Ook een idee is om een Lipo Rider Pro te nemen. Kun je een willekeurige 1cell LiPo op aansluiten en dan ben je klaar. Kun je opladen via USB en apparaten laten opladen via USB.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:46 schreef johanndoe het volgende:
Om nog even terug te komen op portable chargers.
(...)
wat een achterlijke domme luie opmerking..quote:
vast (we hebben hier een ding dat erop lijkt, die chineze lijkt wel beter), maar zo'n ding:quote:Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef Miniem het volgende:
Zou het werken?
http://www.buyincoins.com(...)g-product-31797.html
Ja man weet jij dat nog niet danquote:
Zo'n houder met handvat werkt zeker goed. De Aldi en de Lidl hebben regelmatig zo'n ding (plus drie rollen plakband) voor een paar euri in het rek liggenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:29 schreef mschol het volgende:
[..]
vast (we hebben hier een ding dat erop lijkt, die chineze lijkt wel beter), maar zo'n ding:
http://www.hissink.nl/contents/media/l_dtdis2t.jpg
is toch prettiger
Dat is waar, daar heb ik niet bij stilgestaan. Enig idee aan wat je minimaal moet denken als verlies? 20%? 30%?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:11 schreef Painore het volgende:
[..]
Zal wel werken, maar het is zeker niet de veiligste methode..
Verder is er ook niet aangegeven welk circuit er gebruikt wordt. Ik neem aan dat de 18650's parallel geschakeld worden, dat zou betekenen dat er een output is van 3.7V met een capaciteit van 12Ah. Aangezien er 5V uit de lader komt zal er wel een step-up converter inzitten, welke vaak inefficiënt zijn wat er voor zorgt dat de capaciteit flink afneemt.
Daar heb ik zo te zien niet zoveel aan.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ook een idee is om een Lipo Rider Pro te nemen. Kun je een willekeurige 1cell LiPo op aansluiten en dan ben je klaar. Kun je opladen via USB en apparaten laten opladen via USB.
Zelf ook over nagedacht maar uiteindelijk is het toch vrij prijzig. Kun je beter zoiets nemen als Shiz heeft.
In een parallel schakeling is het voltage gelijk, dus het lijkt me dat de batterijen elkaar op-/ontladen totdat iedere tak op het zelfde voltage zit. Dus juist in parallel niet mixen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:46 schreef johanndoe het volgende:
[..]
Dat is waar, daar heb ik niet bij stilgestaan. Enig idee aan wat je minimaal moet denken als verlies? 20%? 30%?
Al is het natuurlijk nog de vraag of kant en klare oplossingen hier ook rekening mee houden en of de goede merken dus daadwerkelijk de echte output vermelden of alleen wat de batterij capaciteit is.
Verder vind ik de veiligheid nog een groter zorgpunt, maar aan de andere kant, het lijkt me dat alle batterypacks die te vinden zijn gebruik maken van unprotected batterijen en dus met dezelfde veiligheidsproblemen kampen. Je moet dan dus maar vertrouwen op een goed beveiligingscircuit in het apparaat zelf.
[..]
Daar heb ik zo te zien niet zoveel aan.
Up to 5v 350mA supply ability
Heb 2A nodig, plus dat je nog een mooie behuizing moet maken.
Nog even verder gekeken en nog 2 behuizingen gezien
http://www.ebay.nl/itm/5V(...)&hash=item232bbb7fc2
Ziet er wat professioneler uit, ook allemaal plaatjes met testen en informatie over de efficientie. Maargoed, dat kan natuurlijk ook allemaal lariekoek zijn.
en deze met 6 batterijen:
http://www.ebay.nl/itm/in(...)&hash=item257eb0fd0e
Maar die lijkt me eigelijk wat minder geschikt. Beschrijving claimed dat omdat het parallel is je oude en nieuwe batterijen kan mixen (lijkt me hoe dan ook met batterijen niet verstandig) en heeft diverse settings, waaronder 9V en 12V om eventueel een laptop op te laden. Nja, heb je de verkeerde setting er per ongeluk opstaan is het dag apparatuur.
Ja precies. Met 18650's lijkt me dat dus vragen om problemen en een verkoper die zoiets vermeld heb ik al direct geen vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:21 schreef Painore het volgende:
[..]
In een parallel schakeling is het voltage gelijk, dus het lijkt me dat de batterijen elkaar op-/ontladen totdat iedere tak op het zelfde voltage zit. Dus juist in parallel niet mixen.
Ja dat gaat wel werken, Hij gaat niet meer opnemen dan hij kan. (dus laden met 2.1A doet hij niet, hij schakelt dan terug naar 1A).quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
op mijn stekker staatoutput 5.0v 1.0A
maar zie op internet ook stekkers staan met 1500mA output
dus ik kan er bijna vanuitgaan dat die accu wel gaat passen/ werken zonder oververhitting van de batterij toch?
Nu beslissen wat je wil gaan kopen dusquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:44 schreef davedavy het volgende:
Lekker die Aliexpress coupons; Valid from 5 Jun tot 6 Jun
Gofferedomme, voor niks meer dan 501 keer geklikt...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:44 schreef davedavy het volgende:
Lekker die Aliexpress coupons; Valid from 5 Jun tot 6 Jun
Dat is de afzender.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:54 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Gofferedomme, voor niks meer dan 501 keer geklikt...
Edit:
Ik heb 5 van deze codes: PM_65fashionsale_5. Geen idee of ze gekoppeld zijn aan je account.
Lol. Nu ik het ja. Maar goed, die coupons worden bij mij dus niet weergegeven als ik de instructie op de help page volg.quote:
Klopt hier iets van? Dat er van dat ene pakketje niks bekend is zou nog kunnen. Maar die andere is vandaag dus pas echt verstuurd terwijl ik dat ding 9 dagen geleden gekocht heb?quote:The item is being processed for departure from Hong Kong as of 4-Jun-2013 .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |