abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127167765
Beste forumleden, ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil graag een nieuwe TV kopen(budget maximaal rond de 1000 euro). Wil in het najaar als GTA 5 en de XBOX ONE uitkomen een nieuwe TV hebben. Mijn oog is gevallen op de samsung tv's (de chrome). Nu is mijn vraag of ik het beste nu een TV kan halen of even geduld moet hebben tot het najaar (ik hoorde dat er dan altijd nieuwe modellen komen en de huidige modellen dan weer een stuk goedkoper zijn).

Mijn oog was gevallen op dit model:
http://www.saturn.nl/mcs/(...)5815.html?langId=-11

Zal dit model aan het einde van het jaar een stuk goedkoper zijn ivm nieuwe modellen of maakt het seizoen waarin je TV's koopt tegenwoordig niet meer zoveel uit ivm aanbiedingen op verschillende webshops etc.?

Wat raden jullie mij aan?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!
pi_127169144
Iemand? :D
pi_127169604
Je wilt nu al een tv kopen voor de Xbox One. Het lijkt mij dat in de loop van de tijd, de tv's wel goedkoper worden dus lijkt het mij slim om te wachten. Of je een Xbox One wilt, dat laat ik dan weer in het midden (als ik alles hoor erover, dan betwijfel ik of je het moet willen)
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_127172148
Ik koop pas een nieuwe tv als de oude stuk is.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:41:42 #5
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127179556
ik zou ook wachten, scheelt toch weer geld
pi_127181006
Wachten tot September. Dan komt de Media Markt met de BTW weg ermee actie en dan betaal je niet meer de hoofdprijs voor een Panasonic plasma televisie.

Of ga op zoek naar een oud model Panasonic plasma waar je nu van de Tax Free dagen bij Saturn gebruik van kan maken.
pi_127181171
Thanks! Is dat 100% zeker dat Mediamarkt in September met die BTW dagen komt? Dan wacht ik daar ff op, bedankt voor de response!
pi_127182958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:02 schreef nielzqqq het volgende:
Thanks! Is dat 100% zeker dat Mediamarkt in September met die BTW dagen komt? Dan wacht ik daar ff op, bedankt voor de response!
Nee. Niets is 100% zeker, maar de kans is wel groot aangezien het afgelopen jaren altijd in September was.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:24:39 #9
300718 Kenju
Say It!!??
pi_127183013
Sowieso zou ik de ES6000-serie van Samsung overslaan wanneer je erop wil gamen, als ik deze post op GoT zo lees. Is een bekend Samsung-probleem. Al hebben ze het bij verschillende nieuwere series prima voor elkaar. Wanneer je niet specifieke tests omtrent de input lag van een specifiek model kan vinden, kun je Samsung beter laten voor wat het is.

Maar plasma is gezien de reactietijd sowieso de betere optie voor het gamen. En de inputlag heeft Panasonic ook altijd goed voor elkaar.
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:24 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee. Niets is 100% zeker, maar de kans is wel groot aangezien het afgelopen jaren altijd in September was.
Met het verschil tussen de standaard prijs en de online-prijs, vraag ik me af on hoeverre je goedkoper uit bent bij de Media Markt zonder de BTW. Scheelt immers maar tussen de 17 en 18 procent.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_127183373
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:24 schreef Kenju het volgende:
Sowieso zou ik de ES6000-serie van Samsung overslaan wanneer je erop wil gamen, als ik deze post op GoT zo lees. Is een bekend Samsung-probleem. Al hebben ze het bij verschillende nieuwere series prima voor elkaar. Wanneer je niet specifieke tests omtrent de input lag van een specifiek model kan vinden, kun je Samsung beter laten voor wat het is.

Maar plasma is gezien de reactietijd sowieso de betere optie voor het gamen. En de inputlag heeft Panasonic ook altijd goed voor elkaar.

[..]

Met het verschil tussen de standaard prijs en de online-prijs, vraag ik me af on hoeverre je goedkoper uit bent bij de Media Markt zonder de BTW. Scheelt immers maar tussen de 17 en 18 procent.
Uiteraard eerst zeuren om de online prijs en vervolgens daar nog de BTW actie overheen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 00:00:53 #11
300718 Kenju
Say It!!??
pi_127185845
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:28 schreef Dimens het volgende:

[..]

Uiteraard eerst zeuren om de online prijs en vervolgens daar nog de BTW actie overheen.
Doen ze daar niet moeilijk over? Deed/doe jij dat ook als verkoper, online-prijzen matchen?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_127188333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:24 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik vind juist de kleuren van samsung zo mooi, vandaar dat ik het liefst een samsung neem. Dat een plasma het beste is mbt gaming is zeker waar, maar ik speel geen call of duty, voornameljik fifa en verhalende games/rpg's, dus is het dan nog steeds echt een no go de samsung die ik net aangaf?

Ik gebruik het naast gamen uiteraard ook voor veel films en series.

Het is wel een hele mooie prijs voor zoon 55 inch toestel!
pi_127190922
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:00 schreef Kenju het volgende:

[..]

Doen ze daar niet moeilijk over? Deed/doe jij dat ook als verkoper, online-prijzen matchen?
Meestal niet de volledige online-prijs maar wel deels. Uiteindelijk werd het dan wel goedkoper dan een online-winkel en gingen ze er toch wel mee in zee. Plus dat je dan de voordelen hebt van een fysieke winkel.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:04 schreef nielzqqq het volgende:

[..]

Ik vind juist de kleuren van samsung zo mooi, vandaar dat ik het liefst een samsung neem. Dat een plasma het beste is mbt gaming is zeker waar, maar ik speel geen call of duty, voornameljik fifa en verhalende games/rpg's, dus is het dan nog steeds echt een no go de samsung die ik net aangaf?

Ik gebruik het naast gamen uiteraard ook voor veel films en series.

Het is wel een hele mooie prijs voor zoon 55 inch toestel!
Je hebt het waarschijnlijk over de kleuren zoals ze in de winkel te zien zijn. Daar staan televisies in de winkelstand wat een heel verkeerd beeld geeft van wat de televisie in werkelijkheid tot toe in staat is. Alles staat overdreven zoals contrast, helderheid, backlight, kleur en scherpte. Een televisie in de winkel is te vergelijken met de illustratie hieronder:

Heel aantrekkelijk en overdreven. Voor een winkel leuk omdat het aantrekkelijk is, maar eenmaal thuis wil je hier niet continue naar kijken. Dat doet ook pijn aan je ogen als je 's avonds kijkt.
Dit is wat het zou moeten zijn:

Qua gamen is de beeldkwaliteit van plasma altijd beter. Dit komt door de snelheid van het paneel en de input latency die over het algemeen lager ligt dan bij bij een LCD televisie. LCD televisies hebben bij 30 FPS games een lage bewegingsresolutie waardoor je motion blur krijgt (het bekende balletje wat een streep wordt). Bij 60 FPS games wordt de bewegingsresolutie wel verdubbeld maar dat is nog steeds de helft van wat plasma bij 30 FPS en 60 FPS weergeeft.

Tevens heb je ook als voordeel dat bij plasma 60Hz de sweet spot is en dit niet softwarematig behaald hoeft te worden wanneer je gaat gamen aangezien beide Playstation en Xbox op 60Hz uitzenden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2013 08:05:37 ]
pi_127200519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:17 schreef Bombvis het volgende:
Je wilt nu al een tv kopen voor de Xbox One. Het lijkt mij dat in de loop van de tijd, de tv's wel goedkoper worden dus lijkt het mij slim om te wachten. Of je een Xbox One wilt, dat laat ik dan weer in het midden (als ik alles hoor erover, dan betwijfel ik of je het moet willen)
En dit is het beste antwoord wat je de TS kunt geven. ^O^
Hopelijk neemt hij het ter harte.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:38:43 #15
300718 Kenju
Say It!!??
pi_127251327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:04 schreef nielzqqq het volgende:

Ik vind juist de kleuren van samsung zo mooi, vandaar dat ik het liefst een samsung neem.
Kleurweergave is niet afhankelijk van een merk natuurlijk. Overigens zijn de beste LCD-panelen van Sharp en niet van Samsung (of LG, wat het andere merk van noemenswaardige grootte is dat panelen maakt). Alle merken die niet een eigen paneel maken, maken gebruik van Sharp-panelen in hun duurste televisies (hoewel Philips in specifieke modellen met passieve 3d gebruik maakt van LG). Niet dat alles met een Samsungpaneel per definitie minder is; ik wil alleen maar aangeven dat het je richten op een specifiek merk of het toekennen van bepaalde eigenschappen niet iets is wat je moet doen. Kortom, de kleuren van Samsungtelevisies is net zoiets zeggen als 'de snelheid van een Honda'. Het is afhankelijk van het model. Je hebt goede Samsung televisies en slechte, net als van alle andere merken. Maar zoals Dimens zegt, staan ze in winkels vaak op een speciale winkelstand waarbij kleuren ernstig overdreven worden. Dit om klanten te lokken, aangezien veel klanten denken dat goede kleuren, felle kleuren zijn.

Nu zou je kunnen zeggen: Ja, maar ik vind felle kleuren mooi; dat ze niet zo echt eruit zien maakt me niet uit. In dit opzicht moet je mensen met wat meer ervaring maar op hun woord geloven dat op langere termijn, goede kleuren gewoon 'echte' kleuren zijn, en dat dat het enige beeld is waar je gewoon rustig naar kunt blijven kijken en dus maximaal kan genieten van je televisie. Dat geld ook voor het gamen. Als een gamedeveloper wil dat de boel wat feller overkomt, kleurt hij dat zo in. Voor een filmproducent geld natuurlijk hetzelfde. Maar de ervaring leert dat ze uiteindelijk toch terugvallen op de echte kleuren.

Hoe herken je dan wat goede kleuren zijn als iedere televisie maximaal staat te schijnen? Reviews lezen. In een winkel is de nepheid overigens makkelijk te zien. Kijk gewoon de winkel in, en vergelijk het met de kleuren van de LCD's. Ja zal dan zien dat die 'grauwere' kleur, de echte kleuren zijn. En aangezien de plasma's niet de competitie aan kunnen als het gaat om de felheid worden die in de regel gewoon met redelijke kleuren afgesteld, die dus meer zullen voldoen aan de kleuren die je om je heen ziet.

quote:
Dat een plasma het beste is mbt gaming is zeker waar, maar ik speel geen call of duty, voornameljik fifa en verhalende games/rpg's, dus is het dan nog steeds echt een no go de samsung die ik net aangaf?
Ik weet niet of je überhaupt op deze manier je keus moet maken. Stel dat je het een keer wel wil doen, wat dan? Of dat er fragmenten in games die je wel graag speelt, voor komen waarin je de lag wel merkt (zat actie in bepaalde verhalende games waarbij er even snel geschoten moet worden)? Je hoeft er op andere vlakken niets voor te laten, dus als gamer moet je gewoon altijd gaan voor een model dat goed scoort op het gebied van de inputlag.
Verder is de reactie tijd van plasma's ook een groot voordeel. Denk aan het om je character heen draaien van het beeld. Rots-details zullen met een hogere (dus tragere) reactietijd sneller wazig worden.

quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:16 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dit is het beste antwoord wat je de TS kunt geven. ^O^
Hopelijk neemt hij het ter harte.
Je gebruikt je televisie natuurlijk voor meer dan alleen gamen. Verder is een goede game-televisie nu, later ook een goede gametelevisie. Of snap ik je humor niet?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')