quote:Post hier nog meer opmerkelijke filmwetten.
Op 29 september 2000 18:13 schreef Tweek het volgende:
Das een film wet doe altijd het omgekeerde van wat je het beste kan doen.
*Bijvoorbeeld de kust van het laten van 1 traan in het rechteroog als iemand verdrietig is.
*Dat kleine op het eerste gezicht nietzeggende detail over een laatste lucifer is op het einde heel erg belangrijk.
*Van verlegen secretaresse in vrouwelijke Rambo veranderen "Let's get that sonuvabitch" inclusief het nog nooit een wapen gebruikt maar wel de eerste keer meteen de boef tussen zijn ogen schieten.
*De goeie die wordt omringd door een leger slechterikken maar de slechterikken wachten op beurten om door de goeie inelkaar te worden geslagen.
*De slechterikken bestoken de goeie met mp5 navy sub-machine geweren en raken niets terwijl de goeie met zijn revolver elke bad-guy met 1 schot afmaakt.
*Dezelfde goeie met een magazijnclip van 20 kogels 60 keer kan schieten.
*Steven Seagal die snoodaards inelkaar slaat maar zelf nog geen schrammetje oploopt (heel anders dan Bruce Willis die begint in een wit shirt en tegen het einde een roodbruine heeft)
*ACME erg leuke spulletjes heeft
*www.fortunecity.com/victorian/hillcrest/76/hellraiser/film-wisdom.htm
En als de slechterik de hofdrolspeler gevangen heeft en op 't punt staat 'm te vermoorden gaatie altijd eerste helemaal uitleggen waarom hoe en wattie heeft gedaan.. en vervolgens heeft de hoofdrolspeler dan toevallig pçies genoeg tijd om te ontkomen
Ook wel koel dat je vanuit elk hotel in parijs de eiffeltoren kan zien...
Greetinx
BT
heel erg toevallig zijn ze beiden dan ook nog vrijgezel ook...
de terrorsist is altijd een bekende.. in Japanse films is het altijd het slechte (tweeling)broertje.. in Jaean Claud Vandamme films is er altijd wat gebeurd met z'n broer en wildie de dader wreken..
Er moet altijd een "silly sidekick" zijn of een andere vorm van de komische noot die de grootste laffaard is maar wel de leukste klappen opvangt, op het einde van de film is hij natuurlijk dapper en loyaal genoeg om een kogel op te vangen voor de held, die dan zijn vriend moet wreken, de slechterik dood, en er dan pas achter komt dat zijn kleine sidekick nog leeft, happy end, (of doogaat, maar dan is zijn dood gewroken)
Aliens spreken altijd Engels als ze al stembanden hebben of telepathische gaven.
er is altijd een deel twee met de broer, moeder, vader, zoon welk een familie-lid dan ook van de slechterik (die we toch echt tot gort zagen worden geschoten aan het einde van deel I) die wraak neemt, in sommige films is het de slechterik zelf die zwaar vermminkt dankzij een ongelofelijke "twist of faith" de kogelregen/ontploffing/einde van de wereld heeft overleefd.
Of het zijn donkere krachten die 'em weer uit het graf helpen.
Een ketting met een hangertje eraan, die je toevallig van je moeder of vriendin hebt gekregen, redt altijd je leven door net die ene kogel op te vangen/te stoppen.
Als je een tekenfilmfiguur bent en je bent slecht, dan zie je er ook slecht uit, maar je bent niet lelijk.
wulpse blondines lopen altijd over naar de goede kant tegen het einde van de film, of ze voelen zich schuldig.
Het plan van de slechterik is altijd onzinnig en lijkt geheel onmogelijk, maar het blijkt toch allemaal te werken, totdat de held het allemaal tegenhoud.
De acteurs zijn altijd aardig tegen elkaar op de set, hebben veel plezier met elkaar en zijn er heilig van overtuigd dat deze film een oscar zal winnen. Dat verklaren ze ook altijd in interviews.
Het lelijke meisje dat niemand met nog geen stok aan wil raken is eigenlijk een fotomodel met een bril op.
Als de held van het verhaal er jong uitziet dan is de film gemaakt voor bakvissen. Is het een heldin is die tevens een zelfstandige sterke, geemancipeerde vrouw is, dan is ook deze film bedoelt voor vrouwen.
De boot zinkt.
altans je hebt twee soorten, van die slijmerige beesten of van die lichtgevende Mens achtige met grote zwarte ogen (ookwel russen genoemd)
Een vrouwlijke maagd overleeft de slachpartij altijd, het vriendje dat aan haar zijde staat overleeft het ook, of hij is juist de mysterieuze moordenaar.
Je moet altijd wraak nemen als er iemand is die een familie-lid of oude kennis om de zeep helpt. Deze wraak eindigt meestal met een grote explosie.
Als je van de FBI bent, en je onderzoekt een huis, moet je nooit het licht aanzetten. Zet trouwens nooit een licht aan, in 't donker kijk je makkelijker.
In een film word je altijd wakker met je mascara nog op de juiste plaats. (is me nog nooit gelukt)
Als je 'n slechterik bent rook je trouwens ook altijd.
[Dit bericht is gewijzigd door ~Anja~ op 01-10-2000 14:52]
- Op andere planeten kan je altijd gewoon ademen. er is gewoon zuurstof en geen giftige gassen, dit hoef je dus ook niet te testen.
De agent waar de film om draait rijdt niet in een normale politie auto maar heeft een moderne supersnelle sportwagen of een klassiek model... z'n collega's daarentegen hebben wel de standaard politieauto.
De held wordt altijd tegen het eind van de film neergeschoten. Meestal in de rechterschouder of in het been.
Toevallig komen ze in de eindscene bij een haven en volgt er een achtervolging per speedboot.
Parkeergarages zijn groter van binnen dan ze van buiten lijken.
Wat de held ook voor vervoersmiddel gebruikt in een achtervolgingsscene tegen een badguy met een sportwagen, hij is altijd sneller, zelfs per skateboard, paard, fiets of step.
De held wordt altijd verliefd en heeft minimaal 1 keer sex in een film.
De hulpjes van de slechterik zijn altijd dom en zijn meestal een combinatie van een sterke dikke man en een klein iel ventje die de baas speelt over de sterke vent.
Tijdens een sex-scene zien we altijd de edele delen van de vrouw, maar die van de man wordt nooit getoond.
De final wedstrijd in een sportfilm wordt altijd gewonnen door het team van de hoofdrolspeler na een nederlaag in de eerste helft.
Als er in een ruimtegevecht iets ontploft gaat dat gepaard met een grote explosie en veel geluids effecten. Raar, want in het echt is er geen geluid in de ruimte en ook geen zuurstof (voor vuur).
Professors hebben altijd een baard en een bril, hebben een lange scheikunde jas aan en zijn oud.
Amerika wint altijd met een oorlog/invasie/ramp/kernaanval etc etc...
Met kerst sneeuwt het altijd.
Gaan we naar Parijs dan zien we overal de ijffeltoren. In Amsterdam zien we altijd de grachten (en in de rest van NL staan alleen maar molens).
Als de Amerikaanse held in Amsterdam aankomt volgt er altijd wel een achtervolging door de grachten per boot.
Dit gebeurt ook in scenes die in Venetie afspelen.
Zusters in ziekenhuizen zijn altijd knap.
Bij een achtervolging in horrors loopt de slechterik in een langzaam tempo altijd achter een persoon aan die hard wegrent. Het rare is dat de slechterik hem/haar altijd inhaalt.
Horrorfilms hebben altijd een vervolg, ondanks dat de slechterik in deel 1 al gestorven was aan een pijnlijke dood.
- 'Goede' aliens spreken meestal Engels, 'slechte' aliens alleen hun eigen taal
- Bad guys vallen na één schot dood neer. terwijl de good guy wel twintig schoten kan hebben
- Als een good guy door dertig ninjas/gangsters/etc. wordt aangevallen, dan vallen ze hem altijd één voor één aan.
- Evil overlords hebben altijd een raar buitenlands accent (liefst Duits of Russisch)
- Een atoombom wordt altijd onschadelijk gemaakt als de tijdklok op 0:01 staat, behalve bij James Bond-films (0:07)
- Bij alle 'Death Wish'-films wordt de nieuwe vrouw/vriendin van Charles Bronson binnen tien minuten koudgemaakt..
- In elke moderne actiefilm met Sean Connery zegt hij minstens één keer: "I'm getting too old for this"
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 01-10-2000 18:06]
Of het nou om een Pentium III 800 of een Alien-ruimtescheepscomputer gaat, interessante informatie verschijnt op telex-snelheid of nog lager, letter voor letter, op het scherm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |