje een agent in riot-gear is zodat de demonstranten zich meestal keurig aan het toegestane pad houden. En als ze dat niet doen dan worden ze hardhandig terecht gewezen door de overmacht van de politie.
Het unieke aan de situatie in Taksim is dat de politie bijna vanaf het begin geen controle heeft gehad over de situatie. Het terugtrekken van de politie uit het park en van het plein was ook meer omdat er anders waarschijnlijk doden waren gevallen. En dat hadden wel eens doden aan de kant van de politie kunnen zijn.
Ken de hele situatie daar niet, maar kan de druppel zijn he. In de hele geschiedenis heb je complete genocide gehad van lagere klassen op hogere klassen dankzij, in eerste opzicht, kleine dingetjes (kijk naar de Franse Revolutie).quote:Op zondag 2 juni 2013 22:47 schreef El_Matador het volgende:
En de (officiele) aanleiding voor deze relletjes is de bouw van een winkelcentrum?
R U serious?![]()
quote:Op zondag 2 juni 2013 22:47 schreef El_Matador het volgende:
En de (officiele) aanleiding voor deze relletjes is de bouw van een winkelcentrum?
R U serious?![]()
Hier is inderdaad niets mee, mooi om te zien zelfs.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:50 schreef ACT-F het volgende:
Verslagje van gisteravond rond 23:30. Onderweg naar Bakırköy. Opvallend druk op de E5 voor dit tijdstip:
[ afbeelding ]
Opvallend veel Kemalisten, maar dat is voorspelbaar. Er werden leuzen geroepen als "Tayyip istifa", wat Tayyip aftreden betekent. Geen polıtıe te bekennen en daarom ook geen rellen en totaal geen vernielingen. Het was zelfs buitengewoon gemoedelijk:
[ afbeelding ]
Bakirköy centrumplein. Zeker 10.000 mensen op de been en terwijl we weer weggingen kwam er weer een grote groep bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit is zoals het hoort en grotendeels ook het geval is. Mensen willen enkel hun stem laten horen dat ze ontevreden zijn met de huidige regering. Niemand wil rellen. Die ontstaan pas als de politie optreedt.
In 1937/38 kwamen de Koerden ook al in opstand maar toen werden de opstanden met harde hand neergeslagen, onder nota bene Ataturk. Maar goed, dat is ook de grootste dictator die het land gekend heeft.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een volksopstand is nog altijd een primeur ja. Wat hierin bizar is, is dat de media het moeizaam oppikt, terwijl normaliter alle kranten volstaan.
Je bent echt goed in dingen uit context rukken.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Turkije is booming, Istanbul een mooie moderne stad, de Turken hebben het goed. Waarom zouden die gaan rellen?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ken de hele situatie daar niet, maar kan de druppel zijn he. In de hele geschiedenis heb je complete genocide gehad van lagere klassen op hogere klassen dankzij, in eerste opzicht, kleine dingetjes (kijk naar de Franse Revolutie).
quote:Op zondag 2 juni 2013 22:50 schreef Hierro het volgende:
[..]
In 1937/38 kwamen de Koerden ook al in opstand maar toen werden de opstanden met harde hand neergeslagen, onder nota bene Ataturk. Maar goed, dat is ook de grootste dictator die het land gekend heeft.
Omg ajb lees je in, alvorens zulke opmerkingen te plaatsen.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Turkije is booming, Istanbul een mooie moderne stad, de Turken hebben het goed. Waarom zouden die gaan rellen?
Ik vind protesteren tegen vooruitgang (een nieuw winkelcentrum) al erg zielig, maar dan na een aanvankelijk vreedzaam protest overgaan tot rellen, hoe dom kan je zijn?
Want een winkelcentrum is vooruitgang?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Turkije is booming, Istanbul een mooie moderne stad, de Turken hebben het goed. Waarom zouden die gaan rellen?
Ik vind protesteren tegen vooruitgang (een nieuw winkelcentrum) al erg zielig, maar dan na een aanvankelijk vreedzaam protest overgaan tot rellen, hoe dom kan je zijn?
Zie zijn PI. Het is een internetrelheldquote:Op zondag 2 juni 2013 22:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omg ajb lees je in, alvorens zulke opmerkingen te plaatsen.
Ik heb het via de media, zit niet in Istanbul om de situatie live mee te maken. Maar Turkije gaat gewoon goed. Waarom je dan moet gaan rellen, is me een raadsel.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omg ajb lees je in, alvorens zulke opmerkingen te plaatsen.
Die mensen waren er al lang, de politie ging pas hardhandig optreden toen ze de werkzaamheden blokkeerden...quote:Op zondag 2 juni 2013 22:51 schreef Theoden het volgende:
[..]
Je bent echt goed in dingen uit context rukken.
Het begon allemaal toen politie keihard optrad tegen mensen die aan het protesteren waren in een park. Ze waren aan het lezen, muziek aan het maken en aan het dansen. Jezus man.
Tuurlijk. Het is in ieder geval geen achteruitgang.quote:
Lees je in als in lees dit topic eens door.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb het via de media, zit niet in Istanbul om de situatie live mee te maken. Maar Turkije gaat gewoon goed. Waarom je dan moet gaan rellen, is me een raadsel.
Ok, moet ik nog een keer proberen uit te leggen of lees je liever wat random sites zonder dat je weet wat, waar en waarom je iets leest?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb het via de media, zit niet in Istanbul om de situatie live mee te maken. Maar Turkije gaat gewoon goed. Waarom je dan moet gaan rellen, is me een raadsel.
Ja. Helemaal gelijk. Ik heb geen zin hier weer een Ataturk vs Erdogan discussie van te maken.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef Hierro het volgende:
[..]
Lekker ontkennen. Alles voor zoete koek slikken. Vooral niet kritisch denken.
Kan jij mij vertellen welke werkzaamheden er waren om 04:00? Kan jij mij vertellen waarom ze tenten in de fik gingen steken? Mensen die geen wapens hadden met traangas bekogelden? Moet ik beelden er bij zoeken of ga je die ook gewoon negeren?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die mensen waren er al lang, de politie ging pas hardhandig optreden toen ze de werkzaamheden blokkeerden...
Dat doet de politie overal man
quote:Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lees je in als in lees dit topic eens door.
Erdogan.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Helemaal gelijk. Ik heb geen zin hier weer een Ataturk vs Erdogan discussie van te maken.
In veel gevallen wel.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het is in ieder geval geen achteruitgang.
Ataturk was niet vies van mensen onderdrukken en bepaalde zelfs wat je wel en niet mocht dragen.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef Hierro het volgende:
[..]
Lekker ontkennen. Alles voor zoete koek slikken. Vooral niet kritisch denken.
Jij voert dan ook geen discussies. Je lult maar wat.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Helemaal gelijk. Ik heb geen zin hier weer een Ataturk vs Erdogan discussie van te maken.
Dan hebben wij saampjes toch wel lekker iets gemeen, he?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:57 schreef Hierro het volgende:
[..]
Jij voert dan ook geen discussies. Je lult maar wat.
Hier heb je dat soort centra ook. Ik zie geen achteruitgang van de "leefbaarheid" of iets in die richting. Juist veel commercie en mensen die veilig kunnen shoppen. Lijkt me niets mis mee.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
In veel gevallen wel.
Bekijk de grote WallMarts in de VS en de hypermarche's in Frankrijk bijvoorbeeld, dat is best wel vergelijkbaar, in de meeste gevallen hebben die dingen alleen maar voor een hoop gezeik gezorgd en een achteruitgang van de leefbaarheid van de gebieden waar deze winkelcentra geplaatst zijn.
Hoe vaak hebben we niet beelden gezien van agenten die hardhandig en buitensporig inslaan op mensen tijdens rellen of zoals in de VS dat geval dat pepperspray spoot op mensen die gewoon aan het zitten waren.. ik heb ook genoeg filmpjes zien voorbijkomen van agenten tijdens deze rellen die gewoon normaal communiceerden met boze demonstranten...quote:Op zondag 2 juni 2013 22:55 schreef Theoden het volgende:
[..]
Kan jij mij vertellen welke werkzaamheden er waren om 04:00? Kan jij mij vertellen waarom ze tenten in de fik gingen steken? Mensen die geen wapens hadden met traangas bekogelden? Moet ik beelden er bij zoeken of ga je die ook gewoon negeren?
Ene foto niet gezien? Vrouw in jurk doet niks, krijgt volle laag in gezicht .... Man met boek in de hand, krijgt volle laag. Waar heb jij het over man ...
Toch grappig dat mensen opperen voor meer vrijheid en democratie maar ondertussen wel met portretten van Ataturk rondlopen.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ataturk was niet vies van mensen onderdrukken en bepaalde zelfs wat je wel en niet mocht dragen.
Dat wordt dan weer tactisch vergeten
Laat ze lekker, ze zijn of gewoon dom of zitten te provoceren. In beide gevallen komen ze gewoon aandacht te kort.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dan hebben wij saampjes toch wel lekker iets gemeen, he?
Je doet mij bedenken dat ik dit hele dag iets te veel aandacht heb gegeven en dit maar eens moet afsluitenquote:Op zondag 2 juni 2013 22:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Laat ze lekker, ze zijn of gewoon dom of zitten te provoceren. In beide gevallen komen ze gewoon aandacht te kort.
Voer gewoon normaal een discussie, als je vind dat ik onzin uitkraam of oneens bent, blijf dan gewoon normaal reageren of reageer niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Laat ze lekker, ze zijn of gewoon dom of zitten te provoceren. In beide gevallen komen ze gewoon aandacht te kort.
Die stad is megagroot. Je kan er zonder problemen heen, lijkt me.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:01 schreef aerdt het volgende:
Ik vertrek donderdag voor 3 dagen naar Istanbul. Hoop dat er een bar in mijn hotel is, want wss niet het beste moment om een beetje door te stad te wandelen op zoek naar een biertje
Als ze dit soort winkelcentra willen bouwen in Nederland is er altijd behoorlijk veel protest, als zo'n winkelcentrum vervolgens wordt gerealiseerd dan zie je vervolgens langzaam de leegstand in de oude stadscentra toenemen. Roermond is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hier heb je dat soort centra ook. Ik zie geen achteruitgang van de "leefbaarheid" of iets in die richting. Juist veel commercie en mensen die veilig kunnen shoppen. Lijkt me niets mis mee.
En we hebben het over Taksim, dat is het centrale plein. Daar hoort een winkelcentrum ook gewoon. Dat er dan een paar boompjes gekapt moeten worden, sja. Als die bomenknuffelaars echt zo om bomen geven, planten ze toch gewoon wat nieuwe in een buitenwijk ofzo.
Ik reageer uitgebreid genoeg, alleen jij hebt je menig al klaar en wil nog steeds niet inzien waar dit over gaat.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Voer gewoon normaal een discussie, als je vind dat ik onzin uitkraam of oneens bent, blijf dan gewoon normaal reageren of reageer niet.
Dit is mooi om te zien.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:50 schreef ACT-F het volgende:
Verslagje van gisteravond rond 23:30. Onderweg naar Bakırköy. Opvallend druk op de E5 voor dit tijdstip:
[ afbeelding ]
Opvallend veel Kemalisten, maar dat is voorspelbaar. Er werden leuzen geroepen als "Tayyip istifa", wat Tayyip aftreden betekent. Geen polıtıe te bekennen en daarom ook geen rellen en totaal geen vernielingen. Het was zelfs buitengewoon gemoedelijk:
[ afbeelding ]
Bakirköy centrumplein. Zeker 10.000 mensen op de been en terwijl we weer weggingen kwam er weer een grote groep bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit is zoals het hoort en grotendeels ook het geval is. Mensen willen enkel hun stem laten horen dat ze ontevreden zijn met de huidige regering. Niemand wil rellen. Die ontstaan pas als de politie optreedt.
Protest in Nederland? Men komt nog niet eens zijn bed uit als het 32429 keer fiscaal belast wordt en de koopkracht blijft dalen door bizar domme politieke beslissingen.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:02 schreef YazooW het volgende:
[..]
Als ze dit soort winkelcentra willen bouwen in Nederland is er altijd behoorlijk veel protest,
Ik ben maar 1 keer in Roermond centrum geweest en er was weinig mis mee. Dan is er nog geen enkel oorzakelijk verband tussen leegstand en de komst van een nieuw winkelcentrum.quote:als zo'n winkelcentrum vervolgens wordt gerealiseerd dan zie je vervolgens langzaam de leegstand in de oude stadscentra toenemen. Roermond is daar een mooi voorbeeld van.
Istanbul is rustig en bier is volop verkrijgbaar. Alleen Beşiktaş zou ik even mijden. Zelfs Taksim is nu zonder problemen te bezoeken. Houd wel het nieuws in de gaten om te weten waar eventueel rellen zijn. Je zult van geweld praktisch niets merken. Het leven gaat gewoon verder in de stad. Het is vooral ´s avonds na 21:00 dat er protesten zijn. De meeste zijn gemoedelijk en gaan gepaard met een biertjequote:Op zondag 2 juni 2013 23:01 schreef aerdt het volgende:
Ik vertrek donderdag voor 3 dagen naar Istanbul. Hoop dat er een bar in mijn hotel is, want wss niet het beste moment om een beetje door te stad te wandelen op zoek naar een biertje
moet ik alvast in mijn schuilkelder kruipen?quote:Op zondag 2 juni 2013 23:06 schreef Veldkamp het volgende:
Dit lijkt te escaleren. Er zijn foto's van AKP-burgermilities in t-shirt die door soldaten bijgestaan worden (hun ogen gereinigd van peperspray).
Kemalisten, secularisten, ultranationalisten, socialisten, Koerden, communisten, gematigde studenten en alevieten+alawieten.
Geheel Turkije lijkt in opstand te komen tegen het islamistische AKP-regime. Is het het alcoholverbod of de gevaarlijke en mislukte terroristensteun/Syrië-crisis.....?
Het heeft wel gevolgen voor ons in West-Europa....
Ik heb er oud en nieuw 2007-08 gevierd. Tof. En lekker eten, maar vermijd de toeristenrestaurants.quote:Ik ken de stad niet zo goed, maar daar heb je wss helemaal gelijk in.
Het is geen van beiden. Het heeft niks met Islamisering te maken. Het is puur het feit dat Erdogan niet luistert en vooral niet wil luisteren. Hij denkt dat hij alles kan maken, puur omdat hij 50% van de stemmen heeft. Hij vergeet de resterende 50% en denkt dat zijn wil wet is.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:06 schreef Veldkamp het volgende:
Dit lijkt te escaleren. Er zijn foto's van AKP-burgermilities in t-shirt die door soldaten bijgestaan worden (hun ogen gereinigd van peperspray).
Kemalisten, secularisten, ultranationalisten, socialisten, Koerden, communisten, gematigde studenten en alevieten+alawieten.
Geheel Turkije lijkt in opstand te komen tegen het islamistische AKP-regime. Is het het alcoholverbod of de gevaarlijke en mislukte terroristensteun/Syrië-crisis.....?
Het heeft wel gevolgen voor ons in West-Europa....
Volledig onjuist.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:08 schreef Theoden het volgende:
[..]
Het is geen van beiden. Het heeft niks met Islamisering te maken. Het is puur het feit dat Erdogan niet luistert en vooral niet wil luisteren. Hij denkt dat hij alles kan maken, puur omdat hij 50% van de stemmen heeft. Hij vergeet de resterende 50% en denkt dat zijn wil wet is.
Hij kan wel democratisch gekozen zijn, maar dat wil niet zeggen dat hij alles kan doen en laten waar hij zin in heeft.
Dit soort bemoeienis was ondenkbaar, zelfs door conservatieve islamisten, voor 2003 in Turkije. Zelfs in het Ottomaanse Rijk werd alcohol gewoon getolereerd, zeker onder de miljoenen christenen die bijv. in Istanbul-Constantinopel nog tot 1835 een absolute meerderheid vormden.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er oud en nieuw 2007-08 gevierd. Tof. En lekker eten, maar vermijd de toeristenrestaurants.
Ben 1 keer aangesproken door een conservatieve Turk die mij verweet dat ik -in een bar!- bier aan het drinken was. Maar de Turken die ik daar leerde kennen dronken allemaal bier. Over het algemeen een progressieve heerlijke stad.
Dude, hou nou es een keertje op over dat winkelcentrum. Daar gaat het al lang niet meer om.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Protest in Nederland? Men komt nog niet eens zijn bed uit als het 32429 keer fiscaal belast wordt en de koopkracht blijft dalen door bizar domme politieke beslissingen.
Ik heb nog nooit mensen zien protesteren tegen een winkelcentrum.
[..]
Ik ben maar 1 keer in Roermond centrum geweest en er was weinig mis mee. Dan is er nog geen enkel oorzakelijk verband tussen leegstand en de komst van een nieuw winkelcentrum.
Het zijn ook allemaal randargumenten. En zeker niet houdbaar met als motivatie een paar boompjes te redden...
Nee, maar wat jij ook moet inzien is dat de oppositie erg misbruik heeft gemaakt van deze zaak. En geen enkel leider zou op deze manier aftreden, vooral niet als het zo opgeblazen wordt. We weten nauwelijks wat de echte aanleidingen zijn van het ineens escaleren, maar dat dit wordt aangedikt door de oppositie (die geen ene moer geven om die paar bomen) en er als de kippen bij zijn bij de rellen.. tja, dan ga je natuurlijk niet toegeven.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:03 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik reageer uitgebreid genoeg, alleen jij hebt je menig al klaar en wil nog steeds niet inzien waar dit over gaat.
Ja, politie moet hard optreden als iemand iets geks doet. Het gaat hier alleen niet om een kleine groep relschoppers en dat wil je niet inzien! Er zijn duizenden en duizenden man de straat op in tientallen steden. Het gat niet meer over een park of wat dan ook. Het gaat om onderdrukking, het gaat om niet gehoord worden, het gaat om alleen voelen, het gaat om een gekozen volksvertegenwoordiger die zichzelf als een dictator gedraagd en denkt dat hij onschendbaar is.
Ok ....quote:Op zondag 2 juni 2013 23:10 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Volledig onjuist.
Reyhanli zegt je niets?
En alcoholverbod? Er zijn voldoende politici die wel meerderheid hebben en toch geen tegendemonstrantsn krijgen.
Och, hij werd door zijn eigen vrienden weggehaald en mijn maat trok mij ook weg, omdat ie me kent.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:12 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dit soort bemoeienis was ondenkbaar, zelfs door conservatieve islamisten, voor 2003 in Turkije. Zelfs in het Ottomaanse Rijk werd alcohol gewoon getolereerd, zeker onder de miljoenen christenen die bijv. in Istanbul-Constantinopel nog tot 1835 een absolute meerderheid vormden.
Er is nauwelijks oppositie man. MHP keurt de protesten af, CHP zegt niet mee te doen, maar het volk te steunen. Kan je me even uitleggen met feiten en duidelijke voorbeelden wat oppositie fout heeft gedaan?quote:Op zondag 2 juni 2013 23:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, maar wat jij ook moet inzien is dat de oppositie erg misbruik heeft gemaakt van deze zaak. En geen enkel leider zou op deze manier aftreden, vooral niet als het zo opgeblazen wordt. We weten nauwelijks wat de echte aanleidingen zijn van het ineens escaleren, maar dat dit wordt aangedikt door de oppositie (die geen ene moer geven om die paar bomen) en er als de kippen bij zijn bij de rellen.. tja, dan ga je natuurlijk niet toegeven.
En ik denk dat Turkije echt niet er zo slecht aan toe was met Erdogan aan het roer + dat er geen alternatief is (of heb jij een beter voorstel).
En er zijn veel meer mensen die niet demonstreren dan wel uiteraard. Erdogan heeft een hele grote achterban.
Je kan nog steeds alcohol benuttigen hoor. Er is geen totaalverbod of zo.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:12 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dit soort bemoeienis was ondenkbaar, zelfs door conservatieve islamisten, voor 2003 in Turkije. Zelfs in het Ottomaanse Rijk werd alcohol gewoon getolereerd, zeker onder de miljoenen christenen die bijv. in Istanbul-Constantinopel nog tot 1835 een absolute meerderheid vormden.
Ik sta altijd open voor nieuwe ideeën. Jij daarentegen raaskalt maar wat en als iemand wat anders beweert doe je het af als onzin zonder er verder op in te gaan.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dan hebben wij saampjes toch wel lekker iets gemeen, he?
Ik werk in Gaza, dus ben conservatieve moslims wel gewendquote:Op zondag 2 juni 2013 23:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er oud en nieuw 2007-08 gevierd. Tof. En lekker eten, maar vermijd de toeristenrestaurants.
Ben 1 keer aangesproken door een conservatieve Turk die mij verweet dat ik -in een bar!- bier aan het drinken was. Maar de Turken die ik daar leerde kennen dronken allemaal bier. Over het algemeen een progressieve heerlijke stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |