abonnement Unibet Coolblue
pi_127354013
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:03 schreef MaryMouse het volgende:
Interessante nieuws-video van ABC met Ginger Zee over Tim Samaras en waarom hij achter tornado's aanging.
http://abcnews.go.com/WNT(...)-chaser-son-19310012
Klein wereldje is het ook.. Ginger is het ex-vriendinnetje van Reed Timmer, en ook in een paar afleveringen van Storm Chasers en Tornado Chasers te zien :)

Hier nog een filmpje, wat een idioot (en hij geeft het zelf ook ruiterlijk toe dat ie niet handig bezig is geweest):



[ Bericht 26% gewijzigd door Ener-G op 03-06-2013 12:25:58 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:58:24 #127
8781 crew  Frutsel
pi_127355487
Ik kan er nog met de kop niet bij... het is ook wreed en apart... Joplin was erg... met 100+ doden... Moore was erg met al die enorme schade, maar dit lijkt veel harder aan te komen, misschien omdat je jaren stormchasers gevolgd hebt, sympathie voor Tim en zijn team hebt opgebouwd en ook omdat je juist dacht: safety first!
dat zag je ook wel aan de strubbelingen in de serie, zijn team wilde meer risico, hij niet. Ik ging er gister mee naar bed, stond er vandaag ook mee op.

Vraag me af of dat nu ook een rol gespeeld kan hebben... of Tim onder druk toch meer risico heeft genomen dan normaal. Je zou denken , gezien de schade, dat er veel meer slachtoffers op die weg moeten zijn geweest als er echt een file heeft gestaan. De onvoorspelbaarheid van de tornado heeft in mijn ogen hun levens en dat van andere voorbijgangers geeist. Een file lijkt me sterk.

Wel kan ik me herinneren dat we die nacht via de zenders van News9 en KFOR zaten te kijken en dat er iemand riep dat er een tornado over een weg met auto's trok. Maar ik weet niet zeker of dat die was, ik dacht dat het om die twister bij OKC ging toen en niet die van El Reno/Union City.
pi_127355770
De mensen van TWISTEX waren niet de enige dodelijke slachtoffers die er zijn gevallen, en daarnaast zal er nog wel een massa mensen gewond zijn geraakt. De Reno tornado was gewoon botte botte pech. Dit artikel lijkt het te onderschrijven:

http://newsok.com/oklahom(...)haos/article/3841103

Denk dat het weinig te maken had met risico nemen door Tim, de weg stond gewoon vol.

Een dag (of twee?) eerder is er ook een tornado over een weg getrokken, toen werd er een jeep van The Weather Channel meegezogen en honderd meter verderop weer neergekwakt. Alle inzittenden daarvan leven nog wel.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:08:20 #129
8781 crew  Frutsel
pi_127355859
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:06 schreef Ener-G het volgende:

Een dag (of twee?) eerder is er ook een tornado over een weg getrokken, toen werd er een jeep van The Weather Channel meegezogen en honderd meter verderop weer neergekwakt. Alle inzittenden daarvan leven nog wel.
Volgens mij was dat dezelfde tornado, op dezelfde dag, op dezelfde plek?
pi_127356062
Oh dat zou goed kunnen :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 13:14:23 #131
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127356097
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:58 schreef Frutsel het volgende:
Ik kan er nog met de kop niet bij... het is ook wreed en apart... Joplin was erg... met 100+ doden... Moore was erg met al die enorme schade, maar dit lijkt veel harder aan te komen, misschien omdat je jaren stormchasers gevolgd hebt, sympathie voor Tim en zijn team hebt opgebouwd en ook omdat je juist dacht: safety first!
dat zag je ook wel aan de strubbelingen in de serie, zijn team wilde meer risico, hij niet. Ik ging er gister mee naar bed, stond er vandaag ook mee op.

Vraag me af of dat nu ook een rol gespeeld kan hebben... of Tim onder druk toch meer risico heeft genomen dan normaal. Je zou denken , gezien de schade, dat er veel meer slachtoffers op die weg moeten zijn geweest als er echt een file heeft gestaan. De onvoorspelbaarheid van de tornado heeft in mijn ogen hun levens en dat van andere voorbijgangers geeist. Een file lijkt me sterk.

Wel kan ik me herinneren dat we die nacht via de zenders van News9 en KFOR zaten te kijken en dat er iemand riep dat er een tornado over een weg met auto's trok. Maar ik weet niet zeker of dat die was, ik dacht dat het om die twister bij OKC ging toen en niet die van El Reno/Union City.
Houd mij ook nog bezig, zelfde bizarre gevoel wat ik had toen mij duidelijk werd wat de Joplin tornado had veroorzaakt.

Ik denk niet dat Tim onder druk meer risico genomen heeft, maar ik ga vanavond even in alle rust de video van News9 die SpeedyGJ heeft opgenomen van die nacht bekijken.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:14:47 #132
8781 crew  Frutsel
pi_127356114
16 doden, 6 vermisten :{

quote:
Deathtoll Oklahoma twisters rises to 16, still 6 missing
Oklahoma had barely started clearing the rubble from a monstrous tornado two weeks ago when another rash of twisters plowed through this ill-fated swath of Tornado Alley.

At least 16 people are dead across the state from a vicious storm that spawned at least five tornadoes there late Friday, officials said Monday.

And the death toll may rise further.

Authorities will resume their search Monday for six people still missing, including four who sought shelter in storm drains, Oklahoma City Fire Chief Keith Bryant said.

The storms left not only a trail of death and destruction, it also sent flood waters surging.

And the damage wasn't confined to Oklahoma.

In Missouri, a twister left more than 10 miles of significant damage "that caused dozens and dozens of houses to be literally blown up," Gov. Jay Nixon told CNN affiliate KSDK.

No one was killed in that tornado, but three people drowned in Missouri, Nixon said.

And in Arkansas, flooding killed at least four people: a sheriff's deputy, a wildlife officer and two women they were trying to save from a deluged home.

'Memories just tossed about'

But it was Oklahoma City and its surrounding areas that bore the brunt of the storms' wrath.

The storm system mowed down power lines and uprooted trees, flipped big rigs on their sides and ripped off part of the terminal roof at Oklahoma City's Will Rogers World Airport, where some 1,500 area residents had taken shelter in a tunnel.

The twisters tore open brick houses like cartons, sucking out their contents and tossing them out onto lawns.

"It's a sombering thing to think about life, and to see all your memories just tossed about," Kris Merritt said as he surveyed the damage at his parents' house. "Everything from your childhood on up."

Though Friday's tornadoes were not as strong as the EF-5 twister that killed 24 people on May 20, fear drove some people to flee in cars, ignoring warnings not to drive.

Some drove on the wrong side of the highway. Interstates turned into parking lots.
Watch how a tornado develops
Tragedy along tornado alley
See dramatic aerials of tornado damage

'We were floating'

One tornado swept up a truck carrying a crew from The Weather Channel, hurled it 200 yards into a field and smashed it to the ground.

"I saw people in my life, I saw their faces flash right in front of me," meteorologist Mike Bettes told CNN on Sunday. "And it just seemed for a moment, everything was in slow motion, especially when we were floating."

The crew members were lucky. They survived.

But the storm did claim the lives of three other storm chasers.

Tim Samaras, his son Paul Samaras and Carl Young were killed while chasing a tornado in El Reno.

At the intersection where authorities believe the men were killed, crews hauled away a mangled white truck that had been crushed like a tin can. The metal frame of their storm-chasing vehicle was twisted almost beyond recognition.

"A vehicle is not a place to be in any tornado," CNN meteorologist Chad Myers said. "Especially a big one like that, and those men doing their job, those field scientists out there doing their jobs, were killed in the process."

'We were overwhelmed'

Once the tornadoes passed, Oklahomans faced a new threat: floods.

Eight to 11 inches of rain hosed Oklahoma City, stranding motorists and hitting apartments in low-lying areas of town hard.

"We saw flooding in areas that we don't see flooding," said police Lt. Jay Barnett. "We were overwhelmed."

The flash flooding swept some bodies up to five miles downstream, Oklahoma City Deputy Fire Chief Marc Woodard said.

Among those killed were Samuel Cifuentes, his wife Florinda Santos and their 5-year-old son, Alex Cifuentes, Samuel's brother told CNN.

Authorities had been searching for the family members in a storm drain.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:15:54 #133
8781 crew  Frutsel
pi_127356153
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:13 schreef Ener-G het volgende:
Oh dat zou goed kunnen :)
Die van Weather Channel, Mike Better, zat in elk geval ook bij El Reno. Meerdere chasers zaten daar en hebben flinke schade.. Tims auto was denk ik ook niet zo tornado proof als bijvoorbeeld de TIV en de Dominators.
pi_127356633
Ik lurk hier meestal maar ik kom toch even uit m'n hol voor dit. Wat erg zeg. Tim (& crew) of all people...

Het is natuurlijk pure speculatie maar ik kan me niet voorstellen dat Tim onder druk meer risico zou nemen. Zo was hij gewoon niet. Hij kwam op mij altijd over als iemand die koste wat kost veiligheid op de eerste plaats had staan en wanneer dat niet kon, hij afstand van alles zou nemen. Ik herinner me nog goed dat in een episode van Discovery Storm Chasers hij weigerde dichterbij een tornado te gaan omdat hij zijn voertuig niet wilde blootstellen aan de grote hagel. Dat diezelfde persoon dan bewust zijn eigen leven in gevaar zou brengen? Nee dat geloof ik niet. Er is duidelijk wat goed mis gegaan.

Ik denk zelf dat de drukte op die weg i.c.m die scherpe turn naar het noord-oosten ze fataal is geworden. Volgens mij heeft die onverwachte turn meerdere levens geëist. Als je het tornado pad bekijkt bewoog die tornado parallel aan die weg wat eigenlijk ideaal is voor chasers. Ik zie het al helemaal voor me hoe paniek uitbreekt op die weg zodra die tornado opeens richting het noord-oosten begint te trekken :{ Ik hoop dat ze hun camera's terugvinden zodat duidelijk wordt wat er precies is misgegaan. Hopelijk is het ook een goede les voor die thrill-seakers die onnodig échte chasers in de weg lopen en gaan ze voortaan lekker thuis alles op internet volgen.

RIP Twistex :'(
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 juni 2013 @ 13:31:46 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127356790
Aan alle schade te zien denk ik niet dat de camera het nog doet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 juni 2013 @ 14:26:16 #136
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_127359042
Hier een verhaal over Tim en 2 filmpjes met de bewuste tornado('s)

http://www.weer.nl/weer-i(...)ger_tim_samaras.html
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 3 juni 2013 @ 14:38:35 #137
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_127359552
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Aan alle schade te zien denk ik niet dat de camera het nog doet.
Camera's doen het zeker weten niet meer, ik weet niet hoe die beelden worden opgeslagen maar indien op SD kan het best mogelijk zijn dat die kaartje het best nog kan doen.
Indien op laptop, mah 50/50 met geluk krijgen ze de beelden te pakken.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_127363229
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_127363670
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:38 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Camera's doen het zeker weten niet meer, ik weet niet hoe die beelden worden opgeslagen maar indien op SD kan het best mogelijk zijn dat die kaartje het best nog kan doen.
Indien op laptop, mah 50/50 met geluk krijgen ze de beelden te pakken.
SD kaartje zal inderdaad niet zo snel stuk gaan.
Ben benieuwd of die beelden ooit nog naar buiten komen.
pi_127364282
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:58 schreef Frutsel het volgende:

Vraag me af of dat nu ook een rol gespeeld kan hebben... of Tim onder druk toch meer risico heeft genomen dan normaal. Je zou denken , gezien de schade, dat er veel meer slachtoffers op die weg moeten zijn geweest als er echt een file heeft gestaan. De onvoorspelbaarheid van de tornado heeft in mijn ogen hun levens en dat van andere voorbijgangers geeist. Een file lijkt me sterk.
Het was toch een landweg waar Tim zich bevond...
(afgaande op de foto's)

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Aan alle schade te zien denk ik niet dat de camera het nog doet.
Camera mag dan wel kapot zijn.
Maar de foto's SD is achterhalen.
Denk maar eens aan de (persoonlijke) video beelden van
de Columbia Space Shuttle Die in 2003 verbrande in de atmosfeer

[ Bericht 14% gewijzigd door -CRASH- op 03-06-2013 16:39:55 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 22:08:14 #141
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127380699
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Het was toch een landweg waar Tim zich bevond...
(afgaande op de foto's)

Ik heb de video van News9 helemaal afgekeken en op het einde rond 1 uur 40 melden ze dat er (na de bevestiging van de moeder en kind op de I-40) 2 miles south of I-40 nog drie lichamen gevonden zijn, waarvan een in een auto. Helaas houdt niet heel veel later de video van SpeedyGJ op, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat dat Team Twistex was.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_127386388
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:08 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik heb de video van News9 helemaal afgekeken en op het einde rond 1 uur 40 melden ze dat er (na de bevestiging van de moeder en kind op de I-40) 2 miles south of I-40 nog drie lichamen gevonden zijn, waarvan een in een auto. Helaas houdt niet heel veel later de video van SpeedyGJ op, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat dat Team Twistex was.
Dat was idd TT.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_127386537
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 00:25:09 #144
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127387878
Ja, ik remember the good old times, ik ben echt in de war door de dood van Tim en zijn zoon. 't was achteraf weer zo'n kutavond -O-
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_127406580
Als ik die auto's van stormchasers zie vraag ik me wel af waarom er geen rolkooi in zit, en iedereen gewoon met een 4 of 5-puntsgordel vastzetten. Als er een rolkooi in zou zitten denk ik dat de auto sowieso niet zo platgedrukt kan worden. Ik denk dat zoiets best levensreddend kan zijn, ook al zit je vast in de auto.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 19:10:39 #146
8781 crew  Frutsel
pi_127411522
El reno tornado opgewaardeerd naar EF-5. Tevens breedste ooit. 2.5 mijl.

Zou ook een vierde stormchaser zijn omgekomen. Zijn naam is henderson
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:10:47 #147
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_127411525
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:08 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik heb de video van News9 helemaal afgekeken en op het einde rond 1 uur 40 melden ze dat er (na de bevestiging van de moeder en kind op de I-40) 2 miles south of I-40 nog drie lichamen gevonden zijn, waarvan een in een auto. Helaas houdt niet heel veel later de video van SpeedyGJ op, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat dat Team Twistex was.
Ik zag dat ze het over flash flood hadden, daarvoor lag ik al te maffen dus hoe het allemaal verder ging weet ik niet en heb toen de video stop gezet.
Als ik wist dat dit voorbij kwam had ik em graag nog een aantal uren door willen recorden.

Ook vanavond weer kans op gedonder met mogelijk tornado's.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:13:00 #148
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_127411625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef Frutsel het volgende:
El reno tornado opgewaardeerd naar EF-5. Tevens breedste ooit. 2.5 mijl.

Zou ook een vierde stormchaser zijn omgekomen. Zijn naam is henderson
-O- damn dat het een F5 werd had me niks verbaast maar de breedste ooit? 2.5mijl is omgerekend zo'n 4000 meter of wel 4km? -O-

Die naam zegt me trouwens weinig, maar leuke berichten zijn dit niet :'(
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_127412015
Blijkbaar zijn in de El Reno tornado ook windsnelheden van 296mph gemeten ongeveer 300ft boven de grond. Ziek.


  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:29:41 #150
133321 Burner82
Speedo fan
pi_127412195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef Frutsel het volgende:
El reno tornado opgewaardeerd naar EF-5. Tevens breedste ooit. 2.5 mijl.

Zou ook een vierde stormchaser zijn omgekomen. Zijn naam is henderson
2.6 zelfs..

quote:
The tornado that struck El Reno, Okla., on Friday night was the widest on record in the United States at 2.6 miles across, the National Weather Service reported on Tuesday.
The May 31 twister beat the previous record, a 2.5-mile wide storm that struck Hallam, Neb., on May 22, 2004.
http://usnews.nbcnews.com(...)idest-on-record?lite
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')