abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:57:53 #1
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127250287
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:58:32 #2
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127250311
@ Chico: bij <s> </s> geeft 'ie aan dat die html-tag niet geldig is :{
And eternity in an hour.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:58:42 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127250314
Ja, mijn buren heb ook zoiets van TGIF. Muziek staat weer lekker hard :r
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127250441
De <del>-tag kan ook niet Dido?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:04:04 #5
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127250463
jaaa, mijn jurkje is er :D Met een lippenstiftpen _O-
pi_127250549
Foto!

Ik heb veel te weinig geslapen afgelopen dagen en dat uit zich als volgt:

O: croissant
T: 150 gr kwark + banana
L: asperges (100 gr) met aardappeltjes (150 gr), 2 plakjes ham & gekookt ei
T: 20 gr pure chocolade, cola light
800 kcals so far :')

Ik stop nu maar en dan straks 5 gangen diner en nog totaal uurtje fietsen ofzo, prima.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:08:12 #7
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127250551
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:03 schreef V1z0R het volgende:
De <del>-tag kan ook niet Dido?
Nee en <STRIKE> dus ook niet :') en toch moet het kunnen, want chico heeft het ook :P
Heb jij je lijst ook samengesteld dmv de gadget 'lijst', chico? Dus voor elk onderwerp een nieuwe lijst?
And eternity in an hour.
pi_127250565
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:50 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nah, het is niet echt een chille boot. Aluminium lichtgewicht boot, meer voor vissers. Redelijk instabiel.
Wel ideaal om op/achter de auto te gooien en naar een meer te rijden. Maar het is niks voor de Amsterdamse grachten.
Nou ja zo wild zijn die grachten niet!

Ik ben nu een spaardoel aan het maken :P Wil gewoon een klein oud ding. Zit aan ¤500 of ¤1000 euro te denken als doelbedrag.

[ Bericht 14% gewijzigd door Probability op 31-05-2013 15:14:28 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_127250597
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:08 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Nee en <STRIKE> dus ook niet :') en toch moet het kunnen, want chico heeft het ook :P
Heb jij je lijst ook samengesteld dmv de gadget 'lijst', chico? Dus voor elk onderwerp een nieuwe lijst?
<span style="text-decoration:line-through;">...</span> ?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:12:12 #10
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127250659
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:09 schreef V1z0R het volgende:
<span style="text-decoration:line-through;">...</span>
^O^
And eternity in an hour.
pi_127251385
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:08 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Nee, gewoon 1 lijst. En zelf enters invoeren. En dus met die <s> </s> tags om door te strepen :P. Maar dan moet je niet in de normale modus, maar in de speciale html-bewerkmodus zitten (kan je bovenaan instellen geloof ik).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:42:10 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127251410
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee, gewoon 1 lijst. En zelf enters invoeren. En dus met die <s> </s> tags om door te strepen :P. Maar dan moet je niet in de normale modus, maar in de speciale html-bewerkmodus zitten (kan je bovenaan instellen geloof ik).
Ah, natuurlijk :'). Ga ik daar dit weekend nog even mee prutsen, thanks! ^O^
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 31 mei 2013 @ 16:01:17 #13
18653 crew  D.
pi_127251998
Is het trouwens toepasselijk om foto's te posten van behaalde resultaten? :P
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:02:37 #14
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127252048
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:01 schreef D. het volgende:
Is het trouwens toepasselijk om foto's te posten van behaalde resultaten? :P
Altijd leuk :Y Kom maar op!
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 31 mei 2013 @ 16:04:13 #15
18653 crew  D.
pi_127252110
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:02 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Altijd leuk :Y Kom maar op!
Nee, ik ben nog niet zo ver, maar ik vroeg het me af omdat ik dat verder niemand zie doen :P
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:05:26 #16
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127252157
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:04 schreef D. het volgende:

[..]

Nee, ik ben nog niet zo ver, maar ik vroeg het me af omdat ik dat verder niemand zie doen :P
Oh ;( Ja het komt weleens voor ja, recentelijk niet meer zo, geloof ik. Uniekje heeft wel leuke voor- en nafoto's voor je :P en The85MC post ook wel eens z'n wasbordje hier :P
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 31 mei 2013 @ 16:07:09 #17
18653 crew  D.
pi_127252226
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:05 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Oh ;( Ja het komt weleens voor ja, recentelijk niet meer zo, geloof ik.
Ow -O-
quote:
Uniekje heeft wel leuke voor- en nafoto's voor je :P
Voor mij? O+
quote:
en The85MC post ook wel eens z'n wasbordje hier :P
Ja, die heb ik nog niet -O-
Nouja, ik heb 'm wel, maar hij is nog niet goed zichtbaar door het vet wat er voor zit :P
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:19:27 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127252693
Oeh fuck ja foto's. Dat was leuk geweest :o Oh well.. volgende keer :+
pi_127253013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou ja zo wild zijn die grachten niet!

Ik ben nu een spaardoel aan het maken :P Wil gewoon een klein oud ding. Zit aan ¤500 of ¤1000 euro te denken als doelbedrag.
Voor veel minder dan 1000 wordt t lastig denk ik om een boot met betrouwbare motor te vinden.. Vooral regio amsterdam is echt superduur qua boten. Het lijkt wel of ze denken dat ze drijvend goud hebben ofzo :P Soms zie je er aftandse bakken op staan voor echt veel te veel geld.
Beter haal je dr 1 uit het noorden van het land, of een andere uithoek, scheelt soms zo de helft.
De waarde van boten is lastig in te schatten, vaak is bouwjaar onbekend, geen kilometerstand ;) . Dus je moet goed kunnen kopen/verkopen.
pi_127253280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Voor veel minder dan 1000 wordt t lastig denk ik om een boot met betrouwbare motor te vinden.. Vooral regio amsterdam is echt superduur qua boten. Het lijkt wel of ze denken dat ze drijvend goud hebben ofzo :P Soms zie je er aftandse bakken op staan voor echt veel te veel geld.
Beter haal je dr 1 uit het noorden van het land, of een andere uithoek, scheelt soms zo de helft.
De waarde van boten is lastig in te schatten, vaak is bouwjaar onbekend, geen kilometerstand ;) . Dus je moet goed kunnen kopen/verkopen.
Ja eindje rijden is echt prima!
Bedoelde eigenlijk nog zonder motor - die wil ik los kopen.
Worry is a misuse of imagination
pi_127253850
Ah, ok. Voor een paar honderd kun je wel een leuke boot kopen. Je moet vooral bedenken met hoeveel mensen je wil gaan varen en op wat voor water. Het IJ is natuurlijk wel wat ruiger dan de prinsengracht bijvoorbeeld. En of je een stalen boot of juist polyester wil, t heeft beide voor en nadelen. Genoeg keuzes iig :P
pi_127253894
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:28 schreef the85mc het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat niet net als bij tractoren en het aantal gelopen uren bijhouden?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:47:44 #23
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127253917
Nog een halfuurtje *O*

Zin in hardlopen *O*
Zin in spareribs *O*
Zin in bankhangen vanavond *O*

Moet morgen best veel doen en ook nog studeren zondag, dus heel veel weekend houd ik niet over. Ah well :').
And eternity in an hour.
pi_127253918
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat niet net als bij tractoren en het aantal gelopen uren bijhouden?
Inboards en grotere motoren hebben dat ook wel. Maar tot een pk of 50 zit dat er niet op. Ook geen toerenteller of wat dan ook.
pi_127253980
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:47 schreef the85mc het volgende:

[..]

Inboards en grotere motoren hebben dat ook wel. Maar tot een pk of 50 zit dat er niet op. Ook geen toerenteller of wat dan ook.
Ah oke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')