Zo is het altijd al geweest, in mijn opzicht maak ik een fout sorry en het gebeurt niet meer. Waar andere alles er aan doen om het maar te verdoezelen. Snap het wel...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Iets met 6 plankjes en het kappen met vervelend zijn. Waarom zijn er volwassenen die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor de acties die ze hebben gedaan? Vanwege de schade aan je ego?
Als je dat niet kan, ben je dan per definitie een stoornis cocktail mix? Gatverdamme![]()
Serieus, je maakt een fout, ten opzichte van een andere persoon. Specifiek, gericht. En je blijft het glashard ontkennen, je draait het om. Je doet alles om het te ontkennen. Dan is er toch iets mis met je? Ik snap het soms echt niet meerIn wat voor leugenachtige wereld leef je dan?
Ik snap dat verdoezelen dus niet. Waarom? Serieus? Waarom dingen verdoelezen? Maak je een fout, face it, confronteer het en zeg het dan gewoon.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:10 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Zo is het altijd al geweest, in mijn opzicht maak ik een fout sorry en het gebeurt niet meer. Waar andere alles er aan doen om het maar te verdoezelen. Snap het wel...
Omdat mensen dat niet kunnen, gewoon niet kunnen. Want dan erkennen ze dat ze fout zijn geweest, dan ga je af zal de gedachte wel zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap dat verdoezelen dus niet. Waarom? Serieus? Waarom dingen verdoelezen? Maak je een fout, face it, confronteer het en zeg het dan gewoon.
Ik snap het echt(!) niet.
Oh, dat ben ik zegmaar die emoticon.quote:
Okies, excuses snap hem even niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik zegmaar die emoticon.
Keb wel vat over mijn gedachtes.. Ik zou kunnen sturen zogezegd.. Alleen ik weet niet welke kant op.
Ik ben het leven als een grap gaan zien om toendertijd te kunnen dealen met de shit waar ik doorheen ging. Maar je moet het ook niet als een negatief iets zien, Wanneer je alles niet meer al te serieus neemt kun je stukken relaxter door het leven gaan en dus ook over algemeen relatief happy.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ik zou besluiten dat het leven een grote grap is, mja, waarom zou ik dan nog verder gaan?
Ik ben altijd helaas van de directe approach en dat werkt niet bij mijn huidige probleem.
Wil je een vriendin? Zoek je er een op. Ben je bang om voor veel mensen te praten? Ga voor veel mensen praten! Bang voor spinnen? Laat er eens 1 op je armen lopen. Wil je vrienden? Ga je naar buiten. Vind je je werk kut? Dan wissel je van je werk. Zijn er in je buurt geen vrienden of anderen maar is het werk wel leuk moet je de keuze maken, of vol voor het werk gaan maar dan niet klagen dat er sociaal niks te vinden is.
Maarja, vind je het leven niet leuk? Maak het dan leuk! Kijk en dan stopt het bij mij
Ik vermaak me ook prima hoor. Heb nu een leuke travel dame gevonden waar ik een beetje half Europa door reis. Best gezellig. Hier en daar flinke kroegentochten. Het is leuk, het is vrolijkheid. Maar dan denk ik daarna toch al weer, mja. Nou, leuke avond gehad of leuke nacht. Leuke nieuwe mensen leren kennen. En nu? En het ene moment zit je in Krakow, dan Barcelona, dan weer Parijs of Brussel of Luxemburg. En je ziet het gewone leventje aan de gang. Elke stad heeft wel zo van die oude opaatjes die nog keihard elke ochtend ploeteren om hun kleine bakkerij te laten werken. Best leuk gezicht hoor. Maar dan .. wat gaan we dan doen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:31 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Ik ben het leven als een grap gaan zien om toendertijd te kunnen dealen met de shit waar ik doorheen ging. Maar je moet het ook niet als een negatief iets zien, Wanneer je alles niet meer al te serieus neemt kun je stukken relaxter door het leven gaan en dus ook over algemeen relatief happy.
die therapieën zelfs in combinatie met medicatie met het geleidelijk aan steeds meer en grotere dingen mijzelf mee laten confonteren hadden totaal geen baat bij me.
maar ondanks die angsten dus vermaak ik mij best over het algemeen.
Toch lijkt me wat jij doet wel helemaal geweldig.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vermaak me ook prima hoor. Heb nu een leuke travel dame gevonden waar ik een beetje half Europa door reis. Best gezellig. Hier en daar flinke kroegentochten. Het is leuk, het is vrolijkheid. Maar dan denk ik daarna toch al weer, mja. Nou, leuke avond gehad of leuke nacht. Leuke nieuwe mensen leren kennen. En nu? En het ene moment zit je in Krakow, dan Barcelona, dan weer Parijs of Brussel of Luxemburg. En je ziet het gewone leventje aan de gang. Elke stad heeft wel zo van die oude opaatjes die nog keihard elke ochtend ploeteren om hun kleine bakkerij te laten werken. Best leuk gezicht hoor. Maar dan .. wat gaan we dan doen?
Dan ga ik van die achterlijke dingen testen zoals dat ik in elke stad een Subway probeer en in sommige zijn ze NIET te vreten (zoals die in luxemburg stad) Terwijl die in Krakow weer echt super lekker was inclu leuke dames
.
Ik voel geen drive? Ik heb het idee dat ik maar wat doe .. en 'dat doen' voelt niet goed. Het is niet alleen zinloos. Het doet me niks.
Dingen zoals mijn ex, die doen me dan wel weer wat maar in het negatieve.
'k snap je probleem wel, tenminste komt eigenlijk wat neer op 'de zin van het leven' toch? Waar leef je globaal naar toe. heeft mij tenminste in het verleden wel moeilijker gemaakt tijdens m'n depressie's. Maar nu leef van dag tot dag zonder mij druk te maken over waar we naartoe leven als individu maar ook als mensheid. Uiteraard denk ik wel na over doelen op kortere termijn zoals het verminderen van mijn angsten. Er was een tijd dat ik zelfs niet op fok forum durfde te posten uit angst voor de mogelijk reactie's of commentaar op mijn matige spelling.quote:Ik vermaak me ook prima hoor. Heb nu een leuke travel dame gevonden waar ik een beetje half Europa door reis. Best gezellig. Hier en daar flinke kroegentochten. Het is leuk, het is vrolijkheid. Maar dan denk ik daarna toch al weer, mja. Nou, leuke avond gehad of leuke nacht. Leuke nieuwe mensen leren kennen. En nu? En het ene moment zit je in Krakow, dan Barcelona, dan weer Parijs of Brussel of Luxemburg. En je ziet het gewone leventje aan de gang. Elke stad heeft wel zo van die oude opaatjes die nog keihard elke ochtend ploeteren om hun kleine bakkerij te laten werken. Best leuk gezicht hoor. Maar dan .. wat gaan we dan doen?
Dan ga ik van die achterlijke dingen testen zoals dat ik in elke stad een Subway probeer en in sommige zijn ze NIET te vreten (zoals die in luxemburg stad) Terwijl die in Krakow weer echt super lekker was inclu leuke dames
.
Ik voel geen drive? Ik heb het idee dat ik maar wat doe .. en 'dat doen' voelt niet goed. Het is niet alleen zinloos. Het doet me niks.
Als mijn gezondheid beter was, zou dan al reizend met het OV te voet naar Rusland willenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Toch lijkt me wat jij doet wel helemaal geweldig.
Beetje reizen, nieuwe mensen leren kennen. De ene dag nog niet weten waar je de volgende dag wakker gaat worden.
Dat is het ook wel. En zo merk ik dat ik bijv. meer fun in Polen heb gehad ivg met de trip in Spanje. Luxemburg en omstreken was nog veel erger.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Beetje reizen, nieuwe mensen leren kennen. De ene dag nog niet weten waar je de volgende dag wakker gaat worden.
Ik maak me ook niet zo heel veel druk. Ik heb best een leuke geinige groep vrienden. Relatie hoef ik me ook niet zorgen over te maken. En dames vinden is ook geen moeite. Ik leef ook echt met de dag. Het is puur dat kut gevoel dat tergend in je hoofd zit van; "wat voor zin heeft het allemaal?". Beetje feesten, beetje gezellig doen, hier en daar spelletje spelen of sporten. Beetje reizen, beetje werken. Ja, nou .. leuk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:59 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
'k snap je probleem wel, tenminste komt eigenlijk wat neer op 'de zin van het leven' toch? Waar leef je globaal naar toe. heeft mij tenminste in het verleden wel moeilijker gemaakt tijdens m'n depressie's. Maar nu leef van dag tot dag zonder mij druk te maken over waar we naartoe leven als individu maar ook als mensheid. Uiteraard denk ik wel na over doelen op kortere termijn zoals het verminderen van mijn angsten. Er was een tijd dat ik zelfs niet op fok forum durfde te posten uit angst voor de mogelijk reactie's of commentaar op mijn matige spelling.![]()
Mja, mijn ex is echt een lang verhaal. High functionele borderline zegt voldoende. Ik kan er nog steeds niet bij dat ik me zo voor gek heb laten zetten.quote:betreft je ex, tja 4 jaar geleden mijn relatie van 7 jaar ook op vervelende wijze kapot gegaan. Nu normaal gesproken geen probleem meer, maar zelfs nu nog komt ze mij af en toe lastig vallen in mn dromen waardoor ik dan wel weer een mindere dag heb.
Waarom ga je dan niet eens actief bezig met doelen voor jezelf te zetten. voor over een aantal maanden en als je dat lukt weer nieuwe doelen stellen daarna.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik maak me ook niet zo heel veel druk. Ik heb best een leuke geinige groep vrienden. Relatie hoef ik me ook niet zorgen over te maken. En dames vinden is ook geen moeite. Ik leef ook echt met de dag. Het is puur dat kut gevoel dat tergend in je hoofd zit van; "wat voor zin heeft het allemaal?". Beetje feesten, beetje gezellig doen, hier en daar spelletje spelen of sporten. Beetje reizen, beetje werken. Ja, nou .. leuk.
Wat ik het liefste wil is gewoon een aantal doelen in ogenschouw krijgen. Gewoon een 5 jaren plan ofzo.
[..]
Mja, mijn ex is echt een lang verhaal. High functionele borderline zegt voldoende. Ik kan er nog steeds niet bij dat ik me zo voor gek heb laten zetten.
En helaas kom ik door mijn werk deze dame de komende jaren iig tot ik mijn sector ga verlaten voor de rest van mijn leven tegen.Getverdemme.
Ik doe mijn best. Doel is om van mijn PTSS af te komen en dat ik nergens meer getriggerd wordt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:38 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet eens actief bezig met doelen voor jezelf te zetten. voor over een aantal maanden en als je dat lukt weer nieuwe doelen stellen daarna.
Mja, overlijden brengt een andere dimensie er aan. Het blijven helaas zieke mensen met een psychiatrische aandoening. Je mag er dus eigenlijk niet boos over zijn dat hij/zij je pijn doet. Maar toch, daar mee wordt je eigen pijn niet minder.quote:mijn laatste ex, wat trouwens maar paar maanden geduurd heeft die relatie,ze had ook zwaar borderline. Extreme anorexia ontwikkeld en later overleden. Vond het vooral erg voor de ouders want het jaar daarvoor waren ze ook al een zoon van 21 jaar verloren aan een spontane hartaanval op zijn stage. Goede kerel was dat, daarnaast rookte/dronk of gebruikte hij geen enkele vorm van drugs.
Waarom doe jij dat eigenlijk niet?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Geen geld voor, en verplichtingen hier.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom doe jij dat eigenlijk niet?
Dat klinkt wat depressief-achtig (somber, neerslachtig, etc).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat ben ik ook wel. Maar 'zin' of 'drive' tover je niet zo even terugquote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat klinkt wat depressief-achtig (somber, neerslachtig, etc).
Als hij het antwoord zou geven, moet je alsnog de drive opbrengen om het in de praktijk te brengen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel. Maar 'zin' of 'drive' tover je niet zo even terug. Of had jij daar een goede oplossing voor? I'm all ears!
Misschien werkt dat ook wel. Drive's werken bij mij blijkbaar alleen in shock therapie. Thuis zitten en niks doen wordt ik flauw van, thuis zitten en wel wat doen ook. Dat trek ik echt niet. Elke week zelfde kroeg of sport avond ook niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:10 schreef Detroit het volgende:
[..]
Als hij het antwoord zou geven, moet je alsnog de drive opbrengen om het in de praktijk te brengen..
Sorry, flauw.
Bij mij is het probleem dat ik, gezien de (nieuwe) omstandigheden, me heel lekker zou moeten voelen. Dat ben ik dus niet. Sociaal zijn raakt me niet en werken aan geweldige projecten raakt me ook niet, terwijl een ander in mijn positie heel gelukkig zou zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat ben ik ook wel. Maar 'zin' of 'drive' tover je niet zo even terug. Of had jij daar een goede oplossing voor? I'm all ears!
Maar gaat het over? Dat is meer de vraag...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:56 schreef Re het volgende:
Het missen van een 'drive' is een van de kenmerken van een depressie. Je weet dus dat het niet aan jou ligt maar aan je 'ziekte'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |