abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127079602
De Slankreeks

Ik wílde hier een plaatje van een mooie blauwe lucht neerzetten, maar dat wilde even niet ;(

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
compact en kleverig.
pi_127080758
Hier op t balkon is er een mooie lucht. Zonnetje is net weg, maar gaat nog prima.
Wakkerblijven is niet gelukt, van half drie tot half zeven geslapen, daarna gewekt door lief voor het eten.
pi_127081573
Ik vond t heerlijk vandaag, had n jurkje aan O+

Kreeg alleen allemaal commentaar dat t toch niet zó warm was... T was 23 graden hier! Hoezo niet zo warm?
11.gif
compact en kleverig.
pi_127081845
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:14 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Alweer bijgekomen? :D
Ik herstel vrij snel, maar man, wat had ik het benauwd. :D
Wel bij al mn burpees mn kont laag gehouden. Die zijn echt een stuk makkelijker wanneer je je kont gewoon lekker hoog laat. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_127081886
Wat een drukte weer op werk. Maar van kwart over 6 tot half 8 toch nog even lekker in de zon kunnen zitten.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 27 mei 2013 @ 21:05:21 #6
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127082273
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Daar zou ik ook een vreetbui van krijgen :D In de SHE tijd werkte het ook niet echt toch?
klopt, maar ik probeer het een week, ik had wel echt heel veel rauwkost bij me, en een hele kipfilet, dus had geen honger moeten hebben...

morgen ben ik thuis, nog maar eens proberen (salade staat al klaar)
Kwak
  maandag 27 mei 2013 @ 21:06:42 #7
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127082347
Pff, ik zou nog even hardlopen, maar ik ben bekaf. Ga dus lekker koesen zo O+
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Vis een optie? maandag 27 mei 2013 @ 21:10:25 #8
70532 loveli
N
pi_127082561
Mik m'n shawl verkeerd, spiegel gebarsten. Goede samenvatting van de dag ook.
crap in = crap out
pi_127082580
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

klopt, maar ik probeer het een week, ik had wel echt heel veel rauwkost bij me, en een hele kipfilet, dus had geen honger moeten hebben...

morgen ben ik thuis, nog maar eens proberen (salade staat al klaar)
Wat had je als ontbijt? Wil bij mij ook wel flink invloed hebben op mijn trek de rest van de dag. :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:13:38 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127082741
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:10 schreef loveli het volgende:
Jij draagt een sjaal van bakstenen?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 27 mei 2013 @ 21:13:46 #11
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_127082748
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:10 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Wat had je als ontbijt? Wil bij mij ook wel flink invloed hebben op mijn trek de rest van de dag. :Y
geen :@
Kwak
pi_127082795
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:10 schreef loveli het volgende:
stevige sjaal :o
compact en kleverig.
pi_127082855
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:13 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jij draagt een sjaal van bakstenen?
ja, dat dus.

Ik voel me echt zo voldaan vandaag O+ en dat terwijl ik in t huishouden zowat níets heb gedaan wat ik wilde doen :@
compact en kleverig.
pi_127082858
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:D ! Dan ligt het dus niet aan de kip en de sla :P . Houd je van Turkse of Griekse yoghurt met wat muesli? Dat werkt voor mij echt als een tiet. :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_127082871
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:15 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, dat dus.

Ik voel me echt zo voldaan vandaag O+ en dat terwijl ik in t huishouden zowat níets heb gedaan wat ik wilde doen :@
Zon!! O+
pi_127082875
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

o|O

Dan ben je toch gewoon je nieuwe goede dieet aan het saboteren? Geen mens kan leven op een salade van 300 kcals tot aan D. Hell, zelfs die salade icm een ontbijt is imo te weinig, zeker voor iemand met een hoog BMR en moeite met zich aan dieten te houden.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_127082925
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:15 schreef Novem het volgende:

[..]

o|O

Dan ben je toch gewoon je nieuwe goede dieet aan het saboteren? Geen mens kan leven op een salade van 300 kcals tot aan D. Hell, zelfs die salade icm een ontbijt is imo te weinig, zeker voor iemand met een hoog BMR en moeite met zich aan dieten te houden.
:D

Hai :W
Be someone that makes you happy
pi_127083042
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:15 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zon!! O+
ik heb in mn bikini liggen zonnen en vanmorgen Jillian en vanmiddag sportschool gedaan, dat verklaart wel een hoop denk ik :Y
compact en kleverig.
pi_127083094
En ik heb 6 bonbons op.
Dat was wat minder voor mn moraal, maar ik heb het van me af geschud :+
compact en kleverig.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:20:39 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127083129
Ben gewoon zowat jaloers. Ik waggel puffend en zuchtend door het huis als een tientonner.

Valt het op dat ik het zat ben? :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127083143
Ik heb op mn lip gebeten vanmiddag en nu bijt ik er steeds weer op }:|

Wel heel lekker gebootcampt (?) in de zon!
Be someone that makes you happy
pi_127083271
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ben gewoon zowat jaloers. Ik waggel puffend en zuchtend door het huis als een tientonner.

Nou, dat kan ik me goed voorstellen! :D Ik zag wel je buikfoto, je bent echt héél mooi zwanger! O+
pi_127083313
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef Nallie het volgende:
Ik heb op mn lip gebeten vanmiddag en nu bijt ik er steeds weer op }:|

Wel heel lekker gebootcampt (?) in de zon!
whehe, dat had ik gosteren de hele dag :')
compact en kleverig.
pi_127083360
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

ik kan me dat wel voorstellen, zeker met dit weer. Ik was in de winter zwanger, toch een stuk minder benauwd enzo.

En je oet maar zo denken: lang zal het niet meer duren ^O^ :+
compact en kleverig.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:24:36 #25
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127083371
Dit weekend kwamen M. en ik hele toffe schoenen tegen. Hij vond ze te duur, dus we liepen verder. Later dacht hij toch: hm, ze waren wel heel gaaf, maar toen wisten we niet meer precies waar we ze nu gezien hadden en konden we ze niet meer vinden :') heb net m'n speurneus ingezet en ze op eBay gevonden en nu heeft hij ze daar gekocht *O* daar word ik nu blij van :')

Nu slapen :W
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')