Ik zou het er niet voor doen. Te beperkte tijd en het vliegveld ligt niet echt in het centrum.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef gaiknietzeggen het volgende:
In juli vlieg ik naar Bali, maar dan heb ik een overstap op KL van 9u. Is de stad het waard om even te bezoeken, of kan ik beter in de lounge op het vliegveld wachten?
Maar met de KLIA express ben je er in een half uurtje.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zou het er niet voor doen. Te beperkte tijd en het vliegveld ligt niet echt in het centrum.
Ik zou wel even KL bezoeken. Verwacht niet al te bijzondere ervaringen, maar voldoende afleiding om die 9 uur dragelijk te maken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef gaiknietzeggen het volgende:
In juli vlieg ik naar Bali, maar dan heb ik een overstap op KL van 9u. Is de stad het waard om even te bezoeken, of kan ik beter in de lounge op het vliegveld wachten?
9 uur Chillen op de luchthaven? Dat kan prima op Changi, maar Kuala Lumpur is daar nou niet echt geschikt voor.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:53 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik zou het alleen doen als je bagage wordt doorgelabeld. Dan ben je idd zo het vliegveld uit en snel in het centrum.
Nu Sentral is een nieuwe mall pal naast KL Sentral (waar je met de trein aankomt) en die is net geopend (soft opening, maar toch). Vandaar direct door naar de Monorail die ernaast ligt en dan door richting Bukit Bintang. Dan daar even slenteren; is leuk...koffie bij Espressamente Illy voor Pavilion KL...gezellig. Dan de GOKL naar Chinatown; zie je dat daar ook meteen....bij Chinatown kun je vervolgens de metro (Pasar Seni) terug naar KL Sentral pakken (1 station verder)....maw...prima te doen.
Echter...zijn je koffers niet doorgelabeld moet je ze eerst droppen (naast Burger King op Arrivals zit een shop waar je de koffers veilig kunt achterlaten).
Als je KL al kent....zou ik het niet doen en lekker chillen op de luchthaven.....
Hou er rekening mee dat delen van de jungle dan ontoegankelijk zijn en veel jungle lodges (Uncle Tan etc) dan dicht zijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:32 schreef Stefanovic83 het volgende:
*kick*
We zitten erover te denken rondom oud en nieuw 3-4 weken naar Maleisië te gaan. Ik lees overal dat het dan regenseizoen is (in grote delen?). Een kort buitje en hoge luchtvochtigheid vind ik geen probleem, maar als het zoveel regent dat het de planning in de war schopt, vergalt het wel een beetje mijn vakantieplezier. Dus zou Maleisie niet echt een goede optie zijn voor die periode. Schat ik dat goed in?
We hebben ons verder nog niet heel veel verdiept in wat we precies willen doen overigens. In ieder geval Kuala Lumpur, Singapore, en verder een mix van natuur (jungle enzo, roadtrip) en strand (+ duiken, sowieso Sipadan).
Maar ik vrees dus dat het in die periode allemaal te nat is. Klopt dat?
Het regenseizoen is niet precies te voorspellen en het verschilt inderdaad per gebied.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:32 schreef Stefanovic83 het volgende:
We zitten erover te denken rondom oud en nieuw 3-4 weken naar Maleisië te gaan. Ik lees overal dat het dan regenseizoen is (in grote delen?).
Ik ben in 2 maanden Maleisië niet één keer gebeten door bloedzuigers. Het begin van de regentijd is ook beter dan tijdens of na de regentijd want dan zijn ze op volle sterkte. Ik heb wel andere mensen gebeten zien worden. Het is ook een kwestie van goed kleden. Maar in januari lijkt het me daar inderdaad niet fijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:59 schreef Gaoxing het volgende:
Het ligt er een beetje aan waar je bent, denk ik. Ik vond het in Taman Negara de eerste week van januari wel tamelijk heftig (en ik woonde al jaren in de tropen, je zou toch denken dat ik wat gewend was): heel, heel nat en daardoor ook vreselijk veel bloedzuigers. We hebben er een hike voor moeten afbreken. De buien waren wel hevig, maar duurden ook een groot deel van de middag. Een paar jaar eerder waren we er in februari of maart, en dat was een stuk beter.
Eerlijk is eerlijk: we waren met de kinderen, en stonden daardoor ook wat meer stil dan dat we zouden willen (en de jongste, toen een jaar of 7, had het echt heel, heel erg gehadquote:Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef SeLang het volgende:
Ik ben in 2 maanden Maleisië niet één keer gebeten door bloedzuigers. Het begin van de regentijd is ook beter dan tijdens of na de regentijd want dan zijn ze op volle sterkte. Ik heb wel andere mensen gebeten zien worden. Het is ook een kwestie van goed kleden. Maar in januari lijkt het me daar inderdaad niet fijn.
Hangt natuurlijk wel van je paspoort af, maar met een Nederlands paspoort mag je zonder visa Maleisië binnen voor een maximaal verblijf van 90 dagen op Peninsular en 30 dagen (als ik het goed heb) bij de overige regio's.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:20 schreef SZEF het volgende:
Deze zomer ga ik een maand naar Maleisië en ik vroeg me af of ik nou wel of niet een multiple entry visa nodig heb. We beginnen onze reis in Singapore vanwaar we overland naar KL gaan. Na 2 weken willen we vliegen naar Maleisisch Borneo. Als we daar zijn willen we ook 3/4 dagen naar Brunei en dan overland weer terug naar Maleisisch Borneo. Vanuit daar willen we terug vliegen naar KL en een paar dagen later vliegen we terug naar huis via Singapore.
In het kort ziet het er dus zo uit: Singapore - Maleisië - Brunei - Maleisië - Singapore
Hopelijk kan dit gewoon zonder duur multiple entry visa
Oh, heeft iemand nog wat tips voor de staat Sabah in Maleisië?
Wij hadden toen een paar dagen een auto gehuurd in Kota Bharu en hebben die in Kuala Lumpur weer opgehaald, bij zo'n klein verhuurbedrijfje met een balie op het vliegveld. (de grote verhuurden minimaal voor een week) Prima te doen. Wegen zijn erg rustig en overzichtelijk. In Kuala Lumpur is een medewerker deze weer op komen halen, hij had de hele dag met de trein gereisd om daar te komenquote:Op vrijdag 3 april 2015 11:09 schreef Maria2.0 het volgende:
Iemand ervaring met autohuur in Maleisië?
Ik ben een paar dagen in KL geweest in 2007 en sindsdien roep ik al dat ik terug wil. Nu gaan we van half september een week of 3 op vakantie, waarheen weten we nog niet. Maleisië is echter een kanshebber vanwege de vrij lage ticketprijzen momenteel.
We huren op vakantie altijd graag een auto en rijden zelf rond van hotel naar hotel. Ik las al dat dat op zich prima te doen is, maar ik ben benieuwd naar eigen ervaringen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |