Het probleem is echter dat er niet geheel duidelijk is wat er bij zo'n bus nu de hoogte, de breedte en de diepte is. Dat hangt er vanaf hoe je er tegenaan kijkt. Want is onderstaande bus nu 38 cm diep of 15 cm diep?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Op de site van postnl staat het echter wel: 15 cm diep, 27 cm breed en 38 cm hoog. Dus zowel op basis van de postwet als op basis van de site van postnl voldoet zo'n brievenbus gewoon aan de eisen.
Op buspakjes staat geen 3S-codequote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:37 schreef V__L_N het volgende:
Ik schrijf voor de klant altijd het 3s-nummer dat onder de barcode staat op het briefje. Dan kunnen ze kijken waar het is.
Stukkie service voor de klant.
Het is op zich toch wel duidelijk dat ie 15 cm diep is als er ook bij staat dat ie 38 cm hoog moet zijn?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat er niet geheel duidelijk is wat er bij zo'n bus nu de hoogte, de breedte en de diepte is. Dat hangt er vanaf hoe je er tegenaan kijkt. Want is onderstaande bus nu 38 cm diep of 15 cm diep?
[ afbeelding ]
Maar goed, wat er in die Postwet staat is feitelijk niet boeiend, want PostNL ziet toch niet op de naleving toe. Zo moeten bussen ook minstens 60 cm boven de grond zitten, mag de bediening van de bus niet tot verwondingen kunnen leiden (zoals bij scherpe bussen, of bussen met een strakke veer), en mag je ook niet meer dan 2,5 meter klimmen naar de bus. Er zijn hier galerijflats zonder lift met de bus in de voordeur, nou daar klim je heel wat meer!
Maar wel onder die sticker die je erop plakt he van dat briefje dat je in de bus doet, volgens mij bedoelt ze diequote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op buspakjes staat geen 3S-code
Maar wat jij 38 cm hoog noemt, kun je ook 38 cm diep noemen! Zeker als de klep aan de bovenkant zit zou ik diepte uitleggen als de verticale afstand. Net als de diepte van een gat.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is op zich toch wel duidelijk dat ie 15 cm diep is als er ook bij staat dat ie 38 cm hoog moet zijn?
Ahaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wel onder die sticker die je erop plakt he van dat briefje dat je in de bus doet, volgens mij bedoelt ze die
Ik ging ook uit van wat er op de site van postnl staat, nl 15 cm diep en 38 cm hoog. Over wat de hoogte is kan geen twijfel bestaan lijkt me, en dan is het dus automatisch ook duidelijk wat dan de diepte isquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat jij 38 cm hoog noemt, kun je ook 38 cm diep noemen! Zeker als de klep aan de bovenkant zit zou ik diepte uitleggen als de verticale afstand. Net als de diepte van een gat.
Daarom staat er ook in de Postwet, althans dat is mijn theorie, dat de breedte tenminste 27 cm moet zijn, en de OVERIGE TWEE AFMETINGEN tenminste 15 en 38 cm. En welke dan de diepte is en welke de hoogte doet er dan niet toe.
Vandaar, maas in de postwet. Het was beter geweest als ze bijv. hadden gezegd dat de afstand tussen de inwerpopening tot de tegenoverliggende zijde tenminste 38 cm moest bedragen. Dat was veel duidelijker geweest.
Nou ja... ik bedoel maar; hoe moet de nietsvermoedende ontvanger van een pakje er nog iets van snappen? Maar die gleufjes van 1 bij 15 cm, daar doe ik geen moeite meer voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat jij 38 cm hoog noemt, kun je ook 38 cm diep noemen! Zeker als de klep aan de bovenkant zit zou ik diepte uitleggen als de verticale afstand. Net als de diepte van een gat.
Dus krijgen die mensen een briefjequote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar wanneer is er sprake van een niet deugdelijke brievenbus? Als een brievenbus gewoon aan de eisen voldoet is het dus ook een deugdelijke brievenbus.
Maar neem nu zo'n brievenbus: [ afbeelding ]
Die voldoet wel aan de eisen, maar daar ga je echt geen bol.com pakje in krijgen, want je kunt die draai niet maken
Officieel moet je ze toch in de oranje bussen gooien? Dat gaat met Bol al niet lukken iig. Met pakjes die daadwerkelijk (veel) te groot zijn ook niet, in de praktijk pleur ik dus ook alles gewoon in het depot tenzij het echt overduidelijk is dat ik het wel in die oranje bus ga krijgen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:55 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
De pakketjes moeten gewoon door de bus kunnen passen. Als ik bij elk pakketje wat niet past van alles moet bedenken en overdenken, kost me dat teveel tijd. Dus gewoon een sticker erop en meenemen naar het depot!
Dat weet ik niet eens. Over zulke zaken wordt bij ons weinig gecommuniceerd en moet ik dan vaak op een andere manier achterkomen... Of is dat nog een vrij nieuwe regel?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:44 schreef lololo het volgende:
[..]
Officieel moet je ze toch in de oranje bussen gooien? Dat gaat met Bol al niet lukken iig. Met pakjes die daadwerkelijk (veel) te groot zijn ook niet, in de praktijk pleur ik dus ook alles gewoon in het depot tenzij het echt overduidelijk is dat ik het wel in die oranje bus ga krijgen.
vooral handig wanneer er een krant half in hangtquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:05 schreef KWAKje het volgende:
[..]
Dit zijn mijn favoriete bussen. Post past altijd, echt altijd!
En op mijn route heb ik maar 1 adres die er een slotje op hebben. Alle anderen zijn zonder slotje. Das handig als je een groot poststuk hebt.
ik ga er als ik beide heb ook geen onderscheid in maken. Kost veel te veel tijd. De folders mik ik gewoon in de bus waar ze ook de post willen hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier trouwens ook meerdere adressen waarbij ze de folders/krant in de deur willen hebben en de buitenbus alleen voor 'ptt post' isals ik post en folders heb gaat het in de buitenbus, anders in de deur
Haha, aan mij wordt ook regelmatig gevraagd of ik een pakket voor mensen heb.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja dat zal ook wel idd. Iemand anders schreef daar ook nog dat zij ook zoiets had, dat de postbode niet eens de moeite nam om aan te bellen maar zo'n zelfde doos ook door de bus zat te duwen. Ook een doos van bol, dus een buspakje. Ze snappen blijkbaar niet dat voor buspakjes in principe niet aangebeld hoeft te worden of zoen een ander schreef, die had zeker geen zin om terug te rijden naar het postkantoor. Tja......
Had ook iemand geprobeerd om zo'n zelfde doos weer te gebruiken om iets te sturen en die kwam dus niet door de testgleuf op het postkantoor![]()
Maar goed, mensen snappen wel vaker niet hoe zulke dingen gaan. Er wordt ook regelmatig gevraagd of ik straks langs kom met een pakket. Of ze komen aan met een briefje van de pakketservice, of ik dat pakje nog bij me heb..
Zo werd het ons verteld bij de introductie van die nieuwe kennisgevingen. Op de vraag wat we dan moesten doen met pakjes die dus ook niet in de oranje brievenbus pasten werd het ineens akelig stil.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat weet ik niet eens. Over zulke zaken wordt bij ons weinig gecommuniceerd en moet ik dan vaak op een andere manier achterkomen... Of is dat nog een vrij nieuwe regel?
Vanaf morgen niet meer toch? Volgens mij ging het in op 1 juni. Ben benieuwd of ik er morgen wat over te horen ga krijgen wanneer ik in mijn tnt polo binnenloopquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het TNT Post-logo mag vanaf vandaag niet meer gebruikt worden door PostNL, maar de eerste overtreder heb ik vandaag al gezien
oh jaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Vanaf morgen niet meer toch? Volgens mij ging het in op 1 juni. Ben benieuwd of ik er morgen wat over te horen ga krijgen wanneer ik in mijn tnt polo binnenloop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |