quote:
Op zaterdag 1 juni 2013 01:32 schreef gerdatolsteyn het volgende:hallo haywoodjablome
voor de helft danken we jouw gedicht in dankbaarheid,
voor de andere helft vinden we het niet mooi.
het klopt niet wat je zegt.
Jij bent een van de mensen van tegenwoordig en
hebt daardoor heus een stapje voor op mij.
Mensen hechten meer aan jouw worden dan de mijne
Een stapje terug zou jou in dit geval sieren,
dan kan ik een stapje vooruit maken
sarsvliegen die besmetten,
mijn woorden niet, die geven een zetje.
een stevige zet in dit geval, want we hebben er een film
met vuur erin voor gemaakt.
Laat het zetje door jou bevangen,
en kijk je waar het je brengt?
Laat je het ons weten?
Beste Gerda,
Van alle dieren zijn wij de enigen die een geloof aanhangen en bidden. Grappiger is nog dat wij de meest walgelijke en verpestte wezens op aarde zijn. Mocht er echt een hemel bestaan, dan is deze duidelijk niet bedoeld voor het menselijk ras.
Het feit dat je vanaf je geboorte al meewerkt aan het vernietigen van de aarde die 'God' geschapen heeft, toont alleen jouw hypocrisie.
Ik geloof niet in God, noch de duivel. Maar ik doe mijn best een goed mens te zijn. En dit niet om een plaatsje in de hemel te krijgen of uit angst om in de hel te branden. Als 'God' echt mocht bestaan, en mij niet zou accepteren door deze reden. Hoef ik simpelweg niks met hem te maken te hebben. Er zijn voor mijn gevoel meer tekenen dat hij niet bestaat, dan dat hij wel bestaat. Verder heb ik ook niet echt het gevoel dat hij contact maakt of dat als hij zou bestaan, ik als persoon hem iets boeit. Dus waarom hoe dan ook mijn tijd hier aan verspillen? Als hij van me achtte dat ik met hem bezig zou moeten zijn in dit leven had het leven er anders uitgezien of had hij me wel bij hem gehouden.
En je hebt het over de duivel die fluisterd. Maar het feit dat ik niet in God geloof, wil niet zeggen dat ik wel in de duivel geloof of hem aanhang. Laat staan luister naar welke van de 2 partijen dan ook. Hij had me meer informatie moeten verschaffen over alles, zodat ik kan weten wat ik moet doen. Maar helaas is het enige wat ik heb een boek van 1000en jaren terug en een ongelofelijk aantal domme hypocrieten die deze geloven aanhangen. Wat niet erg uitnodigend spreekt.
Indien dit later mij verweten word toont dat hypocrisie. En aangezien ik dat meer haat dan wat dan ook, vind ik mijn keus niks te geloven prima.