abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127041210

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen

Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio

Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!

Enkele afgeronde projecten uit het vorige topic:

Er is altijd veel aandacht voor de tijdrovende projecten, dus in dit topic eens wat lof voor de kleine maar zeker evengoed leuke haaksels!

pi_127041280
Ik geloof dat Toverheks niet doorhad dat ze het topic sloot.
  zondag 26 mei 2013 @ 21:40:13 #3
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_127043495
Nee Bertha kreeg al pm van Trui maar is goed hoor dat je nieuwe hebt geopend *O*
ik had echt niet door dat ik de laatste was, sorry :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  maandag 27 mei 2013 @ 08:21:55 #4
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127055992
Leuke dingetjes in de op! O+ Maar oooh ik vind écht dat de deken van trui en Phluphy een plekje verdient hoor. Zo super zo'n samenwerking, en met zo'n mooi resultaat. O+ Die kan toch nog wel even erbij B.ertha? :*
pi_127056355
Maar zo blijven we bezig. Want jouw kussen heeft ook veel positieve reacties gekregen. En daarnaast, mooi/veel werk betekent niet automatisch dat het in de OP komt. Er kan maar een beperkt aantal werkjes in en dat zijn altijd juist de meest indrukwekkende, dat wilde ik nu eens anders doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 mei 2013 @ 08:52:06 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127056402
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:49 schreef B.ertha het volgende:
Maar zo blijven we bezig. Want jouw kussen heeft ook veel positieve reacties gekregen. En daarnaast, mooi/veel werk betekent niet automatisch dat het in de OP komt. Er kan maar een beperkt aantal werkjes in en dat zijn altijd juist de meest indrukwekkende, dat wilde ik nu eens anders doen.
^O^

hier vooral bezig met kleine tussendoor dingetjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 27 mei 2013 @ 08:55:14 #7
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127056458
Ik snap je gedachtengang, maar mijn kussen stond al langer in het topic en dat is daardoor al genoeg gezien door anderen. ;) Die deken was het laatste project van het vorige topic, ik denk dat de kans dat mensen hem gemist hebben dan het grootst is. Maar goed, ik heb er verder geen beslissingsrecht over.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 mei 2013 @ 08:59:03 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127056525
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik snap je gedachtengang, maar mijn kussen stond al langer in het topic en dat is daardoor al genoeg gezien door anderen. ;) Die deken was het laatste project van het vorige topic, ik denk dat de kans dat mensen hem gemist hebben dan het grootst is. Maar goed, ik heb er verder geen beslissingsrecht over.
maar dan krijg je weer dat men gaat wachten tot t eind, om in de OP te komen in t volgende topic, dat is ook al vaker gebeurd
Today is life -

Dale Carnegie
pi_127056700
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar dan krijg je weer dat men gaat wachten tot t eind, om in de OP te komen in t volgende topic, dat is ook al vaker gebeurd
Is er geen manier om in CRE een soort van verzamelpagina te maken waarin je per OP naar kan linken? Ik bedoel, dat degene die de OP maakt de linkjes van alle foto's in een bepaalde pagina komt en dat als je dan op de link naar die 'pagina' klikt dat daar alle foto's staan die diegene die de OP maakt net heeft gezet. Geen gedoe meer met in OP ja/nee/wachten/niet wachten etc.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 mei 2013 @ 09:11:55 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127056721
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:10 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Is er geen manier om in CRE een soort van verzamelpagina te maken waarin je per OP naar kan linken? Ik bedoel, dat degene die de OP maakt de linkjes van alle foto's in een bepaalde pagina komt en dat als je dan op de link naar die 'pagina' klikt dat daar alle foto's staan die diegene die de OP maakt net heeft gezet. Geen gedoe meer met in OP ja/nee/wachten/niet wachten etc.
voor mij hoeft dat niet, ieder topic is al een verzameling, en als ik wat wil zien, blader ik terug in een topic. maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_127056727
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

voor mij hoeft dat niet, ieder topic is al een verzameling, en als ik wat wil zien, blader ik terug in een topic. maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Ja ben ik het ook wel mee eens hoor maar er is toch een keer in de zoveel topics weer een half topic discussie hierover ;)
pi_127056745
Er is ooit eens afgesproken dat we de laatste 5 projekten van het vorige topic, in de OP van het nieuwe topic toen.
Daarbij vind ik Spuug d'r redenering logisch. Wat Ynske zegt, kan ik me ook wel in vinden, maar toch is het mij nooit zo opgevallen, dat mensen meer laten zien als het einde van het topic nadert. Dat kan ook mijn naiviteit zijn hoor.
Aan de andere kant: Degene die de OP maakt, is de enige (behalve de mods), die de foto's kan uitzoeken en erin kan zetten. Kan dus eigenlijk gewoon doen wat ie wil!
Eerlijk gezegd, zou ik er denk ik ook een eervolle melding in de OP doen, als ik iets heel mooi vind en het zit niet bij de laatste 5. Maar goed, ik ben ook een beetje eigenwijs :+

Spuug, als je vind dat de deken meer aandacht verdient, kun je 'm toch altijd zelf nog een keer posten? Vind ik helemaal niet zo gek hoor! (en ook wel verdiend! Is zeker een hele mooie deken!!)
  maandag 27 mei 2013 @ 09:14:41 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127056772
haha spuuglokje, wat lief dat je 't voor de deken opneemt. Ik vind eigenlijk ook dat de deken nog wel even te zien mag zijn. :P dus ik zet 'm hier lekker nog een keer neer. We hebben er een half jaar aan gewerkt, en 't was nog voor een medefokster ook. :)

en Ynske, ik weiger nog steeds te geloven dat mensen speciaal wachten met 't plaatsen van een foto zodat die nog een keer herhaald moet worden. 8)7 [edit]oh gelukkig zie ik dat bietel ook nog in de goedheid van de mensch gelooft.[/edit]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 mei 2013 @ 09:15:29 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127056784
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:14 schreef trui het volgende:
haha spuuglokje, wat lief dat je 't voor de deken opneemt. Ik vind eigenlijk ook dat de deken nog wel even te zien mag zijn. :P dus ik zet 'm hier lekker nog een keer neer. We hebben er een half jaar aan gewerkt, en 't was nog voor een fokker ook. :)

[ afbeelding ]

en Ynske, ik weiger nog steeds te geloven dat mensen speciaal wachten met 't plaatsen van een foto zodat die nog een keer herhaald moet worden. 8)7
dat mag, maar in t verleden is t wel gebeurd

in mijn ogen zou ik t doen wat je nu ook doet, gewoon opnieuw posten :)
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 mei 2013 @ 09:16:18 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127056798
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:12 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ja ben ik het ook wel mee eens hoor maar er is toch een keer in de zoveel topics weer een half topic discussie hierover ;)
ja onzin dus :D

TS kiest wat er in de OP komt, en wil je je eigen ding van t einde van een topic nog eens onder de aandacht brengen gewoon nog eens posten :)
Today is life -

Dale Carnegie
pi_127056801
Ik vind het zo knap, die deken! Is dat zonder patroon? Het komt allemaal zo netjes precies uit. Echt heel mooi.
  maandag 27 mei 2013 @ 09:17:40 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127056818
nee, het is met patroon hoor. zie hier.
in de haak.
  maandag 27 mei 2013 @ 09:18:25 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127056827
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:15 schreef Ynske het volgende:
dat mag, maar in t verleden is t wel gebeurd
dat is een aanname, maar nooit bewezen!

(en nu stop ik erover hoor).
in de haak.
pi_127057001
Ik vind de deken wel echt mooi trouwens! ;)
Ook knap dat het zo netjes is. Twee verschillende haaksters hebben toch ook vaak twee verschillende manieren van haken (strak/los etc), dus knap dat het zo goed aansluit.
  maandag 27 mei 2013 @ 09:31:54 #20
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127057075
Jaaa O+ de deken staat er weer. Mooimooimooi! En bietel, als ik niet toevallig onderweg was ipv thuis, had ik 'm zelf nog een keer geplaatst. Maar met de telefoon ben ik nog wel wat klungeliger dan met de laptop, dus dat ging even niet zo gemakkelijk.
Ik ben gisteren weer aan een nieuw kussen (hoe verrassend haha :') ) begonnen. Maar ik heb nog zoveel andere dingen die nog af moeten! Keuzes keuzes...
  maandag 27 mei 2013 @ 10:02:33 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127057733
dank je b.ertha. we hadden de taken dan ook zo verdeeld, dat ik alle rondjes & uiltjes maakte (ok, en de kleine vierkantjes), en phluphy heeft al het overige omhaken & het aan elkaar zetten voor haar rekening genomen. dat bleek achteraf toch wel echt ontzettend veel werk, zeker omdat zij ook nog de oogjes + snaveltjes gemaakt heeft en alles netjes geblocked heeft etc. maar omdat we een behoorlijk eind uit elkaar wonen was deze verdeling wel het meest praktisch.
SPOILER: grappig verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de haak.
pi_127058389
Dus je stuurde jezelf een doos die je vervolgens niet herkende en op zolder zette? :D

De deken in prachtig! Meer dan prachtig zelfs!
  maandag 27 mei 2013 @ 10:39:09 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127058582
ja, haha. ik dacht dat ie van BartSmit kwam, had daar ook wel 't een en ander besteld, dus toen hij (weer terug ondersteboven) bij me bezorgd werd kwam het idee niet bij me op dat het hetzelfde doosje was als dat wat ik aan phluphy gestuurd had. 8)7
in de haak.
pi_127063488
Oh ik ben blij dat jullie de discussie aanhalen want ik had het dekentje gemist! Ontzettend mooi zeg!! 😃
pi_127064200
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:02 schreef trui het volgende:
dank je b.ertha. we hadden de taken dan ook zo verdeeld, dat ik alle rondjes & uiltjes maakte (ok, en de kleine vierkantjes), en phluphy heeft al het overige omhaken & het aan elkaar zetten voor haar rekening genomen. dat bleek achteraf toch wel echt ontzettend veel werk, zeker omdat zij ook nog de oogjes + snaveltjes gemaakt heeft en alles netjes geblocked heeft etc. maar omdat we een behoorlijk eind uit elkaar wonen was deze verdeling wel het meest praktisch.
SPOILER: grappig verhaal
_O-
Dat is wel heel erg.

Net zijn de uiltjes opgehaald, samen met een popje die mn moeder (voor het eerst) zonder patroon had gemaakt. Ze verteld het door aan al dr vriendinnen, heb meteen ook maar gezegd dat we op de rommelmarkt staan. Toch ook wel leuk om te horen dat mensen er blij mee zijn. Via de winkel heb je dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')