abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127338182
Ongelofelijk dat dit team Twistex gebeurd is. Als ik het me goed herinner was hij niet alleen altijd erg voorzichtig met tornado's, maar ook met zijn auto. Volgens mij was hij niet van plan door de hagel te rijden om apparatuur op de auto heel te laten.

Ik las net uit onbevestigde bron dat de auto mogelijk vast gestaan heeft op de I-40. Dit is ook het enige wat voor mij logisch klinkt, want ik kan me niet voorstellen dat juist hij een tornado verkeerd zou inschatten.
RIP Tim, Paul en Carl. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 2 juni 2013 @ 22:24:29 #102
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127338635

Hun voertuig :o ;(
  zondag 2 juni 2013 @ 22:28:00 #103
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_127338833
quote:
15s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:24 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

-O- -O-

Nu hopen dat hun werk serieus levens red en hun dood niet voor niets is... :{
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 juni 2013 @ 22:31:22 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127339023
quote:
[ afbeelding ]

-O-

Ik herken hem niet eens meer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 2 juni 2013 @ 22:34:16 #105
30910 Disorder
Disorder
pi_127340986
quote:
Severe storm researcher and engineer Tim Samaras talks about his view on tornadoes and what remains to be understood in this interview posted on May 21, 2013.

quote:
A tornado passes over one of Tim Samaras' specially designed six-camera video probes on June 11, 2004 near Storm Lake, Iowa.

http://www.wunderground.c(...)t.html?entrynum=2423

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2013 23:13:40 ]
  † In Memoriam † zondag 2 juni 2013 @ 23:07:49 #107
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127341018
Jeetje, ik lees het nu pas van Tim, heb de hele dag geen internet gehad. Reed twittert nu wel de foto die Pino heeft gepost.
Reed noemt Tim trouwens zijn mentor, dus hij is wel degelijk aangeslagen.
Ik ook trouwens. :{
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  † In Memoriam † zondag 2 juni 2013 @ 23:09:37 #108
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127341101
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:28 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

-O- -O-

Nu hopen dat hun werk serieus levens red en hun dood niet voor niets is... :{
Ja, hun werk RED levens, juist door de data die deze teams verzamelen en delen met o.a. the National Weather Service zijn er in de afgelopen 15 jaar véél verbeteringen t.a.v. het waarschuwen en voorspellen van wanneer tornado's zich kunnen vormen.
  zondag 2 juni 2013 @ 23:14:14 #109
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_127341312
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:09 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ja, hun werk RED levens, juist door de data die deze teams verzamelen en delen met o.a. the National Weather Service zijn er in de afgelopen 15 jaar véél verbeteringen t.a.v. het waarschuwen en voorspellen van wanneer tornado's zich kunnen vormen.
Dat weet ik! Daarom hoop ik dat hun leven genoeg heeft betekend om levens te redden nu.
  † In Memoriam † zondag 2 juni 2013 @ 23:23:24 #110
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127341728
quote:
Ga ik morgen kijken. Ben nog even aan het verwerken.
En het doet mij weer beseffen dat, tornado-chasen toch écht gevaarlijk is, zelfs als je met ervaren veteranen mee zou gaan als Tim of Reed.
* MaryMouse wint de staatsloterij toch niet, dus zet tornadochase vakantie in de ijskast.
pi_127342965
Wat een rotnieuws.... ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 3 juni 2013 @ 00:43:26 #112
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_127345212
Best raar eigenlijk :{
Die avond/nacht zaten we te capturen en ik loop gewoon alles op te nemen..
Mooie luchten en daar issie dan "tornado hit the ground!"...niemand denkt aan de stormchasers want ja het gaat toch altijd goed.
En dan nu 2 dagen later krijg je dit nieuws te horen -O- :{ geen woorden voor :'(
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 00:45:49 #113
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127345288
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Best raar eigenlijk :{
Die avond/nacht zaten we te capturen en ik loop gewoon alles op te nemen..
Mooie luchten en daar issie dan "tornado hit the ground!"...niemand denkt aan de stormchasers want ja het gaat toch altijd goed.
En dan nu 2 dagen later krijg je dit nieuws te horen -O- :{ geen woorden voor :'(
Ja, daardoor heb ik ook zo'n 'rauw' gevoel. Ik ben er echt wel door van slag. En ik weet echt niet wat ik meer zou kunnen doen dan de tweet van Reed Timmer retweeten.
  maandag 3 juni 2013 @ 00:51:26 #114
34663 SpeedyGJ
pi_127345450
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:45 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ja, daardoor heb ik ook zo'n 'rauw' gevoel. Ik ben er echt wel door van slag. En ik weet echt niet wat ik meer zou kunnen doen dan de tweet van Reed Timmer retweeten.
Er valt maar weinig te doen helaas.
Als je de auto zo bekijkt is er gewoon niks meer van over, en dan is de kans op overleven bij deze schade erg klein.
Het was gewoon erg druk op de weg en ze konden niet 1.2.3 meer omkeren waardoor ze eigenlijk klem kwamen te zitten.
Hoe die tornado over hun heen is gekomen weet ik niet precies maar ga nu vanuit dat die vanuit de zijkant kwam? Anders waren er veel meer slachtoffers gevallen als die het pad van de weg nam? Iemand eventuele schets hiervan want ben toch wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Wat me wel duidelijk is dus dat het druk was en ze niet 1.2.3 weg konden komen + dat de tornado ineens omsloeg en hun kant op kwam.
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 00:57:32 #115
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127345646
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:51 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Als je de auto zo bekijkt is er gewoon niks meer van over, en dan is de kans op overleven bij deze schade erg klein.
Het was gewoon erg druk op de weg en ze konden niet 1.2.3 meer omkeren waardoor ze eigenlijk klem kwamen te zitten.
Hoe die tornado over hun heen is gekomen weet ik niet precies maar ga nu vanuit dat die vanuit de zijkant kwam? Anders waren er veel meer slachtoffers gevallen als die het pad van de weg nam? Iemand eventuele schets hiervan want ben toch wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Wat me wel duidelijk is dus dat het druk was en ze niet 1.2.3 weg konden komen + dat de tornado ineens omsloeg en hun kant op kwam.
Ja, dat was mij nu ook inmiddels wel duidelijk, maar jeetje, ze hielpen altijd mensen tijdens en afterwards.
  maandag 3 juni 2013 @ 01:08:44 #116
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_127345941
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:51 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Dat moet haast wel.... Ik hoop dat hun leven nut heeft gehad....
pi_127346287
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 01:08 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat moet haast wel.... Ik hoop dat hun leven nut heeft gehad....
Ze hebben heel veel geholpen door de direkte waarschuwingen
Aan de TV en radio.
Zonder hun werk waren er veel meer slachtoffers gevallen (o.a. in Moore)
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_127348159
quote:
[ afbeelding ]

Holy fuck, daar is echt niks van over -O-
Een schrale troost is dan dat ze waarschijnlijk op slag dood moeten zijn geweest.
Ze deden nuttig werk en, hoe cru het ook klinkt, ze zijn in het harnas gestorven.

RIP
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127350430

In die roze cirkel is het gebeurd, tornado sloeg ineens linksaf, TWISTEX stond samen met nog wat mensen vast op de I35/I40 en waren het haasje, onder de slachtoffers ook een moeder met een jong kind..

Tribute:

En nog een andere foto van het wrak, echt helemaal niks meer van over :N

quote:
Tim was apparently found seatbelted in the truck. The other 2 were sucked out by the tornado.
quote:
One of the ones sucked out of the truck was found 1/2 mile away.
:{
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 3 juni 2013 @ 10:31:11 #120
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_127350728
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:12 schreef Ener-G het volgende:
Wtf... Als er iemand was die veiligheid hoog in het vaandel had was hij het wel.. :-/
Hier vallen een aantal wijze lessen te leren:
- Moeder Natuur is NIET lief
- Je wint niet van de natuur

Aan de andere kant is dit wel sterven in het harnas! Maar een gemis is het wel
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_127350868
Samaras was in de eerste plaats wetenschapper, en mede dankzij zijn baanbrekende werk is er de afgelopen jaren veel verbeterd aan het waarschuwingssysteem, door het beter kunnen voorspellen waar en wanneer tornado's ontstaan.

Maar je moet niet in de file staan als zo'n ding ineens de hoek om komt zetten.. las ergens anders dat de tornado ineens een scherpe draai maakte richting de weg, en er geen ruimte en tijd meer was om de truck om te draaien.
Wellicht dat dit nog een staartje gaat krijgen voor de inmiddels vele 'tornado tours' die als paddestoelen uit de grond schieten, en de idioten die puur voor het geld en een spectaculair youtube videootje een stormcomplex in rijden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 11:18:53 #122
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127351951
Frutsel bedankt voor de veranderde TT
pi_127352311
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:18 schreef MaryMouse het volgende:
Frutsel bedankt voor de veranderde TT
Daar dacht ik gisteren ook aan. Maar toen lag ik al op 1 oor.
En zelfs nog gedroomd over 2 (lichte) tornado's.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 12:03:03 #124
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127353438
Interessante nieuws-video van ABC met Ginger Zee over Tim Samaras en waarom hij achter tornado's aanging.
http://abcnews.go.com/WNT(...)-chaser-son-19310012
pi_127353992

Nog een video van mensen die veel te dichtbij kwamen.
pi_127354013
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:03 schreef MaryMouse het volgende:
Interessante nieuws-video van ABC met Ginger Zee over Tim Samaras en waarom hij achter tornado's aanging.
http://abcnews.go.com/WNT(...)-chaser-son-19310012
Klein wereldje is het ook.. Ginger is het ex-vriendinnetje van Reed Timmer, en ook in een paar afleveringen van Storm Chasers en Tornado Chasers te zien :)

Hier nog een filmpje, wat een idioot (en hij geeft het zelf ook ruiterlijk toe dat ie niet handig bezig is geweest):

[ Bericht 26% gewijzigd door Ener-G op 03-06-2013 12:25:58 ]
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:58:24 #127
8781 crew  Frutsel
pi_127355487
Ik kan er nog met de kop niet bij... het is ook wreed en apart... Joplin was erg... met 100+ doden... Moore was erg met al die enorme schade, maar dit lijkt veel harder aan te komen, misschien omdat je jaren stormchasers gevolgd hebt, sympathie voor Tim en zijn team hebt opgebouwd en ook omdat je juist dacht: safety first!
dat zag je ook wel aan de strubbelingen in de serie, zijn team wilde meer risico, hij niet. Ik ging er gister mee naar bed, stond er vandaag ook mee op.

Vraag me af of dat nu ook een rol gespeeld kan hebben... of Tim onder druk toch meer risico heeft genomen dan normaal. Je zou denken , gezien de schade, dat er veel meer slachtoffers op die weg moeten zijn geweest als er echt een file heeft gestaan. De onvoorspelbaarheid van de tornado heeft in mijn ogen hun levens en dat van andere voorbijgangers geeist. Een file lijkt me sterk.

Wel kan ik me herinneren dat we die nacht via de zenders van News9 en KFOR zaten te kijken en dat er iemand riep dat er een tornado over een weg met auto's trok. Maar ik weet niet zeker of dat die was, ik dacht dat het om die twister bij OKC ging toen en niet die van El Reno/Union City.
pi_127355770
De mensen van TWISTEX waren niet de enige dodelijke slachtoffers die er zijn gevallen, en daarnaast zal er nog wel een massa mensen gewond zijn geraakt. De Reno tornado was gewoon botte botte pech. Dit artikel lijkt het te onderschrijven:

http://newsok.com/oklahom(...)haos/article/3841103

Denk dat het weinig te maken had met risico nemen door Tim, de weg stond gewoon vol.

Een dag (of twee?) eerder is er ook een tornado over een weg getrokken, toen werd er een jeep van The Weather Channel meegezogen en honderd meter verderop weer neergekwakt. Alle inzittenden daarvan leven nog wel.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:08:20 #129
8781 crew  Frutsel
pi_127355859
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:06 schreef Ener-G het volgende:

Een dag (of twee?) eerder is er ook een tornado over een weg getrokken, toen werd er een jeep van The Weather Channel meegezogen en honderd meter verderop weer neergekwakt. Alle inzittenden daarvan leven nog wel.
Volgens mij was dat dezelfde tornado, op dezelfde dag, op dezelfde plek?
pi_127356062
Oh dat zou goed kunnen :)
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 13:14:23 #131
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127356097
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:58 schreef Frutsel het volgende:
Ik kan er nog met de kop niet bij... het is ook wreed en apart... Joplin was erg... met 100+ doden... Moore was erg met al die enorme schade, maar dit lijkt veel harder aan te komen, misschien omdat je jaren stormchasers gevolgd hebt, sympathie voor Tim en zijn team hebt opgebouwd en ook omdat je juist dacht: safety first!
dat zag je ook wel aan de strubbelingen in de serie, zijn team wilde meer risico, hij niet. Ik ging er gister mee naar bed, stond er vandaag ook mee op.

Vraag me af of dat nu ook een rol gespeeld kan hebben... of Tim onder druk toch meer risico heeft genomen dan normaal. Je zou denken , gezien de schade, dat er veel meer slachtoffers op die weg moeten zijn geweest als er echt een file heeft gestaan. De onvoorspelbaarheid van de tornado heeft in mijn ogen hun levens en dat van andere voorbijgangers geeist. Een file lijkt me sterk.

Wel kan ik me herinneren dat we die nacht via de zenders van News9 en KFOR zaten te kijken en dat er iemand riep dat er een tornado over een weg met auto's trok. Maar ik weet niet zeker of dat die was, ik dacht dat het om die twister bij OKC ging toen en niet die van El Reno/Union City.
Houd mij ook nog bezig, zelfde bizarre gevoel wat ik had toen mij duidelijk werd wat de Joplin tornado had veroorzaakt.

Ik denk niet dat Tim onder druk meer risico genomen heeft, maar ik ga vanavond even in alle rust de video van News9 die SpeedyGJ heeft opgenomen van die nacht bekijken.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:14:47 #132
8781 crew  Frutsel
pi_127356114
16 doden, 6 vermisten :{

quote:
Deathtoll Oklahoma twisters rises to 16, still 6 missing
Oklahoma had barely started clearing the rubble from a monstrous tornado two weeks ago when another rash of twisters plowed through this ill-fated swath of Tornado Alley.

At least 16 people are dead across the state from a vicious storm that spawned at least five tornadoes there late Friday, officials said Monday.

And the death toll may rise further.

Authorities will resume their search Monday for six people still missing, including four who sought shelter in storm drains, Oklahoma City Fire Chief Keith Bryant said.

The storms left not only a trail of death and destruction, it also sent flood waters surging.

And the damage wasn't confined to Oklahoma.

In Missouri, a twister left more than 10 miles of significant damage "that caused dozens and dozens of houses to be literally blown up," Gov. Jay Nixon told CNN affiliate KSDK.

No one was killed in that tornado, but three people drowned in Missouri, Nixon said.

And in Arkansas, flooding killed at least four people: a sheriff's deputy, a wildlife officer and two women they were trying to save from a deluged home.

'Memories just tossed about'

But it was Oklahoma City and its surrounding areas that bore the brunt of the storms' wrath.

The storm system mowed down power lines and uprooted trees, flipped big rigs on their sides and ripped off part of the terminal roof at Oklahoma City's Will Rogers World Airport, where some 1,500 area residents had taken shelter in a tunnel.

The twisters tore open brick houses like cartons, sucking out their contents and tossing them out onto lawns.

"It's a sombering thing to think about life, and to see all your memories just tossed about," Kris Merritt said as he surveyed the damage at his parents' house. "Everything from your childhood on up."

Though Friday's tornadoes were not as strong as the EF-5 twister that killed 24 people on May 20, fear drove some people to flee in cars, ignoring warnings not to drive.

Some drove on the wrong side of the highway. Interstates turned into parking lots.
Watch how a tornado develops
Tragedy along tornado alley
See dramatic aerials of tornado damage

'We were floating'

One tornado swept up a truck carrying a crew from The Weather Channel, hurled it 200 yards into a field and smashed it to the ground.

"I saw people in my life, I saw their faces flash right in front of me," meteorologist Mike Bettes told CNN on Sunday. "And it just seemed for a moment, everything was in slow motion, especially when we were floating."

The crew members were lucky. They survived.

But the storm did claim the lives of three other storm chasers.

Tim Samaras, his son Paul Samaras and Carl Young were killed while chasing a tornado in El Reno.

At the intersection where authorities believe the men were killed, crews hauled away a mangled white truck that had been crushed like a tin can. The metal frame of their storm-chasing vehicle was twisted almost beyond recognition.

"A vehicle is not a place to be in any tornado," CNN meteorologist Chad Myers said. "Especially a big one like that, and those men doing their job, those field scientists out there doing their jobs, were killed in the process."

'We were overwhelmed'

Once the tornadoes passed, Oklahomans faced a new threat: floods.

Eight to 11 inches of rain hosed Oklahoma City, stranding motorists and hitting apartments in low-lying areas of town hard.

"We saw flooding in areas that we don't see flooding," said police Lt. Jay Barnett. "We were overwhelmed."

The flash flooding swept some bodies up to five miles downstream, Oklahoma City Deputy Fire Chief Marc Woodard said.

Among those killed were Samuel Cifuentes, his wife Florinda Santos and their 5-year-old son, Alex Cifuentes, Samuel's brother told CNN.

Authorities had been searching for the family members in a storm drain.
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 13:15:54 #133
8781 crew  Frutsel
pi_127356153
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:13 schreef Ener-G het volgende:
Oh dat zou goed kunnen :)
Die van Weather Channel, Mike Better, zat in elk geval ook bij El Reno. Meerdere chasers zaten daar en hebben flinke schade.. Tims auto was denk ik ook niet zo tornado proof als bijvoorbeeld de TIV en de Dominators.
pi_127356633
Ik lurk hier meestal maar ik kom toch even uit m'n hol voor dit. Wat erg zeg. Tim (& crew) of all people...

Het is natuurlijk pure speculatie maar ik kan me niet voorstellen dat Tim onder druk meer risico zou nemen. Zo was hij gewoon niet. Hij kwam op mij altijd over als iemand die koste wat kost veiligheid op de eerste plaats had staan en wanneer dat niet kon, hij afstand van alles zou nemen. Ik herinner me nog goed dat in een episode van Discovery Storm Chasers hij weigerde dichterbij een tornado te gaan omdat hij zijn voertuig niet wilde blootstellen aan de grote hagel. Dat diezelfde persoon dan bewust zijn eigen leven in gevaar zou brengen? Nee dat geloof ik niet. Er is duidelijk wat goed mis gegaan.

Ik denk zelf dat de drukte op die weg i.c.m die scherpe turn naar het noord-oosten ze fataal is geworden. Volgens mij heeft die onverwachte turn meerdere levens geëist. Als je het tornado pad bekijkt bewoog die tornado parallel aan die weg wat eigenlijk ideaal is voor chasers. Ik zie het al helemaal voor me hoe paniek uitbreekt op die weg zodra die tornado opeens richting het noord-oosten begint te trekken :{ Ik hoop dat ze hun camera's terugvinden zodat duidelijk wordt wat er precies is misgegaan. Hopelijk is het ook een goede les voor die thrill-seakers die onnodig échte chasers in de weg lopen en gaan ze voortaan lekker thuis alles op internet volgen.

RIP Twistex :'(
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 juni 2013 @ 13:31:46 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127356790
Aan alle schade te zien denk ik niet dat de camera het nog doet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 3 juni 2013 @ 14:26:16 #136
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_127359042
Hier een verhaal over Tim en 2 filmpjes met de bewuste tornado('s)

http://www.weer.nl/weer-i(...)ger_tim_samaras.html
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 3 juni 2013 @ 14:38:35 #137
34663 SpeedyGJ
pi_127359552
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Camera's doen het zeker weten niet meer, ik weet niet hoe die beelden worden opgeslagen maar indien op SD kan het best mogelijk zijn dat die kaartje het best nog kan doen.
Indien op laptop, mah 50/50 met geluk krijgen ze de beelden te pakken.
pi_127363229
pi_127363670
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:38 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Camera's doen het zeker weten niet meer, ik weet niet hoe die beelden worden opgeslagen maar indien op SD kan het best mogelijk zijn dat die kaartje het best nog kan doen.
Indien op laptop, mah 50/50 met geluk krijgen ze de beelden te pakken.
SD kaartje zal inderdaad niet zo snel stuk gaan.
Ben benieuwd of die beelden ooit nog naar buiten komen.
pi_127364282
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:58 schreef Frutsel het volgende:

Het was toch een landweg waar Tim zich bevond...
(afgaande op de foto's)

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Camera mag dan wel kapot zijn.
Maar de foto's SD is achterhalen.
Denk maar eens aan de (persoonlijke) video beelden van
de Columbia Space Shuttle Die in 2003 verbrande in de atmosfeer

[ Bericht 14% gewijzigd door -CRASH- op 03-06-2013 16:39:55 ]
  † In Memoriam † maandag 3 juni 2013 @ 22:08:14 #141
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127380699
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Het was toch een landweg waar Tim zich bevond...
(afgaande op de foto's)

Ik heb de video van News9 helemaal afgekeken en op het einde rond 1 uur 40 melden ze dat er (na de bevestiging van de moeder en kind op de I-40) 2 miles south of I-40 nog drie lichamen gevonden zijn, waarvan een in een auto. Helaas houdt niet heel veel later de video van SpeedyGJ op, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat dat Team Twistex was.
pi_127386388
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:08 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik heb de video van News9 helemaal afgekeken en op het einde rond 1 uur 40 melden ze dat er (na de bevestiging van de moeder en kind op de I-40) 2 miles south of I-40 nog drie lichamen gevonden zijn, waarvan een in een auto. Helaas houdt niet heel veel later de video van SpeedyGJ op, maar het is natuurlijk goed mogelijk dat dat Team Twistex was.
Dat was idd TT.
pi_127386537
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 00:25:09 #144
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127387878
Ja, ik remember the good old times, ik ben echt in de war door de dood van Tim en zijn zoon. 't was achteraf weer zo'n kutavond -O-
pi_127406580
Als ik die auto's van stormchasers zie vraag ik me wel af waarom er geen rolkooi in zit, en iedereen gewoon met een 4 of 5-puntsgordel vastzetten. Als er een rolkooi in zou zitten denk ik dat de auto sowieso niet zo platgedrukt kan worden. Ik denk dat zoiets best levensreddend kan zijn, ook al zit je vast in de auto.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 19:10:39 #146
8781 crew  Frutsel
pi_127411522
El reno tornado opgewaardeerd naar EF-5. Tevens breedste ooit. 2.5 mijl.

Zou ook een vierde stormchaser zijn omgekomen. Zijn naam is henderson
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:10:47 #147
34663 SpeedyGJ
pi_127411525
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:08 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik zag dat ze het over flash flood hadden, daarvoor lag ik al te maffen dus hoe het allemaal verder ging weet ik niet en heb toen de video stop gezet.
Als ik wist dat dit voorbij kwam had ik em graag nog een aantal uren door willen recorden.

Ook vanavond weer kans op gedonder met mogelijk tornado's.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:13:00 #148
34663 SpeedyGJ
pi_127411625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef Frutsel het volgende:

-O- damn dat het een F5 werd had me niks verbaast maar de breedste ooit? 2.5mijl is omgerekend zo'n 4000 meter of wel 4km? -O-

Die naam zegt me trouwens weinig, maar leuke berichten zijn dit niet :'(
pi_127412015
Blijkbaar zijn in de El Reno tornado ook windsnelheden van 296mph gemeten ongeveer 300ft boven de grond. Ziek.

dinsdag 4 juni 2013 @ 19:29:41 #150
133321 Burner82
Speedo fan
pi_127412195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef Frutsel het volgende:

2.6 zelfs..

quote:
The tornado that struck El Reno, Okla., on Friday night was the widest on record in the United States at 2.6 miles across, the National Weather Service reported on Tuesday.
The May 31 twister beat the previous record, a 2.5-mile wide storm that struck Hallam, Neb., on May 22, 2004.
http://usnews.nbcnews.com(...)idest-on-record?lite
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_127412265
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als ik die auto's van stormchasers zie vraag ik me wel af waarom er geen rolkooi in zit, en iedereen gewoon met een 4 of 5-puntsgordel vastzetten. Als er een rolkooi in zou zitten denk ik dat de auto sowieso niet zo platgedrukt kan worden. Ik denk dat zoiets best levensreddend kan zijn, ook al zit je vast in de auto.
Rolkooi helpt ook daarbij niet
Als een Ef 5 al een vrachtwagen letterlijk om een boom buigt
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 19:37:17 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127412473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:23 schreef Frankz0rz he Renot volgende:
Blijkbaar zijn in de El Reno tornado ook windsnelheden van 296mph gemeten ongeveer 300ft boven de grond. Ziek.

[ afbeelding ]
Wat een geluk dat El Reno zelf niet is geraakt eigenlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_127413776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:31 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Rolkooi helpt ook daarbij niet
Als een Ef 5 al een vrachtwagen letterlijk om een boom buigt
Blijkbaar nooit races gezien? In het algemeen is een vrachtauto slapper dan een rolkooi.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:15:16 #154
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127414110
Wel de vraag wat je als raam dan gaat maken, want alleen zo'n kooi is ook niet top :P
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 20:18:51 #155
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127414302
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:13 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

-O- damn dat het een F5 werd had me niks verbaast maar de breedste ooit? 2.5mijl is omgerekend zo'n 4000 meter of wel 4km? -O-

Die naam zegt me trouwens weinig, maar leuke berichten zijn dit niet :'(
Blijkt een amateur te zijn. http://newsok.com/names-o(...)homa/article/3841315
pi_127414335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:15 schreef Drassss het volgende:
Wel de vraag wat je als raam dan gaat maken, want alleen zo'n kooi is ook niet top :P
Gewoon net als bij een rally-auto?

Voor:

Auto na een crash:
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:21:17 #157
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127414413
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:19 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Gewoon net als bij een rally-auto?

Voor:
[ afbeelding ]

Auto na een crash:
[ afbeelding ]
En dat kan tegen puin?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:24:40 #158
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_127414566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:21 schreef Drassss het volgende:

[..]

En dat kan tegen puin?
In Nederland zou men allerlei regelingen en vergunningen aanstellen waardoor je alleen met tank-tivs mag rijden die niet legaal zijn op de weg waardoor het gewoon niet mag.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:28:14 #159
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127414763
Ochja gaat er meer om dat je zonder ruiten in je wagen ook niks meer kan na vertellen door al dat rondvliegend puin ;)
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 20:30:09 #160
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127414859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:28 schreef Drassss het volgende:
Ochja gaat er meer om dat je zonder ruiten in je wagen ook niks meer kan na vertellen door al dat rondvliegend puin ;)
Paul en Carl zijn ook gewoon uit de wagen gezogen hè, en die moeder en baby ook.
Ik vraag me af hoe the dominator(s) er uit gezien zou(den) hebben als die in de El Reno tornado was terecht gekomen.
pi_127414968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:21 schreef Drassss het volgende:

[..]

En dat kan tegen puin?
De rolkooi zou het moeten, ze overleven ook crashes bij Pikes Peak: Vanaf 1:10

En met een 5-punts gordel waren ze sowieso IN de auto blijven zitten.
Het rondvliegend puin moet je dan wat geluk mee hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Glijdt_licht op 04-06-2013 20:38:19 ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:56:44 #162
34663 SpeedyGJ
pi_127416394
Ik vind niet dat je zoiets moet vergelijken.
F5 tornado kan genoeg met je auto doen en ik denk even als Crash dat zo'n kooi niet veel zal uitmaken.
Misschien heb je die foto gezien van een day after, een stuk van een plank (waarschijnlijk van een huis) is gewoon dwars door een stenen band (Stoeprand) heen gegaan, geloof me dat krijg je zelf echt niet voor elkaar :)

Als zo'n race auto door een F5 wordt mee genomen en met een volle snelheid tegen een boom/paal wordt aan gesmeten geloof me dat gaat em niet worden.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:12:51 #163
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127417117
Vandaag weer 5% kans op tornado's in Oklahoma. Vanaf 23.00u hiero zullen er onweersbuien gaan ontstaan in West-Oklahoma die richting het NO trekken.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:21:25 #164
34663 SpeedyGJ
pi_127417561
We houden ze weer in de gaten :)
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 21:32:29 #165
8781 crew  Frutsel
pi_127418137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:30 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Paul en Carl zijn ook gewoon uit de wagen gezogen hè, en die moeder en baby ook.
Ik vraag me af hoe the dominator(s) er uit gezien zou(den) hebben als die in de El Reno tornado was terecht gekomen.
1 van de dominators was toch daar in de buurt? Schade. Onder andre motorkap eraf geblazen toch?
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 21:38:44 #166
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127418487
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

1 van de dominators was toch daar in de buurt? Schade. Onder andre motorkap eraf geblazen toch?
Dominator 2 was meen ik in de buurt van de I-35. Die hebben het ontstaan van het beestje gefilmd.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:40:23 #167
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127418577
Twee dikke F5's binnen een kort tijdsbestek in ongeveer dezelfde regio.. Veel slechter kan je het ook niet treffen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 21:41:26 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127418659
Beetje schade zo te zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juni 2013 @ 21:42:07 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127418695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:40 schreef Drassss het volgende:
Twee dikke F5's binnen een kort tijdsbestek in ongeveer dezelfde regio.. Veel slechter kan je het ook niet treffen.
Het is een wonder dat deze El Reno heeft gemist, anders was dit geen fijn seizoen geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 21:49:10 #170
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127419134
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een wonder dat deze El Reno heeft gemist, anders was dit geen fijn seizoen geweest.
Moest even zoeken, El Reno heeft twee jaar terug al een EF-3 voor zijn kiezen gehad.
WKN / Weeralarm V.S. # 8 Extreem weer - Tornado touchdown
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 22:10:12 #171
8781 crew  Frutsel
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:20:15 #172
34586 kepler
No bounce, no play
pi_127421181
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het had misschien iets geholpen, maar er is een verschil tussen een berg afrollen en opgepakt worden door een tornado. Dat laatste gaat met iets meer kracht :X

Daarnaast is het puin een ander probleem (zie ongeluk Kubica bijvoorbeeld). Als ik het wrak zo zie van de chasers dan had een rolkooi heel weinig geholpen...
The line is a dot to you!
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 22:26:03 #173
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127421567
Mooie video, gemeen beestje. Breedste tot nu toe, dat is al het 2e record wat dat jaar gebroken wordt. Achteraf gezien nog mazzel dat het een relatief 'kort' pad was.

Wat ik mij nu wel afvraag, Tim probeerde toch altijd die 'probes' op het pad van een tornado te leggen, met camera's en meetaparatuur erin?
pi_127421585
quote:
Wat een gigantisch monster. Alsof een complete wolk over de grond schuurt. Lijkt me doodeng om dat op je af te zien komen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 22:30:49 #175
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127421877
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:20 schreef kepler het volgende:

[..]

Het had misschien iets geholpen, maar er is een verschil tussen een berg afrollen en opgepakt worden door een tornado. Dat laatste gaat met iets meer kracht :X

Daarnaast is het puin een ander probleem (zie ongeluk Kubica bijvoorbeeld). Als ik het wrak zo zie van de chasers dan had een rolkooi heel weinig geholpen...
Tegen de krachten van een EF5 helpt maar weinig. Google maar eens op St. Louis Airport tornado. Kijk naar de foto's en video's dat was 'slechts' een EF2.
Of voor de schade van een EF5 op Greensburg, KS of Joplin, MS met 158 doden :X

Las trouwens net een 'twitter'-discussie van Reed Timmer met andere chasers over welke 'windows' nu het veiligst zijn ;)
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 22:32:17 #176
8781 crew  Frutsel
pi_127421975
Animatie van NASA vanuit de ruimte van de severe weather outbreak van eind mei
http://www.nasa.gov/multi(...)l?media_id=164106311

Bloemkolen en Paddstoelen :{
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:36:54 #177
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127422264
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
Mooie video, gemeen beestje. Breedste tot nu toe, dat is al het 2e record wat dat jaar gebroken wordt. Achteraf gezien nog mazzel dat het een relatief 'kort' pad was.

Wat ik mij nu wel afvraag, Tim probeerde toch altijd die 'probes' op het pad van een tornado te leggen, met camera's en meetaparatuur erin?
Klopt, het laatste jaar had hij een truck met een flinke radar + probes. Het nadeel van deze materialen was vaak dat hij niet veel risico kon nemen en veels te traag was met zijn wagen.

Ik kon niet echt uit de foto halen of hij dit keer ook met die grote truck aan het rijden was?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:38:27 #178
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127422365
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar met een rallywagen ga je zo'n ding dus ook niet overleven. Je praat hier niet over 1 crash waarbij je een paar keer over de kop gaat, maar over een tornado die je een paar seconde tot minuten rond kan slingeren. Laat staan alle puin om je heen... echt appels met peren vergelijken.
pi_127422462
Dan nog denk ik dat je met rolkooi sowieso nog een redelijk compartiment hebt, en niet een platte auto tot waar de deuren zonder ramen beginnen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 22:40:07 #180
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127422471
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:36 schreef Drassss het volgende:

[..]

Klopt, het laatste jaar had hij een truck met een flinke radar + probes. Het nadeel van deze materialen was vaak dat hij niet veel risico kon nemen en veels te traag was met zijn wagen.

Ik kon niet echt uit de foto halen of hij dit keer ook met die grote truck aan het rijden was?
Mij staat bij dat de truck wit was, maar uit de resten van het wrak kan ik ook niet opmaken of het een auto of een truck is. Dan moet ik oude afleveringen terug gaan kijken.

Ik bedacht mij namelijk dat het heel goed mogelijk is dat ze met de truck probeerden probes te leggen op het pad van de tornado, toen overvallen werden door de plotselinge koersverandering. Maar als ze als probes hadden gelegd dan zouden die dus níet door de tornado geraakt zijn, en wellicht wél foto's gemaakt hebben.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:44:49 #181
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127422735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:40 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Mij staat bij dat de truck wit was, maar uit de resten van het wrak kan ik ook niet opmaken of het een auto of een truck is. Dan moet ik oude afleveringen terug gaan kijken.

Ik bedacht mij namelijk dat het heel goed mogelijk is dat ze met de truck probeerden probes te leggen op het pad van de tornado, toen overvallen werden door de plotselinge koersverandering. Maar als ze als probes hadden gelegd dan zouden die dus níet door de tornado geraakt zijn, en wellicht wél foto's gemaakt hebben.
Dat kan zomaar ja. Blijft speculeren en misschien krijgen we het verhaal erachter nog wel te horen/lezen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 22:46:06 #182
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127422804
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dan nog denk ik dat je met rolkooi sowieso nog een redelijk compartiment hebt, en niet een platte auto tot waar de deuren zonder ramen beginnen.
Ik denk dat jij verkeerd denkt. Als dat namelijk het geval was dan zouden rolkooien of rolkooi constructies inmiddels wel allang op zijn minst aanbevolen zijn voor auto's die in Tornado Alley rondrijden.
Ik poste dit zojuist al:
quote:
Tegen de krachten van een EF5 helpt maar weinig. Google maar eens op St. Louis Airport tornado. Kijk naar de foto's en video's dat was 'slechts' een EF2.
Of voor de schade van een EF5 op Greensburg, KS of Joplin, MS met 158 doden :X
De hoogste snelheid in een tornado gemeten is 318 mph OKC in 1999. Dit is 512 km/u. Kom maar met de video's waarbij zichtbaar is dat een bestuurder van een auto met een rolkooi die met die snelheid vol impact tegen een betonnen muur oprijdt rustig zijn auto uitstapt :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:48:22 #183
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127422953
Oh, ik denk trouwens wel dat een rolkooi hebben altijd beter is dan geen ;) Maar het lijkt me zoiets als met 180 tegen een boom rijden en hopen dat je airbag de klap wel even helemaal incasseert :P
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 22:49:45 #184
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127423025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat kan zomaar ja. Blijft speculeren en misschien krijgen we het verhaal erachter nog wel te horen/lezen.
Ik weet dat het speculeren is. Ik probeer gewoon voor mijzelf een (tot we te horen krijgen wat er gebeurt is) een aannemelijk 'mogelijk logisch dat dit gebeurt is verhaal' te krijgen.
Juist omdat hij altijd zo bewust was van risico's en het hem vooral om het vergaren van data ging.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:50:31 #185
34586 kepler
No bounce, no play
pi_127423065
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
De reden waarom coureurs hoge snelheids crashes overleven is omdat alle energie wordt opgenomen door alles wat afbreekt.

Een rolkooi werkt in dit geval misschien zelfs nadelig, omdat de inzittenden dan onwijs veel schokken te verduren te krijgen. De vraag is dan welk kwaad erger is...
pi_127423262
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:50 schreef kepler het volgende:

[..]

De reden waarom coureurs hoge snelheids crashes overleven is omdat alle energie wordt opgenomen door alles wat afbreekt.

Een rolkooi werkt in dit geval misschien zelfs nadelig, omdat de inzittenden dan onwijs veel schokken te verduren te krijgen. De vraag is dan welk kwaad erger is...
300 mph crash:
http://www.thesun.co.uk/s(...)ball-Drag-smash.html

Verder zal ook een rolkooi nadellig zijn, maar dan blijft de bestuurdercompatiment intact, waardoor je sowieso niet samengedrukt wordt. Zeker in minder ernstige tornado's kan dat bij over de kop slaan gewoon levens redden.
pi_127423418
Team Twistex is nooit van plan geweest om in een tornado te komen, zo'n soort constructie lijkt me dan ook overbodig.
De tornado is in 30 seconden van 1 mijl naar 2,6 mijl breed gegaan. Voor een grote tornado was het zigzag pad blijkbaar ongewoon, meestal doen alleen kleinere tornado's dat.
Volgens mij is dit dus gewoon "pech" geweest en had het iedere chaser kunnen overkomen. Ook de Dominator en TIV teams hadden de tornado op zijn sterkste punt waarschijnlijk niet overleefd.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:01:10 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_127423617
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:54 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

300 mph crash:
http://www.thesun.co.uk/s(...)ball-Drag-smash.html

Verder zal ook een rolkooi nadellig zijn, maar dan blijft de bestuurdercompatiment intact, waardoor je sowieso niet samengedrukt wordt. Zeker in minder ernstige tornado's kan dat bij over de kop slaan gewoon levens redden.
Voor dat filmpje kan ik ook genoeg filmpjes laten zien waarbij de coureur het niet overleeft. Maar ik ben het met je eens dat het vaak veiliger is, maar in dit geval zal het niet geholpen hebben (alleen de 'kleinere' tornado's').

Ik ben benieuwd of de professionele chasers nu inderdaad betere wagens zullen kopen/maken.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 23:01:23 #189
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127423628
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Team Twistex is nooit van plan geweest om in een tornado te komen, zo'n soort constructie lijkt me dan ook overbodig.
De tornado is in 30 seconden van 1 mijl naar 2,6 mijl breed gegaan. Voor een grote tornado was het zigzag pad blijkbaar ongewoon, meestal doen alleen kleinere tornado's dat.
Volgens mij is dit dus gewoon "pech" geweest en had het iedere chaser kunnen overkomen. Ook de Dominator en TIV teams hadden de tornado op zijn sterkste punt waarschijnlijk niet overleefd.
Dank voor de goede samenvatting. Dit is eigenlijk wat ik ook bedoel te zeggen/beredeneren. Als Tim met de truck reed, die ook verstevigd was, en de foto's van het wrak zijn van de truck, dan wou ik wel weten hoe een van de dominators eruit gezien had als die erin gezeten had. Ja, ik geloof ook dat dit echt 'being in the wrong place in the wrong time = bad luck" is.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 23:04:16 #190
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127423806
Voor diegenen in de USA (of die Discovery US op een andere manier volgen)
Mile Wide Tornado: Stormchasers Tribute: Tim Samaras storm chaser tribute to air on Discovery

Discovery Channel says it will honor three veteran storm chasers who died in Oklahoma with a special airing this week.
The program, "Mile Wide Tornado: Stormchasers Tribute," will feature scenes of Tim Samaras, his son Paul and Carl Young from the former series "Stormchasers." It airs at 10 p.m. EDT Wednesday.
The men spent years capturing and sharing storm videos with TV viewers and weather researchers. They died Friday when a tornado with winds of up to 165 mph turned on them in the Oklahoma City area. The storm and flooding claimed more than a dozen other lives.
"Mile Wide Tornado" originally aired Sunday and focuses on the May 20 tornado that devastated a wide swatch of Oklahoma. Discovery says it has been updated with "Stormchasers" footage of the researchers.

Bron
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 23:12:09 #191
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127424234
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:01 schreef kepler het volgende:

Ik ben benieuwd of de professionele chasers nu inderdaad betere wagens zullen kopen/maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/SRV_Dominator
En vergeet niet mensen als Tim en Reed zijn in de eerste plaats wetenschappers, zij chasen om data te verzamelen om beter te kunnen voorspellen wanneer en hoe tornado's ontstaan.
pi_127424939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:38 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Dominator 2 was meen ik in de buurt van de I-35. Die hebben het ontstaan van het beestje gefilmd.
[ afbeelding ]
Weet niet of de dominator 2 dat ook heeft.
Maar dominator 3 kan zich laten zakken en vast zuigen aan het wegdek

En in een wagen met een rolkooi zou ik niet willen zitten
als er een Ef5 tonado komt. dat is heel wat anders dan een crash....
En een snelle vlucht uit de auto is al helemaal uitgesloten....
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 23:29:59 #193
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127425200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:25 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Weet niet of de dominator 2 dat ook heeft.
Maar dominator 3 kan zich laten zakken en vast zuigen aan het wegdek
Dominator 2 kan dat niet, daarom gooide Reed die recentelijk voor de grap al voor $100 in de verkoop. Waarop direct $100 - deal 'all sales are final' reaktie kwam van ik meen ChasersCentral. Na het zien van de 'missing hood', reaktie ChasersCentral "Ow, without the hood its worth less then $100".
Dat was voordat ze te horen kregen dat Team Twistex geraakt was.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 23:32:49 #194
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127425331
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:25 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

En in een wagen met een rolkooi zou ik niet willen zitten
als er een Ef5 tonado komt. dat is heel wat anders dan een crash....
En een snelle vlucht uit de auto is al helemaal uitgesloten....
Omdat jij, net als ik weet dat je met een kip geen bouillabaisse kunt maken ;)
pi_127425401
100$ is echt een koopje.
En een nieuwe hood is wel te vinden op een sloop
pi_127425727
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:32 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Omdat jij, net als ik weet dat je met een kip geen bouillabaisse kunt maken ;)
Bon appetit mon cherie
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2013 @ 23:41:12 #197
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127425760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 23:34 schreef -CRASH- het volgende:
100$ is echt een koopje.
En een nieuwe hood is wel te vinden op een sloop
Ik moest echt lachen
ChaserCentral twitterde op dinsdag 28-05-2013 om 20:47:34 @reedtimmerTVN Deal All sales are final! reageer retweet
reedtimmerTVN twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 06:34:49 NEW extreme video of violent tornado with suction vortices from Dominator 2 before hood ripped off! http://t.co/MMxlybMqjP #tornado @okwx reageer retweet
ChaserCentral twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 06:40:35 @reedtimmerTVN How much for the Dominator now was $100 with the hood! reageer retweet
pi_127426924
een oppeppertje is wel nodig
  † In Memoriam † woensdag 5 juni 2013 @ 00:09:52 #199
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127427176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:03 schreef -CRASH- het volgende:
een oppeppertje is wel nodig
Oppeppertje? Gaat het vandaag denk ik niet worden :)
Keek eerder vanavond en er was nog 10% kans, is later op de avond al afgezwakt naar 5%.

En trouwens vanavond even terug gekeken in de oude topics het was #8 bij de vorige uitbraak waar El Reno gevaar liep, we zitten nu 2 jaar later al op #21. En vorig jaar was een slap jaar.
pi_127427294
Tis echt "rustig"... het is alsof den duvel ermee speelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')