Ik ben eraan begonnen, met nogal wat opmerkingen onderweg :
Zeker bij zo'n lange enquete is een voortgangs-indicator belangrijk, en eventueel de mogelijkheid om een tussenresultaat op te slaan en later verder te gaan.
De nummering van de vragen is chaotisch, soms wel, soms niet.
Ik kan niet echt kwijt dat :
- mijn beide ouders overleden zijn (toch best gewoon voor een onderzoek onder 40+ers);
- mijn vader getrouwd was, maar niet met mijn moeder;
- dat ze nooit hebben samengewoond.
OK, de combinatie is wat exotisch, maar elk van de situaties los is niet onrealistisch.
Bij de vraag over roddels heb ik de volgende mogelijkheden :
Wanneer je in een groep bent (bijvoorbeeld op het werk, op school, in de kerk, in een oudergroep, etc.) hoe belangrijk is het voor jou om op de hoogte te zijn van roddels (bijvoorbeeld, wie heeft een afkeer van wie, wie heeft een relatie met wie en geheimen)?
• Van geen belang
• Vrij belangrijk
• Zeer belangrijk
• Van essentieel belang
opties in de categorie "niet al te belangrijk" ontbreken.
Een hond kan sneller bewegen dan een slak
• Ja
• Nee
Ik was serieus aan het invullen, maar hier heb ik dus "Nee" ingevuld. Was dit een controle op het serieus invullen, dan heb je dus pech. Dit kan afdoende worden afgevangen door meerdere gelijksoortige vragen, waarop je gelijksoortige antwoorden moet terugzien om de waarheidsgetrouwheid van de invuller te bevestigen, en daar zitten er voldoende van in.
Je mag kiezen of ik beledigd ben of een ziek gevoel voor humor heb, danwel beide of geen van beide. Idem trouwens voor de "De aarde is rond" en "Gras is blauw" en al die andere vragen.
Bij de mee eens...mee oneens vragen vergeet je even een N.V.T optie. Zo reis ik al 20 jaar niet meer met OV, dus is de vraag over dienstregelingen misplaatst. En in deze tijd van TomToms vraagt een vraag over het gebruik van kaarten om een N.V.T. mogelijkheid. Tenminste, als je met kaarten bedoelde : land-/route-kaarten, en niet tarot-kaarten, of Pokemon-kaarten.
Vraag 55 heeft 2 antwoord-rijen, en een van de twee heeft om een of andere vage reden een blauwe achtergrond gekregen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.