abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:40:16 #241
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126985743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe de gemeente het verder uitvecht met huisjesmelkers als Vloet, moeten ze zelf maar weten. Het rechtvaardigt nog steeds niet het misbruiken van andermans eigendom. Krakers zijn niet een soort weldoeners die misstanden aan de kaak stellen, maar het zijn gewoon profiteurs die gratis in de binnenstad willen wonen. En ze doen iets dat wettelijk strafbaar is; ook dat nog eens.

Mensen die in hartje Utrecht geen woning kunnen vinden, zullen elders moeten gaan wonen.
ach ja, het kraakverbod is ook maar een stokpaardje van rechtse partijen, omdat die op het moment veel macht hebben in nederland is het kraakverbod er gekomen. kraken is een beetje zoals wel meer dingen, je kan het wel even verbieden maar dat betekend nog niet dat het dan niet meer bestaat.

en je analyse dat krakers alleen maar gratis willen wonen in de binnenstad is natuurlijk belachelijk.

krakers zijn mensen die woningnood niet accepteren en leegstaande panden bezetten om woonruimte af te dwingen en aandacht te vestigen op het probleem. daaruit is een scene ontstaat die nog veel meer dingen voor de maatschappij doet, gratis en voor niets of tegen kostprijs. dat rechtvaardigd het gratis wonen een beetje. en nu is het dus zo dat als je kraken onmogelijk maakt, je veel meer kapot maakt dan alleen wat woon of werk ruimte.

bovendien, zoals al gezegd, zit het merendeel vand e kraakpanden helemaal niet in de binnensteden, maar erbuiten.
pi_126985920
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 03:31 schreef pokkerdepok het volgende:

kennelijk wel dus. die invloed dwingen ze af. dat is een verschil van inzicht over wat democratie precies is, tussen jouw idee en dat van hen.
Eigenrichting hoort NIMMER bij een rechtstaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126986095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:
daaruit is een scene ontstaat die nog veel meer dingen voor de maatschappij doet, gratis en voor niets of tegen kostprijs.
Ik ken niemand die producten en/of diensten afneemt bij krakers anders dan krakers zelf. Wat doen ze echt voor de maatschappij anders dan UWV-medewerkers indirect van een baan voorzien?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:53:55 #244
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126986227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenrichting hoort NIMMER bij een rechtstaat.
tuurlijk wel. stakingen, protesteren, polderoverleg. allemaal eigen richting, buiten de politiek om. alleen zijn die vormen van invloed noodgedwongen geaccepteerd.
als mensen standaard alleen de officiele paden zouden hebben bewandeld, had onze maatschappij er nu heel wat zlechter uitgezien.
pi_126986245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

ach ja, het kraakverbod is ook maar een stokpaardje van rechtse partijen, omdat die op het moment veel macht hebben in nederland is het kraakverbod er gekomen. kraken is een beetje zoals wel meer dingen, je kan het wel even verbieden maar dat betekend nog niet dat het dan niet meer bestaat.
Je bent op de hoogte van het feit dat indertijd Nederland het buitenbeentje was door kraken niet te verbieden? Dat was heel bijzonder rechtersrecht en een uitwas. Die terecht om zeep is geholpen.

quote:
en je analyse dat krakers alleen maar gratis willen wonen in de binnenstad is natuurlijk belachelijk.
Behalve dan dat ze zich primair richten op leuke panden en leuke locaties.

quote:
krakers zijn mensen die woningnood niet accepteren
Welke woningnood? Er zijn dorpen die op het punt staan om op te houden te bestaan omdat de huizen niet te verhuren zijn!

quote:
en leegstaande panden bezetten om woonruimte af te dwingen en aandacht te vestigen op het probleem.
Natuurlijk is het zo begonnen. Maar vertel mij eens hoe een Oosteuropese groep krakers die hier woningen gaan kraken woningnood op gaan lossen? En waarom er zelf in blijven wonen? Als men de woning op zou knappen en vervolgens zou gaan verhuren tegen marktwaarde en de verhuur minus een kleine fee + een vergoeding voor het opknappen zou overmaken aan de rechtmatige eigenaar... ja, dan had het geloofwaardig geklonken.

Feitelijk is het gewoon voor eigen gewin gaan. Moreel niets hoger dan speculeren met woningen.

quote:
daaruit is een scene ontstaat die nog veel meer dingen voor de maatschappij doet, gratis en voor niets of tegen kostprijs. dat rechtvaardigd het gratis wonen een beetje. en nu is het dus zo dat als je kraken onmogelijk maakt, je veel meer kapot maakt dan alleen wat woon of werk ruimte.
Weggeefwinkels worden door 99,9% van de Nederlanders niet op prijs gesteld hoor.

quote:
bovendien, zoals al gezegd, zit het merendeel vand e kraakpanden helemaal niet in de binnensteden, maar erbuiten.
Ja, er is schaarste aan leegstand in de binnensteden... Maar een pand in de binnenstad zit zo vol. Er zijn ook gebieden waar je zelfs met een advertentie geen kraker geïnteresseerd krijgt.
pi_126986326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:53 schreef pokkerdepok het volgende:

tuurlijk wel. stakingen, protesteren, polderoverleg. allemaal eigen richting, buiten de politiek om. alleen zijn die vormen van invloed noodgedwongen geaccepteerd.
Dat is geen eigenrichting! :')
pi_126986407
Hee DS4 en zijn uit die initiatieven geen mooie dingen gekomen?
Wanneer alles alleen om geld zou gaan zou er dan mooie muziek bestaan?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:58:59 #248
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126986415
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:50 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik ken niemand die producten en/of diensten afneemt bij krakers anders dan krakers zelf. Wat doen ze echt voor de maatschappij anders dan UWV-medewerkers indirect van een baan voorzien?
vluchtelingenwerk, fondsenwerving, non-profit organisaties, daklozenwerk, noodopvang bij gezinsgeweld, weggeefwinkels, goedkope keukens, te veel om op te noemen. bijna alles op vrijwillige basis.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:59:32 #249
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126986435
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is geen eigenrichting! :')
waarom niet? niet letterlijk misschien, maar het is hetzelfde principe.
pi_126986557
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:58 schreef sig000 het volgende:
Hee DS4 en zijn uit die initiatieven geen mooie dingen gekomen?
Dat vind ik niet zo relevant.

quote:
Wanneer alles alleen om geld zou gaan zou er dan mooie muziek bestaan?
Het gaat mij niet om geld, maar om het feit dat als mensen naar believen zelf op gaan treden het een janboel wordt.

De volgende stap is nl. met een knokploeg krakers uit jouw woning slaan. Je krijgt dan een geweldsspiraal en het recht van de sterkste.
pi_126986571
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vluchtelingenwerk
Boe roepen bij kampen met illegalen bedoel je?
quote:
fondsenwerving
Waarvoor?
quote:
non-profit organisaties
:')
quote:
daklozenwerk
Wat bedoel je met daklozenwerk?
quote:
noodopvang bij gezinsgeweld
Een krakersvriendinnetje laten overnachten waarvan de vader een hekel heeft aan krakers is geen noodopvang.
quote:
weggeefwinkels
Precies, aan andere krakers..
quote:
goedkope keukens
Die bouwen ze?
quote:
te veel om op te noemen. bijna alles op vrijwillige basis.
Wees eens concreet. Op welke structurele basis dragen ze bij aan de maatschappij?
pi_126986652
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:59 schreef pokkerdepok het volgende:

waarom niet? niet letterlijk misschien, maar het is hetzelfde principe.
Nee, natuurlijk niet!

Dat je invloed probeert uit te oefenen is natuurlijk wezenlijk anders dan optreden tegen hetgeen jij als onrecht betitelt. De overheid is er voor om op te treden en als de overheid dat nalaat protesteer je daar maar tegen, maar je gaat dat niet doen.

Als jij eigenrichting goed vindt, dan moet je ook staan te juichen als de huisbaas met een paar vrienden en wat loden pijpen langs komt om een discussie op te starten... Maar ik neem aan dat je begrijpt dat dat geen goed idee is.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:10:13 #254
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126986766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van het feit dat indertijd Nederland het buitenbeentje was door kraken niet te verbieden? Dat was heel bijzonder rechtersrecht en een uitwas. Die terecht om zeep is geholpen.

waren wel meer europese landen die het niet konden verbieden. en nog veel meer waar kraken gewoon toch gebeurde.

quote:
Behalve dan dat ze zich primair richten op leuke panden en leuke locaties.
niet waar, de meest aftanse panden worden gekraakt en alleen opgegeven als het echt niet meer te redden is.
quote:
Welke woningnood? Er zijn dorpen die op het punt staan om op te houden te bestaan omdat de huizen niet te verhuren zijn!
ja in de sahara is ook ruimte. alleen niet in de nederlandse grote steden. non-argument.

quote:
Natuurlijk is het zo begonnen. Maar vertel mij eens hoe een Oosteuropese groep krakers die hier woningen gaan kraken woningnood op gaan lossen? En waarom er zelf in blijven wonen? Als men de woning op zou knappen en vervolgens zou gaan verhuren tegen marktwaarde en de verhuur minus een kleine fee + een vergoeding voor het opknappen zou overmaken aan de rechtmatige eigenaar... ja, dan had het geloofwaardig geklonken.

Feitelijk is het gewoon voor eigen gewin gaan. Moreel niets hoger dan speculeren met woningen.
binnen de EU hebben alle inwoners recht om hier te wonen, net als zij. waarom niet er zelf in wonen, als je geen woning hebt? en als je huur betaald aan de eigenaar, dan heb je automatisch huurbescherming, dus dat wordt geweigerd door eigenaars. krakers bieden bij een kraak altijd aan huur te betalen, dat is een standaard stap in het 'kraakhandboek'.
quote:
Weggeefwinkels worden door 99,9% van de Nederlanders niet op prijs gesteld hoor.
toen er een in hoog catherijne zat, paar jaar geleden, stond er 2 keer per week een rij als ie openging..
quote:
Ja, er is schaarste aan leegstand in de binnensteden... Maar een pand in de binnenstad zit zo vol. Er zijn ook gebieden waar je zelfs met een advertentie geen kraker geïnteresseerd krijgt.
heb ik nog nooit gemerkt. heb je een voorbeeld? ik heb kraakpanden en terreinen gezien op de meest afgelegen of lelijke plekken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:13:09 #255
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126986842
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:03 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Boe roepen bij kampen met illegalen bedoel je?

[..]

Waarvoor?

[..]

:')

[..]

Wat bedoel je met daklozenwerk?

[..]

Een krakersvriendinnetje laten overnachten waarvan de vader een hekel heeft aan krakers is geen noodopvang.

[..]

Precies, aan andere krakers..

[..]

Die bouwen ze?

[..]

Wees eens concreet. Op welke structurele basis dragen ze bij aan de maatschappij?
beetje flauw. google is geduldig, ga zelf maar opzoeken wat dit alles precies inhoudt en als je dan concreet commentaar op iets hebt wat je zinloos vindt, hoor ik het graag.
kan je er gelijk bijzetten wat jij persoonlijk doet als bijdrage aan de maatschappij.
pi_126986939
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

beetje flauw. google is geduldig, ga zelf maar opzoeken wat dit alles precies inhoudt en als je dan concreet commentaar op iets hebt wat je zinloos vindt, hoor ik het graag.
Beetje flauw? Jij roept dat ze zoveel doen maar komt met loze kreten.
quote:
kan je er gelijk bijzetten wat jij persoonlijk doet als bijdrage aan de maatschappij.
Wat een enorm zwaktebod zeg deze post. _O-
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:27:17 #257
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126987260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Beetje flauw? Jij roept dat ze zoveel doen maar komt met loze kreten.

[..]

Wat een enorm zwaktebod zeg deze post. _O-
lol... jij denkt dat als je mensen maar zoveel mogelijk laat opschrijven en uitleggen dat je dan wel een gaatje vind om een discussie te winnen. maar je komt zelf met niets.

voor de grap zal ik er een paar doen dan, okee? daklozenwerk betekend voedsel inzamelen bij supermarkten en groentewinkels, koken en dan uitdelen aan daklozen in de stad. vrijwillig.

goedkope keukens zijn restaurants in kraakpanden waar je goedkoop kan eten. vele kraakpanden in binnensteden hebben dat. iedereen kan daar eten, niet alleen krakers.

fondsenwerving voor culurele projecten, en andere organisaties die opstartgeld nodig hebben. het geld is een gift, geen lening.

noodopvang voor vrouwen die mishandeld worden door hun man, en weg moeten vluchten. de opvang gebeurt in utrecht onderandere in een (legaal) low-budget hotel dat vanuit de kraakscene is opgezet.

vluchtelingen begeleiden met steun, in rechtsgang en bij afwijzing, slaapplekken regelen, zorgen dat ze niet comleet rechteloos zijn.
pi_126987375
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:10 schreef pokkerdepok het volgende:

waren wel meer europese landen die het niet konden verbieden. en nog veel meer waar kraken gewoon toch gebeurde.
In ieder land worden moorden gepleegd. Zullen we het verbod daarop dan ook maar afschaffen. Dan mag kraken weer toegestaan worden, want dat is voor huiseigenaren dan simpel op te lossen. ;)

quote:
niet waar, de meest aftanse panden worden gekraakt en alleen opgegeven als het echt niet meer te redden is.
Ik zeg primair!

quote:
ja in de sahara is ook ruimte. alleen niet in de nederlandse grote steden. non-argument.
Wat een zotte gedachte dat je een recht zou hebben om op een specifieke plek te mogen wonen!

quote:
binnen de EU hebben alle inwoners recht om hier te wonen, net als zij. waarom niet er zelf in wonen, als je geen woning hebt? en als je huur betaald aan de eigenaar, dan heb je automatisch huurbescherming, dus dat wordt geweigerd door eigenaars. krakers bieden bij een kraak altijd aan huur te betalen, dat is een standaard stap in het 'kraakhandboek'.
Zouden ze echt een marktconforme huur aanbieden? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk!

quote:
toen er een in hoog catherijne zat, paar jaar geleden, stond er 2 keer per week een rij als ie openging..
0,1% van de Nederlanders is nog steeds een flink aantal mensen.

quote:
heb ik nog nooit gemerkt. heb je een voorbeeld? ik heb kraakpanden en terreinen gezien op de meest afgelegen of lelijke plekken.
Zoek eens op Ganzendijk. Hebben ze iets van een kwart van de woningen gesloopt omdat er geen hond wenst te wonen. En zo zijn er meer dorpen, deze kwam in het nieuws omdat er plannen bestonden om ALLE woningen aldaar te slopen wegens gebrek aan belangstelling.
pi_126987423
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lol... jij denkt dat als je mensen maar zoveel mogelijk laat opschrijven en uitleggen dat je dan wel een gaatje vind om een discussie te winnen. maar je komt zelf met niets.

voor de grap zal ik er een paar doen dan, okee? daklozenwerk betekend voedsel inzamelen bij supermarkten en groentewinkels, koken en dan uitdelen aan daklozen in de stad. vrijwillig.

goedkope keukens zijn restaurants in kraakpanden waar je goedkoop kan eten. vele kraakpanden in binnensteden hebben dat. iedereen kan daar eten, niet alleen krakers.

fondsenwerving voor culurele projecten, en andere organisaties die opstartgeld nodig hebben. het geld is een gift, geen lening.

noodopvang voor vrouwen die mishandeld worden door hun man, en weg moeten vluchten. de opvang gebeurt in utrecht onderandere in een (legaal) low-budget hotel dat vanuit de kraakscene is opgezet.

vluchtelingen begeleiden met steun, in rechtsgang en bij afwijzing, slaapplekken regelen, zorgen dat ze niet comleet rechteloos zijn.
Maar deze initiatieven kun je ook vanuit een huurwoning opstarten... En daar zit een beetje de non-validiteit van het argument.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:39:47 #260
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126987651
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

In ieder land worden moorden gepleegd. Zullen we het verbod daarop dan ook maar afschaffen. Dan mag kraken weer toegestaan worden, want dat is voor huiseigenaren dan simpel op te lossen. ;)
moord is hetzelfde als kraken? je hebt ook mensen die zeggen waarom homohuwelijk, straks willen pedos en koeneneukers ook trouwen..
quote:
Ik zeg primair!

okee..
quote:
Wat een zotte gedachte dat je een recht zou hebben om op een specifieke plek te mogen wonen!

heb jij als nederlander recht om in nederland te wonen?
quote:
Zouden ze echt een marktconforme huur aanbieden? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk!

[..]
gewoon , ze bieden aan huur te betalen of een huurovereenkomst af te sluiten. daar zijn regels voor, je kan een standaard huurcontract krijgen bij de gemeente waarop je de huurprijs kan berekenen. dus ja.
quote:
0,1% van de Nederlanders is nog steeds een flink aantal mensen.

[..]
precies.
quote:
Zoek eens op Ganzendijk. Hebben ze iets van een kwart van de woningen gesloopt omdat er geen hond wenst te wonen. En zo zijn er meer dorpen, deze kwam in het nieuws omdat er plannen bestonden om ALLE woningen aldaar te slopen wegens gebrek aan belangstelling.
zoek eens op ruigoord, halfweg. mini dorpje, helemaal gekraakt.
en rkaken is toch een plaatselijk iets meestal. in en om grote steden zal er meer bezet worden dan ver weg op het platteland, simpelweg omdat daar midner of geen woningnood is.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:42:02 #261
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126987714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar deze initiatieven kun je ook vanuit een huurwoning opstarten... En daar zit een beetje de non-validiteit van het argument.
de kraakbeweging heeft ruimte en tijd om het ook werkelijk te doen. veel mensen werken zo in polaats van betaald werk, en met zn allen in een pand is het goedkoop leven.

en of het ook anders kan doet er niet echt toe, het is gewoon een feit dat er vanuit de kraakbeweging veel wordt gedaan waar de maatschappij best wat aan heeft.
pi_126988325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:39 schreef pokkerdepok het volgende:

moord is hetzelfde als kraken?
Dat staat er niet, jij gebruikt als argument dat verbieden niet betekent dat het niet meer gebeurt. Nou, DUH! Dat geldt voor alles wat je wil verbieden.

Het is dus een onzinnig argument.

quote:
je hebt ook mensen die zeggen waarom homohuwelijk, straks willen pedos en koeneneukers ook trouwen..
Nou, niet in mijn omgeving hoor... En pedos en koeienneukers mogen ook trouwen, alleen niet met kleine kinderen (omdat die nu eenmaal niet in staat zijn die afweging te maken) en niet met een koe (die ook niet haar mening kenbaar kan maken, al zou ik dat best toe willen staan voor diegenen die zo ver weg zijn dat ze met een koe willen trouwen... no harm done zou ik willen zeggen, als ze dan maar netjes zoals het hoort na het huwelijk geen seks meer hebben ;)).

quote:
heb jij als nederlander recht om in nederland te wonen?
Dat is weinig specifiek. En verder: ja, al kan ik het niet afdwingen. Bovendien is er voldoende woonruimte al is dat niet altijd exact waar je wil wonen.

quote:
gewoon , ze bieden aan huur te betalen of een huurovereenkomst af te sluiten. daar zijn regels voor, je kan een standaard huurcontract krijgen bij de gemeente waarop je de huurprijs kan berekenen. dus ja.
Ik ken drie mensen die geconfronteerd zijn met krakers en die hebben dit aanbod niet gehad. Nou was het in 2 vd 3 gevallen een oostblokker, dus wellicht dat die het handboek niet kunnen lezen.

Puntensysteem werkt volgens mij niet boven een bepaalde grens, dus voor veel panden gaat dat niet op... Net even gecheckt en mijn woning haalt een veelvoud van het maximaal aantal punten waar de huur op kan worden gebaseerd.

Dus nee... dat leidt niet tot een marktconforme huur, laat staan in de binnenstad van Amsterdam!

quote:
precies.
Dus zo gewild is het niet.

quote:
zoek eens op ruigoord, halfweg. mini dorpje, helemaal gekraakt.
en rkaken is toch een plaatselijk iets meestal. in en om grote steden zal er meer bezet worden dan ver weg op het platteland, simpelweg omdat daar midner of geen woningnood is.
Dus je bent langzaamaan ook aan het beseffen dat men woningen kraakt op leuke locaties.
pi_126988387
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:

de kraakbeweging heeft ruimte en tijd om het ook werkelijk te doen. veel mensen werken zo in polaats van betaald werk, en met zn allen in een pand is het goedkoop leven.
Dus ze zijn weldoeners met andermans geld. Nou, chapeau!

quote:
en of het ook anders kan doet er niet echt toe, het is gewoon een feit dat er vanuit de kraakbeweging veel wordt gedaan waar de maatschappij best wat aan heeft.
Het is en blijft geen rechtvaardiging.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:55:09 #264
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126989910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat staat er niet, jij gebruikt als argument dat verbieden niet betekent dat het niet meer gebeurt. Nou, DUH! Dat geldt voor alles wat je wil verbieden.

Het is dus een onzinnig argument.

[..]
okee dna zeg ik dit; of kraken wel of niet mag, is meer een politieke keuze dan iets anders. dat rechts nu kraken heeft weten te verbieden, is dus voor krakers niet doorslaggevend om het wel of niet te doen.
quote:
Nou, niet in mijn omgeving hoor... En pedos en koeienneukers mogen ook trouwen, alleen niet met kleine kinderen (omdat die nu eenmaal niet in staat zijn die afweging te maken) en niet met een koe (die ook niet haar mening kenbaar kan maken, al zou ik dat best toe willen staan voor diegenen die zo ver weg zijn dat ze met een koe willen trouwen... no harm done zou ik willen zeggen, als ze dan maar netjes zoals het hoort na het huwelijk geen seks meer hebben ;)).

[..]
ja homos mochten ook allang trouwen, alleen niet met een andere homo. :p
quote:
Dat is weinig specifiek. En verder: ja, al kan ik het niet afdwingen. Bovendien is er voldoende woonruimte al is dat niet altijd exact waar je wil wonen.

[..]
ik bedoel maar, je hebt wel degelijk recht om ergens te wonen waar je geboren bent.

quote:
Ik ken drie mensen die geconfronteerd zijn met krakers en die hebben dit aanbod niet gehad. Nou was het in 2 vd 3 gevallen een oostblokker, dus wellicht dat die het handboek niet kunnen lezen.

Puntensysteem werkt volgens mij niet boven een bepaalde grens, dus voor veel panden gaat dat niet op... Net even gecheckt en mijn woning haalt een veelvoud van het maximaal aantal punten waar de huur op kan worden gebaseerd.

Dus nee... dat leidt niet tot een marktconforme huur, laat staan in de binnenstad van Amsterdam!

[..]
okee misschine heb je gelijk, ik dacht eigenlijk aan kamerbewoning, bedenk ik nu.
en als een kraker geen huur aanbiedt, dan is dat iets dat je bij een rechtzaak kan opbreken.
quote:
Dus zo gewild is het niet.

[..]
als je 1 iemand helpt, is dat nog veel minder procent. maar wel nuttig.
quote:
Dus je bent langzaamaan ook aan het beseffen dat men woningen kraakt op leuke locaties.
heeft dus niks met leuk te maken, maar met vraag en aanbod. lijkt me logisch toch? een utrechtse kraker zal iets in de regio utrecht zoeken, net als ieder ander die aan utrecht gebonden is iets in de regio zal zoeken. maar dat kan dus ook ergens achter zeist zijn, een uur fietsen naar utrecht.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:58:51 #265
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126990021
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus ze zijn weldoeners met andermans geld. Nou, chapeau!

[..]
niet per se. het grootste deel van krakers werkt gewoon voor zn geld. alleen hoeven die geen autos en hypotheken en dure vakanties te hebben, dus dan misschien halve dagen of als zelfstandige of wat dan ook. er zijn er natuurlijk ook die uitkeringen hebben, ja. maar daar kom je nauwelijks meer mee weg tegenwoordig. dan wordt je gewoon aan het werk gezet.
een ander deel heeft helemaal geen vast inkomen en leeft in een gemeenschap die wat verdient met dingen als feesten en een restaurant runnen in een kraakpand.
quote:
Het is en blijft geen rechtvaardiging.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:59:38 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_126990048
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef pokkerdepok het volgende:
alleen hoeven die geen autos en hypotheken en dure vakanties te hebben,
Joh.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_126990475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom zou ik me nog inzetten voor een maatschappij waar je blijkbaar eigen rechter kunt spelen en een woning kan kraken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:06:13 #268
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_126996542
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

waarom zou ik me nog inzetten voor een maatschappij waar je blijkbaar eigen rechter kunt spelen en een woning kan kraken.
wacht maar tot je een speculant naast je krijgt die de buurt laat verkrotten en zo jouw eigendom waardeloos maakt. dan snap je het misschien.
pi_127030380
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:55 schreef pokkerdepok het volgende:

okee dna zeg ik dit; of kraken wel of niet mag, is meer een politieke keuze dan iets anders. dat rechts nu kraken heeft weten te verbieden, is dus voor krakers niet doorslaggevend om het wel of niet te doen.
Strikt genomen is het ook een politieke keuze om inbraak al dan niet te verbieden.

Maar feitelijk is het alom geaccepteerd dat kraken een onrechtmatige inbreuk is op het eigendomsrecht en daarom nimmer moet kunnen.

quote:
ja homos mochten ook allang trouwen, alleen niet met een andere homo. :p
Jawel hoor. Een homosexuele man mocht met een homosexuele vrouw trouwen...

quote:
ik bedoel maar, je hebt wel degelijk recht om ergens te wonen waar je geboren bent.
Alleen dus niet specifiek. Wel binnen landsgrenzen, daarbuiten wordt het al weer lastiger.

quote:
als je 1 iemand helpt, is dat nog veel minder procent. maar wel nuttig.
Ja, maar als je iemand eens helpt maakt dat niet dat je misdrijven mag plegen daarnaast.

quote:
heeft dus niks met leuk te maken, maar met vraag en aanbod. lijkt me logisch toch? een utrechtse kraker zal iets in de regio utrecht zoeken, net als ieder ander die aan utrecht gebonden is iets in de regio zal zoeken. maar dat kan dus ook ergens achter zeist zijn, een uur fietsen naar utrecht.
Dan fiets je niet bepaald door...

Maar waarom moet het in Zeist zijn? Ga lekker op een uurtje treinen wonen. Ruimte zat.
pi_127030424
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef pokkerdepok het volgende:

niet per se. het grootste deel van krakers werkt gewoon voor zn geld.
Jij zegt dat ze vanwege het geld wat ze uitsparen door te kraken liefdadig kunnen zijn. Dan ben je dat dus met andermans centen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')