Ajax is idd groter.quote:
En een verdedigend blok van 6 erachter, ergo niet aanvallend zoals Ajax en Barca.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:11 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ajax en Barca in één adem noemen.
En je weet natuurlijk niet hoe het ingevuld gaat worden. Balotelli als diepe spits met drie aanvallers erachter (Robinho, Honda, Kaka lopen best wel naar voren)? Noem ik aanvallend.
Is hij qua fitheid ook gewoonquote:Op zondag 19 januari 2014 01:25 schreef Doublepain het volgende:
Hij moet echt een pak aandoen, ik denk de hele tijd nog dat hij gewoon een van de spelers is
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 januari 2014 00:45 schreef Syntix het volgende:
Je weet ook dat het spel van Barca op dat van Ajax is gebaseerd en niet andersom?
Tijdens het geven van trainingen een pak?? Volgens mij doet geen enkele coach dat. Maar inderdaad wel een trainers-trainingstenue. Kennelijk hebben ze dat bij Adidas niet. Iig niet voor Milan...quote:Op zondag 19 januari 2014 01:25 schreef Doublepain het volgende:
Hij moet echt een pak aandoen, ik denk de hele tijd nog dat hij gewoon een van de spelers is
[ afbeelding ]
Alsof zowel Ajax als Barca altijd in een vast systeem spelen en geen rekening houden met de spelers die ze hebben. Barca speelt sinds Messi al jaren zonder echte spits. Ajax ook? Ajax speelde door de jaren heen overigens 3-4-3, 4-3-3 en het kerstboom-systeem. Barca met al die Nederlanders speelden met een midvoor, die ze bij Ajax al jaren niet meer hadden. Ook niet toen die midvoor bij Barca dezelfde speler was als bij Ajax wat jaren daarvoor.quote:
Je weet wat gebaseerd op betekend? Wat er met Barca gebeurde toen Cruijff daar ging voetballen? Wat Cruijff heeft bijgedragen aan de jeugdopleiding en manier van spelen?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Alsof zowel Ajax als Barca altijd in een vast systeem spelen en geen rekening houden met de spelers die ze hebben. Barca speelt sinds Messi al jaren zonder echte spits. Ajax ook? Ajax speelde door de jaren heen overigens 3-4-3, 4-3-3 en het kerstboom-systeem. Barca met al die Nederlanders speelden met een midvoor, die ze bij Ajax al jaren niet meer hadden. Ook niet toen die midvoor bij Barca dezelfde speler was als bij Ajax wat jaren daarvoor.
Ik weet dat Ajacieden graag geloven dat Ajax zo'n effect op Barcelona heeft, maar de werkelijkheid is anders. Heel anders.
Je weet dat dat heel lang geleden is? En dat je volgens jouw definitie wel alles onder 'gebaseerd op' kan plaatsen?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je weet wat gebaseerd op betekend? Wat er met Barca gebeurde toen Cruijff daar ging voetballen? Wat Cruijff heeft bijgedragen aan de jeugdopleiding en manier van spelen?
Heel lang geleden? Joan Laporta zweerde bij Johan Cruijff, Guardiola zweerde bij Johan Cruijff, Xavi en Iniesta zweren bij Johan Cruijff. Pas sinds Rosell aan het roer staat is alles wat Cruijff is verboden en afgezworen...quote:Op zondag 19 januari 2014 14:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
Je weet dat dat heel lang geleden is? En dat je volgens jouw definitie wel alles onder 'gebaseerd op' kan plaatsen?
Feitelijk is het net zo dom als het stellen dat Guardiola destijds zo ontzettend naar Cruijffs filosofie keek. Wel naar die van Van Gaal overigens. Heeft Guardiola zelf gezegd. Maar niet de strategie, maar als trainer.
Cruijff steunde Laporta vooral. Dat was zo ongeveer de enige connectie tussen de twee. Cruijff bleef Barca ook steunen met Frank Rijkaard. Je weet wel, die gewoon 4-4-2 / 4-2-4 speelde met Oranje, omdat dat het materiaal is dat hij had.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Heel lang geleden? Joan Laporta zweerde bij Johan Cruijff, Guardiola zweerde bij Johan Cruijff, Xavi en Iniesta zweren bij Johan Cruijff. Pas sinds Rosell aan het roer staat is alles wat Cruijff is verboden en afgezworen...
Gast alsjeblieft man. Cruijff adviseerde Laporta. Ga voor de grap eens de docu Barca the inside story kijken. Dan zul je zien welke invloed Cruijff had.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Cruijff steunde Laporta vooral. Dat was zo ongeveer de enige connectie tussen de twee. Cruijff bleef Barca ook steunen met Frank Rijkaard. Je weet wel, die gewoon 4-4-2 / 4-2-4 speelde met Oranje, omdat dat het materiaal is dat hij had.
Da Guardiola zweert bij Cruijff net als Xavi en Iniesta, mag je me even uitleggen in welk opzicht, en daar een bronnetje van laten zien. Die laatste twee zijn namelijk gewoon spelers voor wie Cruijff iemand uit een ver verleden is, en dus gewoon naar de trainer luisteren, en zeker niet de ideeën van Cruijff meenemen in hun eigen spelinzicht.
Lijkt me logisch, anders zou Cruijff hem ook niet steunen. Maar het is onzin om Cruijff dan maar over heel Barcelona uit te smeren.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gast alsjeblieft man. Cruijff adviseerde Laporta. Ga voor de grap eens de docu Barca the inside story kijken. Dan zul je zien welke invloed Cruijff had.
Ik zie alleen iets over Xavi, die één zin zegt, waar VI meteen alles op Cruijff hangt.quote:En Xavi en Iniesta hebben onder andere dit uitgesproken: http://www.vi.nl/nieuws/x(...)an-johan-cruijff.htm
Dit vind ik te makkelijk. Wereldtalenten komen altijd wel bovendrijven. Daar is geen Cruijff voor nodig.quote:Lees dit artikel eens: http://www.goal.com/en/ne(...)el-messi-xavi-andres
Hoe anders ?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:38 schreef Kenju het volgende:
Ik weet dat Ajacieden graag geloven dat Ajax zo'n effect op Barcelona heeft, maar de werkelijkheid is anders. Heel anders.
Verona won ooit één prijs als club. Seedorf de meest succevolle Nederlandse voetballer die in z'n ééntje meer prijzen won dan die club.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:13 schreef Kenju het volgende:
Ben benieuwd of ze bij Hellas Verona nog een leuk liedje voor Seedorf hebben verzonnen....
Gasten zijn gek inderdaad. Wel mooi gek aan één kant: goed boek.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:13 schreef Kenju het volgende:
Ben benieuwd of ze bij Hellas Verona nog een leuk liedje voor Seedorf hebben verzonnen....
Ja, maar in het hoofd van die mensen maakt hun huidskleur hen desondanks toch superieur aan Seedorf. Zeker tegen dat vreselijke linkse (AC) Milan hebben ze de neiging om lost te gaan. Raar eigenlijk, dat voetbal in Italië zo politiek geëngageerd is. In Spanje overigens ook enigszins, maar niet zo erg als Italië. Kom je uit een bepaald soort gezin met een bepaalde politiek-maatschappelijke visie, dan kun je nog maar uit een select aantal clubs kiezen....quote:Op zondag 19 januari 2014 17:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Verona won ooit één prijs als club. Seedorf de meest succevolle Nederlandse voetballer die in z'n ééntje meer prijzen won dan die club.
Simpel kut volk dus.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ja, maar in het hoofd van die mensen maakt hun huidskleur hen desondanks toch superieur aan Seedorf. Zeker tegen dat vreselijke linkse (AC) Milan hebben ze de neiging om lost te gaan.
Vinden ze ook van Seedorf, omdat hij een neger is.quote:
Blijft simpel volk hoor, ongeacht de organisatie.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:39 schreef Kenju het volgende:
[..]
Vinden ze ook van Seedorf, omdat hij een neger is.
Ondertussen besteden ze wel ontzettend veel tijd aan het bestuderen van historische figuren en het uiten van hun trots. Er is ook een redelijke mate van organisatie. Dit zijn geen simpele boeren van bijv. FC Den Bosch die wat simpel tegen een donkere lopen te roepen.
Het levensidee wel. Maar ze zijn gevaarlijker. Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Of iets simpel is, is hoe de maatschappij ertegenaan kijkt. En ze zitten door alle lagen van de maatschappij doorgeweven.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Blijft simpel volk hoor, ongeacht de organisatie.
Helaas inderdaad, toch blijft het simpel kut volk als je zo racistisch blijft denken. Wel of geen hoge status of organisatie.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:01 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het levensidee wel. Maar ze zijn gevaarlijker. Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Of iets simpel is, is hoe de maatschappij ertegenaan kijkt. En ze zitten door alle lagen van de maatschappij doorgeweven.
Als Van Gaal ook daadwerkelijk een aandeel heeft gehad? De VI-mensen mogen weliswaar een hekel aan de man hebben, en niet verder willen gaan dan dat het een goede trainer is, feit is wel dat hij meer heeft gedaan dan dat en inderdaad ontzettend veel voor het Nederlands voetbal en wereldvoetbal betekend heeft. Kennelijk heeft Van Gaal ervoor gezorgd dat er een aangepaste cursus voor Seedorf was, of iig deze vormgegeven. Mag hij best de credits voor hebben.quote:Op maandag 20 januari 2014 04:55 schreef TLC het volgende:
Oh ja van Gaal moet natuurlijk ook een aandeel hebben in het succes van Milan ;
[...]
'Ik voelde me klaar voor deze stap en heb ook een fantastische brief ontvangen van Louis van Gaal, die heeft geholpen een speciale trainerscursus voor mij op te zetten.'
Als je een geweldige wedstrijd speelt als middenvelder krijg je een 7. Als je als niks toevoegende spits scoor krijg je een 8.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:34 schreef Kenju het volgende:
Als je niets verandert kun je niet verachten dat de resultaten opeens beter worden... Dat is precies de fout die Cocu maakt bij PSV. maar de Italianen zijn vrij conservatief als het om het voetbal gaat. Kijk maar naar hoezeer catenaccio nog steeds de norm is in Italië.
Het Italiaanse voetbal is al jaren een van de dominante factoren op het wereldtoneel. Dus dat het niet serieus te nemen valt is onzin. Ook wel een typisch Nederlandse opmerking dit. Grote bek over anderen terwijl we zelf in een totaal andere league zitten.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:27 schreef Syntix het volgende:
Sowieso is Italiaans voetbal niet echt serieus meer te nemen. Een gemiste kans dan ook van de interviewers om even wat kritische vragen te stellen m.b.t. de speelwijze van Milan en Italië in het algemeen.
Jij vindt de Serie A een sterkere competitie dan de Eredivisie zeker?quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:01 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het Italiaanse voetbal is al jaren een van de dominante factoren op het wereldtoneel. Dus dat het niet serieus te nemen valt is onzin. Ook wel een typisch Nederlandse opmerking dit. Grote bek over anderen terwijl we zelf in een totaal andere league zitten.
is het ookquote:Op woensdag 12 februari 2014 15:21 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Jij vindt de Serie A een sterkere competitie dan de Eredivisie zeker?
Jij hebt al lang de gazzetta niet meer gelezen zeker ?quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als je een geweldige wedstrijd speelt als middenvelder krijg je een 7. Als je als niks toevoegende spits scoor krijg je een 8.
Niet te serieus nemen dit.
Lol, alsof dat niet zo is. Milan zou id Eredivisie heus geen tiende staan.quote:Op woensdag 12 februari 2014 15:21 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Jij vindt de Serie A een sterkere competitie dan de Eredivisie zeker?
Klopt. Verklaar je nader.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:34 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Jij hebt al lang de gazzetta niet meer gelezen zeker ?
Is moeilijk. Want die spoort niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 12:55 schreef louter_genieten het volgende:
Zijn eerste echt moeilijke klus als trainer komt eraan denk ik; Balotelli weer op de rails krijgen..
Kijk...met jou kan ik praten.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:21 schreef Evertjan het volgende:
Wees nou maar blij dat Louis van Gaal zich er mee bemoeid. Zonder Louis van Gaal was Nederland qua niveau allang afgedaald naar dat van Saarland Lapland en Legoland
1-0 gisterenquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:02 schreef webbossing het volgende:
Seedorft heeft voorlopig nog niet veel punten gepakt :-)
Maar het voetbal was van een dusdanig bedroevend niveau, dat Milan echt niet hoger gaat eindigen dan een plek in de middenmoot. Ik zie nog weinig positieve veranderingen t.o.v. het spel onder Allegriquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |