abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 29 mei 2013 @ 11:06:13 #1
70532 loveli
N
pi_127143627
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_127143663
Ohai.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb meer dan de omtrek van m'n heupen op het dikste punt :D
He?
  Vis een optie? woensdag 29 mei 2013 @ 11:07:21 #3
70532 loveli
N
pi_127143673
mobiel, dus kan een modje plaatje in de op klussen?
crap in = crap out
pi_127143698
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:07 schreef Perruche het volgende:
Ohai.

[..]

He?
Dikkere buik dan heupen? Appel?

Maar jij bent toch heel lang/slank Prob?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_127143782
Dat zit er al vanaf mn eerste zwangerschap denk ik?
Ik ben 5 jaar geleden door een hoop stress een heleboel afgevallen en toen was ik slank, maar dat zit er dus allemaal weer aan inmiddels :+ ik weet alleen niet hoe dat zit met dat buikvet, want mijn buik was toen echt wel een stuk dunner, maar alleen omdat ik niet kon eten en áls ik wat at, meestal moest overgeven :@

Vraag me af of dat buikvet toen ook echt weg was, of er gewoon vande rest niks over was :')
compact en kleverig.
pi_127143840
Feli met Kuki, XM!

Mijn taille zit zo rond de 90cm, wil er minimaal 8 cm vanaf hebben. Het scheelt dat mijn schouderomtrek ongeveer 50cm meer is, valt mijn taille minder op. :+
pi_127143911
Waarschijnlijk meet je dan niet goed Prob, zelfs ik heb meer heupomtrek dan middel omtrek. Net gemeten, was wel nieuwsgierig haha.
Hoe meet je schouderomtrek? Dat is toch lastig goed te meten? als je je armen iets anders houdt scheelt het zo 5 cm. Ik vind dan borstomtrek stuk duidelijker en constanter om te meten.
pi_127144118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:08 schreef Novem het volgende:

[..]

Dikkere buik dan heupen? Appel?

Maar jij bent toch heel lang/slank Prob?
Of hele smalle heupjes? Ik moet er niet aan denken 100+ op m'n middel!
pi_127144208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:12 schreef Mufasa208 het volgende:
Feli met Kuki, XM!

Mijn taille zit zo rond de 90cm, wil er minimaal 8 cm vanaf hebben. Het scheelt dat mijn schouderomtrek ongeveer 50cm meer is, valt mijn taille minder op. :+
Schouder weet ik niet, maar alleen borst is al 127 :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127144295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:20 schreef anna82 het volgende:

[..]

Of hele smalle heupjes? Ik moet er niet aan denken 100+ op m'n middel!
Bij mij scheelt t ook niet veel, ben een appel. De laatste keer dat ik mat zat ik op 88/94 cm.
pi_127144329
Schouderomtrek laat je opmeten. :P
pi_127144506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:24 schreef Mufasa208 het volgende:
Schouderomtrek laat je opmeten. :P
Ik zie het geworstel al voor me :D

Mijn schouder zijn iets van 105 geloof ik, best wel bulky :')
En heupen ook.
pi_127144557
Bij mij scheelt schouder en borstomtrek niet eens zoveel, minder dan ik had gedacht. Borst is 115, schouders ongeveer 135. /Dunne armpjes :P
pi_127144658
Ik zal vanavond ook even meten, ben nu ook nieuwsgierig :')
Weet alleen de vorige keer niet meer :P

Planning:

O: havermout met banaan en cacao
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 bh kip, 1 met pindakaas, salade van tomaat/komkommer en de laatste kikkererwten :')
T: kleine mueslireep
S: 45 min hometrainer en buikspieren
D: curry van spinazie, pompoen, zoete aardappel en aubergine
T: kwark met bramen
Be someone that makes you happy
pi_127144764
bramen :~ vers of vriezert?
pi_127144859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:36 schreef Perruche het volgende:
bramen :~ vers of vriezert?
Vriezert..Had pas verse, maar zie waren zuur :{
pi_127144892
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bij mij scheelt t ook niet veel, ben een appel. De laatste keer dat ik mat zat ik op 88/94 cm.
Ik ben een peer: 63/103, maar ik denk dat ik liever 73/93 had gehad. Al baal ik nog het meest van het vet op mijn knietjes. Geen idee hoe je dat weg moet trainen..

Schouders geen idee! Zal m'n vriendje vanavond eens vragen, ben wel benieuwd :)
pi_127144934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:33 schreef Nallie het volgende:
Ik zal vanavond ook even meten, ben nu ook nieuwsgierig :')
Weet alleen de vorige keer niet meer :P

Planning:

O: havermout met banaan en cacao
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 bh kip, 1 met pindakaas, salade van tomaat/komkommer en de laatste kikkererwten :')
T: kleine mueslireep
S: 45 min hometrainer en buikspieren
D: curry van spinazie, pompoen, zoete aardappel en aubergine
T: kwark met bramen
Supergoed lijstje, as usual!
pi_127145068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:40 schreef Novem het volgende:

[..]

Supergoed lijstje, as usual!
Dank u :D

Wordt wel een beetje eentoning. Volgende week maar eens een andere salade ontwerpen :P
pi_127145117
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:39 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik ben een peer: 63/103, maar ik denk dat ik liever 73/93 had gehad. Al baal ik nog het meest van het vet op mijn knietjes. Geen idee hoe je dat weg moet trainen..

Schouders geen idee! Zal m'n vriendje vanavond eens vragen, ben wel benieuwd :)
Heeft met je hormonen te maken. Oestrogeen is de boosdoener...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127145205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:28 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik zie het geworstel al voor me :D

Erg leuk om te zien. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:30 schreef the85mc het volgende:
Bij mij scheelt schouder en borstomtrek niet eens zoveel, minder dan ik had gedacht. Borst is 115, schouders ongeveer 135. /Dunne armpjes :P

Friends don't let friends skip arm day.

:+

Bonus:

pi_127145228
Mn lijstje van gister uiteindelijk:
O dubbele boterham pindakaas
B jillian
L 2 dubbele boterhammen tonijnsalade, appel
B 2x7km fietsen
D rundvleescurry met oa aubergine en kokosmelk en rijst, 2 glaasjes rose

Vandaag
O dubbele boterham pindakaas
B jillian
L 2 dubbele boterhammen kipfilet, appel
D broodje falafel met tzatziki, salsa, sla
T glaasje rose
pi_127145747
Oh! Baby! Feli XMert!! Zat gewoon met haar te WFen gister, niet dat ze dan wat zegt! :P

Istanboel is koel, niet letterlijk, want warm, maar erg leuke stad! Lekker eten ook! :9 Gisteren wel behoorlijk mijn enkel verzwikt, dus vandaag maar wat rustig aandoen, want lopen gaat niet echt fijn.

Nog even over taille meten, dat moet volgens mij wel op je dunste punt? Als je het over het dikste gedeelte meet, zit er direct ook heup bij en zelfs wat kont. En dan zit je nooit onder de 80.
pi_127146364
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:45 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Heeft met je hormonen te maken. Oestrogeen is de boosdoener...
Dus ik moet man worden? :P

Lijstje!
O kwark, havermout, banaan, bosbessen
T kapje speltboterham met appel
T wortels
L dubbele boterham met appel
S evy les 1 dag 1 :P
D pasta primavera - met courgette en paprika en een salade
T ? klein bakje kwark of een rijstwafel pindakaas
pi_127146482
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:57 schreef conleche het volgende:
h! Baby! Feli XMert!! Zat gewoon met haar te WFen gister, niet dat ze dan wat zegt!

Istanboel is koel, niet letterlijk, want warm, maar erg leuke stad! Lekker eten ook! Gisteren wel behoorlijk mijn enkel verzwikt, dus vandaag maar wat rustig aandoen, want lopen gaat niet echt fijn.

Nog even over taille meten, dat moet volgens mij wel op je dunste punt? Als je het over het dikste gedeelte meet, zit er direct ook heup bij en zelfs wat kont. En dan zit je nooit onder de 80.
Leuk Co! Ik ben er in m'n studententijd geweest dus enorm el cheapo. Misschien als de zomer in NL echt zo dramatisch wordt als voorspelt, dat we dan nog een weekendje Istabul doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')