quote:Update 22:28 uur: Het College van Examens laat weten dat het examen vooralsnog doorgaat. Ze streven ernaar een vervangend examen aan te bieden, zegt woordvoerder Mirjam Kapelle tegen NRC. Dat zou het herkansingsexamen uit de tweede termijn kunnen zijn (al zal het lastig worden dat examen nog op tijd op alle scholen te krijgen). Het CvE laat morgenochtend zo vroeg mogelijk weten wat er precies gebeurt. Leerlingen worden door hun eigen school op de hoogte gehouden.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef gelezwembroek het volgende:
Sowieso klagen omdat je 1 dag extra mag leren.
Exactementquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Nee, in regels staat dat je tot 1 juli beschikbaar moet blijven. Dus eigen schuld dikke bult.
Dat zal best. In de regels staat ook dat je met je fikken van die dingen afblijft.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Nee, in regels staat dat je tot 1 juli beschikbaar moet blijven. Dus eigen schuld dikke bult.
Jawel, maar je moet er rekening mee houden dat je een examen moet maken. En dus is het slim om te zorgen dat je altijd direct terug kan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:24 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
Dus tussen 29 mei - 1 juli mag je niet weg?
Natuurlijk wel, maar dan wel op eigen risico.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:24 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
twitter:LAKStweets twitterde op woensdag 29-05-2013 om 10:24:58Voor de duidelijkheid: wij adviseren kandidaten om wel naar school te gaan, tenzij je school dat anders aangeeft! Uitstel is wel definitief. reageer retweet
Officieel niet, het is iig verstandig om te wachten tot het weekend na de examens. Dat je zelf 1 dag na de examens al weg gaat is je eigen domme fout.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:24 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
Wie? Degene die ze gejat heeft of gepubliceerd?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Wat een onzin, die examens staan gepland en alleen door een reden als dit kan daar verandering inkomen. Ik hoop dat ze die idioot in ieder geval financieel aansprakelijk stellen. En dus ook voor al die vakanties die dit mensen kost.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Wat een onzin, die examens staan gepland en alleen door een reden als dit kan daar verandering inkomen. Ik hoop dat ze die idioot in ieder geval financieel aansprakelijk stellen. En dus ook voor al die vakanties die dit mensen kost.
Nee. Ik settel niet voor minder dan een 6.5quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:26 schreef Controlando het volgende:
Wat een stelletje kneuzen daar man. Geef iedereen gewoon een 6.2/6.3. Geen gezeur en iedereen blij.
Ken ik lekker nog een dag gaan wachten op dat gebonjourtaal.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:26 schreef themole het volgende:
Neemt niet weg dat het vervelend is voor de mensen die nu later op vakantie gaan. Misschien dat
[ afbeelding ]
ze kan redden.
Dit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:26 schreef Controlando het volgende:
Wat een stelletje kneuzen daar man. Geef iedereen gewoon een 6.2/6.3. Geen gezeur en iedereen blij.
Ken ik lekker nog een dag gaan wachten op dat gebonjourtaal.
Laat ze maar evenredig opdraaien dan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:26 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wie? Degene die ze gejat heeft of gepubliceerd?
Wtf is dit dan? waarom zouden ze?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:25 schreef Holenmens het volgende:
twitter:LAKStweets twitterde op woensdag 29-05-2013 om 10:24:58Voor de duidelijkheid: wij adviseren kandidaten om wel naar school te gaan, tenzij je school dat anders aangeeft! Uitstel is wel definitief. reageer retweet
Kosten kun je sws niet verhalen want, je moet nu beschikbaar blijven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:27 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Laat ze maar evenredig opdraaien dan.
Mwah nee. Ik vind het verstandiger om gewoon 1 juni - 16 juni te gaan gelet op de prijs. Dit risico wat zich een keer heeft voor gedaan is iets wat kan gebeuren. Jammer van je vakantie, neem een last minute en je bent in totaal nu net zo veel kwijt als in juliquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:25 schreef themole het volgende:
[..]
Officieel niet, het is iig verstandig om te wachten tot het weekend na de examens. Dat je zelf 1 dag na de examens al weg gaat is je eigen domme fout.
Er gingen zelfs mensen vanavond rond 20:00 al wegquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:27 schreef Tiezol het volgende:
Ik ga vrijdag op vakantie dus ik vind het prima.
Wel volledig in je anus gepenetreerd als je donderdag op vakantie zou gaan.
Jammer voor je.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:27 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:27 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Goede zaakquote:
Oh ja. We leven in een land dat iedereen bescherming krijgt. Ik vind er nog wel verschil zitten tussen iemand die een klokkenluider is en iemand die gewoon zijn medekandidaten naait omdat ie graag in de publiciteit wil. Een klokkenluider zou contact opnemen met het CVE.quote:
Ook goed, geef mij maar een 5.9 en dan krijg jij de 6.5.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:27 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nee. Ik settel niet voor minder dan een 6.5
En er zullen ongetwijfeld ook mensen voor de 9 willen gaan
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Dan was het wss niet ongeldig verklaard, en kwamen de andere er gewoon mee weg.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:31 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Oh ja. We leven in een land dat iedereen bescherming krijgt. Ik vind er nog wel verschil zitten tussen iemand die een klokkenluider is en iemand die gewoon zijn medekandidaten naait omdat ie graag in de publiciteit wil. Een klokkenluider zou contact opnemen met het CVE.
Denk je dat-ie dat niet eerder gedaan heeft dan? Misschien heeft CvE gewoon niet (voldoende) gereageerd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:31 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Oh ja. We leven in een land dat iedereen bescherming krijgt. Ik vind er nog wel verschil zitten tussen iemand die een klokkenluider is en iemand die gewoon zijn medekandidaten naait omdat ie graag in de publiciteit wil. Een klokkenluider zou contact opnemen met het CVE.
Dit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:31 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Dan was het wss niet ongeldig verklaard, en kwamen de andere er gewoon mee weg.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:33 schreef gelezwembroek het volgende:
Hopelijk een speciale uitzending van Alberto.
Omdat Alberto.
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:34 schreef Kloktijd het volgende:
Komt dit examen nu om 17:00 wel op examenblad met antwoorden? Benieuwd wat ik voor dit examen gehaald zou hebben
Nee, denk niet dat ie dat gedaan heeft. Dan had ie dat wel in die brief gezet zodat daar ook onderzoek naar gedaan zou worden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:32 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Denk je dat-ie dat niet eerder gedaan heeft dan? Misschien heeft CvE gewoon niet (voldoende) gereageerd.
[..]
Dit.
twitter:LAKStweets twitterde op woensdag 29-05-2013 om 10:33:30@suuus_95 Helaas moet je de hele examenperiode beschikbaar zijn. Maar we snappen het heel goed en vinden het erg vervelend! reageer retweet
Eens, maar nu is er haast geen tijd voor de nieuwe om uit te lekken op welke manier dan ook, al had ik liever gezien dat verspreiding van het nieuwe examen gewoon vanmorgen kon en dan vanmiddag meteen maken, dan was dat helemaal uitgesloten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:37 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Nee, denk niet dat ie dat gedaan heeft. Dan had ie dat wel in die brief gezet zodat daar ook onderzoek naar gedaan zou worden.
Ze hadden dan in ieder geval de tijd gehad op tijd een nieuw examen naar de scholen te sturen en het vandaag laten doorgaan.
In dit geval zou het niet opgaan, want het is niet klokkenluiden. Dit is het ondermijnen van de wetgeving en niet een probleem aan de kaak stellen dat juist ondermijnend werkt.quote:
Waarom niet? Brief die bij het examen zat gelezen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:42 schreef Miss_Lioness het volgende:
[..]
In dit geval zou het niet opgaan, want het is niet klokkenluiden.
Heb ik al erna uitgelegd. Een klokkenluider meldt juist mistanden en ik zie het publiceren van een examen niet als het naar buiten brengen van een mistand.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:43 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Waarom niet? Brief die bij het examen zat gelezen?
En geen van die hebben betrekking tot wat er in de brief stond.quote:• ofwel een werknemer die misstanden in zijn bedrijf of organisatie naar buiten brengt (Van Dale), daarbij al dan niet anoniem;
• ofwel iemand die van binnen de handelende organisatie illegaal handelen, misstanden, of onrecht binnen bestaande machtssystemen openlijk aan de kaak stelt;
• ofwel iemand van buiten die als belanghebbende misstanden in een bedrijf of organisatie naar buiten brengt, al dan niet anoniem.
Dus hij/zij doet het voor de eindexamen kandidaten? Die persoon realiseert zich niet dat dit juist hun meer schaadt dan helpt. Verder is het de verantwoording van de school (of scholen) om de examens te beveiligen, niet van de onderwijscommissie of wat dan ook.quote:Ik doe dit omdat het oneerlijk is tegenover de leerlingen die voor hun examen ploeteren, huilen, zweten, meer huilen en wensen op een wonder. Die met hun eigen kennis en vastberadenheid het examen trotseren en als winnaar bovenop komen. Het is voor diegene, die zweren te zeggen dat zij elkaar groeten, omdat zij weten dat zij gaan sterven onder het lijdensweg wat men het centraal examen noemt.
Als we allemaal daar heen gaan. Adres staat er bij.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:46 schreef Joszwa het volgende:
Om 11:00 persco van CvE http://t.co/t6NFEPeplM
Utrecht is voor mij nog wel te doenquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:47 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Als we allemaal daar heen gaan. Adres staat er bij.
Oh, dat is hopelijk goed nieuws voor veel mensen. Bij annuleringsverzekeringen heb ik altijd het gevoel dat alles wat kan voorkomen ervan uitgesloten wordt. Niet eens aan gedacht dusquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:48 schreef MCH het volgende:
Verschuiven van examen is gewoon geldige reden voor een annulering van je vakantie (als je tenminste een annuleringsverzekering hebt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |