Mwah, dit was ook weer een gekregen project. Mobo, processor en geheugen, waren een aantal Elco's kapot, voor een tientje 9 nieuwe Elco's erop gesoldeerd en hij doet het weer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:41 schreef µ het volgende:
[..]
Dit ja.
Maar ik koop alleen spul waarvan ik weet dat de drivers goed zijn.
Is idd lastig, als je ernaar gaat googlen krijg je de meest uiteenlopende oplossingen, van acpi-settings tot kernel downgrades.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:41 schreef µ het volgende:
Irritant dat het niet werkt. Met die output kan ik helaas ook niet veel.
Merk bij mijzelf dat ik steeds minder zoek naar oplossingen. Goed nadenken wat het systeem probeert te doen en fatsoenlijk debuggen werkt steeds beter. Is gewoon ervaring, maar vind het wel fijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:45 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Is idd lastig, als je ernaar gaat googlen krijg je de meest uiteenlopende oplossingen, van acpi-settings tot kernel downgrades.
Inderdaad, hoe meer kennis hoe makkelijker het is om te trouble-shooten. En met hulp van Ome Google lukt het op een gegeven moment ook.quote:Merk bij mijzelf dat ik steeds minder zoek naar oplossingen. Goed nadenken wat het systeem probeert te doen en fatsoenlijk debuggen werkt steeds beter. Is gewoon ervaring, maar vind het wel fijn.
Voordat ik iets online post heb ik minstens een dag geprobeerd zelf de oplossing te vinden
So close....quote:Tot inlogscherm, daarna kernel panic...
Dat weet ik dus niet...quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
So close....
Heeft de grub-install wel die noapic overgenomen?
Wat is het laatste wat je nog kan zien, en krijg je een error?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet...
Kom het grub scherm ook niet meer in...
Nu alleen nog maar donkerpaars beeld en niks meer...quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Wat is het laatste wat je nog kan zien, en krijg je een error?
Yup... gebeurde niks meer...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:01 schreef Stratocruiser het volgende:
Al op escape gedrukt? Dan krijg je de bootmessages te zien.
Mint gaf een soorgelijke error... Of is die ook Ubuntu based?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:16 schreef Stratocruiser het volgende:
[..]
Hmm dat zuigt. Misschien eens kijken wat een niet-Ubuntu distro doet op die machine?
Ah roger, maar eens een andere distro scoren dan. Heb je nog aanraders?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Mint is Ubuntu met een ander jasje ja. Tenzij je specifiek de debian-versie opgezocht hebt.
oopsquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
zie de -s, mietje en lack of sudo (maar goed, dit kan je vast in een rootshell doen en dan nog doet het geen pijn.
Niet in de grub.cfg, maar in /etc/default/grub, daarna grub updaten dmv update-grub. Dan wordt er een nieuwe grub.cfg gegenereert. Als je de grub.cfg direkt aanpast, kunnen je veranderingen verloren gaan bij updates.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:11 schreef AchJa het volgende:
Yeuh, Ubuntu draait!![]()
noapic en nolapic erbij in Grub in het begin...
Maar waar moet ik die neerzetten in de grub.cfg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |