I knowquote:
Kan ik me evengoed voorstellen ja. Maar 11 daar moeten toch nog wel wat jaartjes bij kunnen toch? (Onze ouwe is 15, heeft een poos geleden ook een aantal wratjes gehad maar zijn vanzelf weer weggegaan, gelukkig). Maarja als je niet weet wat het is...quote:Op maandag 27 mei 2013 17:50 schreef knoblaucha6 het volgende:
Afwachten dus, met de zenuwen toch prevemtief stevig aanwezig, dat wél.![]()
(net nog even 2 "elegante" foto's toegevoegdquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:29 schreef CesarMilan het volgende:
Wat een leukerd! Ze is zelfs nog een beetje zwaarder als onze westy las ik. (Zal ook wel wat groter zijn) onze westy weegt 7,5 kilo geen idee wat de schofthoogte is.
Vind Yorkies ook altijd leuke hondjes.
Wat fijnquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:29 schreef knoblaucha6 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Het is goed gegaan!
Na het toedienen van de narcoseprik was ze binnen 7 minuten onder zeil, al leek ze heel even niet meer te ademen...maar toen een zucht én hop, in slaap.
De "oogst": 3 wratten welke niet tot zorgen manen weg en 3 kiezen en 5 tandjes verloren. Dat viel dus nog mee.
De narcose was dus het zorgpunt maar de da heeft als een speer gewerkt om de narcose zo kort mogelijk te houden gezien HHH's leeftijd.
Toen veel en veel sneller dan verwacht de dierenarts belde heb ik manlief écht zo wit als een doek zien worden, hoef niet uit te leggen wat hij in de honderdste seconde dacht...
Maar hoezo suf? Mevroi was amper thuis en ging drinken en vervolgens zich aanstellen (lees: robbedobbelen) op haar kussen, een potje rennen en meteen ook naar haar voerbak talen (en nee, ze mocht nog niet eten)
Ze liep meteen al redelijk strak met hier en daar een vaag onduidelijk stapje als een dronken lorretje maar verder ging het boven verwachting goed.
Inmiddels heeft ze met tussenpozen van een kwartier hele kleine hapjes eten gehad, nog niet gespuugd en ligt nu aan mijn voeten haar narcose verder rustig uit te slapen. We laten haar lekker alles op haar temp doen en laten haar lekker met rust.
We hebben haar dus weer veilig thuis, ons haarballetje, met mooie rode hechtingen welke kleuren bij de vele bloedstrepen in haar vacht bij haar bekkie maar ze is nog net zo mooi, ook zonder die paar tandjes.
We zijn alle drie zielsgelukkig weer lekker samen thuis te zijn![]()
Op naar een snelle en voorspoedige genezing, afwachten hoe het gaat als de pijnstilling uitwerkt want pas morgenochtend mag ik haar een pijnstiller geven dus we hopen dat ze de nacht rustig doorkomt. Ik blijf vannacht uiteraard wakker bij haar.
Ons stoere ding, we konden niet trotser zijn (en niet gelukkiger)
Goffer, wat zijn we blij
En goffer, wat houden we veel van haar![]()
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:21 schreef indaha het volgende:
[..]
Wat fijn, die narcose is altijd het ergste met die oudjes
Hoe is de narcose geweest? Met een domitor? Dus een prik en daarna een tegenprik?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe dan ook: de komende avond/nacht zal leren of ze echt zo stoer is of toch weer heel zielig tegen me aan kruipt (wat zeldzaam is, het is bepaald geen schoothondje tenzij ze écht heel erg zielig is).
Het is nogal een keiharde tante, je weet bij haar nooit of ze nou pijn heeft of niet, da's lastig maar anderzijds weet ze dondersgoed bij wie ze troost kan halen, en alleen dán komt ze op schoot zitten.
Dus hoop ik wat dat betreft geheel en volkomen dat ze dus niet komt schootvrijen![]()
HHH niet op schoot is gelijk aan: het gaat góed met HHH.
En dáár gaat het om.
Ooh mooi! Ja want die domitor is echt drama. Baloe ging er zo onwijs van over de zeik.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 31 mei 2013 18:48 schreef knoblaucha6 het volgende:![]()
Het was één slaap-en narcoseprik in één, juist omdat die lichter is en dus beter te verhapstukken voor HHH wellicht zonder tegenprik omdat de narcose berekend was op de tijd welke ze dachten nodig te hebben en tegenprik dus niet nodig. Maar precies goed om eerst haar gebitje te doen wat het meeste werk vergde en op het "restje" van de narcose die wratjes weg te halen. Met infuus om, indien nodig narcose bij te spuiten maar dat bleek overbodig.
Ik moet zeggen; ze doet het tot nu toe prima, slaapt wel wat af en toe maar is tussen de slaapbuien hartstikke vrolijk en levendig. Man komt nu net thuis na een kleine wandeling met haar wat ze prima deed en ze komt dus net vrolijk kwispelend binnen rennen, drinkt goed en heeft ook alweer een grote bek met haar kleine smoeltje naar andere honden toe.
Oh, en alle kleine beetjes eten met tussenpozen gaan er glansrijk in en blijven ook glansrijk binnen, ze heeft niet éen keer gespuugd.
Tot dusver gaat het dus buitengewoon goed.
Ik dacht juist dat het de Domitor was en niet de Antisedan waar ze zo kut op reageren. Domitor blijkt nog al ruk spul te zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
Oh, Qwea, als ik bedenk ineens dat HHH 3 jaar geleden dus wél een tegenprik kreeg (maar dat was dan ook voor een hele diepe narcose van 3,5 uur, dat zal ook verschil maken) en niet goed uit zichzelf uit de beademing kwam en dus half gereanimeerd moest worden. Wellicht is dat de reden voor het verschil in hoe ze reageren? Zal maar zeggen: dat de "wakker-worden-prik" juist ellende geeft?
Bootwerkerquote:Op maandag 10 juni 2013 21:44 schreef trovey het volgende:
Mooi.gebrek aan tanden is hier geen probleem , kater zonder enige tand in de bek vreet als een bootwerker.
Ik weet nu ook wie al die plastic zakjes hier door de kamer zit te verspreiden als ik 's morgens de kamer binnenkom...meneer was iets te vroeg met de sloopwerkzaamheden en keek me verbaasd aan toen hij in de gaten kreeg dat ik naast hem zat.quote:
Meneer kater was zijn tanden al kwijt voordat ik het voorstel kon doen om ze te poetsen, iets met heel jong antibiotica moeten hebben en daardoor een compleet wrakgebit hebbenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ook zoiets, ik haar kammen ( en da's een klus want ze heeft een zooi haar) maar het meeste haar zit typisch in haar nek, dáár waar de hechtingen zitten. Op één na kon ik dus die twee anderen niet zo snel vinden. Mevroi hielp me wel in die zin dat ze haar poot tegen mij hand met de borstel tikte met een bek van : hé, dát gaan we niet doen. Aangezien ze het halve huishouden hier bestierd heb ik het niet gedaan![]()
Dus een prachtig hondje met lelijke nek![]()
Tandjes poetsen doen we met een steriel gaasje om een vinger. dat is het enige wat madam pruimt en wat volgens mij ook het beste is, dan voel ik wat ik poets (met een beetje tandpasta vd da mét kippensmaak, dat dan weer wel) en dat pikt ze., verwend mormel.
Ze is echt zó onwijs geweldig leuk![]()
Ik kan me indenken dat je twijfelt of HHHquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:42 schreef knoblaucha6 het volgende:
Tjonge, daar komt het dillemmapunt weer.....
Ik wéét dat er echt ingegrepen moet worden want: het kan nog een paar weken of maanden, zelfs een jaar nog relatief goed gaan met dat brokstuk in dat bekkie maar áls het over een half jaar of een jaar fout gaat is ze dus ook weer een jaar ouder en dus de narcose nog linker.
Maar ze is echt zo gek als een deur, vrolijk, aktief (voor haar doen) en knaagt gewoon op alle botten en koekjes.
Dus zit ik weer te twijfelen waar we goed aan doen.
Tuurlijk weet de dierenarts beter en tuurlijk weet ik dus ook wel dat de kans op ontstekingen heel groot is en we dan verder van huis zijn. Maar die vrolijke gekke meid nu weer zoiets aan te doen is ook weer wat.
Waarom sók ik toch zo in deze, het moet gewoon.
Ik geef toe, ik zeur nogal en ben nogal paranoia maar het zou onze mazzel weer eens niet zijn ons dierbaarste te verliezen om een kies...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |