Inderdaad, hoe meer kennis hoe makkelijker het is om te trouble-shooten. En met hulp van Ome Google lukt het op een gegeven moment ook.quote:Merk bij mijzelf dat ik steeds minder zoek naar oplossingen. Goed nadenken wat het systeem probeert te doen en fatsoenlijk debuggen werkt steeds beter. Is gewoon ervaring, maar vind het wel fijn.
Voordat ik iets online post heb ik minstens een dag geprobeerd zelf de oplossing te vinden
So close....quote:Tot inlogscherm, daarna kernel panic...
Dat weet ik dus niet...quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
So close....
Heeft de grub-install wel die noapic overgenomen?
Wat is het laatste wat je nog kan zien, en krijg je een error?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet...
Kom het grub scherm ook niet meer in...
Nu alleen nog maar donkerpaars beeld en niks meer...quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Wat is het laatste wat je nog kan zien, en krijg je een error?
Yup... gebeurde niks meer...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:01 schreef Stratocruiser het volgende:
Al op escape gedrukt? Dan krijg je de bootmessages te zien.
Mint gaf een soorgelijke error... Of is die ook Ubuntu based?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:16 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Hmm dat zuigt. Misschien eens kijken wat een niet-Ubuntu distro doet op die machine?
Ah roger, maar eens een andere distro scoren dan. Heb je nog aanraders?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Mint is Ubuntu met een ander jasje ja. Tenzij je specifiek de debian-versie opgezocht hebt.
oopsquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
zie de -s, mietje en lack of sudo (maar goed, dit kan je vast in een rootshell doen en dan nog doet het geen pijn.
Niet in de grub.cfg, maar in /etc/default/grub, daarna grub updaten dmv update-grub. Dan wordt er een nieuwe grub.cfg gegenereert. Als je de grub.cfg direkt aanpast, kunnen je veranderingen verloren gaan bij updates.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:11 schreef AchJa het volgende:
Yeuh, Ubuntu draait!![]()
noapic en nolapic erbij in Grub in het begin...
Maar waar moet ik die neerzetten in de grub.cfg?
Staat gewoon in /var/log/aptitude of /var/log/apt (of waar apt-get het ook dumpt).quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
oops
maarja straks doe je eens per ongeluk -y zonder -s...
Maar je alles weer terug zetten.
Dat is niet het probleem van Linux distributies maar van Microsoft en bedrijven die Silverlight gebruiken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:12 schreef Sloggi het volgende:
Ik trap Ubuntu er vanavond af en ga terug naar Windows 7; Silverlight blijkt enkel met heel veel kunstgrepen te werken op Ubuntu (ik heb Moonlight geprobeerd maar die geeft foutmeldingen).
Nu ben ik ook geen fan van Silverlight, maar ik heb het nodig voor mijn werk. Jammer.
Het is nu mijn probleem, want ik kan bepaalde websites niet openen omdat Linux Silverlight niet ondersteunt. Dan kun je wel eigenwijs volhouden dat de fout bij een andere partij ligt, maar het zorgt er wel voor dat gebruikers problemen ondervinden tijdens dagelijks gebruik. Hetzelfde verhaal met de ATI-drivers.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:51 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem van Linux distributies maar van Microsoft en bedrijven die Silverlight gebruiken.
Ja het is aardig geflopt en wordt nu weer uitgefasseerd, al blijkt met Sloggi toch hoe effectief Silverlight is in zijn doel: vendor-lockin.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:55 schreef µ het volgende:
Toch jammer.
Silverlight gaat er helemaal uit toch? Volgens mij wilde MS ermee stoppen?
quote:... toch hoe effectief Silverlight is in zijn doel: vendor-lockin.
Heb ik al netjes uit staan, het ging me alleen om dat gedeelte van de zin.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:37 schreef µ het volgende:
[..]
Als je je adblocker uitzet kun je gewoon quoten.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 03:40 schreef d4v1d het volgende:
In Chrome zou dat moeten werken. Hoeveel versies loop je achter?
Is max. 2 weken terug geinstalleerd ofzo gewoon via de google website..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 03:40 schreef d4v1d het volgende:
In Chrome zou dat moeten werken. Hoeveel versies loop je achter?
quote:Ik heb meer duidelijkheid..
Lettertypes zijn over het algemeen wel gewoon goed.. maar op sites als vi.nl bijv. word @font-face gebruikt en dat werkt niet..
Ik gebruik google chrome overigens.
Ik gebruik CentOS, dan gebruik je volgens mij Yum toch?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:13 schreef KomtTijd... het volgende:
sudo apt-get install apache2
Geen dank.
Je zal iets raars gedaan hebben, hier werkt @font-face gewoon in zowel chromium als firefox.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:18 schreef Skunk-m het volgende:
[..]
[..]
Is max. 2 weken terug geinstalleerd ofzo gewoon via de google website..
Versie 28.0.1500.52
In firefox is het precies hetzelfde hoor.. het ligt aan linux ga ik vanuit.
[..]
CentOS ken ik niet, zal vast.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:22 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik gebruik CentOS, dan gebruik je volgens mij Yum toch?
Het commando om Apache te installeren ken ik wel, maar vervolgens is het handig als je ook nog wat dingetjes in kan stellen. Vandaar dat ik een wat uitgebreide handleiding zocht
Even dat gedeelte van de tekst selecteren en dan op de quoteknop drukkenquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:40 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Heb ik al netjes uit staan, het ging me alleen om dat gedeelte van de zin.
in centos:quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:22 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik gebruik CentOS, dan gebruik je volgens mij Yum toch?
Het commando om Apache te installeren ken ik wel, maar vervolgens is het handig als je ook nog wat dingetjes in kan stellen. Vandaar dat ik een wat uitgebreide handleiding zocht
Geen idee, maar misschien is XAMPP wat voor je;quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:01 schreef dezomervoorbij het volgende:
Wat is de juiste volgorde om een goed werkende webserver te installeren?
Ik installeer Apache
En dan?
wil je met databases werken? php? (of een andere server side scripting taal?)quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:15 schreef dezomervoorbij het volgende:
Het enige wat ik wil doen is eigenlijk een webservertje inrichten, zo dat ik een soort van 'intranet' pagina kan laten zien op alle workstations die wij hebben.
Gewoon om weer eens wat te leren. Kan genoeg handleidingen vinden via koekel, maar sommige zijn zo uitgebreid. Ik weet niet of ik dat allemaal nodig heb.
Ligt eraan wat handig is. Ik wil enkel en alleen een webpagina'tje weer kunnen laten geven op alle werkstations die in hetzelfde domain zitten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:18 schreef mschol het volgende:
[..]
wil je met databases werken? php? (of een andere server side scripting taal?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |