Het was een wolf in schaapskledij die ervoor gezorgd heeft dat de meeste mensen vuile handen hebben...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leek ja. Als mensen massaal van spaarders in leners veranderen, dan is dat natuurlijk een enorme impuls voor de bestedingen en dus de BNP's. Als ik mijn spaargeld van 20 jaar in 10 jaar stuksla in de kroeg, en daarna daar 10 jaar op de pof drink, dan genereer ik natuurlijk aardig wat omzet voor die kroeg, maar betekent dat niet dat ik in verhouding tot mijn bestedingsgedrag heb verdiend.
Het neoliberalisme is dan ook niet erg succesvol in het verdienen van geld. Hun 'succes' bestaat uit het geld wat reeds verdiend was voor het neoliberalisme en wat de komende tijd nog verdiend moet worden. Met het neoliberalisme wordt dat moeilijk, want wat het nou juist niet doet is kapitaalintensieve bedrijvigheid creeeren terwijl het er wel voor zorgt dat die mensen die daadwerkelijk welvaart creeeren daaruit een heleboel mensen moeten bekostigen die dat niet doen, te weten, bankiers en hun medewerkers, boekhouders, juristen, werklozen, marketeers etc.
[..]
In de neoliberale logica is dat vooruitgang, welvaartsgroei. De kennelijk besmette NRC had het zelfs een keer over de groei van de huizenprijzen. Feitelijk betalen huiseigenaar en belastingbetaler al jaren 4 keer zoveel voor wonen, dat is allemaal via de hypotheekrente en HRA naar de banken gegaan die daarmee hebben gegokt voor persoonlijk gewin, en nu moeten belastingbetaler, spaarder, huizenbezitter en andere lener, ondernemers en huurder nog flink wat nabetalen ook.
quote:.
Mensen die in "vakantiehuizen" gingen wonen werden keihard aangepakt
Jij bedoelt trailerparks? Daar gaan we stilletjes wel naar toe idd in Nederland...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]Wel nee, wonen op de camping wordt juist oogluikend toegestaan. Leuk wonen ook.
Waarom Duitsers gaan niet verder dan 70% van de woz waarde indien dit niet meer is dan 4 keer het inkomen van de kostwinner ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 02:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het was een wolf in schaapskledij die ervoor gezorgd heeft dat de meeste mensen vuile handen hebben...
Zag dat mensen nu alweer juichen omdat de Duitse banken willen investeren in Nederlandse hypotheken tegen een rentevergoeding van 1,92%.... de volgende economische ramp staat ons dan al weer te wachten...
70% tot 100% financiering hoor, las ik in betreffend topic...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:28 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Waarom Duitsers gaan niet verder dan 70% van de woz waarde indien dit niet meer is dan 4 keer het inkomen van de kostwinner ?
Dit soort woningen bedoelde ik eigenlijk. Permanente bewoning is vaak niet toegestaan, maar dan laat je je gewoon ingeschreven staan bij je ouders of broer oid.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bedoelt trailerparks? Daar gaan we stilletjes wel naar toe idd in Nederland...
Piet bedoelt wrs 65+'ers die jaartje of 10 geleden in zo'n klein vakantiebungalowtje gingen wonen... die kon je kopen voor +/- 100K ¤...
Eens.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:41 schreef BlaZ het volgende:
We kunnen beter het geboortecijfer eens wat proberen op te krikken.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat ik me nu al een tijdje afvraag is of die EU ministers nu echt zo naief en dom zijn of dat er een 'Bilderberg' achtige hidden agenda achter zit...
Zoiets als wat in dit artikel uit 2005 beschreven staat:
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1391
Oil for Immigration
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |