abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127256554
Hoe dan ook: de komende avond/nacht zal leren of ze echt zo stoer is of toch weer heel zielig tegen me aan kruipt (wat zeldzaam is, het is bepaald geen schoothondje tenzij ze écht heel erg zielig is).
Het is nogal een keiharde tante, je weet bij haar nooit of ze nou pijn heeft of niet, da's lastig maar anderzijds weet ze dondersgoed bij wie ze troost kan halen, en alleen dán komt ze op schoot zitten.
Dus hoop ik wat dat betreft geheel en volkomen dat ze dus niet komt schootvrijen O+
HHH niet op schoot is gelijk aan: het gaat góed met HHH.
En dáár gaat het om.
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:36:47 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_127257902
*O* Fijn! Dikke knuffel voor HHH O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:38:44 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_127257947
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoe dan ook: de komende avond/nacht zal leren of ze echt zo stoer is of toch weer heel zielig tegen me aan kruipt (wat zeldzaam is, het is bepaald geen schoothondje tenzij ze écht heel erg zielig is).
Het is nogal een keiharde tante, je weet bij haar nooit of ze nou pijn heeft of niet, da's lastig maar anderzijds weet ze dondersgoed bij wie ze troost kan halen, en alleen dán komt ze op schoot zitten.
Dus hoop ik wat dat betreft geheel en volkomen dat ze dus niet komt schootvrijen O+
HHH niet op schoot is gelijk aan: het gaat góed met HHH.
En dáár gaat het om.
Hoe is de narcose geweest? Met een domitor? Dus een prik en daarna een tegenprik?

Hou dr maar goed in de gaten, daar had de mijne flink nalast van :Y
pi_127258206
Autch, foutje :+

[ Bericht 78% gewijzigd door knoblaucha6 op 31-05-2013 18:54:14 ]
pi_127258379
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
:*
Het was één slaap-en narcoseprik in één, juist omdat die lichter is en dus beter te verhapstukken voor HHH wellicht zonder tegenprik omdat de narcose berekend was op de tijd welke ze dachten nodig te hebben en tegenprik dus niet nodig. Maar precies goed om eerst haar gebitje te doen wat het meeste werk vergde en op het "restje" van de narcose die wratjes weg te halen. Met infuus om, indien nodig narcose bij te spuiten maar dat bleek overbodig.
Ik moet zeggen; ze doet het tot nu toe prima, slaapt wel wat af en toe maar is tussen de slaapbuien hartstikke vrolijk en levendig. Man komt nu net thuis na een kleine wandeling met haar wat ze prima deed en ze komt dus net vrolijk kwispelend binnen rennen, drinkt goed en heeft ook alweer een grote bek met haar kleine smoeltje naar andere honden toe.
Oh, en alle kleine beetjes eten met tussenpozen gaan er glansrijk in en blijven ook glansrijk binnen, ze heeft niet éen keer gespuugd.
Tot dusver gaat het dus buitengewoon goed.
[/quote]
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:56:50 #31
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_127258498
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 31 mei 2013 18:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
:*
Het was één slaap-en narcoseprik in één, juist omdat die lichter is en dus beter te verhapstukken voor HHH wellicht zonder tegenprik omdat de narcose berekend was op de tijd welke ze dachten nodig te hebben en tegenprik dus niet nodig. Maar precies goed om eerst haar gebitje te doen wat het meeste werk vergde en op het "restje" van de narcose die wratjes weg te halen. Met infuus om, indien nodig narcose bij te spuiten maar dat bleek overbodig.
Ik moet zeggen; ze doet het tot nu toe prima, slaapt wel wat af en toe maar is tussen de slaapbuien hartstikke vrolijk en levendig. Man komt nu net thuis na een kleine wandeling met haar wat ze prima deed en ze komt dus net vrolijk kwispelend binnen rennen, drinkt goed en heeft ook alweer een grote bek met haar kleine smoeltje naar andere honden toe.
Oh, en alle kleine beetjes eten met tussenpozen gaan er glansrijk in en blijven ook glansrijk binnen, ze heeft niet éen keer gespuugd.
Tot dusver gaat het dus buitengewoon goed.
Ooh mooi! Ja want die domitor is echt drama. Baloe ging er zo onwijs van over de zeik.

Maar fijn dat het zo goed gaat :Y
pi_127258720
Baloe en HHH kunnen zó samen onder de noemer: lief, lekker, tophond, schattig, af en toe een beetje en soms ook erg zielig, stoer, hartenbrekers, pinkendraaiers, fotogeniek, enorm en mega geliefd en vooral: zorgen en hoofdzakelijk héél veel dan wel ontzettende boel liefde voor de baas en andersom nog veel meer liefde, zoiets ^O^
pi_127259492
Oh, Qwea, als ik bedenk ineens dat HHH 3 jaar geleden dus wél een tegenprik kreeg (maar dat was dan ook voor een hele diepe narcose van 3,5 uur, dat zal ook verschil maken) en niet goed uit zichzelf uit de beademing kwam en dus half gereanimeerd moest worden. Wellicht is dat de reden voor het verschil in hoe ze reageren? Zal maar zeggen: dat de "wakker-worden-prik" juist ellende geeft?
  † In Memoriam † vrijdag 31 mei 2013 @ 19:47:49 #34
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_127260580
Fijn, dat ze het zo goed doet! Een hele opluchting voor jullie ^O^
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:00:22 #35
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_127261113
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 19:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
Oh, Qwea, als ik bedenk ineens dat HHH 3 jaar geleden dus wél een tegenprik kreeg (maar dat was dan ook voor een hele diepe narcose van 3,5 uur, dat zal ook verschil maken) en niet goed uit zichzelf uit de beademing kwam en dus half gereanimeerd moest worden. Wellicht is dat de reden voor het verschil in hoe ze reageren? Zal maar zeggen: dat de "wakker-worden-prik" juist ellende geeft?
Ik dacht juist dat het de Domitor was en niet de Antisedan waar ze zo kut op reageren. Domitor blijkt nog al ruk spul te zijn.
pi_127261500
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, Lot was iig prima bij zonder teveel nawerkingen en bij de da laat ik in het volste vertrouwen alles aan hem over want heb nog nooit ooit iets over hem gehoord wat fout ging . Zijn vader was mijn vorige en een zeer zwaar gerenomeerde dierenarts en die appel is pal naast de boom gebleven want dus al jarenlang zoon als da voor HHH). Maar elke pil die ik krijg check ik , dat dat wel.
Antibioticum voor 10 dagen 1X daags Stomorgyl en pijnstiller Carporal 20 mg, 2 maal daags en niet op lege maag!.
Beiden lijken prima, niet te zwaar.

(overigens lief detail: da belde dat we HHH mochten komen halen. We waren heel dicht in de buurt gebleven dus waren er wel heel snel, zagen we net door een kier vd deur de assistente echt onwijs lief zitten knuffelen met HHH die gewikkeld was in haar eigen zelf meegenomen lievelingsdeken. ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door knoblaucha6 op 31-05-2013 20:14:42 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 08:08:34 #37
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_127279283
Pjotr zit inmiddels ook aan alle kanten onder de bultjes, wratjes en bloedblaartjes. Als we weer eens bij de da zijn, laten we daar altijd naar kijken, zeker omdat hij 5 jaar geleden opeens een soort zompige wrat op zijn bil had, die een mastocytoom bleek te zijn. Die hebben ze toen weggehaald, voor zover mogelijk (maar niet helemaal, want dat kon niet). Wij dachten: ze snijden even een soort wratje weg, maar die dingen hebben zware vertakkingen en deze liep helemaal tot onder het beenvlies en daar konden ze niet bij) Maar ze hadden wel tot óp het bot weefsel weggesneden.

http://www.flickr.com/photos/87116122@N07/8908964547/

Daar werd toen bij gezegd dat de kans dat dat binnen 3 jaar weer "ergens" zou opduiken 33% was. Inmiddels vijf jaar verder dus, op dit moment hebben we één verdachte die heel erg op een mastocytoom lijkt. Maar ik denk niet niet dat we hem weer zo'n zware operatie aandoen, nog los van de plek waar dat kreng zit (op een gewricht van diezelfde poot).

Maar wat jij beschrijft lijkt op de overige (onschuldige) dingen die onze ouwe drol ook lijkt te hebben, hoewel je gewoon naar de dierenarts moet gaan als jij je zorgen maakt :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 08:13:30 #38
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_127279299
Ah, ik reageerde op de OP, maar inmiddels is er al heel veel gebeurd, lees ik ;)

Fijn dat alles goed is gegaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_127291704
Pjotr O+ wat een overheerlijk koppie O+ ! En die jaap in dat pootje herken ik maar dan vanwege een kruisbandoperatie. Hoe oud is Pjotr? (en wat een geinige naam :) )

Afijn een dag verder, met een ietwat warm neusje doet HHH het prima, ze eet als een dijk, is vrolijk en wandelt braaf mee met mij en baas al wil ze iets sneller naar huis.
Man is ook zo'n schat, die nam haar niet mee naar de Formido om de hoek want daar krijgt ze altijd een koekje en daar ze dat even niet mag hebben dus geen Formido O+
Haar pijnstillers en antibiotica gaan er, gehuld in een frummeltje ham glansrijk in.
Haar doekje (nou ja, doekje... het is een éénpersoonssprei welke zij op de dag van aankoop gelijk ingepikt heeft en vanaf die dag in haar mandje ligt) die gisteren mee is geweest naar de kliniek en dus met HHH vol bloedplekken zat is gewassen en weer droog in haar mand. Ze heeft deels vandaag genoten in de tuin, op haar véél te grote tuinkussen in het magere zonnetje en ligt nu beeldig te zijn op de bank.
Ik heb haar bekkie met de ontbrekende tandjes nog niet goed kunnen bekijken want ga haar niet plagen door haar lip op te tillen, ze is toch prachtig, al ontbeert ze wat tandjes, dat maakt haar nog aandoenlijker, ze is al het lieffie van de hele buurt. Ze heeft zelfs kaarten gekregen :Y
Verder is het weer een onwijs leuk blij ei, rollebolllen, blaten en blaffen in de tuin om ons en haar huis te beschermen :+ en ze heeft niet één keer gekotst dus de hele narcoserommel is er zonder problemen uit.
Ze snapt alleen geheel en totaal niet dat ze geen (pens)botjes krijgt maar manlief heeft tuinkruiden-kipfilet-beleg meegebracht, daar is HHH dól op en dat, in kleine plukjes of wat ham is ook wel héééeééééééél erg lekker als je heel klein beetje zielig HHH'tje bent :9
Stoer, dierbaar, lief, onmisbaar spinnekopje, hoe ontzettend en diep veel kun je houden van een haarbal op vier pootjes.....
Ze is echt té beeldig. Ons meisje O+
Sterk ding is het, wij zijn zo trots op ons mormel. Man is haast nog erger dan ik, die doet stoer maar als het om HHH gaat is het een absolute ueberschat.
Ik heb echt de allerbeste 2 loten uit de loterij mogen winnen: man en HHH ^O^
Ik voel me toch zo rijk!

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 01-06-2013 17:38:52 ]
pi_127324489
Vraagje, ik ga uiteraard zsm HHH's tandjes uiteraard zsm weer poetsen, ze is het gewend. Nou heb ik zoiets van: eerst de boel héél goed laten genezen zodat ik geen wonden "open" poets. Logisch dat ik daar een paar dagen mee moet wachten wat de da ook zei, met dat poetsen maar ja, wat is een "paar" dagen? Is het niet verstandiger het bekkie even een hele week rust te geven?

En: aangezien ze dól is op (knaag)botjes en vooral die dunne pensstaafjes en die nu node even moet missen, op welke termijn zou ik haar die weer mogen geven?
Overigens, al die tandenpoetskauwstaven blieft ze niet, heb alles op dat gebied door de jaren heen geprobeerd....

Ik heb geen ervaring met honden met een paar getrokken tandjes en kiezen en wil ook weer niet té voorzichtig zijn uit angst dat ik iets fout doe.

Eten gaat op zich als een dijk, gaf haar de eerste 2 enkel dagen zacht voer, vandaag gemengd met kleine brokken (ze schrokt alles even vrolijk naar binnen dus kauwen, ho maar :+ ) en ga dan langzaam terug naar brokjes (met een heel klein tikje zacht voer voor de smaak)
Verder gaat het prima, vrolijk, gek doen, blaft gezellig ( :') ) als vanouds naar grote zwarte honden dus mij lijkt dat ze geen pijn heeft. Neusje nat en koud en drinkt goed.... en de plekken waar de wratjes zaten zijn amper te vinden tussen al dat haar, wel handig dus dat er rood hechtdraad is gebruikt :)

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 02-06-2013 16:42:38 ]
pi_127365587
Verdomme, het is dat ik net naast haar zat.... HHH moest niesen en hóppa, een stukje tand/kies vloog tegen mijn t-shirt }:|
Kijk voorzichtig in haar bekkie en zie een fikse rode bult op haar tandvlees bij haar hoektandje waarnaast geen tand is weggehaald.
Stukje tand/kies in een zakje gedaan en morgenvroeg hebben we een afspraak bij de da.
Kijk, het kán natuurlijk dat er iets achterblijft (ik weet er zelf helaas alles van) maar ongerustheid is best, extra controle is 10.000 maal beter.
Ik báál daarvan en zit meteen in de rats , het leek bijna uit haar neusje te komen en verdikkeme, het is nogal scherp en zo -O-
We zullen ook eens mazzel hebben.......
Mijn moppie......

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 03-06-2013 17:36:51 ]
pi_127637778
Voor wie het interesseert ( :7 )
Dolle dame is alive and kicking, vreet weer alles vol overgave. Morgen gaan de hechtingen van haar bultjes er uit. Ze moet wel wat wennen aan het ontberen van een paar voortandjes (want hé, vrouwtje heeft een plakje ham in de hand maar verdorie: hoe pak ik die nou met dat fietsenrek in mijn bekkie? _O-
Maar verder vreet ze als vanouds. Is zo vrolijk als wat, rollebolt al dat haar regelmatig tot een kluwen zutzooi en is gewoon weer HHH.
Lekker dier is het. Ons moppie rules ^O^
Truttedoos O+
  maandag 10 juni 2013 @ 21:44:52 #43
244933 trovey
Nachtoele
pi_127637885
Mooi. ^O^ gebrek aan tanden is hier geen probleem , kater zonder enige tand in de bek vreet als een bootwerker. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127637955
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:44 schreef trovey het volgende:
Mooi. ^O^ gebrek aan tanden is hier geen probleem , kater zonder enige tand in de bek vreet als een bootwerker. :')
Bootwerker _O- ^O^
  maandag 10 juni 2013 @ 21:48:28 #45
244933 trovey
Nachtoele
pi_127638110
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:46 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Bootwerker _O- ^O^
Ik weet nu ook wie al die plastic zakjes hier door de kamer zit te verspreiden als ik 's morgens de kamer binnenkom...meneer was iets te vroeg met de sloopwerkzaamheden en keek me verbaasd aan toen hij in de gaten kreeg dat ik naast hem zat. :') Tja, krijg je met 15 jaar, soms vergeet je dingen...zoals je baasje. _O-
Optimist tot in de kist
pi_127638394
Ook zoiets, ik haar kammen ( en da's een klus want ze heeft een zooi haar) maar het meeste haar zit typisch in haar nek, dáár waar de hechtingen zitten. Op één na kon ik dus die twee anderen niet zo snel vinden. Mevroi hielp me wel in die zin dat ze haar poot tegen mij hand met de borstel tikte met een bek van : hé, dát gaan we niet doen. Aangezien ze het halve huishouden hier bestierd heb ik het niet gedaan _O-
Dus een prachtig hondje met lelijke nek :+
Tandjes poetsen doen we met een steriel gaasje om een vinger. dat is het enige wat madam pruimt en wat volgens mij ook het beste is, dan voel ik wat ik poets (met een beetje tandpasta vd da mét kippensmaak, dat dan weer wel) en dat pikt ze., verwend mormel.
Ze is echt zó onwijs geweldig leuk O+
  maandag 10 juni 2013 @ 21:57:20 #47
244933 trovey
Nachtoele
pi_127638700
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ook zoiets, ik haar kammen ( en da's een klus want ze heeft een zooi haar) maar het meeste haar zit typisch in haar nek, dáár waar de hechtingen zitten. Op één na kon ik dus die twee anderen niet zo snel vinden. Mevroi hielp me wel in die zin dat ze haar poot tegen mij hand met de borstel tikte met een bek van : hé, dát gaan we niet doen. Aangezien ze het halve huishouden hier bestierd heb ik het niet gedaan _O-
Dus een prachtig hondje met lelijke nek :+
Tandjes poetsen doen we met een steriel gaasje om een vinger. dat is het enige wat madam pruimt en wat volgens mij ook het beste is, dan voel ik wat ik poets (met een beetje tandpasta vd da mét kippensmaak, dat dan weer wel) en dat pikt ze., verwend mormel.
Ze is echt zó onwijs geweldig leuk O+
Meneer kater was zijn tanden al kwijt voordat ik het voorstel kon doen om ze te poetsen, iets met heel jong antibiotica moeten hebben en daardoor een compleet wrakgebit hebben ;) , gelukkig lijkt de ellende nu voorbij. Mevrouw hondje doet hier niet aan tandenpoetsen....ik hoef niet eens in de buurt te komen dus dit jaar weer schoonmaakbeurt...tja als het ene niet lukt dan maar het andere. :P
Optimist tot in de kist
pi_127639247
Ik jank heel die 8 kilo HHH in een beenklem teneinde haar tanden te poetsen, wat dat betreft heeft madame niks te vertellen, no way dat ze weer onder narcose kan voor zulks. Voorkomen dus, al is heel dat tandengedoe net precies een zwak punt bij haar ras (of ze echt rás is of niet, soort van).
Dat een paar vingers mijnerzijds een beete aangeknabbelt worden met dat fietsenrek-bekkie neem ik voor lief }:|
pi_130353103
Helaas een stevige schop .....
Eeergisteren had ik bij het poetsen van HHH's tandjes ineens een zeer bloederige tandenborstel in mijn handen, kies afgebroken en stevig ook. Dus naar de dierenarts en blijkt dat kiesje tot in het tandvlees flink afgebroken dus een groot gat, kaakje was gewoon te zien. Resultaat is dat Mevroi morgenochtend helaas weer even onder narcose moet want dat kiesje moet er echt uit, de dierenarts is bepaald geen voorstander van ingrijpen indien niet strikt noodzakelijk maar het is duidelijk wachten tot het stevig gaat ontsteken dus het moet toch echt gebeuren, het ziet er ook bepaald griezelig uit dus zelfs ik zie in dat het echt moet.
Morgen om 8.15 zijn we present, ik wilde vroeg zodat ik de klok niet van de muur af moet kijken. Hopelijk heb ik haar een uurtje later weer veilig in mijn armen maar die narcose blijft griezelig, zeker weer na net twee maanden...
Spreekt voor zich dat ze vandaag wel heel erg verwend wordt want na 20.00 moet ze nuchter blijven. Dat ik niet "nuchter" blijf zal geen wonder zijn, het zweet staat me nu al op de rug van de zenuwen en eerlijk gezegd ook angst.
Ik heb alle vertrouwen in mijn dierenarts maar die narcoses blijven fuck natuurlijk, zeker op haar leeftijd -O- .
Nou ja, moest het even kwijt, mijn meisje.... O+

Overigens heeft ze 3 weken geleden ook nog eens een knietje flink verdraaid, ze is gewoon een wildebras maar we dachten eerst meteen aan de kruisband, (want flinke pijn en behoorlijk mank) aangezien haar andere knietje daaraan al geopereerd is. Fijn dat dat meeviel want na een paar dagen rust en pijnstillers/ontstekingsremmers jaagt ze weer vrolijk elke kat de dichtsbijzijnde boom is :P
Het zit haar ook even niet mee, klein ding.

[ Bericht 9% gewijzigd door knoblaucha6 op 22-08-2013 17:28:42 ]
pi_130354297
Net een telefoontje, ivm een sterfgeval in de familie is onze dierenarts morgen niet beschikbaar Vervelend maar erg triest voor onze dierenarts. (hoop trouwens niet dat het zijn vader is, onze vorige dierenarts, ook zo'n schat). Er zijn drie artsen in de kliniek en uiteraard hevelen ze zeer logisch de ernstige zaken naar elkaar over en haarbal is niet echt een spoedgeval. We horen zsm wanneer de ingreep doorgaat.
Dus ik geef die kleine maar een lekker botje want kauwen kan ze aan de andere kant gewoon als vanouds en gooi mijn zenuwen ook maar even in de koelkast.
Wordt vervolgd dus

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 22-08-2013 20:17:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')