fantastisch en heel goed maar dat betekend niet dat iemand zomaar ergens mag wonen in iemand anders zijn eigendom! daar hebben we opvanghuizen voor en crisis opvang en weet ik wat nog meerquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wonen is nou eenmaal een recht, een mensenrecht zelfs.
Maar geen recht om dan maar het bezit van een ander af te pakken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wonen is nou eenmaal een recht, een mensenrecht zelfs.
Wanneer diegene zijn eigendom gebruikt dan wordt het ook niet gekraakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat vindt ik echt belachelijk... niet dat ik graag zie dat mensen op straat komen te staan om wat voor reden, maar het is natuurlijk belachelijk dat iemand zijn eigendom niet kan gebruiken omdat er iemand zonder zijn toestemming inzitvind je niet?
Ze zitten daar goedkoop? Rot toch op man.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik geloof meteen dat het een naar mannetje is... maar dat is niet de discussie hier is het? huurrecht is ook niet echt aan de orde als het gaat om krakers aangezien krakers geen huur betalen... anti krakers wel maar die krijgen een hoop ruimte voor weinig geld met als nadeel dat ze het risico lopen er snel weer uit te moeten
Er was een bisschop die daar anders over dacht.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:50 schreef Janneke141 het volgende:
Voeding is ook een mensenrecht, maar dat betekent nog niet dat je de AH binnen mag lopen om een brood mee te nemen.
ahhh dus als jij je auto niet gebruikt mag ik deze gewoon kraken en gebruikenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wanneer diegene zijn eigendom gebruikt dan wordt het ook niet gekraakt.
Als je het kleine detail genaamd 'het pand' niet betaalt zit je alsnog spotgoedkoop te wonen, ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Ze zitten daar goedkoop? Rot toch op man.Ze hebben nieuwe vloeren, een nieuw dak, schilderwerk, nieuwe leidingen/bedradingen aangelegd om het weer bewoonbaar te maken. Allemaal op eigen kosten. En dan roep jij dat die krakers graag goedkoop op de 1e rang zitten.
En ook jij komt op het dommemensenbankje. Een van die panden is een rijksmonument, een stadskasteel uit 1302. Dat verplicht Wim Vloet tot het uitvoeren van herstelwerkzaamheden, wat hij altijd heeft nagelaten. De krakers hebben de noodzakelijk herstelwerkzaamheden wél uitgevoerd, op eigen kosten. Hiernaast, als je een pand verhuurd aan studenten, is op hen het huurrecht van toepassing. Een verhuurder heeft op die manier heel veel plichten (onderhoud, veilig wonen mogelijk maken, etc) en maar weinig rechten (huur innen). Als je iets bezit, wil dat nog niet zeggen dat je onder alle omstandigheden geen plichten hebt. Laat je een jaren 80 woning of jaren 90 kantoorpand leegstaan, dan overtreed je de monumenten- en huurwet inderdaad niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, dat is heel raar. Een overheid dient zich helemaal niet te bemoeien met wat mensen met hun eigen bezit doen.
Die huisbaas mag een eikel zijn, maar two wrongs don't make a right.
Als die al minimaal een jaar ongebruikt op de parkeerplaats staat en je betaalt er geen cent voor dan wordt die afgesleept ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ahhh dus als jij je auto niet gebruikt mag ik deze gewoon kraken en gebruiken
ja want als je kijkt naar de hoeveelheid kubieke meters die ze hebben en naar de prijzen dan is dat veel en veel lager dan normale huurprijzen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Ze zitten daar goedkoop? Rot toch op man.Ze hebben nieuwe vloeren, een nieuw dak, schilderwerk, nieuwe leidingen/bedradingen aangelegd om het weer bewoonbaar te maken. Allemaal op eigen kosten. En dan roep jij dat die krakers graag goedkoop op de 1e rang zitten.
de uitspraak was geloof ik ook dat ze wel mogen worden uitgezet, maar dat er dan vervangende woonruimte moet komen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
fantastisch en heel goed maar dat betekend niet dat iemand zomaar ergens mag wonen in iemand anders zijn eigendom! daar hebben we opvanghuizen voor en crisis opvang en weet ik wat nog meer
nee klopt, kraken mag ook niet meer. maar als je erin zit, heb je wel wat rechten dus, als mens.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar geen recht om dan maar het bezit van een ander af te pakken.
Voeding is ook een mensenrecht, maar dat betekent nog niet dat je de AH binnen mag lopen om een brood mee te nemen.
Het blijft een lastige materie dat wonen, helemaal nu er steeds meer huizeneigenaren failliet gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee klopt, kraken mag ook niet meer. maar als je erin zit, heb je wel wat rechten dus, als mens.
Dus is het nog altijd een taak van de overheid om zich te bekommeren om dit soort zaken, en niet die van burgers.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als die al minimaal een jaar ongebruikt op de parkeerplaats staat en je betaalt er geen cent voor dan wordt die afgesleept ja.
Dus het is belangrijker dat een.huisbaas speculeert dan dat er afdoende huisvesting is voor de burger?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, dat is heel raar. Een overheid dient zich helemaal niet te bemoeien met wat mensen met hun eigen bezit doen.
Die huisbaas mag een eikel zijn, maar two wrongs don't make a right.
gratis wonen is een leuke bijkomstigheid, meer niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja want als je kijkt naar de hoeveelheid kubieke meters die ze hebben en naar de prijzen dan is dat veel en veel lager dan normale huurprijzen.
het risico is echter dat ze er snel weer uit moeten dus als ze veel geld en energie in die plek stoppen en ze moeten er snel uit wiens fout is dat dan?
grappig hoe jullie alle tekortkomingen van krakers bij iedereen neerlegt behalve bij de krakers
Als dat echt waar is verandert dat de zaak wel vind ik. Dan doen die krakers gewoon goed werk.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Er is helemaal geen woningnood. Het stikt (bijvoorbeeld) van de leegstaande kantoorpanden die je kunt gaan bewonen door middel van anti-kraak-constructies. Maar ja, die panden staan niet in het centrum van populaire steden als Amsterdam en Utrecht. En dat is waar het werkschuwe krakerstuig wil wonen. Alsof ze daar recht op hebben...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:47 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Zolang er woningnood is (en die is er) vind ik dat de belangen van het collectief boven die van de eigenaar staan. Panden zijn in eerste instantie een gebruiksvoorwerp. Speculatie levert de wereld genoeg ellende op.
Dat men een.gerechtelijke uitspraak negeert is eigen verantwoordelijkheid verder.
Maar ik vind het eigendomsargument slechts geldig zolang de eigenaar zijn bezit aanwendt voor de doeleinden waarvoor het bestemd is.
Hier laat de overheid gewoon heel veel steken vallen.
Wat een wijsheid, waarom zit je nog niet in de politiek?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is helemaal geen woningnood. Het stikt (bijvoorbeeld) van de leegstaande kantoorpanden die je kunt gaan bewonen door middel van anti-kraak-constructies. Maar ja, die panden staan niet in het centrum van populaire steden als Amsterdam en Utrecht. En dat is waar het werkschuwe krakerstuig wil wonen. Alsof ze daar recht op hebben...
Wat de eigenaar met zijn bezit doet, is niet jouw zaak. En ook niet die van krakers.
net claimde je nog dat er sprake was van huurbescherming zonder huur te betalenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:
gratis wonen is een leuke bijkomstigheid, meer niet.
bovendien bieden krakers altijd aan huur te betalen, maar als de huisbaas ja zegt, dan hebben de krakers huurbescherming, dus dat willen ze vrijwel nooit.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:22 schreef GewoneMan het volgende:
ik geloof meteen dat het een naar mannetje is... maar dat is niet de discussie hier is het? huurrecht is ook niet echt aan de orde als het gaat om krakers aangezien krakers geen huur betalen... anti krakers wel maar die krijgen een hoop ruimte voor weinig geld met als nadeel dat ze het risico lopen er snel weer uit te moeten
dus wat is het nou?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:33 schreef pokkerdepok het volgende:
dat klopt niet helemaal, na het kraakverbod heeft een rechter bijvoorbeeld gezegd dat amsterdam niet zomaar mensen op straat mag zetten. je hebt gewoon rechten, zelfs als illegale kraker.
je kan lullen wat je wil maar hij heeft wel degelijk gelijk ik kan in mijn stad (niet 1 van de grote steden) zo een paar enorme kantoor complexen aanwijzen die al weet ik hoe lang leeg staan met een te huur bordquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat een wijsheid, waarom zit je nog niet in de politiek?
Hoe de gemeente het verder uitvecht met huisjesmelkers als Vloet, moeten ze zelf maar weten. Het rechtvaardigt nog steeds niet het misbruiken van andermans eigendom. Krakers zijn niet een soort weldoeners die misstanden aan de kaak stellen, maar het zijn gewoon profiteurs die gratis in de binnenstad willen wonen. En ze doen iets dat wettelijk strafbaar is; ook dat nog eens.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:02 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Huisjesmelkers als Wim Vloet maken dat het voor studenten en nieuwkomers vrijwel onmogelijk is om nog aan een huurwoning te kunnen komen. Alleen voor bizarre prijzen, of 12 jaar wachten op een sociale huurwoning - je weet wel, die huizen die wooncorporaties van onze overheid moeten verkopen om aan de verhuurheffing te kunnen voldoen - kunnen studenten en starters iets huren. Niet alleen Wim Vloet, maar ook andere pansjesmelkers hebben vele tientallen panden die ze bewust leeg laten staan. De enige reden: speculatie. Door kunstmatige schaarste kunnen ze zo bij een minimale inspanning het maximale uit de overige panden knijpen.
Dus ja, de ME en het OM moeten hard aan de pak om kraken overbodig te maken. Maar dit dus door het aanpakken van criminelen en niet van de klokkenluiders/krakers die de criminelen uit de schaduw halen.
Je leest dingen die er niet staan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
net claimde je nog dat er sprake was van huurbescherming zonder huur te betalen![]()
zal onze quotes er even bijpakken
[..]
[..]
denk eerder dat het lijmsnuiven je hersenen hebben aangetastquote:
Zoiets ga je alleen kraken voor een feest ,quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je kan lullen wat je wil maar hij heeft wel degelijk gelijk ik kan in mijn stad (niet 1 van de grote steden) zo een paar enorme kantoor complexen aanwijzen die al weet ik hoe lang leeg staan met een te huur bord
Ja dat zal 't zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
denk eerder dat het lijmsnuiven je hersenen hebben aangetast
Denken dat de kosten van een huis alleen in onderhoud zitten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Anti kraakquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is helemaal geen woningnood. Het stikt (bijvoorbeeld) van de leegstaande kantoorpanden die je kunt gaan bewonen door middel van anti-kraak-constructies. Maar ja, die panden staan niet in het centrum van populaire steden als Amsterdam en Utrecht. En dat is waar het werkschuwe krakerstuig wil wonen. Alsof ze daar recht op hebben...
Wat de eigenaar met zijn bezit doet, is niet jouw zaak. En ook niet die van krakers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |