je krijgt juist problemen met je uitkering als je wegloopt voordat het officieel geregeld is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Inderdaad schandalig en ik zou als ik zo behandeld werd zou ik allang weg zijn alvorens ze wel eerst een papiertje ondertekenen dat ik wegmoet vanwege het faillissement zodat ik niet straks problemen krijg als ik een uitkering moet aanvragen.
Jammer,weer een oude herinnering uit mijn jeugd weg. (eerste single/lp die je kocht)
dat beslist de curator, niet de frsquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:27 schreef CoExist het volgende:
Ze betalen geen salaris meer uit en het personeel krijgt ook geen vakantiegeld. Personeel word wel gedwongen om door te werken.
Reken maar dat die curator daar wel werk van gaat maken... als die een uitkering bij het uwv kan tegenhouden zal die dat niet nalaten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:24 schreef CoExist het volgende:
Tsja, je kunt je gewoon ziek melden. Ze hebben toch geen geld voor een ARBO dienst om het te controleren.
Naar het postkantoor in R'dam in alle vroegte. Nou postkantoor is ook al weg.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:38 schreef Luigi het volgende:
Ik krijg een steeds grotere hekel aan de hele digitalisering. Kaartverkoop is ook zoiets ja. Met een ploegje in alle vroegte naar het postkantoor... was toch goud... nu zit je in je pyama chagrijnig achter je PC.
en wat gaan ze doen als je niet gaat werken?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:27 schreef CoExist het volgende:
Ze betalen geen salaris meer uit en het personeel krijgt ook geen vakantiegeld. Personeel word wel gedwongen om door te werken.
Hetzelfde wat er gebeurt als je bij elke baas niet komt opdagenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Tokus het volgende:
[..]
en wat gaan ze doen als je niet gaat werken?
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:27 schreef ranja het volgende:
Toch grappig, er gebeurt niks anders dan bij andere faillissementen en toch hebben een hoop mensen hier een heel eigen mening over.
En dan binnen een uur voor het dubbele op marktplaats.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Naar het postkantoor in R'dam in alle vroegte. Nou postkantoor is ook al weg.
En ik had eik altijd kaartjes als ik gewoon in de rij stond, nu heb ik het idee dat ze al weg zijn voor ze online zijn
je wordt betaald om te komen werken. als ze niet betalen, ga je niet werken. het contract gaat 2 kanten op he.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hetzelfde wat er gebeurt als je bij elke baas niet komt opdagen
Dan ben jij vast een uitzondering. Maar stoor jij je dan niet aan een bakje met de naam 'Jeff Buckly'? Want die sticker wordt kennelijk vast aangeleverd, aangezien ik die in meerdere vestigingen heb gezien.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:17 schreef On het volgende:
Een van de redenen dat sommige mensen nu ineens zien dat het zo druk is, is omdat veel mensen nog cadeaukaarten/freebees uit te geven hebben. Ook denken veel mensen dat die 50% kortingsactie door het faillissement komt, maar dat was al eerder aan de gang om veel (oude) voorraad te ruimen. En wat die mensen betreft die vinden dat het personeel van de frs geen muziekkennis heeft... die zijn gewoon nooit door mij geholpen.
Wutquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan ben jij vast een uitzondering. Maar stoor jij je dan niet aan een bakje met de naam 'Jeff Buckly'? Want die sticker wordt kennelijk vast aangeleverd, aangezien ik die in meerdere vestigingen heb gezien.
Wie zegt dat er niet wordt betaald? Misschien eens verdiepen in wat er gebeurt bij een faillissementquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
je wordt betaald om te komen werken. als ze niet betalen, ga je niet werken. het contract gaat 2 kanten op he.
kijk eens naar het stukje dat ik origineel quotte?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet wordt betaald? Misschien eens verdiepen in wat er gebeurt bij een faillissement(dat staat al ergens in dit topic)
Nogmaals: lees je eens inquote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
kijk eens naar het stukje dat ik origineel quotte?
Oef. nee ik zou dan ook niet meer opdagen... Als je toch geen geld meer krijgt...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:27 schreef CoExist het volgende:
FRS is definitief failliet. Ze betalen geen salaris meer uit en het personeel krijgt ook geen vakantiegeld. Personeel word wel gedwongen om door te werken.
Wow, dat er nog mensen anno 2013 bij de start van een ticketverkoop naar een fysiek adres gaanquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh ik heb andere ervaringen met de FRS gewoon een kwartiertje voor de verkoop heen gaan, vragen naar kaartjes. Dan zetten ze het klaar en exact als de verkoop ingaat worden de kaartjes uitgeprint. Het is er nooit druk dus het is ideaal![]()
Het kan nu ook bij de plato maar die is vaak een stuk drukker, dus kans dat het minder loopt.
Je moest eens weten hoe vaak ik een cd van Joe Bonamassa uit de metalbak heb gehaald omdat hij op de sticker onder metal staat.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan ben jij vast een uitzondering. Maar stoor jij je dan niet aan een bakje met de naam 'Jeff Buckly'? Want die sticker wordt kennelijk vast aangeleverd, aangezien ik die in meerdere vestigingen heb gezien.
Dat ligt voor het oprapen met zoveel vakkennis, de werkgevers staan in de rij om deze getalenteerde mensen binnen te halen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Trouwens, 't is te hopen dat het personeel dit heeft zien aankomen en inmiddels zelf al naar ander werk aan het rondkijken was...
Hoezo wow? Verreweg het prettigst. Ik heb niets tegen digitaal maar sommige dingen zijn gewoon net zo handig om fysiek te doen. Dit geldt trouwens alleen bij hele grote concerten met wachtrijen enzo, de meeste concerten waar ik heen ga, kan ik prima digitaal kaartjes voor fixen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wow, dat er nog mensen anno 2013 bij de start van een ticketverkoop naar een fysiek adres gaan
Modder gooien, elke winkel hanteert toch zulke marketingstechnieken. Dat de consument nou zo dom is om daar in te trappen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:28 schreef CoExist het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)erde_klanten___.html
Ja ik weet Telegraaf...
Kijk aan!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:53 schreef On het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak ik een cd van Joe Bonamassa uit de metalbak heb gehaald omdat hij op de sticker onder metal staat.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:45 schreef Housekeeper het volgende:
NRC-next: Toen de FRS er nog toe deed
Prachtig sfeerbeeld en herkenbaar voor (oud) werknemers samenwerkers ()
Uiteraard zou ik liever in een obscure platenzaak of de plaatboef of zo werken, maar ik mag verder niet klagen met zo'n bijbaantje en zo af en toe krijg ik nog eens de kans om een leuk gesprek over muziek aan te knopen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kijk aan!Maar vind je het dan niet vervelend om in een zaak te werken die dat soort dingen doet of neem je dat voor lief?
Hoeveel nieuwe muziek koopt die groep nog? Ze hebben natuurlijk al een collectie en zo nu en dan een Andre Rieu CD zal niet genoeg zijn. De nieuwe Rihanna CD lijkt me veel beter verkopen, maar die wordt idd gedownload.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:35 schreef Godshand het volgende:
Op zich ben ik niet rouwig om het failliet van FRS. Zelf kocht ik er wel eens PC games, waren vaak snel voor een spotprijsje te halen. Ook wel eens een CDtje, maar dan ging ik toch al sneller naar Plaatboef of Plato.
Maar waar ik verbaasd om ben, is dat zij uberhaupt failliet gaan.
Nederland heeft vooral veel 45+ers als inwoner (zie http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm). Jongeren zijn maar een klein aantal van de inwoners van Nederland. En de 45+ers zijn de mensen met het meeste geld.
45+ers hebben meestal een hekel aan downloaden en streamen. Dus lijkt het mij juist de groep mensen die CD's of zelfs platen blijven kopen. Dus je verwacht daarvan dat zij de Free Record Shops blijven bezoeken.
Het potenti"ele aantal klanten van 45+ers moet zo rond de 4 miljoen zijn. Dat is geen kattenpis.
Dus waar ligt het dan aan? Of heeft de FreeRecord Shop zich niet op deze doelgroep gericht?
Mijn pa zit alweer in de wat oudere doelgroep maar die man heeft denk ik 10 jaar geleden muziek gekocht. Heel af en toe krijgt -ie wat toegeschoven (ik heb hem zelf vorige jaar nog een CD gegeven geloof ik) maar dat is het ook wel.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoeveel nieuwe muziek koopt die groep nog? Ze hebben natuurlijk al een collectie en zo nu en dan een Andre Rieu CD zal niet genoeg zijn. De nieuwe Rihanna CD lijkt me veel beter verkopen, maar die wordt idd gedownload.
Zo doe / deed ik het ook altijdquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit. Je kunt ook in liner notes soms interesante bandjes vinden... Al beginnen dat soort dingen door de digitale beweging ook uit te sterven.
Ik heb zo deftones ontdekt omdat korn ze bedankte op hun 1ste cd... toen maar eens naar de platenzaak gegaan om die deftones dan eens te luisteren.
Mijn schoonvader is volop aan de youtube en spotify (of spotifly zoals hij het zelf noemt) en hij vindt het geweldig.. Ik moet zeggen dat hij er ook wel hele toffe muziek op naarvoren tovert. Sowieso is hij denk ik de enige 60+er die ik ken die regelmatig type O negative en metallica opzetquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:35 schreef Godshand het volgende:
Op zich ben ik niet rouwig om het failliet van FRS. Zelf kocht ik er wel eens PC games, waren vaak snel voor een spotprijsje te halen. Ook wel eens een CDtje, maar dan ging ik toch al sneller naar Plaatboef of Plato.
Maar waar ik verbaasd om ben, is dat zij uberhaupt failliet gaan.
Nederland heeft vooral veel 45+ers als inwoner (zie http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm). Jongeren zijn maar een klein aantal van de inwoners van Nederland. En de 45+ers zijn de mensen met het meeste geld.
45+ers hebben meestal een hekel aan downloaden en streamen. Dus lijkt het mij juist de groep mensen die CD's of zelfs platen blijven kopen. Dus je verwacht daarvan dat zij de Free Record Shops blijven bezoeken.
Het potenti"ele aantal klanten van 45+ers moet zo rond de 4 miljoen zijn. Dat is geen kattenpis.
Dus waar ligt het dan aan? Of heeft de FreeRecord Shop zich niet op deze doelgroep gericht?
quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn schoonvader is volop aan de youtube en spotify (of spotifly zoals hij het zelf noemt) en hij vindt het geweldig.. Ik moet zeggen dat hij er ook wel hele toffe muziek op naarvoren tovert. Sowieso is hij denk ik de enige 60+er die ik ken die regelmatig type O negative en metallica opzetmaar ook net zo goed neil young, luitanent pigeon of duane eddy
quote:Well, I hope Neil Young will remember
A Southern man don't need him around anyhow
Dat is dan ook wel weer zo. De meesten hebben alles al gehoord, heb ik ook last van. Meeste wat hedendaags uitkomt vind ik niet interessant, jaren '80/'90 is het voor mij en dan in de rock/alternatieve scene (waarbij ik bij het laatste ook Jungle, drum'n bass en aanverwanten bij reken).quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mijn pa zit alweer in de wat oudere doelgroep maar die man heeft denk ik 10 jaar geleden muziek gekocht. Heel af en toe krijgt -ie wat toegeschoven (ik heb hem zelf vorige jaar nog een CD gegeven geloof ik) maar dat is het ook wel.
Klopt, is een hele goede ontwikkeling ook. Voor thuis om te luisteren de kwaliteit van een plaat en voor onderweg het gemak van mp3's. Meestal krijg je ze nog op 320kbit ook dus dat is primaquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:20 schreef Jean-Baptiste het volgende:
Een LP (of CD) is meer een soort trofee. Tegenwoordig krijg je eigenlijk standaard bij een LP een download en heb je alsnog de mp3's. Dan kan je dat mooie album op display zetten en het kost niet heel veel meer.
M'n pa en YouTube/Spotify?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn schoonvader is volop aan de youtube en spotify (of spotifly zoals hij het zelf noemt) en hij vindt het geweldig.. Ik moet zeggen dat hij er ook wel hele toffe muziek op naarvoren tovert. Sowieso is hij denk ik de enige 60+er die ik ken die regelmatig type O negative en metallica opzetmaar ook net zo goed neil young, luitanent pigeon of duane eddy
Op latere leeftijd word je gewoon minder vaak betoverd. Da's een nadeel van ouder worden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer zo. De meesten hebben alles al gehoord, heb ik ook last van. Meeste wat hedendaags uitkomt vind ik niet interessant, jaren '80/'90 is het voor mij en dan in de rock/alternatieve scene (waarbij ik bij het laatste ook Jungle, drum'n bass en aanverwanten bij reken).
Mijn pa ook niet hoor. (die heeft sowieso sinds 2002 helemaal niets nieuws meer gehoord want het luistert zo lastig een paar meter onder de grond)quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:21 schreef female81 het volgende:
[..]
M'n pa en YouTube/Spotify?
Nee.![]()
Het ontdekken van recente muziek, afgezien van dingen als Adele, Ilse Delange en Caro Emerald, waar je gewoon heel makkelijk mee in aanraking komt?
Nee.
[..]
Haha helemaal niet hoorquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:27 schreef female81 het volgende:
Sorry als m'n bericht verkeerd aankwam.
Ik koop en luister naar LP's, maar ik ben geen hipster hoor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:15 schreef neohu het volgende:
Iedereen van beneden de 35-40 die heden ten dag nog 'fysieke' muziek koopt is gewoon een hipster, en hipsters willen niet gezien worden in de FRS want dat is 'mainstream'.
of totaal digibeet, maar die zullen hier vermoedelijk niet zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |