quote:Uitgestudeerd? Meevaller van NS!
Je bent klaar of gestopt met je studie. Als je met je studie stopt, verlies je je Studentenreisproduct. Je reist dus niet langer gratis. Dat is jammer, maar gelukkig biedt NS je nog een heel jaar lang voordelig treinreizen aan. Ontvang een gratis Dal Voordeel abonnement of kies voor ¤ 50 korting op een ander NS-abonnement naar keuze.
De volgende NS-abonnementen zijn gratis of met ¤ 50 korting te bestellen:
• Dal Voordeel – Het 1e jaar gratis!
40% korting in de daluren en het weekend (normaal ¤ 50 per jaar).
• Altijd Voordeel – Het 1e jaar ¤ 50 korting
Altijd 20% korting op uw reis en zelfs 40% korting in de daluren en in het weekend (normaal ¤ 20,- per maand).
• Weekend Vrij – Het 1e jaar zelfs ¤ 132 korting (actie geldig t/m 23 juni 2013)
Onbeperkt reizen in het weekend en 40% korting in de daluren (nu tijdelijk ¤ 29 in plaats van ¤ 40 per maand)
• Dal Vrij – Het 1e jaar ¤ 50 korting
Onbeperkt reizen in de daluren en in het weekend (normaal ¤ 99,- per maand).
• Altijd Vrij – Het 1e jaar ¤ 50 korting
Altijd onbeperkt reizen (normaal ¤ 309,- per maand).
Welke? Heb je n link?quote:Op zondag 2 juni 2013 16:44 schreef MCH het volgende:
Die dagretour aanbieding van de NS zelf plus een broodje is veel voordeliger dan de actie van de Hema. Bummer dat ik juist net bij de Hema een kaart heb gekocht.
Eennalaatste uit OP.quote:
Maar dat is een dagretour (staat in de OP). Dat is nog wel een verschil met een dagkaart.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:44 schreef MCH het volgende:
Die dagretour aanbieding van de NS zelf plus een broodje is veel voordeliger dan de actie van de Hema. Bummer dat ik juist net bij de Hema een kaart heb gekocht.
Misschien volgende maand Blokker en mogelijk in augustus AH.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:07 schreef Iwanius het volgende:
Nog geen nieuwe acties voor dagkaarten bij de NS?
De laatste was die van de HEMA? heb ik begrepen?
Je bedoelt aanbiedingen?quote:
Eennalaatste uit OPquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:44 schreef makkie88 het volgende:
deze vond ik niet? nog 13 dagen geldig:
La Place
Wil je voordelig samen een dagje met de trein eropuit door heel Nederland?
Koop dan snel een supervoordelig treinticket voor slechts ¤ 34 (voor twee personen. Inclusief een panini bij de La Place Express vestigingen of een ciabatta in de La Place restaurants en cafe's met een petfles frisdrank naar keuze.
De La Place Express vestigingen vind je vaak aan de buitenkant van V&D. Makkelijk voor onderweg.
Oeps excuse, nja beter 2x vermeld dan geen Xquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:04 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bedoelt aanbiedingen?
Zijn vrijwel allemaal landelijk.
[..]
Eennalaatste uit OP
En upgrade kaartjesquote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:10 schreef Arnette het volgende:
Boekje spoorvoordeelweken ligt weer in de brievenbus! Ook weer meereiskaartjes aanwezig!
Dank je wel voor het melden, ik ga er 2 halen, ik moet nog een paar keer naar Amsterdam.quote:
Met een dagretour moet je online een begin en eindbestemming invoeren en dat wordt dan op je ticket uitgeprint. Als je bijv. Roermond - Amsterdam Centraal als route opgeeft, dan mag je gewoon ondertussen in Eindhoven, Den Bosch en Utrecht uitstappen en daar even rondkijken.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:05 schreef macca728 het volgende:
Let op he, die van NS zijn geen dagkaarten, maar dagretouren.
Wel een (irritant) verschil.
Weet ik, maar wellicht niet iedereen. Ik gebruik een dagkaart bv om van Rotterdam naar Amsterdam te gaanm om iemand op te halen en dan naar Eindhoven. Dat kan niet met de dagretour.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:23 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Met een dagretour moet je online een begin en eindbestemming invoeren en dat wordt dan op je ticket uitgeprint. Als je bijv. Roermond - Amsterdam Centraal als route opgeeft, dan mag je gewoon ondertussen in Eindhoven, Den Bosch en Utrecht uitstappen en daar even rondkijken.
Oke, daar heb je gelijk in. Klein verschil.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Weet ik, maar wellicht niet iedereen. Ik gebruik een dagkaart bv om van Rotterdam naar Amsterdam te gaanm om iemand op te halen en dan naar Eindhoven. Dat kan niet met de dagretour.
Plus dat de meeste spoordeelwinkelaanbiedingen alleen in NS-treinen geldig zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:05 schreef macca728 het volgende:
Let op he, die van NS zijn geen dagkaarten, maar dagretouren.
Wel een (irritant) verschil.
Kun je geen via station op die kaart invullen?quote:Op maandag 15 juli 2013 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Weet ik, maar wellicht niet iedereen. Ik gebruik een dagkaart bv om van Rotterdam naar Amsterdam te gaanm om iemand op te halen en dan naar Eindhoven. Dat kan niet met de dagretour.
Op de AH dagkaart ? Hoef ik niets in te vullen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:06 schreef MCH het volgende:
[..]
Kun je geen via station op die kaart invullen?
Je krijgt bij een dagretour een couponcode waarmee een e-ticket gekocht kan worden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Op de AH dagkaart ? Hoef ik niets in te vullen.
Op de dagretour kan dat volgens mij niet nee.
Als dat lukt dan kan macca dus in zijn gegeven voorbeeld een dagretour Eindhoven - Amsterdam kopen met als viastation Rotterdam. Niemand die ooit kan controleren of het eerst gedeelte wel gebruikt is (Eindhoven-Rotterdam heen).quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Je krijgt bij een dagretour een couponcode waarmee een e-ticket gekocht kan worden.
Daar kun je wel een via-station opgeven (zelf nooit geprobeerd).
https://www.ns.nl/eticket/ticket
Ik koop liever een dagkaart, kan ik een dag lekker treinen zonder alles eerst oin hoeven te vullen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Als dat lukt dan kan macca dus in zijn gegeven voorbeeld een dagretour Eindhoven - Amsterdam kopen met als viastation Rotterdam. Niemand die ooit kan controleren of het eerst gedeelte wel gebruikt is (Eindhoven-Rotterdam heen).
Vorig jaar was er eenzelfde actie die een euro goedkoper was zonder HTM.quote:
Blokker had zeker weten vorig jaar ook een actie met HTM, wel wat eerder in de zomer. De prijs weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Vorig jaar was er eenzelfde actie die een euro goedkoper was zonder HTM.
Ik bedoel deze: GC / Het trein-ticket-acties-topicquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:39 schreef MCH het volgende:
[..]
Blokker had zeker weten vorig jaar ook een actie met HTM, wel wat eerder in de zomer. De prijs weet ik niet meer.
RET, HTM 1 pot nat voor de Noorderling.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik bedoel deze: GC / Het trein-ticket-acties-topic
Misschien eens wat statistieken/samenvatting maken van de afgelopen twee jaarquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:42 schreef MCH het volgende:
Maar goed heden ten dage zijn de kaarten allemaal 17 of 17,50 euro dus dan is 15,50 euro wel weer eens leuk.
Als het om een kaart met code gaat kun je die binnen de geldigheidsperiode gebruiken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:21 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag ter geruststelling:
Wat als je meerder actie kaarten hebt gekocht maar je hebt ze nog niet geactiveerd in de periode dat ze konden worden aangeschafd(moet dat?) maar wel nog binnen de geldigheidsperiode dat je ze kan gebruiken om te reizen hebt?
Toch niks aan de hand?
Zijn gewoon al te koop ja, heb er vandaag een paar voor een kennis gehaald.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:36 schreef GrenadeV het volgende:
Weet iemand of die van de Blokker morgen al te verkrijgen is? Op de site zelf staat vanaf de 12e maar las op een ander forum dat iemand hem nu al gekocht had. Heb hem voor morgen nodig vandaar. =.=
quote:NS start met groepsretour
Vanaf september kunnen groepen vanaf 4 tot 10 personen gebruik maken van een nieuw aanbod: het groepsretour. Met deze nieuwe kaartsoort wil NS de trein voor groepen aantrekkelijker maken. Een groep van 4 personen kan het nieuwe treinretourtje kopen voor 49 euro. Elke extra reiziger - maximaal 10 - betaalt slechts 2,50 extra . Een groep van tien personen kan dus op pad voor 64 euro.
De treinreis mag met het nieuwe kaartje echter niet tijdens de spitsuren beginnen (ma t/m vr: 6:30 - 9:00u en 16:00 - 18:30u). Als de treinreis echter voor de spits is gestart, mag de reis tijdens de spits wel worden voort gezet. De groep treinreizigers moet naar dezelfde eindbestemming reizen, maar het beginpunt mag per reiziger verschillen. Het NS Groepsretour is ook in treinen van de andere vervoerders geldig. Vanaf september zal het nieuwe aanbod online te koop zijn via ns.nl. Het treinkaartje wordt geleverd als e-ticket.
Volgens NS wordt door het nieuwe aanbod het heel aantrekkelijk om de trein te gebruiken naar bijvoorbeeld beurzen en sporttoernooien. “Op deze manier willen we nog meer reizigers winnen voor de trein en deze nog aantrekkelijker maken”, aldus Hans Peters, Directeur Commercie NS-reizigers.
NS ondekte via klantonderzoek dat groepen van vier personen of meer nu kiezen voor de auto, omdat dit voordeliger is. Met NS Groepsretour wordt de prijs van de trein ook voor groepen vanaf vier personen interessant. Volgens NS is het groepsretourtje niet alleen goed voor de portomonee, maar ook voor het milieu. Dit omdat de trein volgens het spoorbedrijf gemiddeld 75% schoner is dan een gemiddelde auto.
Je krijgt een boete omdat je kaartje nog niet geldig is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:55 schreef Zwappel het volgende:
Iemand ervaring met dit soort dingen?
Wil dus komende zaterdag miss naar een feestje in zaandam gaan. Maar dat is dus s'avonds heen, s'ochtends terug.(Feest duurt van 22:00 tot 06:00) Dus met de trein verschrikkelijk duur, vooral gezien de afstand (Ehv - zdam)
Stel ik koop gewoon een dagretour voor de dag erna, zouden conducteurs moeilijk gaan lopen doen op de heenweg of valt dit in de praktijk mee?
Kruidvat is alleen geldig voor weekend. Erg beperkt wat mij betreft.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:18 schreef Iwanius het volgende:
Hoppa. 5 dagkaarten bij Kruidvat a 13,99 euro zijn binnen!
Staat je naam enzo erop?quote:Op donderdag 14 november 2013 21:08 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb vandaag zo een dagkaart van de Hema gekocht, maar achteraf blijkt dag ik deze helemaal niet nodig heb
De code voor het E-ticket heb ik nog niet verzilverd.
Kan ik deze code gewoon aan iemand anders geven en kan die persoon dan ook met dat E-ticket reizen?
Vast wel. Je hebt je naam toch niet bij de Hema doorgegeven?quote:Op donderdag 14 november 2013 21:08 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb vandaag zo een dagkaart van de Hema gekocht, maar achteraf blijkt dag ik deze helemaal niet nodig heb
De code voor het E-ticket heb ik nog niet verzilverd.
Kan ik deze code gewoon aan iemand anders geven en kan die persoon dan ook met dat E-ticket reizen?
ik moest bij hema.nl en naam en emailadres opgeven, ik heb alleen mijn voornaam ingevuldquote:
Dan vrees ik dat het al persoonsgebonden is, je moet ook altijd je id kaart erbij laten zien.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:18 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
ik moest bij hema.nl en naam en emailadres opgeven, ik heb alleen mijn voornaam ingevuld
Maar ik denk niet dat dat bindend is want op een eticket moet normaal toch ook je geboortedatum enzo staan?
Moet je boven de 18 nu per se kinderen meenemen?quote:• personen van 12 t/m 17 jaar mogen wel individueel (dus zonder kinderen jonger dan 12 jaar) gebruik maken van de e-ticket Dagkaart
Haha zoals het er staat wel ja. Alleen tussen 12-17 mag je er individueel gebruik van maken.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:31 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Moet je boven de 18 nu per se kinderen meenemen?
Ja, maar dat is ook het geval bij een Railrunner.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:31 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Moet je boven de 18 nu per se kinderen meenemen?
Zat het nog even uit te zoeken, kom dit in de voorwaarden tegen:quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook het geval bij een Railrunner.
dus ik zou toch niet twee willekeurige koters mee hoeven te sleuren?quote:de couponcode dient eerst verzilverd te worden en geeft daarna recht op een e-ticket Dagkaart voor één volwassene en twee kinderen (4 t/m 11 jaar) voor 1 dag treinen in de 2e klas, daarna vervalt de geldigheid. Kinderen reizen enkel mee indien de volwassene 18 jaar of ouder is
personen vanaf 12 jaar mogen ook individueel (dus zonder kinderen jonger dan 12 jaar) gebruik maken van de e-ticket Dagkaart
Ik bedoel natuurlijk dat zo'n Railrunner alleen geldig is als een volwassene meereistquote:Op zaterdag 16 november 2013 09:59 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Zat het nog even uit te zoeken, kom dit in de voorwaarden tegen:
[..]
dus ik zou toch niet twee willekeurige koters mee hoeven te sleuren?
Ah zoquote:Op zaterdag 16 november 2013 10:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk dat zo'n Railrunner alleen geldig is als een volwassene meereist
Bij die van de HEMA mag je alleen reizen of met kinderen onder begeleiding van een volwassene.
Misschien heeft dit er iets mee te makenquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:54 schreef Iwanius het volgende:
Dus gehele voor en achternaam en je juiste geboortedatum want bij controle dien je zowel je uitgeprinte e-ticket alsmede je id kaart te overhandigen en wordt alles nauwkeurig gecontroleerd.
En zo te zien hoef je geen student te zijn. Handig!quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:02 schreef Aether het volgende:
Spoordeelwinkel Studentenshop
O.a.: 2× dagkaart à ¤25
quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En zo te zien hoef je geen student te zijn. Handig!
quote:NS e-tickets zijn alleen geldig op vertoon van een Studentenreisproduct
Owquote:
Maar dan nog kan een kaartje meer dan 12,50 kosten.quote:
Ben ik ook benieuwd naar, ik kan niks vindenquote:Op vrijdag 6 september 2013 16:03 schreef Schnappieter het volgende:
Bij een Groupsretour moet je neem ik aan ook gewoon op dezelfde dag je terugreis doen toch?
Denk het wel. Het is een meerpersoonsversie van een 'gewoon' retourtje en dat geldt tot de laatste trein die teruggaat dezelfde dag (kan ook na middernacht zijn).quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:51 schreef charmed_angel het volgende:
Handig topic
[..]
Ben ik ook benieuwd naar, ik kan niks vinden
quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:51 schreef charmed_angel het volgende:
Handig topic
[..]
Ben ik ook benieuwd naar, ik kan niks vinden
Een retour is altijd alleen op dezelfde dag geldig.quote:Wanneer kan ik met het NS Groepsretour reizen?
NS Groepsretour is geldig op doordeweekse dagen na 9.00 uur. In het weekend en op feestdagen is dit kaartje de hele dag geldig. Op Koningsdag (26 april 2014) is het Groepsretour niet geldig.
http://www.ns.nl/reiziger(...)es/groepsretour.html
dat is echt kutquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:01 schreef Aether het volgende:
[..]
[..]
Een retour is altijd alleen op dezelfde dag geldig.
Uw treinkaartje is één dag geldig: van 0.00 uur op de datum die op het kaartje staat, tot de volgende ochtend 4.00 uur.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:04 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat is echt kut
Ik ga zondag weg en maandag terug
de eerste trein gaat 5 uur pas.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:07 schreef Aether het volgende:
[..]
Uw treinkaartje is één dag geldig: van 0.00 uur op de datum die op het kaartje staat, tot de volgende ochtend 4.00 uur.
http://www.ns.nl/reiziger(...)-reis-en-retour.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |