Deze groep joden erkennen de staat niet. Ze stemmen niet, ze verafschuwen alles wat met de staat te maken heeft. Dus ze zullen zeker niet voor de staat werken laat staan het leger in gaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:04 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Logisch, als ook ultra orthodoxen beginnen werken en belastingen betalen zal dit voor een aanzienlijke welvaartstijging zorgen in heel Israël
Shalom aleikhemquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:31 schreef Aloulou het volgende:
In dat geval verontschuldig ik mij, excuses dus van mij kant voor de foutieve aanname. Zal er volgende keer voor waken en dit als een les zien.
Fout, in Israël zijn er 2 partijen die ultra orthodoxe joden kunnen stemmenquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:31 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Deze groep joden erkennen de staat niet. Ze stemmen niet, ze verafschuwen alles wat met de staat te maken heeft. Dus ze zullen zeker niet voor de staat werken laat staan het leger in gaan.
Ach er zijn er zovele stromingen binnen het jodendom, feit blijft wel dat er onder de Chassidim flinke tegengas is te horen over het wetsvoorstel. Werken doen ze ook niet, nooit gedaan. De vrouwen werken, de man niet. Die moet de neuzen in de boeken houdenquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:46 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Fout, in Israël zijn er 2 partijen die ultra orthodoxe joden kunnen stemmen
De eerste: een sefardisch charedische partij en die haalde iets meer dan 8% van de stemmen
en de tweede charedisch joodse partij en die haalde iets meer dan 5% van de stemmen
Klopt, maar nu wil men in Israël dat deze groep zich niet meer afzonderd van de maatschappij maar dat ze ook integreertquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:57 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ach er zijn er zovele stromingen binnen het jodendom, feit blijft wel dat er onder de Chassidim flinke tegengas is te horen over het wetsvoorstel. Werken doen ze ook niet, nooit gedaan. De vrouwen werken, de man niet. Die moet de neuzen in de boeken houden
ben je joods?quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:04 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Klopt, maar nu wil men in Israël dat deze groep zich niet meer afzonderd van de maatschappij maar dat ze ook integreert
Alrightquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:19 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Neen, je kan mij vergelijken met Wilders
Gewoon Nederlander met veel steun aan Israël
Nu zal de criticus van de muur en illegale nederzettingen wel weer door Telegraaf, Likoed Nederland, RTL als "antisemiet" worden neergezet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:12 schreef Skillsy het volgende:
NOS teletekst pagina 110 : V. Agt wil sancties tegen Israel
http://nos.nl/teletekst/#110_01
Die barrière heeft vele levens gered. Als Van Agt oprecht was, had hij geëist dat de barrière verplaatst werd, niet gesloopt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:36 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Nu zal de criticus van de muur en illegale nederzettingen wel weer door Telegraaf, Likoed Nederland, RTL als "antisemiet" worden neergezet.
Dat was Vredeling, niet Van Agt.quote:Israel maakt het zichzelf uiteindelijk onmogelijk. En dat is veel verontrustender. Blind en fanatiek nationalisme. En achter zich de enorme macht van banken en wapenindustrie.
Daar kan zelfs de blinde haat van islamisten rondom niet tegenop.
Het is een soort wederzijdse paranoia.
Erg jammer, want Van Agt (CDA-premier) heeft in 1973 door wapenleveringen Israël zwaar gesteund, terwijl Syrische en Egyptische tanks volop tientallen kilometers Israël binnengedrongen ware . Van Agt leverde Nederlandse raketten. Dat kostte ons de oliecrisis, vooral Nederland..... En juist die Van Agt wordt nu niet gehoord.
Met juridische dekking van justitie-minister Van Agt en, stilzwijgend, de ex-gereformeerde Den Uyl.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Die barrière heeft vele levens gered. Als Van Agt oprecht was, had hij geëist dat de barrière verplaatst werd, niet gesloopt.
[..]
Dat was Vredeling, niet Van Agt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Vredelingquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:44 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Met juridische dekking van justitie-minister Van Agt en, stilzwijgend, de ex-gereformeerde Den Uyl.
quote:Zo speelde hij een kenmerkende rol in de Jom Kipoeroorlog van oktober 1973. In het geheim stond hij toe dat Amerikaanse militaire vluchten met wapens bestemd voor Israël een tussenlanding in Nederland maakten. Ook voorzag hij Israël van wapens, zonder premier Joop den Uyl of andere ministers daarvan vooraf op de hoogte te stellen, en zonder de op grond van de In- en uitvoerwet en het Besluit Strategische goederen noodzakelijke vergunningen.
Dat wist ik ook niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Vredeling
[..]
Elk land bestaat door 'landjepik', slimmerik.quote:
Maar wel via historisch verloop. Daar is in het geval van Israël geen sprake van, de joden hebben met hulp van buitenaf een stuk land teruggekregen waar ze al heel lang niets meer te vertellen hadden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:41 schreef waht het volgende:
[..]
Elk land bestaat door 'landjepik', slimmerik.
Ben ik het niet mee eens. Buitenlandse zionistische organisaties kopen vanaf begin 20e eeuw op legale wijze landbouwgebied in Palestina aan. De verkopende eigenaars zijn bijna altijd rijke Arabische buitenlanders. Ze wonen zelf vaak in Syrië, Libanon of Egypte.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar wel via historisch verloop. Daar is in het geval van Israël geen sprake van, de joden hebben met hulp van buitenaf een stuk land teruggekregen waar ze al heel lang niets meer te vertellen hadden.
Palestijnen voelen zich ook vernederd. Niet alleen door Israel maar vooral door hun leiders. Immers, hun 'regering' doet niks aan het problematiek.Het geld dat gegeven wordt steken ze in hun eigen zakquote:Ik begrijp wel waarom hoor, maar ik begrijp net zo goed waarom de Palestijnen zich enorm gepiepeld voelen.
Dat ze niet negroide zijn betekent niks. Palestijnen zijn ook niet negroide ,dus die dienen ook het land te verlaten.Zo ook de huidige Egyptenaren, ze zijn nochtans geen negroidenquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:01 schreef gembird het volgende:
Yair Lapid is een ex acteur en tv show host. Ik zou zijn woorden niet zo letterlijk nemen. Hij wil Israël volledig seculier maken en doet dit door Orthodoxe Joden aan te vallen via politiek. Israël kan alleen bestaan door religie en Gods woord. Indien de Israëliërs afstand nemen van het geloof horen zij het heilig land te verlaten zodat gelovigen zich daar kunnen nestelen. Zo hoort het zijn, want er is allang bewezen dat Russische en Amerikaanse Joden geen bloedband met Israël hebben. Jeruzalem is voor de gelovigen, Geen geloof? Kom naar het westen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |