SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Enkele afgeronde projecten uit het vorige topic:
Er is altijd veel aandacht voor de tijdrovende projecten, dus in dit topic eens wat lof voor de kleine maar zeker evengoed leuke haaksels!![]()
quote:Op maandag 27 mei 2013 08:49 schreef B.ertha het volgende:
Maar zo blijven we bezig. Want jouw kussen heeft ook veel positieve reacties gekregen. En daarnaast, mooi/veel werk betekent niet automatisch dat het in de OP komt. Er kan maar een beperkt aantal werkjes in en dat zijn altijd juist de meest indrukwekkende, dat wilde ik nu eens anders doen.
maar dan krijg je weer dat men gaat wachten tot t eind, om in de OP te komen in t volgende topic, dat is ook al vaker gebeurdquote:Op maandag 27 mei 2013 08:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik snap je gedachtengang, maar mijn kussen stond al langer in het topic en dat is daardoor al genoeg gezien door anderen.Die deken was het laatste project van het vorige topic, ik denk dat de kans dat mensen hem gemist hebben dan het grootst is. Maar goed, ik heb er verder geen beslissingsrecht over.
Is er geen manier om in CRE een soort van verzamelpagina te maken waarin je per OP naar kan linken? Ik bedoel, dat degene die de OP maakt de linkjes van alle foto's in een bepaalde pagina komt en dat als je dan op de link naar die 'pagina' klikt dat daar alle foto's staan die diegene die de OP maakt net heeft gezet. Geen gedoe meer met in OP ja/nee/wachten/niet wachten etc.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar dan krijg je weer dat men gaat wachten tot t eind, om in de OP te komen in t volgende topic, dat is ook al vaker gebeurd
voor mij hoeft dat niet, ieder topic is al een verzameling, en als ik wat wil zien, blader ik terug in een topic. maar goed dat is mijn persoonlijke mening.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:10 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Is er geen manier om in CRE een soort van verzamelpagina te maken waarin je per OP naar kan linken? Ik bedoel, dat degene die de OP maakt de linkjes van alle foto's in een bepaalde pagina komt en dat als je dan op de link naar die 'pagina' klikt dat daar alle foto's staan die diegene die de OP maakt net heeft gezet. Geen gedoe meer met in OP ja/nee/wachten/niet wachten etc.
Ja ben ik het ook wel mee eens hoor maar er is toch een keer in de zoveel topics weer een half topic discussie hieroverquote:Op maandag 27 mei 2013 09:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
voor mij hoeft dat niet, ieder topic is al een verzameling, en als ik wat wil zien, blader ik terug in een topic. maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
dat mag, maar in t verleden is t wel gebeurdquote:Op maandag 27 mei 2013 09:14 schreef trui het volgende:
haha spuuglokje, wat lief dat je 't voor de deken opneemt. Ik vind eigenlijk ook dat de deken nog wel even te zien mag zijn.dus ik zet 'm hier lekker nog een keer neer. We hebben er een half jaar aan gewerkt, en 't was nog voor een fokker ook.
![]()
[ afbeelding ]
en Ynske, ik weiger nog steeds te geloven dat mensen speciaal wachten met 't plaatsen van een foto zodat die nog een keer herhaald moet worden.
ja onzin dusquote:Op maandag 27 mei 2013 09:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ja ben ik het ook wel mee eens hoor maar er is toch een keer in de zoveel topics weer een half topic discussie hierover
dat is een aanname, maar nooit bewezen!quote:Op maandag 27 mei 2013 09:15 schreef Ynske het volgende:
dat mag, maar in t verleden is t wel gebeurd
SPOILER: grappig verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
quote:Op maandag 27 mei 2013 10:02 schreef trui het volgende:
dank je b.ertha. we hadden de taken dan ook zo verdeeld, dat ik alle rondjes & uiltjes maakte (ok, en de kleine vierkantjes), en phluphy heeft al het overige omhaken & het aan elkaar zetten voor haar rekening genomen. dat bleek achteraf toch wel echt ontzettend veel werk, zeker omdat zij ook nog de oogjes + snaveltjes gemaakt heeft en alles netjes geblocked heeft etc. maar omdat we een behoorlijk eind uit elkaar wonen was deze verdeling wel het meest praktisch.SPOILER: grappig verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is wel heel erg.
Net zijn de uiltjes opgehaald, samen met een popje die mn moeder (voor het eerst) zonder patroon had gemaakt. Ze verteld het door aan al dr vriendinnen, heb meteen ook maar gezegd dat we op de rommelmarkt staan. Toch ook wel leuk om te horen dat mensen er blij mee zijn. Via de winkel heb je dat niet.
Wauw die had ik nog niet gezienquote:Op maandag 27 mei 2013 09:14 schreef trui het volgende:
haha spuuglokje, wat lief dat je 't voor de deken opneemt. Ik vind eigenlijk ook dat de deken nog wel even te zien mag zijn.dus ik zet 'm hier lekker nog een keer neer. We hebben er een half jaar aan gewerkt, en 't was nog voor een medefokster ook.
![]()
[ afbeelding ]
en Ynske, ik weiger nog steeds te geloven dat mensen speciaal wachten met 't plaatsen van een foto zodat die nog een keer herhaald moet worden.[edit]oh gelukkig zie ik dat bietel ook nog in de goedheid van de mensch gelooft.[/edit]
Wat mooi!quote:Op maandag 27 mei 2013 19:34 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben ook weer aan een haakproject bezig, had laatst de kleurtjes al gemeld hier, nu een sneak peek! ben erg tevreden tot nu toe.
http://ravel.me/fwoukje/gs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die van pipoos zijn van hoooked en die verkoopt ze ook online (dat zijn dus precies dezelfde als die van pipoos)quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:54 schreef Saffier het volgende:
Wildroze ik zou verder gaan en zeker niet uithalen als je al zo ver bent.
Die uilendeken vind ik echt heel mooi trui en phluphje.
Mooi kleurverloop krijgt je deken kwakzor.
Waar kopen jullie tassenhengsels? Ik weet ze alleente vinden bij de pipoos en die zit nou niet echt om de hoek hier.
hey die lijkt op dezequote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:52 schreef Angelof9 het volgende:
Voor degene die de giraffe nog steeds niet zat zijn: http://artedetei.blogspot(...)english-pattern.html
mooi die kleurtjesquote:Op maandag 27 mei 2013 19:34 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben ook weer aan een haakproject bezig, had laatst de kleurtjes al gemeld hier, nu een sneak peek! ben erg tevreden tot nu toe.
http://ravel.me/fwoukje/gs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
superdekenquote:Op maandag 27 mei 2013 09:14 schreef trui het volgende:
haha spuuglokje, wat lief dat je 't voor de deken opneemt. Ik vind eigenlijk ook dat de deken nog wel even te zien mag zijn.dus ik zet 'm hier lekker nog een keer neer. We hebben er een half jaar aan gewerkt, en 't was nog voor een medefokster ook.
![]()
[ afbeelding ]
en Ynske, ik weiger nog steeds te geloven dat mensen speciaal wachten met 't plaatsen van een foto zodat die nog een keer herhaald moet worden.[edit]oh gelukkig zie ik dat bietel ook nog in de goedheid van de mensch gelooft.[/edit]
De omslag zijn gewoon vasten. Het grote gedeelte stokjes, drie voor ingestoken, drie achter ingestoken, de capuchon zijn vaste maar dan 1 hoge, 1 lage. Ik heb de zak gevoerd met een dunne lichtblauwe stof, lijkt een beetje jeans. Het geheel doet een meer stoer aan, dan lief en dat wilden ze graag.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:27 schreef trui het volgende:
wat een grappig verhaal, kaatje. ik heb ook al diverse breiboekjes/tijdschriften cadeau gekregen. mensen denken vaak echt dat dat allemaal 'tzelfde is.
de trappelzak/slaapzak is zeker mooi geworden! wat voor steek/steken heb je daar nou gebruikt?
labeltje erop?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:51 schreef Murmeli het volgende:
hier is het beginnetje van mijn sjaal
Hebben jullie misschien tips hoe ik een beetje van het erg hoge zelfmaakgehalte af kom?
[ afbeelding ]
ik dacht dat jij die wel snapte,quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:46 schreef trui het volgende:
wat bedoel je met hoge & lage vasten?
en wat een service van Zeeman, zeg, super!
wat vind je er zelf niet "goed" aan dan? Handwerk mag toch herkent wordenquote:Op woensdag 29 mei 2013 09:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat hem echt ophipt
Ja, dat is ook zo, maar hij heeft wat tuttigs ofzo. Kan niet zo goed uitleggen waarom ik dat vind.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:22 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
wat vind je er zelf niet "goed" aan dan? Handwerk mag toch herkent worden
haak er een mooie, grote bloem bij en zet die er op. Ik denk dat dat heel mooi zou zijn, maar smaken kunnen verschillenquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo, maar hij heeft wat tuttigs ofzo. Kan niet zo goed uitleggen waarom ik dat vind.
Dat kan ook nog jam ook gezellig. misschien iets in een wat lichtere kleur... ik zat zelf te denken om er misschien een kleurtje tussen of omheen te zetten... zou dat ook leuk zijn?quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:32 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
haak er een mooie, grote bloem bij en zet die er op. Ik denk dat dat heel mooi zou zijn, maar smaken kunnen verschillen
dat was ook mijn eerste idee. Nu heb je al meerdere ideeën, dus dat komt goedquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:33 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat kan ook nog jam ook gezellig. misschien iets in een wat lichtere kleur... ik zat zelf te denken om er misschien een kleurtje tussen of omheen te zetten... zou dat ook leuk zijn?
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat was ook mijn eerste idee. Nu heb je al meerdere ideeën, dus dat komt goed
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:08 schreef trui het volgende:
ik vind het wel meevallen eigenlijk, dat zelfmaakgehalte!
en pas op: een randje eromheen kan ook lelijk worden, als je het met een erg contrasterende kleur doet althans. insteken in de zijkant is namelijk niet zo makkelijk, en je krijgt dan vaak een wat lelijk en hakkelig effect. dus als je al een randje eromheen wil maken zou ik de eerste toer zoveel mogelijk in dezelfde kleur doen als de binnenkant van de sjaal, en een tweede rand eventueel in een andere kleur.
Leuk! Heb je een patroon? En welk(e) garen en naald heb je gebruikt?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:03 schreef Dottey het volgende:
Ik heb zo nu en dan wel gehaakt....
[ afbeelding ]
kerverse nichtje Isa (afgelopen dinsdag geboren) Al lekker onder de gehaakte deken van haar tantetje snurken
deken is overigen dubbel geslagen nu..
quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:03 schreef Dottey het volgende:
Ik heb zo nu en dan wel gehaakt....
[ afbeelding ]
kerverse nichtje Isa (afgelopen dinsdag geboren) Al lekker onder de gehaakte deken van haar tantetje snurken
deken is overigen dubbel geslagen nu..
grannie squares gemaakt.. aan elkaar bevestigd en rand erom gehaakt....quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Leuk! Heb je een patroon? En welk(e) garen en naald heb je gebruikt?
echt knap.. ik had het opgegeven .. elke keer steken die miste uit het niets..quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:00 schreef trui het volgende:
mijn dekentje zou ik ook nog even laten zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(de 'operatielijn' )
Lijkt me niet voor een knuffeldoekje, zo'n kindje gaat er toch op sabbelen enzo. En het hoeft verder ook niet warm te zijn of iets dergelijks. Catania is prima!quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:27 schreef Miii3 het volgende:
Sowieso geen acryl gebruiken dus? Zou Catania een goede optie zijn? Heb geen winkel in de buurt waar ze Scheepjes verkopen, en wil het liever in een winkel halen.
Mooie deken! Zo te zien lekker warm :-)
wat een mooi motiefquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:00 schreef trui het volgende:
mijn dekentje zou ik ook nog even laten zien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(de 'operatielijn' )
Heb je dat dan zijwaarts gedaan? Zo op de foto is het niet zichtbaar hoor!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:40 schreef trui het volgende:
ik had ongemerkt geminderd, en ontdekte dat dus vrij laat. had toen geen zin om uit te halen (had ook al draadjes weggewerkt enzo). toen heb ik er een randje naast gehaakt. dat was nog een heel gepruts en gepiel. en 't blijft toch wel wat zichtbaar helaas.
Ik had beter niet kunnen kijken hihi wat veel kleuren!!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:02 schreef trui het volgende:
Caron Simply Soft is 't. Beetje duur per bol, (zie woolly.nl) maar als je dan bekijkt hoeveel er op 1 bol zit valt het wel weer mee.
dat was bij mij ook zo. daarom heb ik er een compenserend strookje naastgehaakt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:12 schreef Dottey het volgende:
ik had dat minderen ook pas laat door.. eigenlijk was hij al bijna op lengte.. en toen ontdekte ik het ineens.... heb hem maar weer langzaam uitgehaald tot ik het beu was lospeuteren... En richting prullenmand gegaan... geen zin om opnieuw te maken, want n zou ik steeds teveel moeten tellen..
Ik vind het op de foto bij jou ook niet echt opvallen trui! Wat een gelukBij mij liep hij echt bijna schuin af tot bijna 5 cm verschil
super!quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:13 schreef beefcake het volgende:
Leuk! https://www.facebook.com/(...).126483322839&type=3
hier ook jaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:41 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel mooie dekentjes zag ik.Trui, ik had het eerlijk gezegd uitgehaald zodra ik het ontdekt had. Maar ik ben dan ook een neurotische perfectionist.
Je simply soft kleuren zijn heel mooi.
Het haakt lekker he!
Ik koop goedkope tassen (Actionquote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:54 schreef Saffier het volgende:
Waar kopen jullie tassenhengsels? Ik weet ze alleente vinden bij de pipoos en die zit nou niet echt om de hoek hier.
volgens mij klopt die inderdaad niet.. als je dat stukje van 6x (2v in de volgende v, 1v) doet kom je al op 12 uit, terwijl er ook nog 2v voor en 4v na moeten komen en je dus eigenlijk 18 steken uit de vorige toer moet hebben.. lijkt wel alsof er een toer is overgeslagen..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:33 schreef -Spring het volgende:
Ben ik nou gek dat ik bij toer drie al niet uitkom? Of klopt het echt niet
[ afbeelding ]
Mee eens. En de foutjes in het patroon van het konijn zijn ontzettend slordig!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:40 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind die instructies zoals in de boekjes van Christel Krukkert zo irritant geschreven he, ik word daar echt niet goed van...
Woef de hond.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat Angel zegt klopt.
Weer een fout (welk beest is dit?). In elk boekje zit wel een fout, die dingen worden toch nog proefgehaakt?
Leuke mutsen weer!
Ik ben deze aan het namaken.
Beetje raar, maar vind m wel grappig.
Die worden voor 69 dollar op etsy verkochtMag t wel van engelenhaar gemaakt zijn ofzo
![]()
Dit minidingetje voor 29![]()
![]()
Ik weet dat wij goedkoop zijn, en als je duurder spul gebruikt wordt t natuurlijk duurder, maar dat ding is 3 tellen werk.
Mn moeder schrijft ze zelfs nog een keer op zo erg vind ze het.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:40 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind die instructies zoals in de boekjes van Christel Krukkert zo irritant geschreven he, ik word daar echt niet goed van...
Vind ik dus ook. Je raakt elke keer de weg kwijt in die zinnen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:40 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een leuk mutsje. Heb je het zelf verzonnen of een patroon gevolgd. Bij mij worden het altijd een soort baretjes...(= niet de bedoeling dus)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb net een mutsje gemaakt van dat dikke Wibra-katoen. Vind het wel fijn spul. Iemand vond het niet zo, toch?
[ afbeelding ]
Aaaaahhhhhhhhh wat een poepie! Heeft hij al een broertje of zusje?quote:
ik denk dat die pieper er wel zo los in moet, anders doet ie 't niet, lijkt me? en een belletje is altijd wat lastig. de vulling zal het getinkel al snel dempen. ik doe wel eens een belletje in een suprise-ei, tape dat goed dicht ivm waterdichtheid (zodat 't voorwerp gewassen kan worden) en kans op losschieten, en stop dat dan in een knuffel. maar dan hoor je meer een gerammel dan een echt mooi tinkelen. ik snap niet zo goed hoe dat bij 'winkel'-knuffels gedaan wordt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:15 schreef HarrrrieH het volgende:
WDe pieper erin is wel erg leuk als je slaat. Voor de rammel heb ik nu ook nog een kattenbelletje. Kan je dat er zo los in stoppen of zijn er dingen waar ik op moet letten?
wat een leukerdquote:Op zondag 2 juni 2013 12:03 schreef LekkerApart het volgende:
Leuke uiltjes en hamsters![]()
[ afbeelding ]
Saartje muziekschaap (zonder muziek)
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/brazilia-wit-01-6100.aspquote:Op zondag 2 juni 2013 21:29 schreef rebel-angel het volgende:
iemand nog een tip waar je van dat witte pluizige katoen kan bestellen ?
[..]
wat een leukerd
Bedoel je dit soort garen?quote:Op zondag 2 juni 2013 21:29 schreef rebel-angel het volgende:
iemand nog een tip waar je van dat witte pluizige katoen kan bestellen ?
[..]
wat een leukerd
Wel met kleur, maar zijn vacht is zwart/donkergrijs/lichtgrijs en zijn snuit en ledematen wit.. Pootjes en neusje met antraciet.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:27 schreef trui het volgende:
en zonder kleur! (of lijkt het alleen maar alsof je dat deel van de foto zwart-wit gemaakt hebt?).
Dat soort garen heb ik ook voor het schaapje gebruikt, Zeeman Fluffy 99 cent <3 In wit, roze/geel gemend en zwart/grijs gemengd zoals ik dus had.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:31 schreef Serinde het volgende:
[..]
Bedoel je dit soort garen?
[ afbeelding ]
Als ik via internet koop bestel ik vaak bij Creamijn.
Goed assortiment, fijne prijzen, snelle verzending.
-edit- ze verzendt bolletjes vacuüm > fijn voor de verzendkosten!
Ik zou gewoon door de hele steek gaan, denk dat alleen buitenste lussen niet mooi wordt.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:00 schreef HarrrrieH het volgende:
Heb ze er zojuist alletwee in gedaan. Pieper en rammelkraal!![]()
Nu aan elkaar zetten.
Achterkant zit dicht. Nu draadje wegwerken. Draadje is weg.
Nu handvat aan bovenstuk... Hoe doe je dat mooi? Alleen de buitenste lussen vastnaaien?
Het lijkt mij zo ontzettend leuk om te leren, haken, maar als ik dit lees, zakt de moed mij in de schoenen....-O-quote:Op maandag 3 juni 2013 20:49 schreef phluphy het volgende:
En dan een vraagje voor mijn Grote Voorbeeld : angelof9:
Ik ben bezig met een shawl die jij ook al eens gemaakt hebt: http://www.ravelry.com/patterns/library/setting-sun-2
Ik snap geen bal van het eerste deel:
Ch4, sl st to close, o.k. snap ik. Maar dan:
Row 1: Ch3 in ring, 2dc, ch2, 3dc into ring. Sl st to top ch of starting ch. Turn. (6 dc)
Wat bedoelt ze met Ch3 in ring? Bedoelt ze gewoon 3 lossen als eerste stokje?
En dan:
Row 2: Ch3 (counts as 1 dc throughout), dc in same st, dc in each st, (2d, ch2, 2dc) in ch2 sp, dc in each st but last, dc 2 times into top ch of turning ch.(12dc)
Tussen de haakjes staat eerst 2d, dit moet waarschijnlijk 2 dc zijn? (Ik haat het als dit soort slordigheden niet even verbeterd worden, het maakt me zo onzeker).
Ik denk dat het verstandig is om met hele eenvoudige dingen te beginnen en de moeilijkheidsgraad steeds te verleggen. Want anders kan het best demotiverend werken en wordt het een frustrerend iets. En verder: veel oefenen !quote:Op maandag 3 juni 2013 20:55 schreef Susie het volgende:
[..]
Het lijkt mij zo ontzettend leuk om te leren, haken, maar als ik dit lees, zakt de moed mij in de schoenen....-O-
Hoe hebben jullie dit geleerd? Vriendin van mij haakt met zpagetti, die wil mij wel wat dingetjes leren, maar ik geloof nooit dat ze die mooie dingen die ik hier voorbij zie komen kan maken.
Uiteraard! Maar als ik jou mega lange mail leesquote:Op maandag 3 juni 2013 21:02 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik denk dat het verstandig is om met hele eenvoudige dingen te beginnen en de moeilijkheidsgraad steeds te verleggen. Want anders kan het best demotiverend werken en wordt het een frustrerend iets. En verder: veel oefenen !
naald 5.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef phluphy het volgende:
Dank voor alle complimenten voor de uiltjesdeken. It was a hell of a job!Maar het was superleuk om dit met trui samen te doen. Hebben jullie wel énig idee hoe ontzettend leuk zij is?
![]()
![]()
En zo te zien ben je nog steeds niet uiltjesmoe, truitjepuitje, leuk!
Aan uw adres nog een ander vraagje: met welke haaknaald ga je dat softdingesgaren haken?
Als ik dezelfde steek herhaal, is het geen meerdering. En dat moet wel op dat punt.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:19 schreef trui het volgende:[/b]
ik weet ook niet zo zeker of ik 't snap. maar kun je misschien de toer niet beginnen met een steek in dezelfde steek als die waar je start-lossen in zitten? in plaats van 1 verder?
en anders lijkt me gewoon rondhaken ook niet zo'n probleem, toch?
gewoon beginnenquote:Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Uiteraard! Maar als ik jou mega lange mail leeszal ik dat ooit begrijpen?
![]()
Ik zal eerst met een zpagetti tas beginnenHaalt het bij lange na niet bij al het moois dat ik hier zie!
Row 1: Vanuit de ring haak je 3 lossen in plaats van een dc, dan 2 dc, ch2, 3dc. Ik zou hier niet het rondje sluiten met een sl st.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:49 schreef phluphy het volgende:
En dan een vraagje voor mijn Grote Voorbeeld : angelof9:
Ik ben bezig met een shawl die jij ook al eens gemaakt hebt: http://www.ravelry.com/patterns/library/setting-sun-2
Ik snap geen bal van het eerste deel:
Ch4, sl st to close, o.k. snap ik. Maar dan:
Row 1: Ch3 in ring, 2dc, ch2, 3dc into ring. Sl st to top ch of starting ch. Turn. (6 dc)
Wat bedoelt ze met Ch3 in ring? Bedoelt ze gewoon 3 lossen als eerste stokje?
En dan:
Row 2: Ch3 (counts as 1 dc throughout), dc in same st, dc in each st, (2d, ch2, 2dc) in ch2 sp, dc in each st but last, dc 2 times into top ch of turning ch.(12dc)
Tussen de haakjes staat eerst 2d, dit moet waarschijnlijk 2 dc zijn? (Ik haat het als dit soort slordigheden niet even verbeterd worden, het maakt me zo onzeker).
Dit is een leuke. Volgens mij hebben ze er één stokje teveel tussen gedaan aan het einde van de 5e toer. Dit zou het moeten zijn:quote:Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef phluphy het volgende:
5e toer: 3 l, 1 stk in elk van de volgende 30-33-36 stk, haak tussen de volgende 2 stk 2 stk (= linker schouder – de merkdraad zit tussen deze 2 stk), 1 stk in elk van de volgende 31-34-37 stk, haak in het l-boogje (= middenvoor) 1 stk + 3 l + 1 stk, 1 stk in elk van de volgende 31-34-37 stk, 2stk tussen de volgende 2 stk (= rechter schouder), 1 stk in elk van de volgende 31-34-37 stk, haak in het l-boogje (= middenachter) 1 stk + 3 l + 1 stk, eindig met 1 hv in de 3 l van het begin van de toer.
Het is niet zo moeilijk als het lijkt, hoor. Ik dacht ook dat ik het nooit zou leren, maar het gaat best aardig!quote:Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef Susie het volgende:
[..]
![]()
Ik zal eerst met een zpagetti tas beginnenHaalt het bij lange na niet bij al het moois dat ik hier zie!
Dank je! Wat een goed geheugen heb jij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:31 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Row 1: Vanuit de ring haak je 3 lossen in plaats van een dc, dan 2 dc, ch2, 3dc. Ik zou hier niet het rondje sluiten met een sl st.
Row 2: Dat zal idd een 2 dc zijn.
Volgens mij had angel destijds ook problemen daarmee.
Ik probeer het me voor te stellen (visueel) maar ik denk dat ik het straks thuis gewoon even moet uitproberen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:40 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Dit is een leuke. Volgens mij hebben ze er één stokje teveel tussen gedaan aan het einde van de 5e toer. Dit zou het moeten zijn:
5e toer: 3 l, 1 stk in elk van de volgende 30-33-36 stk, haak tussen de volgende 2 stk 2 stk (= linker schouder – de merkdraad zit tussen deze 2 stk), 1 stk in elk van de volgende 31-34-37 stk, haak in het l-boogje (= middenvoor) 1 stk + 3 l + 1 stk, 1 stk in elk van de volgende 31-34-37 stk, 2stk tussen de volgende 2 stk (= rechter schouder), 1 stk in elk van de volgende 31-34-37 stk, haak in het l-boogje (= middenachter) 1 stk + 3 l + 1 stk, eindig met 1 hv in de 3 l van het begin van de toer.
An sich is het een redelijk simpel patroon: overal een stokje, behalve op de schouders, middenvoor en op middenachter. Op middenvoor en middenachter haak je een V-tje: 1 stk, 1 l, 1 stk. Op de schouders haak je telkens 2 stk. Na 13 toeren, haak je geen 2 stk meer bij de schouders. Zolang je dat aanhoudt, moet het goed gaan.
Het is een kwestie van de termen gaan begrijpen, dan is zo'n lang stuk een piece of cookie. Om te beginnen zou ik gewoon een lekker makkelijk patroontje pakken en daarmee aan de slag gaan. Veel herhalingen helpen om bepaalde steken snel en goed onder de knie te krijgen. Het is echt een kwestie van gewoon beginnen, en veel doen.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef Susie het volgende:
[..]
![]()
Als ik het simpel weergeef, dan heb je telkens het volgende in één ronde:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:46 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik probeer het me voor te stellen (visueel) maar ik denk dat ik het straks thuis gewoon even moet uitproberen.
U hoort nog van ons!
Ik zou het zeker gaan proberen! Het ziet er echt moeilijker uit dan het is. Zoals de anderen al aangeven: gewoon beginnen met een eenvoudig patroon. Op youtube zijn heel veel filmpjes te vinden. Het helpt altijd heel erg om het visueel te zien.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef Susie het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het geprobeerd, maar het eerste v'tje zit nooit recht boven de vorige, omdat je moet keren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:30 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Als ik het simpel weergeef, dan heb je telkens het volgende in één ronde:
\/ | | | | | | | II | | | | | | | | \/ | | | | | | | II | | | | | | s
Legenda:
\/ 1 stk, 2 losse, 1 stk in één steek (dit is óf middenvoor óf middenachter)
| 1 stk in elke steek
II 2 stk in dezelfde steek (dit zijn de beide schouders)
s halve vaste
De lossen uiteraard niet in de steek van de vorige toer steken
Misschien. Maar ik ben een hopeloze controle freak, en ik wil dan graag weten of het aan mij(n) (begripsvermogen) ligt of dat het patroon fout is. Ik vind dat ik altijd alles moet snappen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:43 schreef trui het volgende:
En die slipstitch oplossing phluphy, naar het midden van die 'v' stitch? Was dat niets?
inderdaad, ik moet het even zien. Ik had al wat geprutst met behulp van youtube, maar irl vind ik toch makkelijker. Daarom ook met een vriendin nog afspreken. Zelfs hier in het dorp bij mij is iemand die workshops geeft, dus daar eens kijken tzt. Komt echt wel goed (denk ikquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:34 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik zou het zeker gaan proberen! Het ziet er echt moeilijker uit dan het is. Zoals de anderen al aangeven: gewoon beginnen met een eenvoudig patroon. Op youtube zijn heel veel filmpjes te vinden. Het helpt altijd heel erg om het visueel te zien.
Mocht je bij één van ons in de buurt wonen, dan kunnen we het je ook wel uitleggen. Bij veel handwerkwinkels hebben ze trouwens ook wel vaker haak- en breidagen waar je gewoon naartoe kunt gaan om het te leren.
Voor een deken met een kleur vind ik de basketweave erg leuk!quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:31 schreef wild-r0se het volgende:
Hoi hoi,
ik ben opzoek naar een haakproject waar ik wel even mee bezig ben, een deken ofzo, maar liever niet met al te veel kleurwisselingen. Ik ga namelijk 4 weken naar een boeddhistisch centrum in midden Frankrijk en wil graag wat te haken mee hebben voor de momenten waarop we niets te doen hebben. Ik zie het niet zo zitten om vaak van kleur te moeten wisselen omdat ik dan ook elke keer alle bollen bij me moet hebben. (veel bollen meenemen vind ik niet zo erg daarentegen) Weet iemand een leuke haaksteek voor een deken of anders leuk patroon voor shawl waar je wel even mee zoet bent?
Wauw, die kende ik nog niet! Die is mooi!quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:11 schreef Serinde het volgende:
[..]
Voor een deken met een kleur vind ik de basketweave erg leuk!
http://www.crochettoday.com/how-to/how-work-basket-weave-stitch
die is inderdaad leuk. en anders kan ik deze ook nog altijd van harte aanbevelen: de alpine shawl. heel goed meditatief project, en je bent er wel even zoet mee.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:58 schreef Nanuke het volgende:
Het is dan wel geen deken, maar misschien is dit nog iets? Ik ben er zelf ook af en aan mee bezig, haakt lekker door maar duurt wel lang voordat je een beetje meters hebt.
dat is idd een leuke om te haken, ook al gemaakt (nog niet op de foto en dus ook nog niet hier laten zien) heb hem al wel een tijdje af :p vandaag maar ff foto maken. Het haakte idd heerlijk weg, zonder al teveel nadenken ^^quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:56 schreef trui het volgende:
[..]
die is inderdaad leuk. en anders kan ik deze ook nog altijd van harte aanbevelen: de alpine shawl. heel goed meditatief project, en je bent er wel even zoet mee.
gedaanquote:Op woensdag 5 juni 2013 17:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik weet niet of het mag, vragen om stemmen. Zoniet, dan haal ik het weg.
Het gaat om het volgende. Ik heb bij Sostrene Grene (een winkel in Groningen) garen gekocht en heb daar een bloemetjeskussen mee gehaakt. Nu hebben ze op Facebook een wedstrijd, waarbij je je leukste DIY (die je gemaakt hebt met spulletjes van deze winkel) kunt laten zien. Je kunt dan een knutselpakket winnen. Nu hoop ik dat jullie op mijn kussen willen stemmen, want het lijkt me geweldig leuk om eens iets te winnen! Hier kun je stemmen.
Ja, dat was heel veel werk! Maar ontzettend leuk, want ik ben dol op het uitrekenen van zoveel mogelijk verschillende kleurcombi's. En die winkel kan ik niet uitlopen zonder iets te kopen. Masking tape hier, gummetje daar, dan weer lekkere thee, een leuke stuiterbal, handig notitieblokje, mooie rietjes, prachtig inpakpapier of grappige kaarten. Doosjes. Potloden en pennen. Noem maar op. Ik zou bijna alles in die winkel wel willen kopen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:52 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
gedaanmooi gemaakt! Veel werk of niet?
Sostrene Grene is echt super leuk winkel
quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:20 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja, dat was heel veel werk! Maar ontzettend leuk, want ik ben dol op het uitrekenen van zoveel mogelijk verschillende kleurcombi's. En die winkel kan ik niet uitlopen zonder iets te kopen. Masking tape hier, gummetje daar, dan weer lekkere thee, een leuke stuiterbal, handig notitieblokje, mooie rietjes, prachtig inpakpapier of grappige kaarten. Doosjes. Potloden en pennen. Noem maar op. Ik zou bijna alles in die winkel wel willen kopen.
De granny square deken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:24 schreef HarrrrieH het volgende:
Hey Yoga, ben benieuwd naar de foto's. Wat wil je trouwens maken van flickr? De kussenhoes, deken of de ssssssssslang?
Spuug, mooi kussen! Helaas geen facebook dus ik kan niet op je stemmen. Maar ik zal voor je duimen!
quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:47 schreef YogaLove het volgende:
Tadaaaaaa!!!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Next!
Gefeliciteeerdquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:13 schreef MissN het volgende:
Halloo haaksters,
Ik wou jullie eventjes laten weten dat ik vorige week dinsdag ben bevallen van een gezonde dochter!!![]()
Vandaar dat ik nu even niet actief ben!!
K hoop dat ik gauw weer t haken wat kan oppakken en hier actief mee ga doen
Haakse allemaal!!
Van harte gefeliciteerd MissN! Hoop dat alles goed gaat met jullie en haarquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:13 schreef MissN het volgende:
Halloo haaksters,
Ik wou jullie eventjes laten weten dat ik vorige week dinsdag ben bevallen van een gezonde dochter!!![]()
Haakse allemaal!!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:13 schreef MissN het volgende:
Halloo haaksters,
Haakse allemaal!!
Thuis even op klikkenquote:Op woensdag 5 juni 2013 17:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik weet niet of het mag, vragen om stemmen. Zoniet, dan haal ik het weg.
Het gaat om het volgende. Ik heb bij Sostrene Grene (een winkel in Groningen) garen gekocht en heb daar een bloemetjeskussen mee gehaakt. Nu hebben ze op Facebook een wedstrijd, waarbij je je leukste DIY (die je gemaakt hebt met spulletjes van deze winkel) kunt laten zien. Je kunt dan een knutselpakket winnen. Nu hoop ik dat jullie op mijn kussen willen stemmen, want het lijkt me geweldig leuk om eens iets te winnen! Hier kun je stemmen.
Nice!quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:47 schreef YogaLove het volgende:
Tadaaaaaa!!!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Next!
je mag ze in je zak steken hoor!quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:00 schreef YogaLove het volgende:
Gefeliciteerd
En bedankt voor jullie reacties!
Fijn begin van de dag..
southbay is mooi! eeehm,, nu wordt t lastig lastig lastig... 2 projecten meenemen? :pquote:Op woensdag 5 juni 2013 15:14 schreef trui het volgende:
oh die kende je al. ehm, en de Elise Shawl, of Southbay Shawlette? En als je toch liever een deken wil maken vind ik de wafel-steek ook mooi voor een eenkleurige versie.
Het is een zelfbedacht patroontje naar aanleiding van een foto op flickr.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:03 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
je mag ze in je zak steken hoor!![]()
Welk patroon is het eigenlijk?
er staat bij dat je alle steken in de 'back loop only' moet maken. dat is dus alleen het achterste lusje, en daardoor krijg je dat reliëf-effectquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:52 schreef Toverheks het volgende:
Zag weer prachtige dingen en de deken van YOGA wauw............
had een vraagje heeft iemand hier de nederlandse vertaling van, snap er geen &**&^^^van, want hoe krijg je die mooie randen die erovenop liggen, had al gegooled op vertalingen maar snap er nog niks vanwie oh wie want ik vind hem leuk ,maar er staat niet overslaan zoveel lossen etc.etc.http://www.ravelry.com/pa(...)ned_thumbs&sort=best
had wel een tekening gevonden maar kom er gewoon niet uit
oke top Trui, maar moet ik zeg maar 4 stokjes dan weer 4 stokjes dan 3 stokjes in 1 gaatje??? er staat niet dat ik zeg maar het dal moet maken ik krijg de golf er niet in, het tekeningentje is zo raar of ik snap het gewoon niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:39 schreef trui het volgende:
[..]
er staat bij dat je alle steken in de 'back loop only' moet maken. dat is dus alleen het achterste lusje, en daardoor krijg je dat reliëf-effect
Hey MoedertjeN, wat een mooi bericht. Heel veel geluk gewenst met je dochter!quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:13 schreef MissN het volgende:
Halloo haaksters,
Haakse allemaal!!
Trui je bent een schatje dank je ga ik daar eens gluren en werksequote:Op donderdag 6 juni 2013 12:57 schreef trui het volgende:
sorry TH, ik zit op m'n werk en kan vanaf hier nu niet meer in de PDF kijken (net even wel). ik wil er later best nog even naar kijken maar kan er nu dus weinig zinnigs over toevoegen. Ik meen me wel te herinneren dat erbij stond dat de T-steken SC's waren. En dan staan er die driedubbele stokjes oid, met al die streepjes erdoor. (zoveel keer moet je vooraf de draad omslaan, is doorgaans de vuistregel). In de projectbeschrijving verwijst ze naar een topic op ravelry waarin mensen samen hebben gepuzzeld hoe een bepaald op de rommelmarkt aangeschafte sjaal/doek nagemaakt kon worden. misschien helpt het om daar ook nog even in te kijken.
ik ga vanavond gewoon weer opnieuw beginnen met jou uitleg je hoort van me, ieder geval hartstikke bedankt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:05 schreef trui het volgende:
oh wacht nu lukt het weer wel. het lijkt erop dat je bij de SC´s inderdaad niks doet in de ´dalen´ (waar ik zou verwachten dat je daar wat moet minderen/samenhaken ofzo). zodra je bij die 'TRTR driedubbele stokjes bent, ga je in elk dal een aantal (4) steken overslaan. Misschien trekt dat de vorm er dan uiteindelijk wel in.
wat die back loops betreft, ik zie er verder ook geen uitleg over, ik weet dus niet of je op de 'terugweg' ook in de achterste lus moet haken, of alleen op de 'heenweg'.
Toverheks! heb er even naar gekeken voor je! (en uitgeprobeerd)quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:39 schreef trui het volgende:
[..]
er staat bij dat je alle steken in de 'back loop only' moet maken. dat is dus alleen het achterste lusje, en daardoor krijg je dat reliëf-effect
jij bent ook een schatjequote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Toverheks! heb er even naar gekeken voor je! (en uitgeprobeerd)
Qua teken is de T dacht ik een half stokje, maar dat zal verder niet veel uitmaken of je vasten of een half stokje neemt.
rij 1: 1 rimpel bestaat uit 9 steken, hierbij maak je in de 5e steek van elke rimpel 3 vasten oftewel: begin in de 2e losse vanaf de naald *haak 1 vaste in de 1e 4 lossen, haak 3 vasten in de volgende losse, haak 4 vasten in de volgende 4 lossen* herhaal vanaf * tot eind
rij 2: 1 losse en keer, * sla 1 vaste over, haak 1 vaste in de volgende 4 vasten, 3 vasten in de middelste van het groepje van 3 vasten van de vorige rij, 1 vaste in de 1 vaste in de volgende 4 vasten, sla 1 vaste over* Herhaal vanaf * tot einde
rij 3: zelfde als rij 2
rij 4: 1 losse, 3 slipsteken, 6 lossen, 1 4dubbelstokje in de volgende 2 vasten, 3x 4dubbelstokje in de volgende vaste, 1 4dubbelstokje in de volgende 3 vasten, *sla 4 vasten over, 1 4dubbelstokje in de volgende 3 vasten, 3x 4dubbelstokje in de volgende vaste, 1 4dubbelstokje in de volgende 3 vasten* herhaal tussen ** tot eind
wat je in rij 2 en 3 dus doet is al het creëren van dalen, dat doe je in rij 1 nog niet. Heb wel gemerkt dat je moet beginnen en eindigen met 3 van die rijen vasten/halve stokjes, anders wordthet niet heel mooi. verder heel leuk patroontje!![]()
hoop dat je het snapt
Ja? Is er niet iets dat mooier blijft ofzo? Kan katoen, is dat niet te hard?quote:
Dat was ik! Dank je voor het compliment.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:27 schreef NijntjesUk het volgende:
@Sorry, naam even kwijt, mevrouw van het kussen. Mooi! Kan helaas niet stemmen, heb geen FB.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:51 schreef NijntjesUk het volgende:
@SpuugLokje, sorry, ik wist t even niet meer. Hmm, zoveel scheelt dat niet, toch..
Mensen! Stem op Spuuglokje!
Yogalove:quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:47 schreef YogaLove het volgende:
Tadaaaaaa!!!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Next!
Geweldig! hopelijk gaat alles goed met jullie allen! geniet vooral!quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:13 schreef MissN het volgende:
Halloo haaksters,
Haakse allemaal!!
Deze hou ik lekker voor mezelf!!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:43 schreef phluphy het volgende:
YogaLove, wat een supermooie deken!Is het voor jezelf of ga je'm weggeven?
Gefeliciteerd MissN!
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:13 schreef MissN het volgende:
Halloo haaksters,
Haakse allemaal!!
Dank je! Wat leuk dat je die ook gaat maken, ik heb er met veel plezier aan gewerkt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:50 schreef blabbel6 het volgende:
Wat een gave deken YogaLove!!
Ik ben er ook aan begonnen, naar aanleiding van jouw patroon. Iedere keer doe ik een paar vierkantjes, maar soms laat ik het weken liggen. Hij komt vanzelf een keer af, het heeft geen haast.
Gefeliciteerd met je dochter MissN.
Ik heb tussendoor een South Bay gehaakt van Drops Fabel:
[ link | afbeelding
vind het ook jammer Trui, maar na tig keer uithalen etc dacht ik nee ga wel een ander patroontje zoekenquote:Op zondag 9 juni 2013 00:46 schreef trui het volgende:
prachtig blabbel!!!
jammer Toverheks! maar beter ten halve gekeerd....
erg leuke verschillende cursusjes :-)quote:Op zondag 9 juni 2013 10:32 schreef trui het volgende:
en dit is ook leuk, een cursus haken via de NTR.
Wat grappig. Leuk ideequote:Op zondag 9 juni 2013 10:32 schreef trui het volgende:
en dit is ook leuk, een cursus haken via de NTR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |