Ik heb alvast deel 87 aangemaakt, deel 86 is er inderdaad nog niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
Daarbij is dit deel 86 en niet 87; zou een mod dit kunnen wijzigen?
lekker handigquote:Op zondag 2 juni 2013 10:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb alvast deel 87 aangemaakt, deel 86 is er inderdaad nog niet.
Regel dan maar een CD43 voor mequote:Op zondag 2 juni 2013 10:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waaruit leid jij af dat ik gierig ben?![]()
Ik ben juist heel gul.
Jawel, alles draait om spullenquote:Op zondag 2 juni 2013 10:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gulheid hoeft niet altijd te betekenen...
Over materialistisch gesproken.... BMW heeft weer een nieuw model te showen deze maand.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jawel, alles draait om spullenLekker materialistisch bezig zijn op zondagmorgen
Dit blijft nummer 87, maar je mag deel 86 ook zelf openen als je wilt.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, regel dan maar dat dit nummer 86 wordt.
Echt? Welke?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Over materialistisch gesproken.... BMW heeft weer een nieuw model te showen deze maand.
Gij lapswanschquote:Op zondag 2 juni 2013 10:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit blijft nummer 87, maar je mag deel 86 ook zelf openen als je wilt.
Beter dan de 4 serie gaat het toch niet worden.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Over materialistisch gesproken.... BMW heeft weer een nieuw model te showen deze maand.
Hehequote:Op zondag 2 juni 2013 10:42 schreef Hyperdude het volgende:
Wie haalt mij even uit de OP?
Dit soort topics wil ik geen deel van uit maken.
Opgelost.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:42 schreef Hyperdude het volgende:
Wie haalt mij even uit de OP?
Dit soort topics wil ik geen deel van uit maken.
Jullie zullen wel beter op de hoogte zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Beter dan de 4 serie gaat het toch niet worden.
Nee, hoor. Ik hoef je plaatje niet.quote:
Ik vraag toch op een normale manier of hij er problemen mee heeft? Is dat niet netjes om te vragen dan?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waarom nou gelijk zo? Hij vraagt toch op een normale wijze wie dat is?
Het komt nogal agressief over. Daarbij is het een vreemde vraag om te stellen als antwoord op de vraag wie dat is op de foto.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik vraag toch op een normale manier of hij er problemen mee heeft? Is dat niet netjes om te vragen dan?
Ik krijg die vraag wel vaker, vandaar. Is het zo'n rare foto dan?quote:Op zondag 2 juni 2013 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het komt nogal agressief over. Daarbij is het een vreemde vraag om te stellen als antwoord op de vraag wie dat is op de foto.
Nee. Maar je zou als antwoord misschien iets kunnen typen als "Dat ben ikquote:Op zondag 2 juni 2013 10:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik krijg die vraag wel vaker, vandaar. Is het zo'n rare foto dan?
Oké, je hebt gelijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee. Maar je zou als antwoord misschien iets kunnen typen als "Dat ben ik" en verder niets. Als iemand er problemen mee heeft dan zegt hij/zij dat echt wel.
Ik vind het raammechanisme bij alle auto's sowieso wat briek.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
Genoeg geluld, terug naar de BMW.
Gisteren een raammechanisme en een raam gekocht....
Nou heeft de E36 nog een deugdelijk systeem met twee stangen die het raam omhoog duwen ipv touwtjes uit de latere modellen. Als ze het nou van staal gemaakt hadden ipv aluminium dan was het een succes geworden.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik vind het raammechanisme bij alle auto's sowieso wat briek.
Ben altijd bang dat het raam blijft hangen bij het openen ervan (en dus niet meer dicht wil).
hoe raad je hetquote:
quote:Op zondag 2 juni 2013 20:55 schreef maart78 het volgende:
hij geeft aan dat je er verkeerde banden onder hebt![]()
quote:Op zondag 2 juni 2013 21:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Net ff lmm gewisseld, had er nog een liggen.
Meer vermogen maar stotteren boven de 4K.. En raar geluid.. Precies op 4K raar geluid en stotter.. DISA ?
Hey thnx voor je hulp!quote:Op zondag 2 juni 2013 21:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]via een video is een geluid moeilijk te beoordelen, maar hij is toch niet aan het pingelen
je parameters zijn netjes, behalve je lambda sensor na kat, die is nog koud(0.45V)
heb je injectie duur ook al uitgelezen? contact hoek van de bobine gemeten? juiste type bougies (*warmte graad)
`stationair moet je ongeveer een injectie duur hebben van 2 a 3 ms, jij hebt 6 ms, geen wonder dat ie zo slecht loopt.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Hey thnx voor je hulp!
Maar is proberen 98 te tanken ? Of dat helpt ?
Maar die lambda voor de kat, continu 100% ?
Ja ff gekeken naar de injectie tijden maar geen verstand van.. Stationar iets van 6 ms
Contact hoek van de bobine ? Wut ?
Mja bougies zitten er nu 60K in..
Waar woon jij ergens ?
Als je motor net loopt, dan wordt het verwarmings element 100% aangestuurd om de lambda sonde zo snel mogelijk op temp te krijgen, is normaalquote:Op zondag 2 juni 2013 22:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja liep net, maar 98 proberen ??
Screens zijn aan het uploaden
http://imgur.com/a/KKNWL#0
Alstu
weet je zo de clinderinhoud, of wil je het kenteken even dmén cq pm'en? en de map waarde indien aanwezig? (inlaatspruitstuk druk)quote:Op zondag 2 juni 2013 22:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja liep net, maar 98 proberen ??
Screens zijn aan het uploaden
http://imgur.com/a/KKNWL#0
Alstu
Nee we gaan niet de originele scheiss vanaf halen. Alles moet wel Mtech blijven hequote:Op zondag 2 juni 2013 22:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Alleen andere velgen ..
http://imgur.com/a/KKNWL#0 hier staan de screens chuck
Thanks, we zijn heeeeeeeel blij!quote:
Nieren? tis hier geen ziekenhuisquote:Op zondag 2 juni 2013 22:29 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
[..]
Thanks, we zijn heeeeeeeel blij!
[ afbeelding ]
Om het af te leren. De chrome nieren zitten er ook nog bij, maar ik vind hem zo wel erg tof. Koplampen zijn trouwens van Hella.
Badadumtsch..quote:
quote:Op zondag 2 juni 2013 22:30 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
[..]
Badadumtsch..
Zaterdag ophalen. Rijdt o zo fijn, een dikke verbetering op de al geweldige 323i.
Als basis een toffe wagen, alleen jammer van het foute uiterlijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:29 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
[..]
Thanks, we zijn heeeeeeeel blij!
[ afbeelding ]
Om het af te leren. De chrome nieren zitten er ook nog bij, maar ik vind hem zo wel erg tof. Koplampen zijn trouwens van Hella.
Mtech2 foutquote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als basis een toffe wagen, alleen jammer van het foute uiterlijk.
Klopt, vooral zijwaards rijden.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..], een 323 is idd leuk spul om mee te rijden
quote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
[..]
Mtech2 fout?! Vind E36'jes fout, met neonz en toeters en bellen.
Dan zal hij al menig rondje op de Ring gedaan hebben gok ikquote:Op zondag 2 juni 2013 22:33 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
[..]
Ja, de vorige eigenaar heeft hem zelf geïmporteerd uit Nurburg.
Kan het niet meer dan eens met je zijn. Wilde als trouw auto een E30 M3... maar da's een vier cilinder en ik heb vandaag meerdere malen gehoord dat een BMW zonder 6cil geen BMW isquote:Op zondag 2 juni 2013 22:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
maar het mooiste is en blijft een E30 M3 warsteiner
het is een door bmw uitgegeven sportmodel..... Mtech1 en Mtech 2 zijn de mooiste uitvoeringen van de E30. Jij snapt er niks vanquote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
huh?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Indeed!quote:Op maandag 3 juni 2013 09:32 schreef rival het volgende:
[..]
het is een door bmw uitgegeven sportmodel..... Mtech1 en Mtech 2 zijn de mooiste uitvoeringen van de E30. Jij snapt er niks van
Komt door de DISA klep inderdaad, heb net getest met de stekker van de disa af en dan trektie gewoon door.. alleen onderin weinig koppel..quote:Op zondag 2 juni 2013 21:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Net ff lmm gewisseld, had er nog een liggen.
Meer vermogen maar stotteren boven de 4K.. En raar geluid.. Precies op 4K raar geluid en stotter.. DISA ?
vuiltje tussen een aansluiting misschien?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Komt door de DISA klep inderdaad, heb net getest met de stekker van de disa af en dan trektie gewoon door.. alleen onderin weinig koppel..
wtf.. heb er niks mee gedaan .. alleen los gehad.. Enige logische wat ik kan bedenken dat ik 2 stekkers omgewisseld heb ..
Idioot. Maar zwarte nieren ben ik idd ook geen fan van. En smoke lichten ook niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bij een sleutelboer?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:43 schreef MrSweets het volgende:
Hey ik heb een reserve sleutel voor een e46 gekocht, deze moet alleen nog geslepen worden dus.
Iemand enig idee waar ik dat kan laten doen ?
Dus omdat het door BMW is uitgegeven kan bij voorbaat niet 'fout' zijn?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:32 schreef rival het volgende:
[..]
het is een door bmw uitgegeven sportmodel..... Mtech1 en Mtech 2 zijn de mooiste uitvoeringen van de E30. Jij snapt er niks van
Waarom 'idioot'?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Idioot. Maar zwarte nieren ben ik idd ook geen fan van. En smoke lichten ook niet.
ik had vorige week ook even een sharknose, maar heb hem dezelfde dag weer gerepareerdquote:Op maandag 3 juni 2013 14:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Gaan er nog mensen naar de sharknose meeting 8 juni? Of ben ik nog steeds de enige met een sharknose hier
E30 koop je niet voor de looks? IDIOOT maar goed over slechte smaak valt niet te twisten dat is maar weer eens duidelijk. Dat jij het fout vindt zegt meer over jou. Hoorde laatst iemand die vond een Volvo V40 al een pooierbakquote:Op maandag 3 juni 2013 17:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus omdat het door BMW is uitgegeven kan bij voorbaat niet 'fout' zijn?
Het is gewoon mijn mening over het uiterlijk van die E30, maar een E30 koop je sowieso niet voor de looks maar voor de rijbeleving lijkt me.
Welke?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:21 schreef rival het volgende:
[..]
ik had vorige week ook even een sharknose, maar heb hem dezelfde dag weer gerepareerd
Rij zelf al jaren in een E46 323Ci dus weet best waarover ik het heb, velen vinden dat ook een foute wagen maar dat vind ik dus niet. Maar E30/E36 geniet mijn voorkeur niet meer, misschien komt het toch door de leeftijd van die wagens. Net zoals ik een jaren '80 interieur in huis tegenwoordig behoorlijk fout vind.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
E30 koop je niet voor de looks? IDIOOT maar goed over slechte smaak valt niet te twisten dat is maar weer eens duidelijk. Dat jij het fout vindt zegt meer over jou. Hoorde laatst iemand die vond een Volvo V40 al een pooierbaknou ik snap het soms ook niet meer hier in NL. Lijkt wel alsof je normaal bent als je een C1, 107, Aygo rijdt, maar meteen een aso als je een oude BMW/Merc rijdt...
[..]
Welke?
Ik hoef ook geen E30/E36/E46 meer, been there done that. Maar kan een nette E30 nog wel waarderen. Zwarte nieren niet, eigenlijk op geen enkele BMW, maar dat is natuurlijk weer een kwestie van smaak van de eigenaar zelfquote:Op maandag 3 juni 2013 17:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Rij zelf al jaren in een E46 323Ci dus weet best waarover ik het heb, velen vinden dat ook een foute wagen maar dat vind ik dus niet. Maar E30/E36 geniet mijn voorkeur niet meer, misschien komt het toch door de leeftijd van die wagens. Net zoals ik een jaren '80 interieur in huis tegenwoordig behoorlijk fout vind.
Heb je die LS dan ook getuned met smokey lichten en zulke shit? Want dan kan ik me dat best voorstellen, anders niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:33 schreef YoshiBignose het volgende:
JA en dan denk ik oke ik stap over naar een Lexus LS, lijkt me toch vrij saaie, maar degelijke en GRUWELIJKE auto. Hoor je nog dat het een pooierbak isZeg, ik rij gewoon een dure Toyota met een V8 zeg ik dan.
Je wordt ook gewoon gesneden in zo'n wagen. Viel me ook op in Saab en Volvo, zitten toch altijd nette mensen in denken ze, dan krijg ik geen middelvinger
Maarrr, hoe heb je het nou opgelost? Want je vroeg hier laatst welke sleutel je moet kopen en daar ben ik ook wel in geïnteresseerd (heb maar 1 sleutel en dat is toch best karig).quote:
BMW verkoopt ze zelf ook, onder de "peformance" lijn.quote:
Helemaal mee eens over dat mensen snel iets een pooierbak vinden, zo moet ik het ook wel eens aanhoren. Meestal zijn dat van die mensen die niks anders kennen dan zo'n kleine stadshok met een 1000cc stofzuiger motor erin, en een comfort waar je binnen 10 min een permanente rug hernia van krijgt.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
E30 koop je niet voor de looks? IDIOOT maar goed over slechte smaak valt niet te twisten dat is maar weer eens duidelijk. Dat jij het fout vindt zegt meer over jou. Hoorde laatst iemand die vond een Volvo V40 al een pooierbaknou ik snap het soms ook niet meer hier in NL. Lijkt wel alsof je normaal bent als je een C1, 107, Aygo rijdt, maar meteen een aso als je een oude BMW/Merc rijdt...
[..]
Welke?
Beter dit dan een comfortwagen waarbij het lijkt alsof je constant over een laag dik tapijt rijdt, ook in de bocht.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:49 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
en een comfort waar je binnen 10 min een permanente rug hernia van krijgt.
Deze man heeft dus nog nooit in een goede E38 gereden, jammer.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Beter dit dan een comfortwagen waarbij het lijkt alsof je constant over een laag dik tapijt rijdt, ook in de bocht.![]()
Niets mis met een lekker strak onderstel.
Klopt, zelfs niet in een slechte.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:00 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Deze man heeft dus nog nooit in een goede E38 gereden, jammer.
Hey ja ik heb deze dus gekocht http://www.autosleutels.info/autosleutels/BMW-autosleutels/BMW133quote:Op maandag 3 juni 2013 18:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maarrr, hoe heb je het nou opgelost? Want je vroeg hier laatst welke sleutel je moet kopen en daar ben ik ook wel in geïnteresseerd (heb maar 1 sleutel en dat is toch best karig).
Maar je had/hebt toch een ander type sleutel? Ik wel en ik zou deze sleutel die je post er wel bij willen hebben. Ik heb die andere baard; met die inkeping.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:33 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Hey ja ik heb deze dus gekocht http://www.autosleutels.info/autosleutels/BMW-autosleutels/BMW133
Laat hem morgen slijpen, laat wel weten of alles in orde is.
Ja die verkopen ze ook:quote:Op maandag 3 juni 2013 19:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar je had/hebt toch een ander type sleutel? Ik wel en ik zou deze sleutel die je post er wel bij willen hebben. Ik heb die andere baard; met die inkeping.
Nice, ik hoor graag van je of het werkt. Zou zo'n lege sleutel wel wat gewicht hebben? Want ik heb geen afstandbedieningquote:Op maandag 3 juni 2013 20:22 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ja die verkopen ze ook:
http://www.autosleutels.info/autosleutels/BMW-autosleutels/BMW134
je kunt ook zonder electronica kopen, wat je wil.
Site levert trouwens snel en goed.
Haha, ach ik heb een verlaagde Toyota iQ met 17" en een Lexus LS met luchtvering op 16". Het is inderdaad totaal anders, waar de iQ als een kart door de bochten knalt, moet je met de LS elke rotonde op je rem nemen omdat je als een boot erdoor zwabbert. Het vreemde is dat je ondanks het gigantische vermogen verschil, bijna nog rustiger rijdt in de Lexus, omdat het zo comfortabel is. Behalve op de snelweg dan..... Maar goed, meestal kies je ook de auto wel uit waarvoor je het wil gebruiken, voor korte ritjes en boodschappen zal comfort weinig boeien. Alhoewel ik met de iQ echt verschrikkelijk langzaam over de drempels moetquote:Op maandag 3 juni 2013 18:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Beter dit dan een comfortwagen waarbij het lijkt alsof je constant over een laag dik tapijt rijdt, ook in de bocht.![]()
Niets mis met een lekker strak onderstel.
Ik voel een stekker onder die klep.. Drukclipje.. De draad die eraan zit daarvan kan je de isolatie iets naar achteren schuiven en kan je de aders zienquote:Op maandag 3 juni 2013 19:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
gek, ik zie en voel niets aan die aangegeven plek. moet ik iets loshalen?
[ afbeelding ]
Wat moet je met 3 auto's? Is het niet leuker en voordeliger om gewoon één toffe bak te rijden?quote:Op maandag 3 juni 2013 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja ach, is maar waar je je geld aan uitgeeft.
1 auto verveelt toch juist sneller? Ik heb nu voor als ik alleen rijd een hele kleine auto en met meerdere mensen een hele grote auto. En ze zijn alle 3 toffe auto'squote:Op maandag 3 juni 2013 23:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat moet je met 3 auto's? Is het niet leuker en voordeliger om gewoon één toffe bak te rijden?
E30 is geen sharknosequote:
Ook al heb ik geen sharknose jammer dat ik niet kan, had er wel even willen kijken, vind de E9 toch ook wel tot de mooiste BMW's ooit horenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1 auto verveelt toch juist sneller? Ik heb nu voor als ik alleen rijd een hele kleine auto en met meerdere mensen een hele grote auto. En ze zijn alle 3 toffe auto's
[..]
E30 is geen sharknose![]()
Jij snapt het!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:48 schreef daNpy het volgende:
Wat moet je nou met 1 auto. Teveel compromissen.
Snap je zin niet, het zijn maar 2 woordenquote:
Ja zekerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook al heb ik geen sharknose jammer dat ik niet kan, had er wel even willen kijken, vind de E9 toch ook wel tot de mooiste BMW's ooit horen
Precies dat was ook mijn idee. Had hiervoor een E46 coupé, waar ik vrijwel altijd alleen in reed. Moest je eens mensen meenemen dat kan 1 persoon wel, maar achterin wil je echt niet zitten. Elke dag stond ik in de file... 1 op 10 rijden en een mooie bak, dat dan weer wel, maar ik zag steeds kleinere goedkopere auto's bij me in de file staan en dan denk je ook tja....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:17 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Jij snapt het!
Als je het kan, pak dan 2 of meer auto's voor het juiste doel in plaats 1 die eigenlijk nergens in uitblinkt!
het bericht daarvoorquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Snap je zin niet, het zijn maar 2 woorden
Een goede auto verveelt mij niet snel, rij al bijna 7 jaar in een E46 coupé, volgende wordt waarschijnlijk een weer zoiets (E92?). Als de wagen vlot is, goed stuurt, er goed uitziet ben ik tevreden. Ik koop in ieder geval niet speciaal een auto voor het vervoer van vriendenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1 auto verveelt toch juist sneller? Ik heb nu voor als ik alleen rijd een hele kleine auto en met meerdere mensen een hele grote auto. En ze zijn alle 3 toffe auto's
Als het puur voor vervoeren is dan kun je er beter een Transporter busje oid bij hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:17 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld een sportieve 3 touring heb ik nooit begrepen... pak dan een mooi coupe voor het sportieve en een grote auto voor het vervoeren.
Natuurlijk is een Touring mooier dan een CP.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:17 schreef boegschroef het volgende:
...
Bijvoorbeeld een sportieve 3 touring heb ik nooit begrepen... pak dan een mooi coupe voor het sportieve en een grote auto voor het vervoeren. Tenzij je de 3 touring natuurlijk mooier vind dan een coupe, smaken verschillen
Grrrr, nou ik stond laatst achter een brommobiel geparkeerd en die was groter hahahahaha.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een goede auto verveelt mij niet snel, rij al bijna 7 jaar in een E46 coupé, volgende wordt waarschijnlijk een weer zoiets (E92?). Als de wagen vlot is, goed stuurt, er goed uitziet ben ik tevreden. Ik koop in ieder geval niet speciaal een auto voor het vervoer van vriendendie moeten zich maar behelpen of anders gaan ze maar niet mee. Dat je 3 toffe wagens hebt ben ik het niet mee eens want de iQ vind ik persoonlijk net een brommobieltje
![]()
Een touring is sowieso mooierquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Natuurlijk is een Touring mooier dan een CP.![]()
Ik zou mijn Touring niet direct sportief willen noemen. Maar waarom zou je een prutsmotortje in je Pamperbomber nemen?
[ afbeelding ]
Als ik ruimte nodig heb, huur ik wel een MB-busje of laat bezorgen
Het is iets, ja, persoonlijks denk ik. Ik heb BMW tourings altijd al mooi gevonden. Ik kan het je ook gewoon niet beter uitleggen dan dit. Zo vind ik de M5 touring veel gaver dan de M5 sedan waar ik mijn vingers al bij aflikquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Brrrr kan me werkelijk waar niet inbeelden waarom je een touring mooier vindt dan een coupe.Het hele sportieve idee van een BMW is daarmee verdwenen. Ik zie nog wel eens van die E30 tourings rijden
echt van die grafwagens.
Heb ik ook gehad.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:39 schreef YoshiBignose het volgende:
...Ik zie nog wel eens van die E30 tourings rijdenecht van die grafwagens.
Nou goed het uiterlijk is een kwestie van smaak, maar kan me niet voorstellen dat het leuk rijdt. Al is het maar door het gebrek aan vermogen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Grrrr, nou ik stond laatst achter een brommobiel geparkeerd en die was groter hahahahaha.
Touring vind ik mooier dan de sedan bij de E9x, maar de coupés blijven het mooist natuurlijk. Snap dus ook niet waarom je een Touring mooier vindt dan een coupé, een coupé is juist gemaakt om mooi te zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Brrrr kan me werkelijk waar niet inbeelden waarom je een touring mooier vindt dan een coupe.Het hele sportieve idee van een BMW is daarmee verdwenen. Ik zie nog wel eens van die E30 tourings rijden
echt van die grafwagens.
Je zou voor de grap eens een proefritje moeten makenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou goed het uiterlijk is een kwestie van smaak, maar kan me niet voorstellen dat het leuk rijdt. Al is het maar door het gebrek aan vermogen.
Coupé is gemaakt om mooi te zijn inderdaad, touring omdat het praktisch is. Maar goed, je hebt er dus ook gekken tussen die een touring mooier vindenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Touring vind ik mooier dan de sedan bij E46 en E9x, maar de coupés blijven het mooist natuurlijk. Snap dus ook niet waarom je een Touring mooier vindt dan een coupé, een coupé is juist gemaakt om mooi te zijn.
Zie mijn toevoeging, natuurlijk zijn het alleen de touringrijders zelf die dit beweren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Coupé is gemaakt om mooi te zijn inderdaad, touring omdat het praktisch is. Maar goed, je hebt er dus ook gekken tussen die een touring mooier vinden![]()
Bedoel je niet met een disa klep de VANOS klep ? nee dusquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dr waren hier toch mensen met connecties voor een sloperij ?
Heb een disa klep nodig voor een m43 motor ..
Ding net eruit gehad, spanning op gezet .. Ding doet helemaal niks..
Nope, actuator is kapot bij mij, zit ingegotenquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
misschien is er wel een revisie kit voor de m43 disa
sorry ik las het verkeerd. refurbished met garantie, in duitsland via ebay.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
100 euro ?!
Waar :| ik zie ze overal voor 240 :|
Helaas kon de sleutelboer hem niet slijpen, ga vrijdag naar een goede welke wel de juiste machines in huis heeft.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nice, ik hoor graag van je of het werkt. Zou zo'n lege sleutel wel wat gewicht hebben? Want ik heb geen afstandbediening
Hou me op de hoogte als je wiltquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:43 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Helaas kon de sleutelboer hem niet slijpen, ga vrijdag naar een goede welke wel de juiste machines in huis heeft.
Wissel de knopjes eens om en test het, ik denk dat je knopje overleden is.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:44 schreef MrSweets het volgende:
Even een andere vraag:
Bij het rechter raam kan het raam met 1 klik helmaal omlaag en met 1 klik weer helemaal omhoog.
Bij het linkerraam wel helemaal omlaag maar niet automatisch omhoog, dit is irritant als je het raam dicht wilt hebben terwijl je aan het rijden bent.
Iemand die toevallig dit ook heeft gehad ? kan het in de electronica worden aangepast ofzo ?
Dit is toch een opzettelijke beveiliging?quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:44 schreef MrSweets het volgende:
Even een andere vraag:
Bij het rechter raam kan het raam met 1 klik helmaal omlaag en met 1 klik weer helemaal omhoog.
Bij het linkerraam wel helemaal omlaag maar niet automatisch omhoog, dit is irritant als je het raam dicht wilt hebben terwijl je aan het rijden bent.
Iemand die toevallig dit ook heeft gehad ? kan het in de electronica worden aangepast ofzo ?
Linker en rechter knop hebben een andere stekker. Bij een e46 tenminstequote:Op woensdag 5 juni 2013 19:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wissel de knopjes eens om en test het, ik denk dat je knopje overleden is.
Ah, bij een E36 kan je die van de voorste ramen wel uitwisselen. Die voor de ramen achter zijn ook anders.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Linker en rechter knop hebben een andere stekker. Bij een e46 tenminste
Maar de schakelaar heeft 2 standen, dus ik denk dat idd je schakelaar overleden is
Het gaat per liter natuurlijk, dus dat komt wel goed. Die ABS, hmm, de TIS heeft het alleen maar over ontluchten. Niet over vervangen van de remvloeistof.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:54 schreef daNpy het volgende:
Ja maar ik zou wat meer bij de hand houden om het compleet door te spoelen.
Met ABS moet je -volgens mij- wel rekening houden, hat kan zijn dat je een stuurapparaatje moet hebben wat de ABS pomp open zet, anders krijg je de boel niet ontlucht.
Pompen is en blijft de beste methode.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:01 schreef jitzzzze het volgende:
Pompen? Maar ik kan een apparaat gebruiken die dat voor mij doet.
Linksgestuurde auto dusquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:19 schreef jitzzzze het volgende:
Anders ik wel. De TIS spreekt van RA, LA, RV en LV als volgorde. Ik ga het wel zien morgen.
Wil/moet alles vervangen. Sinds vanmorgen gaat mijn auto linksaf als ik remquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pompen is en blijft de beste methode.
Maar zuigen aan de nippels werkt lekker makkelijk voor als je alles wil vervangen. Daarna altijd nog ff op druk pompen met 2 man.
En dat ligt aan de remvloeistof?quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wil/moet alles vervangen. Sinds vanmorgen gaat mijn auto linksaf als ik rem
Ja, want:quote:
Even = een uur of 3 minimaal.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Even snel je remmen doen
En dan klagen dat ik met wanli's rij hahahaha
Respect voor dat als je het zelf doet. Ik vind remmen DIY nogal een enge actie. (lees: ik weet ook niet hoe het moet).quote:
quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Respect voor dat als je het zelf doet. Ik vind remmen DIY nogal een enge actie. (lees: ik weet ook niet hoe het moet).
Daar wil ik geen gelazer mee: Dat de handel plots hapert als de ankers serieus moeten worden uitgegooid.
Blijkbaar stel ik hele domme vragen, ik zeg altijd maar "de domste vraag is die die niet gesteld wordt". Ik weet ook niet alles, net zoals jullie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja zeker als je zulke vragen moet stellen .. Dan is het een enge Actie ja ..
Ach jaaaaa
Ooh wacht, dat was de vraag nietquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:15 schreef daNpy het volgende:
Wat heb je dan wel gedaan aan de remmen?
Zo even vroeg je nog hoe je een remklauw moest demonteren.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ooh wacht, dat was de vraag niet
Ik bedoelde te vragen hoe je een vastzittende remklauw herkend; dat is iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt.
Hoe zo'n klauw eraf moet weet ik wel; dat heb ik al een aantal keer gedaan.
ja. Meestal zit die hoofdremcilinder vlak bij het rempedaal en is daardoor automatisch vaak de volgorde ra la rv lv.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Niet bij elke auto, afhankelijk van ledingwerk. Langste eerst
Echt een beauty!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:20 schreef YoshiBignose het volgende:
He's backeindelijk weer in 1 kleur.
[ afbeelding ]
Zucht? Ik weet niet wat type zijn auto is, mijn auto heeft geen sleutelgat meer.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kan je toch gewoon handbediend dichtdoen.. Zucht..
En idd kutsoldeer, gwn aanmengen met loodhoudend soldeer, ist zo weg
Really ... ?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zucht? Ik weet niet wat type zijn auto is, mijn auto heeft geen sleutelgat meer.
Da's helemaal niet duur zeg.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
update; de gm5 module is klaar.
oordeel van de Electro Service is dat het niet te doen is. door de harslaag is het niet gemaakt om te repareren. toch is het gelukt, kost mij 20 euro aan arbeidsloon. 2 uur heeft het gekost
Inderdaad, wat heb je dan? Zelfs de nieuwste bmw's hebben gewoon een sleutelgat....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zucht? Ik weet niet wat type zijn auto is, mijn auto heeft geen sleutelgat meer.
Komt vrij weinig brul uit. De 323i klinkt zwaarder en voller. Smaken verschillen gelukkig!quote:Op zondag 9 juni 2013 14:22 schreef Andyy het volgende:
Die gebogen brulpijpen, ik voel een beetje kots in m´n mond
Ziet er goed uit.quote:
Dat was bij de vorige eigenaar voor de deur, dus ook mannen kunnen hem niet parkerenquote:Op zondag 9 juni 2013 21:35 schreef Hyperdude het volgende:
Mooie E30.
Maar die tweede foto bovenaan deze pagina bewijst je onschuld niet direct.
Dit is 17". Zit helaas veel stoeprand schade op.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
Ga je de achterwielkasten nog wat opvullen?
Is dit 16 of 17 duims?
Oke cool en die is deffect ofzo ?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
Microschakelaar in B-stijl. Zit in die unit waar je slot omheen valt.
In dit ding (ja, hij ziet er bij jou anders uit):
[ afbeelding ]
Zit een schakelaar gemaakt die bijhoud of je deur dicht zit, en dus je raam ook het laatste stukje laat sluiten.
Die kans is vrij groot ja. Is een bekend probleempje. In dit slotvanger zit een microschakelaartje, die na verloop van tijd gewoon stuk gaat. Bij je dealer kan je en nieuwe slotvanger kopenquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:46 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Oke cool en die is deffect ofzo ?
btw die sleutel slijpen is me nog niet gelukt, men kon hem niet goed inklemmen ofzo hmm
Wat ik nou niet snap.... Dan neem je zoveel moeite om zo'n (mooie) auto te bouwen, hang je er een m50 in waarom dan een 2 liter.... Waarom niet een 2.5??quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:42 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Riep iemand Warsteiner?
[ afbeelding ]
http://www.marktplaats.nl(...)921a&previousPage=lr
dit is zuiniger. als je van een 1.6 of 1.8 afkomt ga je er alsnog een stuk op vooruit. vooral op koppel.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:19 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Wat ik nou niet snap.... Dan neem je zoveel moeite om zo'n (mooie) auto te bouwen, hang je er een m50 in waarom dan een 2 liter.... Waarom niet een 2.5??
tja, aparte keuze. Ik zou er zelf ook de allergrootste in hangen die zou passen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:19 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Wat ik nou niet snap.... Dan neem je zoveel moeite om zo'n (mooie) auto te bouwen, hang je er een m50 in waarom dan een 2 liter.... Waarom niet een 2.5??
Ruim 5 uur om alleen te waxen?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Maharbal het volgende:
Ff weer de coupe in de Meguiars gezet. Was even vergeten wat een tyfusklus dat ook alweer was (ruim 5uur), maar hij heeft weer een erg diepe glans.
Dan flikker je het er echt lukraak op zonder het in te wrijven, dat heeft weinig zinquote:Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ooh, vond het al zo lang. Alleen waxen dat red ik in een kwartiertje
Gestopt bij Bedburgerland aan de A61 toevallig?quote:Op maandag 17 juni 2013 11:28 schreef MrSweets het volgende:
Gister ff heen en weer gecruised naar zwitserland, veelal een conservatieve 150km/uur geredenwat een heerlijke auto die e46 coupe
Het erop smeren heb je zo voor elkaar. Het uitpoetsen dat duurt wel eventjes.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan flikker je het er echt lukraak op zonder het in te wrijven. Waxen kostte me ook ongeveer 1,5 uur. Opsmeren, goed inwrijven, meerdere keren alles goed uitwrijven. Duurt wel ff.
Vooral dat uitwrijven is een zware klus iddquote:Op maandag 17 juni 2013 21:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan flikker je het er echt lukraak op zonder het in te wrijven, dat heeft weinig zinWaxen kostte me ook ongeveer 1,5 uur. Opsmeren, goed inwrijven, meerdere keren alles goed uitwrijven. Duurt wel ff.
Dat kan het wel zijn ja, als je het te dik aanbrengt of te lang wacht met uitpoetsen.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vooral dat uitwrijven is een zware klus idd
Kan beiden, net wat je zelf prettiger vind. De meesten doen het waxen liever met het handje.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kan je dat nou beter met de hand doen of een poetsmachine ?
Als het maar wel een excentrische is. Tenzij je weet wat je aan het doen bent.quote:
Heb ook een DAP.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb zo´n DAP ding.
Werkt prima.
Op de boot
nope moest dat ?:Pquote:Op maandag 17 juni 2013 21:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gestopt bij Bedburgerland aan de A61 toevallig?
Nee maar daar stond een kerel tegen een klein mannetje (z'n zoontje?) te zeggen "en ben jij vandaag helemaal in Zwitserland geweest?"quote:
Geen ideequote:
Okequote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Bij mij gaat ie op een gegeven moment olie verbruiken.
Na 10000-15000 km schat ik. In de bergen meer.
In het begin dus een beetje op het lampje, of de peilstok, letten.
Maar niet alle 330i verbruiken olie.
Is mij verteld.
Zat een hele nieuwe radiator in, waterpomp weet ik niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:32 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Oude tabel zie ik nu.![]()
Longlife 04 is ook goed.
5W-30 is OK
Heb je ook een idee of waterpomp/radiator al eens zijn vervangen?
Die houden er op een gegeven moment ook mee op.![]()
Vakjes? In een CD43?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:07 schreef Hyperdude het volgende:
Klinkt goed.
Alle vakjes en knopjes al gevonden?
Hehequote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Weet niet wat een CD 43 is.
Ging over de 330 van Fopje.
edit
Mooie radio dus.
Nu nog mooie muziek.![]()
![]()
Kan ik het er niet gewoon bijgooien? Moet ik hem echt laten drainen en opnieuw vullen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW Olie bestel je via internet bij Oil-Center Duitsland. Hier bestel ik zelf al jaren BMW 5W30 LongLife, goede ervaringen mee.
5,60 euro per 1 literpak. Bij de dealer kost een 1 literpak 22 euro.
als ik me niet vergis heb je 5 liter nodig
http://www.ebay.nl/itm/270652888078
11,50 euro verzendkosten naar Nederland
Kan wel, maar beter is het om alles te vervangen. Of je moet weten hoe lang het er al in zit.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:30 schreef Fopje het volgende:
[..]
Kan ik het er niet gewoon bijgooien? Moet ik hem echt laten drainen en opnieuw vullen?
Juistem! Voor mij ook de reden om de originele radio te laten zitten inderdaad. Daar maar een aux-kabeltje aan gehangen voor de mp3-speler/telefoon.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:03 schreef jitzzzze het volgende:
Een CD43 rijkerDat is wel een enorme upgrade van het dashboard moet ik zeggen
Prima tent inderdaad. Daar bestel ik meestal meteen 20 liter ofzo. Valt de verzending mee en kan ik weer een paar beurtjes vooruit (bestel meestal meteen voor een kennis mee).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
je kunt het er voor nu bij gooien. hou ´t maar in gedachte voor je eerstvolgende olie wissel. Oil-center.de ( Ennepetal, Duitsland )
Ik ben er echt enorm blij meequote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Juistem! Voor mij ook de reden om de originele radio te laten zitten inderdaad. Daar maar een aux-kabeltje aan gehangen voor de mp3-speler/telefoon.
[..]
Prima tent inderdaad. Daar bestel ik meestal meteen 20 liter ofzo. Valt de verzending mee en kan ik weer een paar beurtjes vooruit (bestel meestal meteen voor een kennis mee).
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Aber ahmed wanli tyre center
Zal jullie voor zijn
Niet op mijn locatie van montage denk ikquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
http://www.autobandenmarkt.nl/
Levert af op locatie van montage.
Goede ervaring mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |