abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juni 2013 @ 21:27:20 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127335358
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127335914
Is niet desastreus hoor Maraca :* elke beweging is goed :Y
Fietsend naar de sportschool is sowieso beter ^O^

Als je cardio een RPM of bodypump/-combat is dan helpt het explosieve vermogen ook, nadeel is dan wanneer je te ver gaat met KT erna je ook spiervolume gaat gebruiken om de energie te leveren.
Doe ik ook met HIIT na m'n KT maar daarom probeer ik te zorgen dat ik de juiste stoffen binnenkrijg om het herstel te faciliteren.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:44:52 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127336306
Bodypump is toch eerder KT dan cardio? :o
pi_127336676
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:44 schreef Maraca het volgende:
Bodypump is toch eerder KT dan cardio? :o
Geen flauw idee :@ nog nooit pump gedaan... Beetje van beide is mijn gok, spierversterkend en cardio tegelijk...
Is afhankelijk van welke weerstand je doet lijkt me.

Fietsen op lvl16 is voor mij cardio, voor de meeste anderen is het beetje KT want zwaar.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127337030
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:37 schreef V1z0R het volgende:
Is niet desastreus hoor Maraca :* elke beweging is goed :Y
Fietsend naar de sportschool is sowieso beter ^O^

Als je cardio een RPM of bodypump/-combat is dan helpt het explosieve vermogen ook, nadeel is dan wanneer je te ver gaat met KT erna je ook spiervolume gaat gebruiken om de energie te leveren.
Doe ik ook met HIIT na m'n KT maar daarom probeer ik te zorgen dat ik de juiste stoffen binnenkrijg om het herstel te faciliteren.
Hee ik had je post gelezen over het avond eten.
Ik kan totaal niet koken. En ik eet avond eten al niet mee op ma / woe / vrij .

Maar voor de rest vond ik je post behoorlijk lastig
Wat kan ik nu het beste doen? En wat bedoelde je met dat je geluk kan hebben met spieren oid?
pi_127337272
Mn knipperlichtje voor is kwijt. :+ Is dat iets dat garages wel op voorraad hebben van elk merk?
pi_127337305
Pump ligt eraan hoe je het doet; voor mij is het meer KT (merk ik ook echt aan mijn spieren), voor een gast die 25 kilo per kant squat tijdens de pump is het meer cardio.
pi_127337366
Ik heb geen zinnn meer. Ik heb mijn onderzoek volgens mij helemaal niet goed opgezet. (Veranderen kan niet meer) Misschien maak ik mij wel te druk hoor.................. Maar denk het niet.
Worry is a misuse of imagination
  zondag 2 juni 2013 @ 22:11:23 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127337937
Ik kap maar eens met studeren :O Goed slapen is ook belangrijk :z Welterusten!
pi_127338002
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:57 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Hee ik had je post gelezen over het avond eten.
Ik kan totaal niet koken. En ik eet avond eten al niet mee op ma / woe / vrij .

Maar voor de rest vond ik je post behoorlijk lastig
Wat kan ik nu het beste doen? En wat bedoelde je met dat je geluk kan hebben met spieren oid?
Niet iedereen heeft dezelfde verbranding/genen, is een verschil in...
Het dunne kereltje kan heel makkelijk een six-pack maken want die legt maar moeilijk een vetvoorraad aan maar spiervolume gaat moeizamer.
Het sportieve type kan spiervolume vrij goed aanleggen en enigszins vet zodra die niks doet, beetje beste van beide werelden.
Het logge type kan makkelijk beersterk worden maar daar komt ook een vetlaag bij te kijken, daarom zie je ook dat de echte gewichtheffers nooit 'dun' zijn.

Vaak zit je ergens tussenin waardoor je er je voedingspatroon er op moet aanpassen afhankelijk van wat je wilt. Dat eerste type zie je dus nooit bij een 'de sterkste man' competitie want die kan dat gewoon niet.

En is tijd dat je leert koken lijkt me :P
pi_127338225
Hmm kan een ei bakken, spaghetti en nog wat haha!
Hoe weet je wat voor type je bent?
Ik maak volgens mij best snel spieren
pi_127338505
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:02 schreef Probability het volgende:
Ik heb geen zinnn meer. Ik heb mijn onderzoek volgens mij helemaal niet goed opgezet. (Veranderen kan niet meer) Misschien maak ik mij wel te druk hoor.................. Maar denk het niet.
Misschien iemand anders naar laten kijken? Zeker met een langdurig project zie je door de bomen het bos niet meer. Ik spreek uit ervaring. :D

Ik heb ook geen zin meer, maar over anderhalf uur een deadline voor het concept. En ik ben er bijna.... bijna... bijna... :+
pi_127338523
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:16 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hmm kan een ei bakken, spaghetti en nog wat haha!
Hoe weet je wat voor type je bent?
Ik maak volgens mij best snel spieren
Nu nog eten? ga voor alleen ei!

Je beweegt veel toch? Ben je altijd al aan de zware kant geweest? Zo ja, dan neig je naar het laatste, zo nee dan meer naar het midden. Was je de eerste dan had je geen overgewicht ;)

Als je dan toch snel spieren maakt zou ik aanraden om zwaar te gaan trainen, die 35kg moet dan namelijk geen punt voor je wezen. Hele dag slepen met het dubbele kan je dan ook makkelijk.
pi_127338762
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nu nog eten? ga voor alleen ei!

Je beweegt veel toch? Ben je altijd al aan de zware kant geweest? Zo ja, dan neig je naar het laatste, zo nee dan meer naar het midden. Was je de eerste dan had je geen overgewicht ;)

Als je dan toch snel spieren maakt zou ik aanraden om zwaar te gaan trainen, die 35kg moet dan namelijk geen punt voor je wezen. Hele dag slepen met het dubbele kan je dan ook makkelijk.
Nee ik eet nu niks meer haha!
Ben eigenlijk altijd wel zwaar geweest ja, afgelopen jaar redelijk wat afgevallen .

Vorige week kon ik 35kg amper oppakken en moest ik het in 2 delen doen, en nu doe ik het bijna zonder probleem.
Ik weet niet hoe zwaar 60x60 tegels zijn, maar 4 dozen = 100 kg.
Zodra ik er 3 tegelijk kan tillen kan ik eens aan krachttraining gaan denken
pi_127339496
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:26 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Nee ik eet nu niks meer haha!
Ben eigenlijk altijd wel zwaar geweest ja, afgelopen jaar redelijk wat afgevallen .

Vorige week kon ik 35kg amper oppakken en moest ik het in 2 delen doen, en nu doe ik het bijna zonder probleem.
Ik weet niet hoe zwaar 60x60 tegels zijn, maar 4 dozen = 100 kg.
Zodra ik er 3 tegelijk kan tillen kan ik eens aan krachttraining gaan denken
Jij neigt naar het laatste, zware werkzaamheden, dus blijven doen wat je doet en rustig aan met eten na avond drinken.
pi_127339504
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:22 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Misschien iemand anders naar laten kijken? Zeker met een langdurig project zie je door de bomen het bos niet meer. Ik spreek uit ervaring. :D

Ik heb ook geen zin meer, maar over anderhalf uur een deadline voor het concept. En ik ben er bijna.... bijna... bijna... :+
Ja ga ik doen!

Jij succes!!
Worry is a misuse of imagination
pi_127339608
Thnx!
pi_127339616
Go Muf, Prob en kwak! ^O^
Maraca ook trouwens! Bedacht ik me net :@ ken je alleen minder goed.

Brahms is veel beter btw :P ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door V1z0R op 02-06-2013 22:49:19 ]
pi_127339712
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jij neigt naar het laatste, zware werkzaamheden, dus blijven doen wat je doet en rustig aan met eten na avond drinken.
Maar hoe kan ik dan beter wat afvallen?
pi_127339953
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:44 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Maar hoe kan ik dan beter wat afvallen?
Alles wat geel/bruinig van kleur is wat minder nemen.
pi_127340009
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Alles wat geel/bruinig van kleur is wat minder nemen.
Werkt cardio niet? Dan was ik liever van die andere soort
pi_127340251
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:49 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Werkt cardio niet? Dan was ik liever van die andere soort
Jawel, maar met 2x 25min kom je er niet, niet als je inderdaad van de laatste categorie bent. 2x 50 min schiet meer op.
Pas na 20min beweging komen de vetverbrandende stofjes (ze verbranden geen vet, maar zorgen dat de vetcellen worden aangesproken) los, daar maak je dan maar 5min gebruik van. Half uurtje er gebruik van maken haalt meer uit.
pi_127340304
Dan doe ik 2x 50 min!
Bedankt voor je hulp
pi_127340367
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:54 schreef WeCanDoIt het volgende:
Dan doe ik 2x 50 min!
Bedankt voor je hulp
^O^

En npnp...
pi_127340546
Kunt het trouwens ook op z'n Nallies/unieks doen en dat ding voor de TV neerzetten, bewegen en series kijken :Y O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')