Jammer, ik geloof inderdaad dat na 60 jaar onderzoek er een hele berg gegevens zijn verzameld.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:11 schreef Walpurgis het volgende:
Jullie moeten echt een beetje geduld hebben. Helaas ben ik gebonden aan een overeenkomst met enige anderen voor de publicatie van het echte verhaal omtrent het Ronde Huis.
Ik kan met gerust hart zeggen dat ik/wij meer weten omtrent deze geschiedenis dan alle nieuwkomers/zogenaamde onderzoekers op dit forum tezamen.
Maar aangezien de belastende toon op dit forum me niet bevalt, blijf ik hier nu maar liever voorgoed weg en zal niet, zoals aos meer terug komen met nieuwe reacties.
ik snap dat als je met een publicatie komt, je niet alles vooraf wil weggeven. Maar hier op Fok discussiëren we over vele dingen met elkaar, soms onwetend, maar soms ook scherp en inhoudelijk, ik neem aan dat het onderzoek daar ook mee gemoeid is. In ruil daarvoor zou het reëel zijn in elk geval te reageren op de vragen die op dit forum naar boven komen en die door jou, AOS en anderen worden gevoed, zoals de vraag over hoe de Wodan er dan op Google uit komt te zien, of de vragen over de raven en de sprengen. Het voorkomt bovendien dat de kampen verder uiteen groeien. Je kunt het zien als een test of jullie hypothesen kloppen: als je de critici hier kunt overtuigen zal de publicatie straks breder geaccepteerd worden. Bovendien: kijk maar het boek: het gaat niet ten koste van de oplage. Ik ben maar een simpele ziel, denk ik, maar ik snap het niet..quote:Op zondag 2 juni 2013 22:11 schreef Walpurgis het volgende:
Ponytram en Zonnestraal10:
Jullie moeten echt een beetje geduld hebben. Helaas ben ik gebonden aan een overeenkomst met enige anderen voor de publicatie van het echte verhaal omtrent het Ronde Huis. We kunnen echt niet zo maar 60 jaar onderzoek met anderen delen voordat we 100% zeker zijn van de waarheid hiervan.
Ons onderzoek zal nog wel wat meer tijd vergen omdat wij niet met een halfwassen boek willen uitkomen zonder bronnenvermelding, en feiten die niet juist zijn.
Ten eerste schreeuw ik niet, ik typ. Daarnaast hoef ik mij niet doorlopend te laten beledigen door mensen die zich verstoppen achter een titel 'werkgroep', een anoniem accountje op een forum en die de grootste mond online hebben, maar als we eenmaal het veld ingaan, schitteren door afwezigheid. Als de originele werkgroep een 'achtjarige' hebben die Wodan op een stafkaart kan tekenen, dan ga ik ervan uit dat die achtjarige ook wel weet hoe je die tekening inscant en op een picasa-accountje kan zetten, zodat je hem naar dit forum kunt leechen. Toch?quote:Op zondag 2 juni 2013 22:11 schreef Walpurgis het volgende:
Ponytram en Zonnestraal10:
Jullie moeten echt een beetje geduld hebben. Helaas ben ik gebonden aan een overeenkomst met enige anderen voor de publicatie van het echte verhaal omtrent het Ronde Huis. We kunnen echt niet zo maar 60 jaar onderzoek met anderen delen voordat we 100% zeker zijn van de waarheid hiervan.
Ons onderzoek zal nog wel wat meer tijd vergen omdat wij niet met een halfwassen boek willen uitkomen zonder bronnenvermelding, en feiten die niet juist zijn.
Ik kan met gerust hart zeggen dat ik/wij meer weten omtrent deze geschiedenis dan alle nieuwkomers/zogenaamde onderzoekers op dit forum tezamen.
Wat die pijp bij de put betreft, die zoals andere bronnen op dit forum een "bijzonder voorwerp" is en dat nu "in veiligheid gesteld is" (gestolen dus) daar is echt niets geheimzinnigs aan: gewoon een oude waterpijp gebruikt bij deze put.
Maar aangezien de belastende toon op dit forum me niet bevalt, blijf ik hier nu maar liever voorgoed weg en zal niet, zoals aos meer terug komen met nieuwe reacties.
Jullie moeten het nu maar verder doen met onze alleswetende onderzoekers zoals Dissectienaald.
Ik herinner me nog een bordje dat in het Katholiek Militair Tehuis aan de Elspeterweg hing:
"Zij die gelijk hebben, schreeuwen niet."
Ik dat dat nog wel voor Dissectienaald veranderen in:
"Zij die niet kunnen winnen, gaan anderen met scheldnamen (slippendrager enz.) betitelen"
Erg kinderachtig; ik had van deze man echt wel wat meer verwacht! Jammer!
Ik kan me de frustratie voorstellen, vooral als er niet inhoudelijk gediscussieerd kan worden omdat de andere partij niet veel kan zeggen ivm een afspraak. De verwijten, die steeds persoonlijker worden, gaan duidelijk over en weer.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:14 schreef Dissectienaald het volgende:
[..]
Ten eerste schreeuw ik niet, ik typ. Daarnaast hoef ik mij niet doorlopend te laten beledigen door mensen die zich verstoppen achter een titel 'werkgroep', een anoniem accountje op een forum en die de grootste mond online hebben, maar als we eenmaal het veld ingaan, schitteren door afwezigheid. Als de originele werkgroep een 'achtjarige' hebben die Wodan op een stafkaart kan tekenen, dan ga ik ervan uit dat die achtjarige ook wel weet hoe je die tekening inscant en op een picasa-accountje kan zetten, zodat je hem naar dit forum kunt leechen. Toch?
En je kunt mij kinderachtigheid verwijten: zelf de hele tijd snerende opmerkingen zitten maken en als je een keertje een sneer terugkrijgt gauw gaan zitten klagen, is een mentaliteit die ik op de kleuterschool verwacht. 'Juf, hij doet het weer'.
Als er gewoon eens inhoudelijk op vragen ingegaan wordt door jullie, zou dat al een heel stuk schelen.
En Enneacanthus_Obesus: slippendrager is bedoeld als iemand die continue achter anderen aanloopt en hen gelijk geeft. Ja het is een sneer, net zo goed als die post van dhr Aos die hij uit naam van de 'originele werkgroep' heeft geplaatst evenzo een sneer is maar dan aan mij gericht. En zo gaat het nu al geruime tijd. Alles wat je ter tafel brengt wordt direct afgeschoten. Dat weten ze al. Dan mogen ze mij gaan uitleggen, als ze het hele archief in Zwolle en Nunspeet en Arnhem inmiddels hebben uitgebeend, dat ze toch dingen hebben gemist, en zelfs in het geval van het Vluchtoord een totaal verkeerde voorstelling van zaken geven.
mee eens!quote:Op maandag 3 juni 2013 11:43 schreef Dissectienaald het volgende:
edit: spelen op de man moet nu toch echt niet meer aan de orde zijn. Beide kampen zouden er beter aan doen samen te werken ipv elkaar in de haren te zitten en elkaar persoonlijk te beoordelen. Kan ik op je medwerking rekenen?
Dat snap ik best, hoor. Aan beide zijden zijn fouten gemaakt. Ik wil best eens tijd vrijmaken om na te gaan hoe het zover kon komen en ook om alles eens wat beter op te schonen.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:22 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik hoop dat je met terugwerkende kracht dan ook de andere postings even gaat ontdoen van 'spelen op de man'. Ik kan er zo een paar aanwijzen.
Ik ben het met je eens dat ik mij in mijn laatste posting wat heb laten meeslepen, maar het wordt een beetje vervelend om elke keer voor alles en nog wat uitgemaakt te worden.
mijn voorstel is: laat het verleden op Fok rusten, richt je op de toekomst! Als je nu gaat opschonen haal je misschien nuttige info weg, en gebeurd is gebeurd.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat snap ik best, hoor. Aan beide zijden zijn fouten gemaakt. Ik wil best eens tijd vrijmaken om na te gaan hoe het zover kon komen en ook om alles eens wat beter op te schonen.
Voor nu vind ik het het belangrijkst dat het schieten op elkaar stopt, daar heeft echt niemand wat aan.
Daar is het te laat voor helaas......dan zou DN o.a. toch flink eens door het stof moeten gaan en excuses aanbieden (niet aan mij want dat is niet van belang maar aan de oud-gedienden)........Bottomline ; Jullie hadden vanaf het begin eens wat meer respect moeten tonen voor de gedane arbeid door de WGRH-1, en b.v. voor mijn werk(schakel tussen de werkgroepen en andere oud-gedienden) wat ik gedaan heb voor het forum....nieuwe moderator bekijk dat nog maar eens....quote:Op maandag 3 juni 2013 20:46 schreef gerhardius het volgende:
[..]
mijn voorstel is: laat het verleden op Fok rusten, richt je op de toekomst! Als je nu gaat opschonen haal je misschien nuttige info weg, en gebeurd is gebeurd.
Hoe kan het dan verklaard worden dat er na enkele maanden een herziene en aangevulde 2de druk van het boek kwam? Helaas zonder wijzigingen-index of bronnen-vermelding, terwijl dit toch als "zwakte" van de eerste druk werd genoemt.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:43 schreef aos het volgende:
[..]
WGRH-1 heeft alles wel 10x dubbel gecheckt voordat het uiteindelijk in het boek werd opgenomen...Achterhaalde beginnersfouten en verklaringen waaraan getwijfeld werd(of wat maar van één bron b.v. kwam en niet goed geverifierd kon worden) en die door diefstal van de boeken 1+2 van de werkgroep later op het internet zijn verschenen(blog Couzy o.a.) zijn niet opgenomen......
Juist!quote:Op maandag 3 juni 2013 19:34 schreef lxhkrd het volgende:
Spreuk van de dag:
"Kennis is het enige wat meer wordt door het te delen"
Goed plan.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:46 schreef gerhardius het volgende:
[..]
mijn voorstel is: laat het verleden op Fok rusten, richt je op de toekomst! Als je nu gaat opschonen haal je misschien nuttige info weg, en gebeurd is gebeurd.
Ik zal met genoegen eens teruglezen. Alleen is jullie eigen mod er weer, inmiddels.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:43 schreef aos het volgende:
[..]
Daar is het te laat voor helaas......dan zou DN o.a. toch flink eens door het stof moeten gaan en excuses aanbieden (niet aan mij want dat is niet van belang maar aan de oud-gedienden)........Bottomline ; Jullie hadden vanaf het begin eens wat meer respect moeten tonen voor de gedane arbeid door de WGRH-1, en b.v. voor mijn werk(schakel tussen de werkgroepen en andere oud-gedienden) wat ik gedaan heb voor het forum....nieuwe moderator bekijk dat nog maar eens....
En nogmaals de meeste van jullie kennen de 'oud-gedienden' geeneens persoonlijk, dus dan kan je er ook niet goed over oordelen. HS is b.v. juist een nuchter degelijk mens wars van sensatieverhalen...WGRH-1 heeft alles wel 10x dubbel gecheckt voordat het uiteindelijk in het boek werd opgenomen...Achterhaalde beginnersfouten en verklaringen waaraan getwijfeld werd(of wat maar van één bron b.v. kwam en niet goed geverifierd kon worden) en die door diefstal van de boeken 1+2 van de werkgroep later op het internet zijn verschenen(blog Couzy o.a.) zijn niet opgenomen......
Moderator lees alles nog eens een keer goed door....en let vooral op het werkelijk op het enge af constant afkraken van DN op werkelijk alles.....dit kan toch niet waar zijn?
"Ik ben het met je eens dat ik mij in mijn laatste posting wat heb laten meeslepen, maar het wordt een beetje vervelend om elke keer voor alles en nog wat uitgemaakt te worden"
Dat is een goed begin! Een menselijk trekje!als bonus zal ik mijn avatar veranderen
Als laatste ; DN; Wie kaatst kan de bal verwachten natuurlijk....
Deze was net na de andere opgravingen blootgelegd, door de ridders. Schijnt een oude beerput te zijn van het barakkenkamp op het veldje ernaast.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:02 schreef Toppie_ het volgende:
Hieronder weer links naar wat foto's van wat Ronde Huis overblijfselen, ditmaal een voormalige put:
Is er hier weer gegraven? Deze was mij namelijk nog niet eerder opgevallen?
[/url]
Dan heb ik niet opgelet, of was de put goed afgedekt. Hij was nu in ieder geval duidelijk zichtbaar vanaf het fietspad.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:54 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Deze was net na de andere opgravingen blootgelegd, door de ridders. Schijnt een oude beerput te zijn van het barakkenkamp op het veldje ernaast.
Wat me meevalt is het feit dat SBB de boel al niet weer dicht heeft gegooit, zoals ze vroeger deden. Zal er nog onderzoek gedaan worden door de ridders en de gemeente archeoloog?
De letterlijke beerput ligt nog onder het asfalt?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:54 schreef lxhkrd het volgende:
[..]
Deze was net na de andere opgravingen blootgelegd, door de ridders. Schijnt een oude beerput te zijn van het barakkenkamp op het veldje ernaast.
Wat me meevalt is het feit dat SBB de boel al niet weer dicht heeft gegooit, zoals ze vroeger deden. Zal er nog onderzoek gedaan worden door de ridders en de gemeente archeoloog?
Erfelijk belast met enige metselaarskennis lijken mij dit nieuwere stenen, mooi kops gemetseld. Ook de betonnen bovenkant lijkt me van latere datum dan van HRH.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:05 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
De beerput lijkt, gezien de stenen die zijn gebruikt uit dezelfde periode als het huis te komen?
Of hebben de mensen van het barakkenkamp oude stenen hergebruikt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |