Het is eng dat u zich op de stoel van een god plaatst en oordeelt over goed en kwaad, weet u zo zeker dat u het goed begrepen heeft? Als god zou bestaan heeft hij mensen niet voor niets keuze mogelijkheden gegeven.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:37 schreef gerdatolsteyn het volgende:
verbazing doet soms gek met je vosje
iemand heeft mogelijk een gemene streek met ons
uitgehaald. we kregen dit boek zonder een voorbereiding.
toen we het lazen gingen we uit van het goede omdat
zoveel hiervan juist verkocht zijn. Mijn man wist al snel
dat er weinig diepere gronden in zaten.
We hebben heus ons best gedaan het goede uit dit boek
te willen halen. Maar dit boek klopt niet.
Ik kijk helaas geen film via internet, er kunnen ongewelvallige reclames vooraf aan gaan welke ik als zondig ervaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:45 schreef gerdatolsteyn het volgende:
als er goede pagina's erin zaten, hadden we die
er niet bij verbrand. Zoals u het zult zien in onze film
is alles nu as.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:49 schreef Voszje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat Gerda haar zegje doen.
En in huize Pharkus, ik zal voor je bidden vanavondquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:50 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik voel me vereerd dat ik de gemoederen in huize Tolsteyn bezig hou
Een nieuwe meme is geboren...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:22 schreef Knal_Erwt het volgende:
GHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA
edit: Bedankt hiervoor, echt top!
Spelbreker; maar goed...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:04 schreef Pharkus het volgende:
De mensen die Spider-Man pics plaatsen geef ik een zetje..
Was me al opgevallen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:04 schreef Pharkus het volgende:
De mensen die Spider-Man pics plaatsen geef ik een zetje..
Als god zou bestaan en god zou ons hebben geschapen dan heeft zeker god die alwetend is ingecalculeerd dat mensen foute keuzes maken en dus is het maken van fouten gods wil. In die zin is het niet aan mensen om anderen te behoeden voor fouten want dat heeft god dan niet gewenst. Het verbranden van in uw ogen foute boeken zou je als het werk van de duivel kunnen zien.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:57 schreef gerdatolsteyn het volgende:
ik zal wel niet modern genoeg voor jullie zijn
maar wat is een spidermantopic?
hallo wespensteek, nuttig dat je het gaande houdt hierzo.
Klopt van die keuzemogelijkheden, die hebben we
Maar dat zal toch zeker niet gaan betekenen dat iedereen
in staat is om de goede keuzes te maken?
Dat zien we nu toch om je heen?
Vraag je je dat nimmer af?
Zie me toch als een zetje in de juiste richting mensen.
En zit je in de juiste richting (want dat voel je gewoon heel goed)
doe dan mee met zetjes geven. Iedereen kent wel iemand die dat nodig zou hebben
En boek verbranden is toch hun keuze?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als god zou bestaan en god zou ons hebben geschapen dan heeft zeker god die alwetend is ingecalculeerd dat mensen foute keuzes maken en dus is het maken van fouten gods wil. In die zin is het niet aan mensen om anderen te behoeden voor fouten want dat heeft god dan niet gewenst. Het verbranden van in uw ogen foute boeken zou je als het werk van de duivel kunnen zien.
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:22 schreef gerdatolsteyn het volgende:
lieve vos ons plan dat we gemaakt hebben
zorgt ervoor dat we volgende week een ander boek
openbaar zullen verwerpen.
het fijne eraan is dat we zien dat we emails krijgen!!
samen met haan33, sapstengel en jou zien we dat
het werkt waar we aan begonnen zijn.
ik zal zo eens een quote geven uit een boek wat ook verderfelijk is wat ik ooit ingezien hebquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:24 schreef gerdatolsteyn het volgende:
pharkus klopt het mogelijk
dat ook jij misschien meer wil gaan nadenken over dit alles?
jouw reacties vallen ons op.
Goed dat het werkt, Gerda! Kom je het hier ook melden wanneer er een nieuwe video beschikbaar is?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:22 schreef gerdatolsteyn het volgende:
lieve vos ons plan dat we gemaakt hebben
zorgt ervoor dat we volgende week een ander boek
openbaar zullen verwerpen.
het fijne eraan is dat we zien dat we emails krijgen!!
samen met haan33, sapstengel en jou zien we dat
het werkt waar we aan begonnen zijn.
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken, desinformatie geeft - en dit als informatie laat overkomen - of in een rol kruipt en een vertekend beeld van zichzelf geeft. Bijvoorbeeld door leuzen uit te roepen die geen betrekking hebben op de eigen mening.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:26 schreef gerdatolsteyn het volgende:
spiderman is al duidelijk
troll nog niet, wie leert me daarover te vertellen?
quote:"The Babel fish," said The Hitchhiker's Guide to the Galaxy quietly, "is small, yellow and leech-like, and probably the oddest thing in the Universe. It feeds on brainwave energy received not from its own carrier but from those around it. It absorbs all unconscious mental frequencies from this brainwave energy to nourish itself with. It then excretes into the mind of its carrier a telepathic matrix formed by combining the conscious thought frequencies with nerve signals picked up from the speech centres of the brain which has supplied them. The practical upshot of all this is that if you stick a Babel fish in your ear you can instantly understand anything in any form of language. The speech patterns you actually hear decode the brainwave matrix which has been fed into your mind by your Babel fish.
"Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything so mindbogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as the final and clinching proof of the non-existence of God.
"The argument goes something like this: 'I refuse to prove that I exist,' says God, 'for proof denies faith, and without faith I am nothing.'
"'But,' says Man, 'the Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED.'
"'Oh dear,' says God, 'I hadn't thought of that,' and promptly vanishes in a puff of logic.
"'Oh, that was easy,' says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.
"Most leading theologians claim that this argument is a load of dingo's kidneys, but that didn't stop Oolon Colluphid making a small fortune when he used it as the central theme of his bestselling book, Well That about Wraps It Up for God.
"Meanwhile, the poor Babel fish, by effectively removing all barriers to communication between different races and cultures, has caused more and bloodier wars than anything else in the history of creation."
Dat noem ik ook niet fout, ik zou het toe toejuichen als ze het koud hebben of als ze denken er een beter mans van te worden. Ik vind het alleen zielig dat ze het denken te moeten doen omdat god dat zou willen terwijl ik, volgens wat ik weet uit de bijbel, alleen kan bedenken dat god dat absoluut niet zou willen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |