abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127197643
Een ander probleem is dat jij te vlot ervan uitgaat dat die groeten en fruit zo clean zijn, pesticiden, herbiciden, mycotoxines in granen, zware metalen, enz... zit ook een hoop rommel in om ze netjes in de supermarkt te krijgen!
Zelf telen mss beter, maar zure regen, acrylnitriel in water in Belgie, slakken of kattepis met toxoplasmose in, ....
pi_127197660
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:02 schreef lsi het volgende:

[..]

Tja, ik ben bang dat ik dan snel te verleid raak of niet meer weet wat nog wel en niet gezond is. Ik weet van mezelf dat ik duidelijke grenzen nodig heb, om te weten waar ik aan toe ben. Niet-koken sluit zoveel ongezonde dingen uit! :) Daarom ben ik er zo van gecharmeerd.
Als je nou gewoon bekijkt dat je alleen onbewerkte producten haalt. Dus groentes, fruit, rijst, aardappelen (even naar de natuurwinkel voor meer info en dat je zeker weet dat het onbewerkt is). En vervolgens doe je daar thuis mee wat je wil, je maakt er een lekkere ovenschotel van, een stoofpotje, whatever. Dan is het toch duidelijk niet bewerkt? Alleen door jezelf, maar wat je er zelf mee hebt gedaan weet je ;)
pi_127197691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef christel7 het volgende:
Een ander probleem is dat jij te vlot ervan uitgaat dat die groeten en fruit zo clean zijn, pesticiden, herbiciden, mycotoxines in granen, zware metalen, enz... zit ook een hoop rommel in om ze netjes in de supermarkt te krijgen!
Zelf telen mss beter, maar zure regen, acrylnitriel in water in Belgie, slakken of kattepis met toxoplasmose in, ....
Shit, zeg. :{

Nouja, misschien dan 'minste kwaad van de kwaden'?

Helpt de markt t.o.v. de supermarkt qua kwaliteit (en prijs) van de waar?
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:07:22 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127197722
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:02 schreef lsi het volgende:

[..]

Tja, ik ben bang dat ik dan snel te verleid raak of niet meer weet wat nog wel en niet gezond is. Ik weet van mezelf dat ik duidelijke grenzen nodig heb, om te weten waar ik aan toe ben. Niet-koken sluit zoveel ongezonde dingen uit! :) Daarom ben ik er zo van gecharmeerd.
Maar je moet het ook kunnen volhouden. Ik denk dat dat de grootste valkuil zal blijken.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:08:11 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127197759
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef christel7 het volgende:
Lieve hemel, durf jij nog wel iets te eten?
pi_127197763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:06 schreef Zeester het volgende:

[..]

Als je nou gewoon bekijkt dat je alleen onbewerkte producten haalt. Dus groentes, fruit, rijst, aardappelen (even naar de natuurwinkel voor meer info en dat je zeker weet dat het onbewerkt is). En vervolgens doe je daar thuis mee wat je wil, je maakt er een lekkere ovenschotel van, een stoofpotje, whatever. Dan is het toch duidelijk niet bewerkt? Alleen door jezelf, maar wat je er zelf mee hebt gedaan weet je ;)
Dat zou ideaal zijn! Maar ik ben bang voor mezelf dat ik uiteindelijk toch een sausje crave, omdat ik eigenlijk qua patroon niet verschilt van het oude, alleen de smaak per gerecht is beduidend minder zonder smaakversterkers. Ik moet dit even uitdenken...

Heel erg bedankt voor je reactie, Zee! :D
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:08:39 #57
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127197777
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
Ik ben écht dól op groente en fruit, ik heb er nooit genoeg van kunnen krijgen. Ik eet met liefde een bord vol gekookte groene erwtjes, en ik prefereer het boven een zak oreo's. Ik 'straf' mezelf dus niet.
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
Maar hij krijgt daarna wel alles mee naar huis, anders raak ik toch verleid ben ik bang. Zodra deze gelegenheden voorbij zijn en ik rustig thuis zit, maak ik de switch naar vruchten en noten weer.
Knap om jezelf tegen te spreken in 6 zinnen.
pi_127197836
Ik kook vrijwel altijd avondeten zonder pakjes en zakjes, maar met gewoon verse en gedroogde kruiden. Dan is het echt net zo lekker, of lekkerder dan wanneer het uit een pakje met e-nummers komt. Je hoeft echt geen saai en droog eten te eten om gezond te zijn.
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 mei 2013 @ 12:10:15 #59
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127197846
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:22 schreef lsi het volgende:
Ik eet natuurlijk niets uit pot/blik uit de supermarkt,
Waarom niet eigenlijk?
pi_127197972
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:08 schreef Erasmo het volgende:
Knap om jezelf tegen te spreken in 6 zinnen.
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. :{

quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:10 schreef Kreator het volgende:
Waarom niet eigenlijk?
Omdat er allerlei toevoegingen inzitten die ik niet wil innemen. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:10 schreef Zeester het volgende:
Ik kook vrijwel altijd avondeten zonder pakjes en zakjes, maar met gewoon verse en gedroogde kruiden. Dan is het echt net zo lekker, of lekkerder dan wanneer het uit een pakje met e-nummers komt. Je hoeft echt geen saai en droog eten te eten om gezond te zijn.
Hmm, kruiden mits 'goed' kunnen een goede aanvulling zijn! Ik verbouw sowieso (net als mijn moeder) al jaren mijn eigen kruiden en die strooi ik ook door salades.
pi_127198037
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lieve hemel, durf jij nog wel iets te eten?
Ik eet alles, met mate, variatie, enkel tracht ik koolhydraten bommen te mijden, dus geen brood of aardappelen.
En drinken doe je met maten!
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:17:08 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127198117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:15 schreef christel7 het volgende:

[..]

Ik eet alles, met mate, variatie, enkel tracht ik koolhydraten bommen te mijden, dus geen brood of aardappelen.
En drinken doe je met maten!
Waarom zou je dan brood en aardappelen niet met mate eten?
pi_127198139
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:06 schreef lsi het volgende:

[..]

Shit, zeg. :{

Nouja, misschien dan 'minste kwaad van de kwaden'?

Helpt de markt t.o.v. de supermarkt qua kwaliteit (en prijs) van de waar?
Je moet ook beseffen dat voedsel van de zogezegde "grote" merken dikwijls meer controles moet passeren dan het spul van de boer om de hoek!
Deze bedrijven hebben een naam hoog te houden!
pi_127198292
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zou je dan brood en aardappelen niet met mate eten?
Omdat er bij mij dan snel kilo's bijkomen.
En, als je vetten, eiwitten en koolhydraten samen eet je nog sneller aandikt, wegens de door de koolhydraten uitgelokte insuline piek.
Enkel havermout pannekoeken voor mij wat de koolhydraten betreft, geven je ook een verzadigings gevoel voor uuuuuuuuuuuuuuuren.
pi_127198328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:17 schreef christel7 het volgende:

[..]

Je moet ook beseffen dat voedsel van de zogezegde "grote" merken dikwijls meer controles moet passeren dan het spul van de boer om de hoek!
Deze bedrijven hebben een naam hoog te houden!
Zo heb ik er nooit over nagedacht! :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 30 mei 2013 @ 12:26:08 #66
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127198494
Ik snap dat doorslaan erin niet zo.

Ik drink elke dag hetzelfde sapje en dan kijk ik wel even of er geen ernstige troep inzit (vanwege het feit dat er light op staat) zoals aspartaan.
Maar als je bij elk product je telefoon moet pakken om te kijken wat er allemaal inzit, dan ben je uren bezig en onthou je jezelf heel veel lekkere dingen.
Als je álle slechte dingen niet meer wil eten, dan blijft er niets over. Er is altijd wel een onderzoek oid waarin beweerd wordt dat er gif/troep/e-nummers inzitten die schadelijk zijn.

Met mate eten en divers eten lijkt me veel verstandiger én makkelijker.

Maar goed, dat ben ik.
pi_127198549
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:26 schreef Kreator het volgende:
Ik snap dat doorslaan erin niet zo.

Ik drink elke dag hetzelfde sapje en dan kijk ik wel even of er geen ernstige troep inzit (vanwege het feit dat er light op staat) zoals aspartaan.
Maar als je bij elk product je telefoon moet pakken om te kijken wat er allemaal inzit, dan ben je uren bezig en onthou je jezelf heel veel lekkere dingen.
Als je álle slechte dingen niet meer wil eten, dan blijft er niets over. Er is altijd wel een onderzoek oid waarin beweerd wordt dat er gif/troep/e-nummers inzitten die schadelijk zijn.

Met mate eten en divers eten lijkt me veel verstandiger én makkelijker.

Maar goed, dat ben ik.
Gelijk heb je!
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:27:40 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127198555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:21 schreef christel7 het volgende:

[..]

Omdat er bij mij dan snel kilo's bijkomen.
En, als je vetten, eiwitten en koolhydraten samen eet je nog sneller aandikt, wegens de door de koolhydraten uitgelokte insuline piek.
Enkel havermout pannekoeken voor mij wat de koolhydraten betreft, geven je ook een verzadigings gevoel voor uuuuuuuuuuuuuuuren.
Dat is misschien jouw ervaring, maar daar zou ik geen algemeen advies van maken.
pi_127198601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is misschien jouw ervaring, maar daar zou ik geen algemeen advies van maken.
Is ook geen algemeen advies hoor! Iedereen heeft een eigen metabolisme.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:28:54 #70
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127198604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hey, je oogjes bewegen :D.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:30:32 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127198675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef christel7 het volgende:

[..]

Is ook geen algemeen advies hoor! Iedereen heeft een eigen metabolisme.
Ik zou er toch een beetje op bedacht zijn dat TS het onderscheid misschien niet maakt tussen wat voor jou goed is en wat ze zelf wil.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:30:55 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127198693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Hey, je oogjes bewegen :D.
Al een tijdje. Mij ontgaat niets, beste Dido.
pi_127200109
Misschien is dit leuk voor je, een raw food festival

http://www.earth-matters.(...)-juni-amsterdam.html

Zal gegeten en gedronken kunnen worden en nog veel meer.
pi_127200333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:06 schreef lekker_toch het volgende:
Misschien is dit leuk voor je, een raw food festival

http://www.earth-matters.(...)-juni-amsterdam.html

Zal gegeten en gedronken kunnen worden en nog veel meer.
Oh, wat leuk!! Ik stuur deze ook zeker door naar het stelletje dat dit al langer doet! :D
pi_127202095
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:57 schreef christel7 het volgende:
Je mag gerust alle dagen een ei eten, of als je het niet vertrouwt , eet dan enkel het wit van een gekookt ei, zo krijg je de vetten niet binnen! (zo jouw cholesterol een issue is)
Dit klopt niet. In de eidooier zitten juist de meeste goede stoffen. Ook is er niets mis met cholesterol uit eieren. Met name rauw of licht gekookt zijn ze erg gezond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')