abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127105735
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be someone that makes you happy
pi_127105758
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:17 schreef Nallie het volgende:
Bijt ik weeeeeer op mn lip |:(
Kusje d'r op?! :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:21:11 #3
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127105770
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:20 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Mannen }:|
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 13:21:59 #4
18653 crew  D.
pi_127105793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:21 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Mannen }:|
Ik wilde een pleister aanbieden :P
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:21:59 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127105794
Wat dragen jullie (van de dames :P) voor schoeisel als het warm is eigenlijk? Pumps zekers? :+

Ik zoek een comfy alternatief voor mn laarsjes, die ik dit jaar gek genoeg warmer lijk te vinden dan vorig jaar :') Iets wat zowel comfy als leuk is met allerlei kleertjes, en liefst met blote benen kan of met legging (jaja legging :P ik zoek ook nog van die wielrenbroekjesdingen :')).

Is dit wat? oO<
http://www.zalando.nl/cam(...)t-ca311a01c-802.html
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:23:21 #6
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127105838
Ik draag ballerina's :P Of slippers. Maar slippers schijnen heel slecht te zijn voor je schenen, dus dat ga ik niet meer doen, denk ik...
And eternity in an hour.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:23:21 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127105839
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:20 schreef V1z0R het volgende:

[..]

*start gezang* Smoooth operatooorrrr, SMOOOOOOTH operahaaatoooor!

*O*

Ik heb in juli een weekje vrij gepland :9 Woehoe!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:23:50 #8
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127105857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*start gezang* Smoooth operatooorrrr, SMOOOOOOTH operahaaatoooor!

*O*

Ik heb in juli een weekje vrij gepland :9 Woehoe!
En ga je nog weg?

Ik wil nu alweer weg :')
And eternity in an hour.
pi_127105863
Kusjes O+

Leuk Maria! Of ballerina's of sandaaltjes ofzo.
Ik loop meestal gewoon op mn allstars, maar hoef dan ook niet netjes meestal :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24:15 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127105875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:23 schreef _Dido_ het volgende:
Ik draag ballerina's :P Of slippers. Maar slippers schijnen heel slecht te zijn voor je schenen, dus dat ga ik niet meer doen, denk ik...
Ohja die heb ik ook nog idd! Vorig jaar vooral cargorokjes + driekwartleggings + slippers/ballerina's gedragen :7
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24:18 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127105877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat dragen jullie (van de dames :P) voor schoeisel als het warm is eigenlijk? Pumps zekers? :+

Ik zoek een comfy alternatief voor mn laarsjes, die ik dit jaar gek genoeg warmer lijk te vinden dan vorig jaar :') Iets wat zowel comfy als leuk is met allerlei kleertjes, en liefst met blote benen kan of met legging (jaja legging :P ik zoek ook nog van die wielrenbroekjesdingen :')).

Is dit wat? oO<
Ik draag thuis moccasins of hoe je dat ook schrijft of sneakers, op het werk pumps.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24:42 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127105892
M. heeft dit weekend All Stars gekocht :D Ik wilde ook, maar ze hadden geen paarse en ik kwam erachter dat het logo aan de binnenkant zit. Dan hoef ik ze niet meer hoor :') :D. Weer geld uitgespaard :Y.
And eternity in an hour.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:25:17 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127105913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:23 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

En ga je nog weg?

Ik wil nu alweer weg :')
Weet ik nog niet! Misschien paar daagjes, of later dit jaar :Y We overwegen Euro Disney :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:23 schreef Nallie het volgende:
Kusjes O+

Leuk Maria! Of ballerina's of sandaaltjes ofzo.
Ik loop meestal gewoon op mn allstars, maar hoef dan ook niet netjes meestal :)
O+

Gympies vind ik ook fijn, maar die kunnen niet bij alle rokjes/jurkjes en ik heb een aversie tegen broeken ontwikkeld :+ Ik hoef ook niet netjes op m'n werk dus dat is gelukkig de overweging niet :D Ik hou teveel van comfy kleding maar mijn voorkeuren passen niet bij elkaar :+ (jurkjes/rokjes + gympen _O- )

Sandaaltjes zat ik ook aan te denken idd! Kreeg er vroeger altijd glibberpootjes in :')
pi_127105975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:10 schreef Novem het volgende: Succes XM, zet 'm op!! Janies, ik denk dat je teveel slechte dingen eet/snoept. Probeer anders je 1750 kcals per dag op te vullen met alleen gezonde dingen en jezelf in het weekend bijvoorbeeld wat lekkers gunnen. Dan voorkom je denk ik die uitschieters die je regelmatig hebt. En met Jillian verbrandt je helemaal niet zoveel kcals, dus met een zittende lifestyle kan je nog wel wat meer sport gebruiken. D., met wat voor gewichten doe je Jillian dan?
wat Jillian betreft: weet ik, daarom ook begonnen met de sportschool.

Ik deed echt totaal, helemaal niets, echt niks, en ik at (lees snoepte) veel meer dan nu. Dus ik verwachtte toch wel wát resultaat te zien op de weegschaal/meetlint.

Overigens eet ik volgens mij niet veel 'slechte' dingen. Ik heb bonbons gekregen zaterdag en de laatste dagen gaan die er dus wel in, maar normaal gesproken pak ik een handje rabarber, of nootjes, geen echt snoep en dat gaat best goed. Ik drink alleen regelmatig cappuccino. En ik heb jus op mn aardappelen enzo. Vanavond pasta met room en kruidenkaas, dus dat is ook niet goed, maar dat gebeurt ook niet gauw.

Nja, ik ga dus meer sporten en geen extras meer eten en dan komt het vast een keer goed.

Ik heb overigens de laatste week wel wat meer gezondigd dan normaal :+ met mn cake en chocolade, maar dat is dus de afgelopen week geweest en daarvoor viel t reuze mee. ;)
compact en kleverig.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:28:24 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127106032
Je was jarig heur, dan mág het :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127106047
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat Jillian betreft: weet ik, daarom ook begonnen met de sportschool.

Ik deed echt totaal, helemaal niets, echt niks, en ik at (lees snoepte) veel meer dan nu. Dus ik verwachtte toch wel wát resultaat te zien op de weegschaal/meetlint.

Overigens eet ik volgens mij niet veel 'slechte' dingen. Ik heb bonbons gekregen zaterdag en de laatste dagen gaan die er dus wel in, maar normaal gesproken pak ik een handje rabarber, of nootjes, geen echt snoep en dat gaat best goed. Ik drink alleen regelmatig cappuccino. En ik heb jus op mn aardappelen enzo. Vanavond pasta met room en kruidenkaas, dus dat is ook niet goed, maar dat gebeurt ook niet gauw.

Nja, ik ga dus meer sporten en geen extras meer eten en dan komt het vast een keer goed.

Ik heb overigens de laatste week wel wat meer gezondigd dan normaal :+ met mn cake en chocolade, maar dat is dus de afgelopen week geweest en daarvoor viel t reuze mee. ;)
Alleen kan 1 week slecht voer je sporten van die week wel echt teniet doen...
pi_127106058
quote ipv edit :')
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:30:58 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127106133
Weet even niet meer of je ook lijstjes post, JB? Dan kun je feedback krijgen. En een schop onder je reet als er troep op staat :P.
And eternity in an hour.
pi_127106146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:28 schreef Nallie het volgende:

[..]

Alleen kan 1 week slecht voer je sporten van die week wel echt teniet doen...
maar ik heb niet een week slecht voer gegeten :o

Ik zat tóch steeds qua calorieen hetzelfde, alleen zaterdag dus niet :@

Maar goed, geen chocolade meer dus :+
compact en kleverig.
pi_127106155
Ik draag ballerina's of pumps als ik er netjes uit wil zien.
Thuis draag ik ballerina's, sneakers, slippers.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_127106161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:30 schreef _Dido_ het volgende:
Weet even niet meer of je ook lijstjes post, JB? Dan kun je feedback krijgen. En een schop onder je reet als er troep op staat :P.
meestal wel, niet altijd.
compact en kleverig.
pi_127106163
quote:

Is dit wat? oO<
Bootschoentjes :P
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? dinsdag 28 mei 2013 @ 13:33:04 #23
70532 loveli
N
pi_127106215
quote:

Is dit wat? oO<
Zoiets:
crap in = crap out
pi_127106229
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar ik heb niet een week slecht voer gegeten :o

Ik zat tóch steeds qua calorieen hetzelfde, alleen zaterdag dus niet :@

Maar goed, geen chocolade meer dus :+
Nee klopt, maar het maakt voor je lijf echt wel uit wat je erin stopt :)
Afvallen door gezond eten en sporten is een stuk duurzamer!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:34:07 #25
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127106250
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Bootschoentjes :P
Heb jij nog Nike frees gekocht? :P

Ik werd vorige week in CPH meteen aangeklampt door iemand die vroeg wat m'n favoriete kleur was :'). Vanwege m'n paarse koffer en paarse veters in m'n Nikes _O-.
And eternity in an hour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')