abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126923599
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Over vallende dreumesen en eigenwijzige bijna 2-jarigen..
pi_126923648
Over bellenblazen, ballenbakken en bolhoofdjes

Leuke foto's in het vorige deel ;)
pi_126923945
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

echt waar?

Wanneer gepost dan?

Leuke bellenblaasfoto! En inderdaad, zijn blik O+
En de eetfoto O+

Ik vind hem leuk. En zo'n rond hoofd heeft ie ook weer niet. Maar qua babysmoeltje weer meer richting de mijne dan die van Soemp inderdaad :D

Ooh vandaar mbt de ballenbak. Wij kwamen wel bij de Ikea maar nooit bij de Mac. En toen ik daar wel kwam had ik ook geen interesse meer in de ballenbak ;)
Zondagmiddag geloof ik. Z´n oogjes rolden inderdaad bijna uit de kassen bij het zien van de bellen O+

Hij heeft minder van die gezellig hapwangen dan jouw M maar ik vind het nog wel echt zo´n appelenhoofd, zo rond en kalig O+ Maar bijzonder dat die gezichtjes zo gaan veranderen naar peuter, M was twee weken niet op het kdv geweest en hen direct op dat hij zo anders was geworden in zijn gezicht.

Ik geloof dat ik de Ikea pas ontdekt heb toen ik ging studeren :o (de Mac veel eerder :+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126928769
Leuke foto van je lieve dreumes CS. Hij is echt superblij met die bellenblazen.

Ik vind de M van Soempie ook echt al een peuterezichtje hebben. Wat s hij groot geworden zeg!

Kyara, jouw M lijkt naast Soempies M idd wat jonger.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:26:16 #5
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126961775
Wij overwegen morgen weer eens met Simon naar de kapper te gaan. De vorige knipbeurt verliep redelijk dramatisch, ondanks Pocoyo op telefoon, koekjes en het op schoot zitten. Vreemde mensen die aan je hoofd zitten te plukken zijn stom dus kan je het best krijsen alsof je vermoord wordt, aldus mijn zoon :X

Iemand nog tips? Zelf knippen heb ik tussentijds al een paar keer gedaan maar het gebrek aan model begint nu te veel op te vallen :')
Oude (on)bekende.
pi_126962006
Wij laten een kapper thuis komen als ik die verhalen zo hoor ben ik daar erg blij mee :D
pi_126962241
Wat een lieve foto's van jullie 3 Ms!! O+

Ballenbak was hier geen succes, er rende oudere kinderen door de peuter speelplaats heen, ze gooide met dingen en het stonk naar zweet en vieze voeten :'(

De kapper was geen probleem hier..ze zat iets te kijken op de ipad en heeft niks in de gaten gehad :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:56:20 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126963260
Oh dat is wel jammer Bitterend. Wij gaan volgende week nog een keertje naar Ballorig. Laatste week thuis. Daarna weer werken :'(

Kapper moet ik ook nog een keer doen. Zij haar is bijna weer te lang en ik heb hem al 2 keer verknipt....
pi_126963336
Dat was Ballorig Zaandam..hopelijk is bij jou beter!!

Weer werken.. -O- gaan de meiden naar hetzelfde kdv als M?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:05:32 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126963878
Ja, maar de meiden gaan een maandje later pas. Per 1 juli. Wel volgende week wennen.

Hoop het ook! We gaan naar de peuterochtend dus misschien dat dat scheelt?
pi_126964154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:26 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wij overwegen morgen weer eens met Simon naar de kapper te gaan. De vorige knipbeurt verliep redelijk dramatisch, ondanks Pocoyo op telefoon, koekjes en het op schoot zitten. Vreemde mensen die aan je hoofd zitten te plukken zijn stom dus kan je het best krijsen alsof je vermoord wordt, aldus mijn zoon :X

Iemand nog tips? Zelf knippen heb ik tussentijds al een paar keer gedaan maar het gebrek aan model begint nu te veel op te vallen :')
Wat hier hielp is er op tijd zijn, Bartje even rond laten drentelen, en dan toch wel doorzetten. Eerste keer was gillen, tweede keer was het al beter, laatste keer ging hij zelf met de armpjes omhoog bij de kappersstoel staan. We hebben volgens mij geen speelgoed oid nodig gehad toen. De kam van de kapster vond hij het interessantste..
pi_126964278
Kyara ik heb denk ik de fout gemaakt om te gaan toen het regende :X
Fijn dat de meiden nog niet hoeven te gaan naar de opvang!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:15:56 #13
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126964529
Eerst even rond laten drentelen is wel een goede :Y En bedenk me nu dat ik me zelf ook wel kan laten knippen. Het helpt vast als ik het "voordoe", want alles wat wij doen is interessant :)
Oude (on)bekende.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:26:41 #14
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126965081
Wat hier hielp was voorbereiden op wat er ging gebeuren. Niet in de stad besluiten te gaan maar thuis al vertellen wat we straks gaan doen. Verder speen, ipad en toch pocoyo :D
En we zijn nooit meteen aan de beurt dus altijd even rond lopen daar idd.

1x was zo drama dat we gewoon weer weg zijn gegaan maar tegenwoordig vraagt hij er zelf om.
Dus houdt hoop, komt goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126971315
Ik zie de voordelen van een kale neet :+ Bij ons komt de kinderkapper op het kdv, ik ga daar in de toekomst ook maar gebruik van maken, lijkt me handig.

Wat zonde Bitterend! Vooral rondrennende oudere kinderen, ik snap dat van ouders niet zo goed -O- Onze Ballorig was wel een succes, maar ik was ook niet toen het regende ;)

Och Kyara, weer aan het werk, wat een overgang na zo'n tijd eruit. Hoeveel dagen ga je werken?
pi_126972552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
Eerst even rond laten drentelen is wel een goede :Y En bedenk me nu dat ik me zelf ook wel kan laten knippen. Het helpt vast als ik het "voordoe", want alles wat wij doen is interessant :)
Dat hielp ook wel. Dat zijn vader de een na laatste keer eerst werd geknipt was wel boeiend voor hem om te zien hoor..
  zaterdag 25 mei 2013 @ 07:12:52 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126976872
Ja, oudere kinderen mogen helemaal niet in het peutergedeelte. Ik zou daar dan wel wat van zeggen tegen een medewerker of zo. :@

CS, ik ga weer 3 dagen werken.

M kent weer een heleboel nieuwe woorden. Zo leuk om te zien hoe hij ze oefent. Eerst zegt hij het na en proeft hij het woord in zijn mond terwijl hij naar je kijkt of hij het goed uitspreekt. Bij bevestiging herhaalt hij het een tijdje O+ En dan aan ons om er regelmatig naar te vragen want anders zegt hij het nooit meer. ;)

En sommige woorden zijn nog lastig. Het verschil tussen boek en broek en een bloemd is boem. En soms ook alleen het laatste deel van het woord (giraf is "af").

En na honderd keer antwoord te hebben gegeven op "deze" kan hij nu ook de zebra aanwijzen in het boek :')

/trotsopkindmodus
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:04:36 #18
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126977436
/ook trotse kind modus :P
Anouk zegt aardappel :D Goed, het klinkt als appel, maar ze bedoelt echt aardappel! :D

Ze probeert hier ook echt alles na te zeggen, maar als het niet lukt of niet wil dan is het hm. :)

Blijft ontzettend leuk die ontwikkeling!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_126977726
Wat goed die pratende kleintjes! O+

Het is al een paar keer dat onze kleine poept maar wij het niet merken want ze zit zo lekker te spelen (torens bouwen, met bal, duplo). Ik ruik het pas als ze dichtbij mij komt :X dan is het al helemaal ontploft in de luier :')
Komen jullie kindjes vertellen dat ze hebben gepoept? ben ik eigenlijk benieuwd naar!
pi_126977922
Hier ook eentje die niet komt vertellen als hij gepoept heeft, hij heeft ook een grotere hekel aan verschonen dan dat hij aan een poepbroek. Maar heeft ook als baby nooit gehuild als hij een poepbroek had.
Tegenwoordig zegt hij wel regelmatig poepen en heeft dan vaak tien minuten later een poepbroek.. Maar dat is niet altijd hoor. We willen van de zomer eens kijken of hij op het potje wil (staat al wel in de kamer en gaat er tussendoor ook wel gewoon even op zitten)

Ook hier een naprater, alles wordt herhaald of geprobeerd en hij kletst vort de oren van m'n kop O+
Hier is het als het moeilijk wordt 'ja' gevolgd door heel serieus ja-knikken meestal :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:20:32 #21
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126978277
Wat een leuke foto's zag ik van M&M van Kyara en Soempie! En ook van M van Clubsoda :).

Ik vind t ook zo leuk, kleintjes die beginnen met kletsen O+ . Wij zijn net terug van vakantie (jaja, eerste keer vliegen! Ging goed :) ) en tijdens de vakantie deed S ook iets wat ik best knap vond. Hij zat in z'n kinderstoel daar en er stond een bordje op t blad wat aan zijn stoel vast zat en hij was met dat bordje aan t draaien. Zegt ie erbij 'daai daai daai'. Wij hadden zoiets van 'huh? zegt hij dat nou echt?!' Maar ja hoor, hij herhaalde t later die avond nog een keer en later in de vakantie ook nog een paar keer :D.

Verder zit ik te wachten tot hij los gaat lopen... Hij kan t namelijk wel (heb er al een filmpje van), maar hij vindt t toch te eng en doet het nooit uit zichzelf. Ben benieuwd wanneer hij de moed bij elkaar geraapt heeft :D.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 11:51:41 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126980271
Anouk is ook een stille poeper hoor! :D Soms zie ik het wel eens aan haar gezicht, dan stopt ze even met spelen en vervolgens komt die heerlijke geur je tegemoet! :D

Fijn dat het vliegen goed ging Fee, is toch altijd maar afwachten toch? En dat van 'zei die dat nou echt?' herken ik wel!
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:27:49 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126983296
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:36 schreef bitterend het volgende:
Wat goed die pratende kleintjes! O+

Het is al een paar keer dat onze kleine poept maar wij het niet merken want ze zit zo lekker te spelen (torens bouwen, met bal, duplo). Ik ruik het pas als ze dichtbij mij komt :X dan is het al helemaal ontploft in de luier :')
Komen jullie kindjes vertellen dat ze hebben gepoept? ben ik eigenlijk benieuwd naar!
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:55 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook eentje die niet komt vertellen als hij gepoept heeft, hij heeft ook een grotere hekel aan verschonen dan dat hij aan een poepbroek. Maar heeft ook als baby nooit gehuild als hij een poepbroek had.
Dit geldt ook voor ons. Ik merk het pas als hij in de buurt komt.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:34:10 #24
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126983494
Hier hetzelfde. Simon heeft een hekel aan verschonen dus als hij gepoept heeft valt ie door de mand doordat hij dat dan heel stellig ontkent 8-)

Om 15.00 afspraak bij de kapper, ben benieuwd :)
Oude (on)bekende.
pi_126984470
Lijkt me best veel, drie dagen met drie kleintjes, Kyara. Fee, lekker op vakantie geweest! Fijn dat het vliegen goed ging ^O^ En draaien benoemen vind ik heel knap! Succes bij de kapper Mevr_Mus!

M leert ook veel woordjes de laatste tijd, maar gek genoeg vooral de toevalstreffers (zo heten alle vrachtauto's, bussen en graafmachines "wooooooooooow" sinds ik ooit eens "wow, wat een grote auto!" uitriep :@ ), terwijl 1000 keer gevraagde en benoemde dingen als "poes" niet blijven hangen. M is vooral volkomen gefascineerd door begroeten en zwaaien. Gisteren waren we even in stad en alle kassamevrouwen en het volledig winkelend publiek zijn begroet :W Ik schiet acuut in de trotse-moeder-modus als mensen dan vertederd reageren op m'n kind O+ :@

Wij zijn vanochtend lid geworden van de speelotheek. Heel pedagogisch verantwoord drie houten auto's en een trommel meegenomen, maar meneer was dusdanig gecharmeerd van een afschuwelijk lawaaiige Nijntje-telefoon, dat we die ook maar hebben meegenomen... Hij vindt 'm fantastisch maar ik ben nu al blij dat ik het ding over drie weken terug mag brengen.... :+
pi_126985062
S zegt; mama, papa, poess (soms alleen ssss als poes voorbij komt wandelen), bau! (Als ze dikkiedik ziet, denk miauw?) en da, oeps en boem.
Per toeval een x 'appel' en 't Friese woord voor brood.

Als ze poept zit ze wel eventjes stil dus dat merk je snel genoeg. Laatst was ik aan het bellen en S aan het spelen, kwam ze bij me :X .. Ook duidelijk
pi_126985331
Geert zegt heit, mauw en otte (Lotte) mem vergeet ie voor het gemak even :D
pi_126992322
Hier zegt rowan ook een paar woordjes..

Alle dieren begroet die wel en alle kindjes haha als we buiten zijn.

Rowan is heel stil als die gaat poepen komt dan naar me toegelopen en dan ruik ik het wel, vind verschonen niet zo erg.

Pakje overgekocht van laziness, past hem prima nu

zaterdag 25 mei 2013 @ 19:36:40 #29
250838 Fee-nix
pi_126995259
Ah wat een lief pakje meissie! (En een lief jongetje ;) )

Oja poepen, volgens mij heeft S nog totaal niet door dat hij dat doet :D. Hij heeft er in elk geval totaal geen moeite mee om in z'n stinkluier te blijven rondbanjeren.

Susie, ja dat vliegen vond ik van tevoren best spannend! Al met al ging het heel voorspoedig, maar het blijft toch een hele onderneming, hoor!

Wat ook nog wel schattig was: S was ontzettend moe de eerste avond dat we weer thuis waren (logisch). Hij wilde echt helemaal niks meer, was alleen maar ontzettend hard aan t huilen. Dus ging hij extra vroeg naar bed. Op het moment dat ik hem in z'n slaapzak heb en hem op zijn buik draai, zegt hij met zo'n heel trillerig stemmetje met een diepe zucht 'jaaaa'. Zo lief!

O en Clubsoda, dat van het begroeten komt mij ook erg bekend voor! S zegt constant tegen iedereen 'haaaaai' en dan met zo'n big smile erbij. Smelt O+ . Tegen alle medewerkers van t hotel was hij ook super vrolijk. Totdat een van hen het in z'n hoofd haalde om voor de grap twee keer heel hard 'miauw' achter S z'n rug te roepen. Brullen! S schrok zich echt een ongeluk. Daarna heeft hij niemand van het personeel meer een blik waardig gekeurd. Als er eentje aankwam, keek hij met een boos koppie stug naar beneden, totdat die persoon weer weg was. _O- :')

Ik merk trouwens wel dat hij in de vakantie een grote sprong heeft gemaakt! We hebben ineens een andere dreumes hier in huis. Hij heeft bijvoorbeeld het klimmen helemaal ontdekt (staat constant op de tripp trapp van grote broer) en hij wil alles zelluf doen. Leuk filmpje van gemaakt vanavond :D:

zaterdag 25 mei 2013 @ 23:01:59 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127005932
Schattig filmpje Fee-nix :)
Zie ik het nou goed dat ie alle stukjes vlees eruit pikt? :o (Doet Cristel ook :+ )

Leuk Rixtje! _O- Mem vergeten, 't is wat....Maar even extra oefenen dan :P

Zoë, praten jullie ook Fries thuis?
pi_127006766
Wij praten wel Fries tegen de kinderen spreken Geert zijn naam ook in het Fries uit..merk wel dat nu Lotte naar de peuter gaat het steeds meer naar Nederlands gaat en je antwoord ook in het Nederlands terug zonder dat ie het eindelijk door hebt.
pi_127006865
Dat filmpje is het feest der herkenning _O- Het gaat hier pre-cies zo, inclusief dat ge-mmmmmm tussendoor. En die sprong herken ik ook, M gaat in één zo hard, qua praten, qua begrijpen, qua ontdekken. Zo leuk!

Wat een mopje Meissie!
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:56:57 #33
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127008234
Whehe, hier gaat het precies zo aan tafel!

Kapper was wederom geen succes... Geen enkele truc had effect dus kind maar weer in de houdgreep genomen. Verbaal hevig protest maar hij bleef wel redelijk stil zitten. Kapper kon er gelukkig wel om lachen :+ En het was wel beter dan de vorige keer, toen moesten we m met z'n tweeën vasthouden :o
Oude (on)bekende.
  zondag 26 mei 2013 @ 00:01:08 #34
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127008414
En vanmiddag waren we in de Gamma en daar stond een Budha beeld. Simon vond m erg mooi. Na het beeld even goed bekeken te hebben begon hij Budha over z'n hoofd te aaien en toen we verder gingen kreeg hij een paar flinke klapzoenen :D :') O+
Oude (on)bekende.
pi_127014378
Wat knap al die pratende kindjes.

Leuk om te horen Kyara hoe M met de taal bezig is.

Zoe, de jouw kan al veel worden zeggen hoor. Hier is het alleen mama en papa kwa verstaanbare woorden.

Fee, wat een leuk pakje en dat filmpje, echt tof hoor. Wij begonnen altijd zelf te laten eten met lepels, vorken deden we pas later. Ik vond dat enger en moeilijker.

Rixtje hetzelfde heb ik hier met Duits als ik met mijn kleuter praat.

Mevr. Mus balen dat de kapper nog geen succes was. Hopelijk was het wel het begin van een verbeterende lijn. En wat lief van dat Gamma standbeeld. Hier krijgen wij u ook kusjes, natte open mond:)

Hier gaat het weer beter, koorts is over, maar hij hoest nog en is snotverkouden. Verder vrolijk, klimt overal op of probeert het in ieder geval. Trapklimmen is 2e hobby en gisteren klom hij ook over de rand van de zandbak op de speeltuin en hij bleef maar zand eten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 26 mei 2013 @ 10:01:00 #36
250838 Fee-nix
pi_127015156
PE, zo ziet t er wel uit he :D. Ik weet alleen niet of hij dat heel bewust doet. Volgens mij zijn het allemaal nog toevalstreffers :P.

Leuk te horen dat t bij meer mensen zo gaat aan tafel!

Mevr_Mus wat lief met dat Buddha beeld!

Tinuviel, dat lieve pakje was het zoontje van meissie he ;). Lepel hebben we ook weleens gegeven, maar dat snapt hij al helemaal niet. Ik denk omdat hij al een hele tijd zijn brood met een vorkje eet. Hij is gewend om te prikken.
pi_127015411
Meissie
Pakje staat m goed!

Fee-nix
Knap van S!

Rixtje
Zo ging dat bij ons ook, toen we naar school gingen werd er ook meer Nederlands gesproken.

PE
Met mijn vriend niet maar hij wel met zijn fam. en ik met mijn fam. :+
Hij komt oorspronkelijk uit een andere stad en dat klinkt net weer anders.

Tinu
Fijn dat de koorts over is.
En zand.. :Y)
pi_127024063
Fee, sorry, ik bedoelde idd meissie met het mooie pakje.

Ja Zoe, verbaast me nog dat ik geen schuurplekken heb gevonden in het luiergebied van al dat zand.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 26 mei 2013 @ 15:22:44 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127024780
Dierentuinen zijn voor dreumessen echt wel leuk. M heeft zijn ogen uitgekeken. Vooral leuk als de dieren vlakbij zijn.

Wel weer een driftig dreumes momentje. We wilden even wat drinken en hem zij fruit geven maar hij heeft zijn halve banaan op de grond gesmeten. Hij was echt boos omdat hij iets niet mocht en dan is ook niks meer goed. Dus toen zijn we snel maar weer verder gegaan. Dus ook niet meer in de speeltuin gespeeld.
pi_127025249
Driftbuien zijn echt niet leuk. Komt me hier bekend voor, wij hebben nu kleuterdriftbuien, nog geen dreumesdriftbuien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127025289
Tinu, Dat zal denk niet lang meer duren Lia heeft het wel heel erg. Als iets niet mag of ik pak het af dan gaat ze heel hard gillen en krijsen en midden op de vloer zitten. Soms als de hond of kat dan voorbij loopt geeft ze die ook een klap op hun kont. Is een pittige dame
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_127028367
Tinu
:D een zand-drolletje

Kyara
Mooie actiefoto!

En driftbuien zijn niet gezellig
pi_127028571
Wat een prachtige foto! _O_ O+

Herkenbaar Sam, M zoekt soms ook echt iets uit om nog even een klap na te geven, kleine spinnekop :D
pi_127028731
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:41 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een prachtige foto! _O_ O+

Herkenbaar Sam, M zoekt soms ook echt iets uit om nog even een klap na te geven, kleine spinnekop :D
Soms is het wel grappig om te zien hoe zo een klein mensje zo boos kan zijn maar aan de andere kant denk ik wel eens hopelijk is dit niet het begin van het einde :P
pi_127029593
Ik denk het niet. Het hoort echt bij de leeftijd en het is ook niet makkelijk: wel een heleboel willen maar dan mag het niet of lukt het niet of krijg je het niet duidelijk gemaakt. Temperant verandert niet zo snel, maar dat is met een beetje handigheid ook wel te kanaliseren. En ik moet ook regelmatig mijn lachen inhouden bij zoveel theater ;)
pi_127033607
Sam, hopelijk duurt het nog een hele tijd. Hij heeft wel een zeur/ wine stem als hem iets niet zint of hij iets niet (snel genoeg) krijgt ofzo. En als hij in bed gelegd wordt en hij wil niet slapen, kan hij krijsen, maar lijkt nog niet echt op driftbuien.

Ik voorzie hier al de drama's als dreumes een klap uitdeelt naar grote broer en die daar dan weer op reageert ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127033780
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:50 schreef Tinuviel het volgende:
Sam, hopelijk duurt het nog een hele tijd. Hij heeft wel een zeur/ wine stem als hem iets niet zint of hij iets niet (snel genoeg) krijgt ofzo. En als hij in bed gelegd wordt en hij wil niet slapen, kan hij krijsen, maar lijkt nog niet echt op driftbuien.

Ik voorzie hier al de drama's als dreumes een klap uitdeelt naar grote broer en die daar dan weer op reageert ;)
Dat is hier ook drama. Amber moet erg wennen dat Lisa ook loopt enzo en als Amber in de weg staat duwt Lisa zich erlangs en houd ze zich vast waar het maar kan Amber geeft dan weer een dum terug maar natuurlijk veel harder waardoor ze allebei zitten te huilen lisa vanwege de klap op de grond en amber omdat ze toegesproken word erover.
pi_127034935
Sam, hier is het met name de grote broer, die zonder acht te slaan langsloopt, duwt of over zijn benen kruipt. En dan zeggen we al, dat hij afstand moet houden van de kleine broer en ergens anders moet spelen, onze benedenverdieping is echt wel groot genoeg, maar dat doet hij natuurlijk niet.

Wij hebben vandaag deze gehaald, met deels verjaardagsgeld van onze dreumes. Hoewel de dreumes hier nog niet zelf op kan. De grote jongens hadden er wel lol mee:

[ Bericht 37% gewijzigd door Tinuviel op 26-05-2013 19:51:07 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 26 mei 2013 @ 21:41:11 #49
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_127043561
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 23:56 schreef Mevr_Mus het volgende:
Whehe, hier gaat het precies zo aan tafel!

Kapper was wederom geen succes... Geen enkele truc had effect dus kind maar weer in de houdgreep genomen. Verbaal hevig protest maar hij bleef wel redelijk stil zitten. Kapper kon er gelukkig wel om lachen :+ En het was wel beter dan de vorige keer, toen moesten we m met z'n tweeën vasthouden :o
Voor nu te laat, maar heb je ook de timer van de kapper geprobeerd? Zij hebben een timer die ze gebruiken bij de kleuringen en zo. Heeft knopjes en die bliepen. Werkte als een tierelier :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_127044486
Leuke glijbaan Tinuviel!

Geert begint steeds meer van zich af te bijten ik laat ze vaak wel even gaan anders ben ik de hele dag aan het corrigeren en dat wil ik ook niet. Op deze manier lossen ze het gelukkig vaak onderling op :)
pi_127055371
Rixtje, ik zou ze ook wel willen laten gaan, maar mijn dreumes staat nog niet eens stabiel. Dus een kleuter, die hem duwt of erop ligt, kan gewoon ernstige gevolgen hebben. En waarschijnlijk heb ik ook zoiets van " mijn arme baby" als ze samen stoeien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 27 mei 2013 @ 08:57:10 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127056493
Mooie glijbaan Tinu!

Hier is het net andersom en is mijn dreumes de grote lompe broer :D Maar door het geringe leeftijdsverschil zal hij ook wel eens het onderspit delven.

Ik las trouwens in de nieuwe Kinderen een stuk over dreumesdriftbuien. Daarin stond ook dat alleen een dreumes die zich veilig voelt zich zo koppig durft op te stellen. Dus wat ontzettend fijn dat onze dreumessen zich zo veilig voelen om zich op deze manier te uiten (bij gebrek aan een betere manier). ^O^
pi_127057575
Erg mooie glijbaan tinu!!

Hier nemen de driftbuien wat af :) heel af en toe als ze erg moe is dan krijgen we een stervende zwaan voorstelling maar het is tegenwoordig makkelijker om haar iets uit te leggen!

Gisteren was ik boven met haar en papa ging weg dus hij riep "tot zo" ik riep tot zo terug en toen ging de kleine meid OTTT TSOOO roepen en zwaaien!! zooooooooooo lief *;
  maandag 27 mei 2013 @ 10:31:40 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127058409
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:57 schreef Kyara het volgende:
Mooie glijbaan Tinu!

Hier is het net andersom en is mijn dreumes de grote lompe broer :D Maar door het geringe leeftijdsverschil zal hij ook wel eens het onderspit delven.

Ik las trouwens in de nieuwe Kinderen een stuk over dreumesdriftbuien. Daarin stond ook dat alleen een dreumes die zich veilig voelt zich zo koppig durft op te stellen. Dus wat ontzettend fijn dat onze dreumessen zich zo veilig voelen om zich op deze manier te uiten (bij gebrek aan een betere manier). ^O^
Jup, daarom zijn het elders ook vaak engeltjes, op het kdv en de peuterzaal bijv. En leven ze zich thuis lekker uit.... ;)

Al is het ook wel deels karakter, het ene kind heeft er ook veel meer last van als het andere. Hier is het erg afhankelijk van hoe lekker ze in haar vel zit. Bij vermoeidheid of een sprong is ze veel sneller boos en koppig.
pi_127058487
Haha ja Juud, ik hoor vaak van het kdv "we hebben geen kind aan dr gehad vandaag!" "lekker 3 uur geslapen" "lekker gegeten.."

Nou thuis slaapt ze hooguit een uur en 10 minuten, wil op sommige dagen niks eten en is af en toe erg hangerig!

Maar ik denk dat het ook komt omdat het op het kdv erg druk is met veel afleiding die ze thuis minder heeft natuurlijk...
pi_127059710
Bitterend, dat had mijn oudste ook. En nu nog steeds.. Die heeft alleen thuis die dwarse dingen. Een teken dat hij zich daar echt op zijn gemak voelt..
Daan kan ook heerlijk zitten pruilen met zijn armen over elkaar, of met iets smijten wat toevallig in de buurt ligt bij een boze bui.. Heerlijk om te zien ;)

Lekker voor in je tuin Tinu!

Lekker zo'n dierentuin! Over 3 weekjes gaan we naar rhenen, kijken hoe Daan dat gaat vinden.

En nog meer friezen.. Daan heeft het weekend het woordje ticht (nl=dicht) opgepakt van mijn moeder. Ook leuk, maar dat leren we nog wel af ;)
(ik woon met NL-man in oosten des lands, dus fries verstaan is voorlopig wel genoeg, dat leren ze wel van pake en beppe)
Hij wordt echt steeds groter. Gisteren bij mijn neefje geweest, die wordt komende week 1. En die heeft geen haast qua ontwikkeling (hij zit). Wat een verschil dan met Daan die echt maar doorgaat met bewegen, zelfs als je de 5 maand leeftijdsverschil meeneemt. Maar neefje is wel een vrolijke lachebek :P
  maandag 27 mei 2013 @ 11:32:41 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127060027
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Lekker zo'n dierentuin! Over 3 weekjes gaan we naar rhenen, kijken hoe Daan dat gaat vinden.
Wij zijn ook in Ouwehand geweest. Ze hebben ook superleuke speeltuinen, een monorail en een zeeleeuwenshow. Hebben wij allemaal niet gedaan maar voor je oudste wel superleuk!
pi_127060137
We zijn er vorig jaar ook geweest, toen heeft mijn oudste ook wel plezier gehad inderdaad. Maar Daan was nog zo mini toen..
Ik weet niet precies wat we gaan zien, want het is een familiefeestje, dus geen idee hoeveel we echt zelf kunnen ontdekken..
  maandag 27 mei 2013 @ 11:44:23 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127060354
We zijn vorig jaar met M naar Burgers geweest. Toen vond hij voor de Ocean erg mooi. Ook nu waren de aquaria nog erg in trek. Volgend jaar neem ik een abo op Burgers O+
pi_127061167
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij zijn ook in Ouwehand geweest. Ze hebben ook superleuke speeltuinen, een monorail en een zeeleeuwenshow. Hebben wij allemaal niet gedaan maar voor je oudste wel superleuk!
Klinkt goed! Ouwehand is hier niet zo gek ver vandaan, dat is voor ons ook wel een optie.

Qua driftbuien is het ook vaak een kwestie van 'verandering van spijs' merk ik. Regelmatig heb ik mijn handen vol aan M en is hij bij papa heel ontspannen geweest en dat blijft hij na terugkomst ook. Andersom ook, dat zijn vader hem best bewerkelijk vond terwijl hij dan bij mij weer heel makkelijk is. Net een andere interactie waardoor zo'n vicieuze cirkel wat doorbroken wordt. Maar het gaat hier ook steeds makkelijker nu M veel meer begrijpt van wat we hem vertellen, en hij steeds makkelijker met wijzen en ja en nee duidelijk maakt wat hij precies wil.
  maandag 27 mei 2013 @ 19:29:15 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127076808
M had vandaag ook zo'n dag op het kdv. Blijkbaar voelt hij zich daar dus ook veilig genoeg. Niet leuk voor hem (en voor het kdv) maar wel fijn om te weten dat hij daar zichzelf kan zijn.

Ik zat me trouwens af te vragen wie ik straks het beste als eerste kan wegbrengen: de meisjes of M? Als ik de meisjes eerst doe, moet M heel lang wachten maar hij ziet dan wel dat zij ook blijven en niet met mama mee naar huis gaan terwijl hij moet blijven. Maar misschien dat hij het ook raar vind dat zij daar ook zijn maar zonder mij en ook niet bij hem in de buurt.
pi_127076948
Dierentuinen zijn idd tof. Al was de onze geen dreumes meer toen we voor het eerst met hem gingen.

Fijn, dat de driftbuien wat afnemen als kindjes zich beter verstaanbaar kunnen maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 27 mei 2013 @ 20:17:01 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127079236
Ik heb zojuist de eerste 10 minuten gesprek gehad! :D :P Even horen dat ze daar dus wel al haar fruit en brood opeet, het ontzettend leuk vindt om te kleuren/tekenen/schilderen/plakken etc, ze haar gezellig vinden, een kletsmajoor (in haar eigen taal dan wel) en ze op vrijdag echt een 3-eenheid vormt met twee andere meiden, heel gezellig Het enige is dat ze sinds de ziekenhuisbezoeken wat afwachtender is geworden, mja, als dat het enige is.... O+

En hier ook nog heerlijke driftbuien hoor! Vind het fijn om te lezen dat ze niet de enige is en dat het erbij hoort zeg maar... :P

Gewoon even kijken hoe het loopt Kyara?
  maandag 27 mei 2013 @ 20:17:30 #64
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127079265
Simon laat nu ook af en toe op het kvd zijn "nee" horen en soms doet hij daar ook bewust dingen waarvan hij weet dat het niet mag. Wel met mate, de echte driftbuien bewaart hij voor thuis ;)

Ben zo blij met ons nieuwe kvd trouwens! De sfeer is er zo warm en rustig en Simon komt er zoveel meer tot z'n recht!
Oude (on)bekende.
pi_127079467
Hier trouwen ook driftbuien als iets niet mag.
Gaat die op zijn buik liggen en heel hard spartelen met zijn benen.

Wij gaan ook binnenkort naar de dierentuin, naar zoo parc overloon in limburg. 2 kaartjes gewonnen met vakantieveilingen..
pi_127079579
Susie! 10 minuten gesprek *O* heb ik nog niet gehad dus ben wel benieuwd!

Ik hoor wel altijd aan het einde van de dag wat ze heeft gespookt. Ze was vandaag ineens weg geglipt en naar de peuters binnen gegaan :D
  maandag 27 mei 2013 @ 20:25:39 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127079768
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:22 schreef bitterend het volgende:
Susie! 10 minuten gesprek *O* heb ik nog niet gehad dus ben wel benieuwd!

Ik hoor wel altijd aan het einde van de dag wat ze heeft gespookt. Ze was vandaag ineens weg geglipt en naar de peuters binnen gegaan :D
Was niet verplicht, maar ik vond het wel eens leuk om mee te maken. Hadden ook al een soort evaluatie formulier gehad.
Ik haal Anouk nooit op, dus dan hoor ik niet heel veel :X Lief luistert altijd met een half oor }:| Tuurlijk, als ik haar breng praten we wel wat, maar toch.
pi_127079904
Ik post hier eigenlijk nooit mee, maar merk nu dat hij zo begint te veranderen en lees veel herkenbaars, leuk is dat. ook hier driftbuien, t is een bijtertje..dus als hij niet aan de keukenkastjes mag komen, dan bijt hij daar van boosheid in bijv.

Hij is ook erg groot, 90cm en 14,4 kg (19 mnd) praten gaat in gekke etappes, veel 3 en 4 woordzinnetjes (waar ben je nou?) (hmm, jeej lekker hoor) achter elkaar maar nog geen opa bijvoorbeeld :D

verder een ontzettend lekker joch, met een pittig karaktertje itt zus

maandag 27 mei 2013 @ 20:33:06 #69
100412 mefke79
komt goed!
pi_127080239
Mooi manneke KD!

Bijten is weer helemaal hip bij dreumes. En hard :X Arme Driekus had net een blauwe plek op zijn rug dankzij een beet van Tienus. We zeggen constant dat het niet mag en Driekus mag em op zijn hoofd tikken als hij het weer doet, maar toch. Het doet em echt heel veel pijn, dus meestal komt ie meteen naar ons gerend. Beetje sneu, hoop dat Tienus snel leert dat dit echt gemeen zeer doet. Ik heb op het punt gestaan em een keer terug te bijten, maar dat wordt niet aangeraden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 mei 2013 @ 20:34:30 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127080327
Ahw, Lex! O+ Hij is zeker lang met zijn 90 cm! Anouk was 81 cm laatst, kleine prop O+
  maandag 27 mei 2013 @ 20:50:34 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127081326
Lex! Lekker ding! O+
Dat praten is hier ook herkenbaar. M zegt de raarste woorden (kussen, koffie en laatst zelfs kolven) maar zijn eigen naam en oma dus niet (dat ie geen oma zegt is niet zo leuk voor mijn moeder die de afgelopen 5 maanden hier praktisch dagelijks is :D )

Dat bijten hebben we hier gelukkig (nog) niet. Lijkt me best lastig om daar op te reageren.
pi_127081535
Wat een lieverd Kd O+

Mefke, heel herkenbaar mijn kleuter beet ook in zijn dreumestijd. En nu soms nog half per ongeluk als die de hand van dreumesbroer in zijn mond heeft.

Ik vraag me toch wel af hoe het komt, dat ze als kleuters dan ineens weer meer driftbuien hebben waarbij ze dan alles prima verstaan en kunnen uiten. Volgens mij gaat het er dan meer om, dat de ouder dan iets verbiedt wat ze heel graag willen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:24:56 #73
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127100131
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik post hier eigenlijk nooit mee,
Schandalig :P

Mooi ventje is t O+ Blijerd :s)

Oh ik zat net ff te kijken op de site van de Action, ze hebben nu deze blokken

Die zijn leuk :)

Misschien tip voor andere mama's hier?
pi_127101384
Die zijn fijn Pe daar hoeven ze nog niet zoveel motoriek voor te hebben als bij de duplo blokken :)

Mijn meisje had net zoiets van als jij aan het werken bent mam en je let toch niet op trek ik de perzikken van tafel en eet ik ze alle 6 aan.

pi_127102477
Sam, heerlijk zo'n perzik diefje!!

PE, mijn oudste vond daar nooit wat aan, en Daan ook (nog) niet. Maar mijn oudste was ook geen duplo kind, dus misschien lag het ook aan de interesse..

Lastig dat bijten zeg. Hopelijk is het een korte fase!

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 20:53 schreef Tinuviel het volgende:
Ik vraag me toch wel af hoe het komt, dat ze als kleuters dan ineens weer meer driftbuien hebben waarbij ze dan alles prima verstaan en kunnen uiten. Volgens mij gaat het er dan meer om, dat de ouder dan iets verbiedt wat ze heel graag willen.
Als ik naar mijn eigen kleuter kijk, dan zat er toch weer een verschil tussen wat er in het hoofd omgaat (sociaal emotionele ontwikkeling) en wat hij kon uiten. Het is lastig om uit te leggen waarom een vriendje iets doet, of waarom iemand verdrietig is, of hoe je kunt zorgen dat iemand bij je wil spelen, etc.. Dat is iets wat meer door oefening komt, dan pratend, heb ik hier gemerkt. Daarna kon hij ook een stuk beter emoties benoemen, met nuances. En ook andermans emoties benoemen en erop inspelen..
(Waarom is het vriendje zo heel erg boos, omdat hij vandaag niet mag spelen, maar morgen pas. Terwijl je het zelf een goede oplossing vond om morgen te kunnen spelen. Dat is lastig uit te leggen op een manier dat het echt gesnapt wordt. Hij zag het, en wist dat het de manier van het vriendje was, maar echt snappen was lastig)
pi_127103061
DF, dat begrijp ik ook. Misschien heb ik ook een andere voorstelling van mijn kleuter omdat hij kwa taal altijd al er goed en snel was met zich uiten. Of ik overschat hem.

Ik denk, dat het wel moeilijker is om zich te verzetten en de emoties van een ander kind te begrijpen, dan die van jezelf.

Hij zou in ieder geval geen goed idee vinden, dat vriendje morgen komt spelen, dat zou hij nu willen. En zo gaat het met andere dingen, die hij wil ook, dat moet nu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127104230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:24 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Schandalig :P

Mooi ventje is t O+ Blijerd :s)

Oh ik zat net ff te kijken op de site van de Action, ze hebben nu deze blokken
[ afbeelding ]

Die zijn leuk :)

Misschien tip voor andere mama's hier?
Nopper O+ hier ook laatst van zolder gehaald. Wordt leuk mee gespeeld. En Jelle heeft in een uur tijd daarmee ook de kleuren geleerd (al is blauw en groen nog moeilijk uit elkaar te houden)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:51:24 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127104926
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Nopper O+ hier ook laatst van zolder gehaald. Wordt leuk mee gespeeld. En Jelle heeft in een uur tijd daarmee ook de kleuren geleerd (al is blauw en groen nog moeilijk uit elkaar te houden)
Ik heb het ook ergens op zolder liggen....Alleen ik heb geen idee waar :X
pi_127106468
dat bijten is hier vooral frustratie, negeren of apart zetten werkt goed. dus als ie elin bijt, zeggen we geen nee meer en zetten we hem apart, dat werkt goed
pi_127107230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Tinuviel het volgende:
DF, dat begrijp ik ook. Misschien heb ik ook een andere voorstelling van mijn kleuter omdat hij kwa taal altijd al er goed en snel was met zich uiten. Of ik overschat hem.

Ik denk, dat het wel moeilijker is om zich te verzetten en de emoties van een ander kind te begrijpen, dan die van jezelf.

Hij zou in ieder geval geen goed idee vinden, dat vriendje morgen komt spelen, dat zou hij nu willen. En zo gaat het met andere dingen, die hij wil ook, dat moet nu.
Chris is ook vlot met uiten van emoties of het herkennen bij anderen, maar toch maakte hij nog een extra stap vooruit. Nu is het gat mijn zijn vriendje nog groter (die brult alles bij elkaar als hij niet NU krijgt wat hij wil). Gelukkig negeert Chris dat heerlijk tegenwoordig, maar er was een periode dat hij het gewoon niet snapte.. En daarvoor deed hij gewoon mee met mopperen..
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:24:37 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127149809
;( hoektandjes ;(

tenminste, dat denk ik: beetje huilerig, rode wangetjes, 's nachts huilend wakker worden, overal op kauwen en vooral kwijlen. En dat laatste heeft hij tot nu toe eigenlijk amper gedaan.
pi_127150029
Ahw arme M. Billie gaat ook weer aan de gang met kies 3 en 4 }:|
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_127151117
Bah, rotdingen. Sterkte allemaal!

Over bijten: mijn dreumes bijt uit joligheid :') Ik geloof dat hij het heel lief van zichzelf vindt, dan krijg ik zo'n setje tanden in mijn wang bij wijze van kus, of hij hapt in mijn rug bij het knuffelen. Mal kind :D
pi_127151339
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:29 schreef Kuukske het volgende:
Ahw arme M. Billie gaat ook weer aan de gang met kies 3 en 4 }:|
Hier ook. Zijn hele shirt ondergekwijld steeds, en in combi met een lekkere snotneus is het een snoeten-veeg-feestje hier
De ene kies zit op het randje, of misschien nu door, en de ander zie je ook al zitten..

Jammer dat het van half 12 tot half 2 uur gekost heeft om hem fatsoenlijk in slaap te krijgen. Steeds even stil, en dan weer keihard brullen. PCM hielp ook niks..

(En dan kleuter erna 3 keer een nachtmerrie.. Waaah :O :P )

Maar verder is hij wel blij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 35% gewijzigd door Deepfreeze op 29-05-2013 14:04:24 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:30:49 #85
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127152913
Wat leuk DF! Wat een stuntmannetje op de glijbaan. En wat een prachtige foto's. Zo mooi ook qua kleur en compositie _O_
pi_127153230
Het was ook echt gaaf dat hij hier en daar ging liggen en omhoog kijken. Een oud dametje maakte er zelfs een foto van "zo vertederend" ;)

Edit: ik zie nu dat het bij de laatste lijkt alsof hij voor een drakenoog ligt te chillen :P
pi_127153648
Daan, kleine stuntpiloot! Die laatste foto is echt prachtig inderdaad. Heerlijk, zo ongevangen gewoon gaan liggen om goed te kunnen kijken. Mooi O+
pi_127153739
DF wat een moppie O+
pi_127156904
Df wat heb je nou op de kast hangen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_127157021
DF wat een gestunt :D. Ik hield mn hart even vast :@.
Mooie foto's trouwens zeg. :D
pi_127157539
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:54 schreef Kuukske het volgende:
Raar he dat je hart een slag overslaat als je dat ziet.
pi_127157791
Die extra oplettendheid wordt echt een soort reflex he? Ik sprong laatst bijna volautomatisch op een baby af op het cb, omdat zijn moeder even bij de tafel wegliep :@ Moeder keek me wat meewarig aan, want het kind lag volkomen stil. Maar de mijne zou er al vijf keer afgerold zijn en ik krijg dat opletten maar moeilijk uit m'n systeem :@
pi_127158977
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:54 schreef Kuukske het volgende:
Ik hou niks meer vast.. Het begint te wennen. Hij haalt zovaak iets uit, dat dit eigenlijk bijna onschuldig is. Hij schuifelt ook gerust naar het randje, tot zijn voeten wegglijden op het rode, en dan dondert/glijdt hij naar beneden. Het is gewoon onze stuntkip :P

Nicole, terwijl ik op zoek ben naar nieuw werk ben ik maar een handeltje in 2e hands kinderkleding begonnen. Maar dat moet natuurlijk wel mooi op de foto. Vandaar die doeken, kun je mooi wegknippen van de foto's..

Tnx voor de complimenten.. Mooie kleuren krijg je vanzelf in zo'n constructie..
pi_127161840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:09 schreef Clubsoda het volgende:
Die extra oplettendheid wordt echt een soort reflex he? Ik sprong laatst bijna volautomatisch op een baby af op het cb, omdat zijn moeder even bij de tafel wegliep :@ Moeder keek me wat meewarig aan, want het kind lag volkomen stil. Maar de mijne zou er al vijf keer afgerold zijn en ik krijg dat opletten maar moeilijk uit m'n systeem :@
Ja maf he? Ik denk dat ik voor ik Billie had eigenlijk dan niet zou weten wat ik had moeten doen. Maar nu denk ik al gauw "Oeh, kijk uit voor dat, of Oeh, kijk uit voor zo."
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:38:30 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127161924
Mag ik even uithuilen..... M is niet in zijn hum, dus mag de tv aan. Alleen nu zegt hij steeds oh-oh.... 3 keer raden waar hij naar gekeken heeft..... ;(
pi_127161941
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:38 schreef Kyara het volgende:
Mag ik even uithuilen..... M is niet in zijn hum, dus mag de tv aan. Alleen nu zegt hij steeds oh-oh.... 3 keer raden waar hij naar gekeken heeft..... ;(
Teletubbies Teletubbies lalalala.
Of het zandkasteel? Ofzo?
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:40:55 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127162028
de 1e.... vre-se-lijk. Heb al geprobeerd om te zappen maar dan is het weer huilen....
pi_127162061
Oh oh Kyara.. :p Ik vind het zo naar dat J bij Bumba hysterisch wordt.. ;(
pi_127162428
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:41 schreef Jipster het volgende:
Oh oh Kyara.. :p Ik vind het zo naar dat J bij Bumba hysterisch wordt.. ;(
Bumba snap ik. Wat een gedrocht van een serie. -O-.
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:40 schreef Kyara het volgende:
de 1e.... vre-se-lijk. Heb al geprobeerd om te zappen maar dan is het weer huilen....
Ahwww. Arm manneke. Misschien een selectief gehoor in gang zetten? :D ;)
pi_127162530
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:36 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja maf he? Ik denk dat ik voor ik Billie had eigenlijk dan niet zou weten wat ik had moeten doen. Maar nu denk ik al gauw "Oeh, kijk uit voor dat, of Oeh, kijk uit voor zo."
Komt automatisch mee met je kind ofzo. Tot het punt dat het verbaast dat er ook mensen zijn die NIET heel onrustig worden van koppen thee op een bijzettafeltje :+

Oh jee, arme Kyara. Leer 'm snel aan dat je 'ohoh' zegt wanneer er iets gevallen is, dan lijkt het nog wat ;) Ik vind Bumba beter dan de Teletubbies, maar nog steeds niet je dat. Maar M vindt het fan-tas-tisch :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:57:58 #101
30252 Soempie
Procreating
pi_127162649
Ohh, wat een leuke foto's zijn er de afgelopen dagen gepost! Ook nog uit het vorige topic zie ik nu. Clubsoda, die bellen zijn echt een succes he! Die grote ogen, prachtig. :D

Daan, stuntpiloot! En wat een mooie sfeer zo op de foto's. Heel gaaf. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:02:49 #102
30252 Soempie
Procreating
pi_127162799
Ik zet hier alleen filmpjes op die ik ook wel mee wil kijken. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_127162921
Welke? Welke?

Tractor Tom vind ik wel geinig :D
pi_127162975
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:02 schreef Soempie het volgende:
Ik zet hier alleen filmpjes op die ik ook wel mee wil kijken. :@
Ik ook. Maar opa en oma niet }:| Wij kijken 's avonds samen Sesamstraat, jeugdsentiment O+
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:11:42 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_127163151
Wij kijken ook elke avond Sesamstraat samen. :Y

En verder af en toe Nijntje, Pieter Post, Maja de bij of Bob de Bouwer. Die laatste blijkt best oke. :+
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:12:30 #106
30252 Soempie
Procreating
pi_127163181

Bij deze doet M. het dansje mee. Zo schattig. En als Nijntje omvalt doet hij ook een soort stervende zwaan. _O-
pi_127163265
Oooh, Pieter Post! O+ Bob de Bouwer vond ik ook minder stom dan ik van te voren dacht :Y Oh, dat Nijntjefilmpje had ik ook al een op mn ipad gezet, moeten we ook maar eens kijken.

M heeft het dansen ook net ontdekt. Bij alles wat maar vaag in de buurt komt van een muziekje, gaat hij met zijn hoofd wiebelen of door zijn knieën veren. En hij kijkt er heel trots bij 8-)
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:17:45 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127163376
Ik heb net in mijn eentje Pingu zitten kijken. Dat vind ik helemaal leuk O+ Maar M niet zo.... -O-

Soemp, wat jij opnoemt dat stond hier ook op. We hebben zo'n zappelin zender. Maar daar komen dus ook de Teletubbies ;(

al heb ik dan wel de hele dag in mijn hoofd: "Nijntje, lief klein konijntje! Nijntje...." :')
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:20:03 #109
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127163454
Wij zijn ook fan van Sesamstraat. Simon is alleen bang voor de graaf :o Hij klampt zich helemaal aan je vast als de graaf in beeld komt.
Oude (on)bekende.
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:21:04 #110
30252 Soempie
Procreating
pi_127163491
Leuk hè, dat dansen. :D We waren afgelopen weekend naar de Efteling en in het sprookjesbos heeft M. bij elke muziekpaddenstoel een dansje gedaan. O+

Pingu O+
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:22:54 #111
30252 Soempie
Procreating
pi_127163559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:20 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wij zijn ook fan van Sesamstraat. Simon is alleen bang voor de graaf :o Hij klampt zich helemaal aan je vast als de graaf in beeld komt.
Die is ook best een beetje eng met het onweer, de vleermuizen, de tanden, donkere wenkbrauwen en het donkere kasteel.

Ik vind z'n naam in het Engels zo grappig: Count von Count. :D
pi_127166951
Jelle zegt de laatste tijd geregeld 'noninoninoni' moest er nog een Kerr Bumba voor kijken om te weten waar het vandaan kwam.. Maar het klinkt wel erg schattig.

Verder is hier tiktak favoriet en Dirk scheele, Nijntje vind ie eentje wel leuk en Bob de bouwer vond ie vandaag ook leuk. Verder gewone filmpjes van tractors of ander voertuigen..

Maar de eerst genoemden dan is het apathisch naar de tv kijken en niks in de gaten hebben wat er om hem heen gebeurt.. :o

Die zappelin zender staat hier ook wel eens aan, dat is afwisselend succes (Teletubbies vind ie bijvoorbeeld helemaal niks, alleen het zonnetje vind ie leuk)
pi_127167064
DF, lijkt me best moeilijk wennen aan zo een stuntkind. Ik vrees dat de mijne ook zo wordt. Hij kan nog niet lopen, maar klimt en klauterd over alles heen ook hoofd voorop en is echt niet bang.

Heel herkenbaar dat zenuwachtig worden van kopjes thee op een bijzettafel. Bij ons zit dreumes s'ochtends even in de box terwijl wij koffie en thee drinken op de bank. Dan kunnen we even rustig de kopjes neerzetten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 29-05-2013 21:37:46 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:47:46 #114
30252 Soempie
Procreating
pi_127167667
Ik word vooral zenuwachtig bij andere mensen thuis. Vooral bij m'n eigen familie, omdat ik totaal niet in kan schatten wat ze wel en niet vinden kunnen. En dan bedoel ik niet eens direct de kopjes koffie op de tafel. Al ben ik wel de enige die dan opspringt om M. weg te houden.

Bij m'n schoonouders is alles een stuk kindvriendelijker ingericht en daar let ook echt iedereen op. O+
pi_127167893
Wij kijken op zondagochtend standaard Nederland 3 in bed :@. Ik heb dat in het leven geroepen om op zondag een beetje uit te soezen :').

En Woezel en Pip is hier een enorme hit. Bij het introdeuntje begint ie te glunderen als een malle O+.
pi_127168172
Bij anderen zit ik er trouwens ook wel bovenop. Vooral bij kinderen die echt net tegen iets aanzitten qua ontwikkeling (rollen, klimmen). Dan moet je gewoon alert zijn, want als je het niet verwacht, dan kunnen ze het ook voor het eerst doen op een onhandige plek. Dat doe ik ook wel met Daan die nieuwe dingen probeert
Bij mijn ouders kan met Daan niet zoveel gebeuren, daar is het meeste wel veilig, en heeft hij de ruimte. Al staat er wel lekker afwasmiddel in het keukenkastje, naast de limonade..Bij mijn schoonouders kwam ik eens beneden na een nachtje slapen en late aankomst. Ik mocht eerst een paar marmeren ballen bij de glazen salontafel vandaan halen, daarna nog een mooie ouderwetse lamp en wat ander spul. Ik denk dat oma wel een paar dagen heeft moeten zoeken voor ze alles weer had ;)
Maar iedereen duikt wel bovenop Daan als hij weer eens stunt. En dan krijg ik een blik van "zou je niet eens iets doen".. Eh nee, als ik hem eraf haal, staat hij na 2 tellen er weer. En blijkbaar is het te leuk, want ook al valt hij eens van een stoel, hij klimt net zo hard weer erop..

Daan was vanochtend aan het meedansen op hoelahoep. Hij liep er echt voor vanuit de kamer om mee te doen..
En verder kijkt hij graag dingen met muziek, maar eigenlijk pas een week of 2-3 dat het hem echt boeit. Daarvoor liep hij er gewoon voorbij..

En hij probeert te springen. Echt door zijn knietjes en dan omhoog. 1 voetje gaat dan mee, de andere blijft nog staan.. Maar een lol dat hij dan heeft O+
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:45:45 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127171274
Het klimmen begint hier ietsje te komen. Hij gaat nu in zijn blokkenkar staan of zitten in plaats van er achter te lopen (duw mij!, hoezo lui ;) ) en hij probeer zelf op zijn wishbone flip te klimmen. Maar dat stunten zoals Daan doen gelukkig niet. Wel wordt hij steeds langer en gaat hij steeds vaker staan. Ik kan dus geen dingen meer te dicht bij de rand in de keuken of eettafel en dressoir leggen.

En lamp aan, lamp uit, lamp aan, lamp uit.....

En hij had het vandaag weer steeds over het "pard" (=paard). Ik vroeg waar is het paard dan? (met de bedoeling dat hij het paard in zijn boek ging zoeken en aanwijzen). Antwoord van M: "buiten!". :D
pi_127172461
Wat slim en knap! :o

Ik word inderdaad ook wel wat minder voorzichtig met klimmen enzo. M rolde al vrij vroeg maar had geen idee waar hij mee bezig was, en toen durfde ik geen halve tel bij de commode weg. Inmiddels snapt hij hoogtes een beetje, en dat je dan kunt vallen. Hij staat, als ik aan het koken ben, op een krukje bij het aanrecht. Ik laat hem dan zien dat hij hoog staat, en als hij te dicht naar de rand schuifelt wijs ik hem daarop. Ik durf dan ook echt wel even weg te lopen, ik leer hem liever zelf op te passen. Mijn moeder vindt dat bijvoorbeeld best eng, maar het gaat heel goed. Met hete vloeistoffen ben ik wel nog supervoorzichtig, dat begrijpt hij echt nog niet.
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:11:32 #119
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127177067
Hier zijn het ook vooral andereren die de kunsten van S. eng vinden. Ik ben er inmiddels aardig relaxed bij omdat ik weet dat hij steeds beter wordt in het uitvoeren van de kunsten ;) Bovendien doet Simon bij "enge" dingen juist heel voorzichtig. Drempels en andere ogenschijnlijk ongevaarlijke dingen daarentegen mist hij nog wel eens :+
Oude (on)bekende.
pi_127177813
Drempels worden hier genomen alsof het minstens een afdaling van de K2 betreft. Beide handen om de deurpost, *schuifel, schuifel*, voet naar de rand, waar is de afgrond? *tap, tap* weer vaste grond onder de voeten, even evenwicht testen, ja, staat het stevig? Dan gewicht verplaatsen en voet twee bijzetten. Handen loslaten en verder lopen :7 Wij hebben een stoepje voor de deur. Daar zijn we een half uur mee bezig :')
  donderdag 30 mei 2013 @ 07:52:53 #121
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127190826
Whaha, dat hebben wij ook gehad! Zo schattig vond ik dat, vooral dat *tap tap* :D
Oude (on)bekende.
pi_127191033
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:45 schreef Kyara het volgende:
Het klimmen begint hier ietsje te komen. Hij gaat nu in zijn blokkenkar staan of zitten in plaats van er achter te lopen (duw mij!, hoezo lui ;) ) en hij probeer zelf op zijn wishbone flip te klimmen. Maar dat stunten zoals Daan doen gelukkig niet. Wel wordt hij steeds langer en gaat hij steeds vaker staan. Ik kan dus geen dingen meer te dicht bij de rand in de keuken of eettafel en dressoir leggen.

En lamp aan, lamp uit, lamp aan, lamp uit.....

En hij had het vandaag weer steeds over het "pard" (=paard). Ik vroeg waar is het paard dan? (met de bedoeling dat hij het paard in zijn boek ging zoeken en aanwijzen). Antwoord van M: "buiten!". :D
:D! Onze jongen doet dat met de HD ontvanger. Die vindt het iets minder leuk. Af en toe hapert ie dan met opstarten :'). Dus onze salontafel zetten we nu maar voor de tvtafel tot ik er iets op bedacht heb.
pi_127192891
Matthiad is ook zo'n klimgeit. En soms levensgevaarlijk in de ogen van een ander. Wij zijn het wel gewend en vinden het heel normaal. Maar als ik andere kinderen zie klimmen slaat mijn hart altijd een slag over.
pi_127197146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:20 schreef Clubsoda het volgende:
Drempels worden hier genomen alsof het minstens een afdaling van de K2 betreft. Beide handen om de deurpost, *schuifel, schuifel*, voet naar de rand, waar is de afgrond? *tap, tap* weer vaste grond onder de voeten, even evenwicht testen, ja, staat het stevig? Dan gewicht verplaatsen en voet twee bijzetten. Handen loslaten en verder lopen :7 Wij hebben een stoepje voor de deur. Daar zijn we een half uur mee bezig :')
Oeh, herkenbaar, die drempels. Om dan een paar meter verderop wel zelf een stoeprand op te stappen zonder hulp :P
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:11:59 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127197917
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:17 schreef Kuukske het volgende:

[..]

:D! Onze jongen doet dat met de HD ontvanger. Die vindt het iets minder leuk. Af en toe hapert ie dan met opstarten :'). Dus onze salontafel zetten we nu maar voor de tvtafel tot ik er iets op bedacht heb.
Wij hebben ook een hele tijd de salontafel voor de tv kast gehad :D Op een gegeven moment alles terug gezet en was het ook niet interessant meer. Komt dus goed ;)
pi_127198765
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Susie het volgende:

[..]

Wij hebben ook een hele tijd de salontafel voor de tv kast gehad :D Op een gegeven moment alles terug gezet en was het ook niet interessant meer. Komt dus goed ;)
Oh dat vind ik wel goed om te weten :D.
pi_127200033
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Susie het volgende:

[..]

Tsja, mijn mini kroop dan op de salontafel en ging op de tv kast staan, aan de tv te wiebelen. Ook niet echt een optie.. Gelukkig is de interesse hier ook wel verdwenen..
pi_127210404
Ean zit in de zandkasteel fase. Ik droom zelfs die liedjes ervan -O-
Wat een mooie foto's van je ventje DF. Ik zie in je sig niks over je webwinkel staan O-)

Ik hoef voor Ean eigenlijk niks weg te zetten die pakt geen gevaarlijke dingen wel een koekjes oid als dat ergens ligt. Maar toch merk ik dat ik bij andere kinderen ook oplet gisteren op kraamvisite en ik zette zo de thee van vriendlief verder op tafel omdat hun dreumes er wel op af stormde.
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:39:16 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127212574
Als ik even wat moet doen, zet ik ook Het Zandkasteel aan, helemaal leuk vind ze het. Met name de gedeeltes met de andere kindjes in beeld, alhoewel ik dat soms wel erge rare stukjes vind.... Maar goed, kind blij, ik blij ;)
pi_127218578
R is vooral gek op de liedjes tijdens het zandkasteel. En het openingsnummer van chuck and friends vindt ze geweldig!!
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:08:04 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127218922
Cristel ( en ik ook) vind de bruine beer in het blauwe huis altijd zo leuk, vooral dat liedje op het eind, lekker meezingen :+ :@

Mevrouw stond vanmiddag ineens in de blokken ton...

donderdag 30 mei 2013 @ 20:58:07 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127221236
Christel :D

Ik heb vandaag de jongetjespop bij Dille & Kamille gekocht voor M. Ben erg benieuwd hoe hij hem vindt. Maar hij zei vandaag wel pop dus dat komt goed uit. Sowieso leuk spul daar. Heb me ingehouden om ook poppen voor de meisjes te kopen. Die krijgen ze wel met sinterklaas of zo.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:15:22 #133
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127222294
Leuke Kyara! Ik zou ook wel een jongenspop willen, maar met 2 stoffen poppen en een babypop vind ik wel even mooi ;)

En over jongetjes en poppen gesproken:

Tijdens het spelen gaat S af en toe even met z'n favoriete pop op z'n stoeltje zitten om te knuffelen *;
Oude (on)bekende.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:19:08 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127222533
Aaaaah, wat lief! O+ M heeft nog geen pop. wel 2 popperige babyzusjes maar dat telt niet ;)
pi_127222721
Christel :D

Ohhh M_M O+
pi_127223970
:D leuke foto's hier!

Schattig mevr mus

S is echt een klimgeit. Schuift iets naast de bank en wil via de bank op de vensterbank klimmen enz. Ze gaat ook op de salontafel zitten en gaat er ook netjes vanaf.
Ze zegt nu de hele tijd 'appeltjes' :D (ik had een vest aan met appeltjes knoopjes en die wilde ze de hele tijd vastpakken)
pi_127225779
Hihi, die Cristel! Grapjas :D

Ik vind S zo'n leuk jochie O+ Niet alleen om te zien, maar je beschrijft hem ook zo leuk en liefdevol.

Mijn spookje was zo lief aan het scharrelen op het kdv toen ik aankwam. Ze hebben een tuin met zo'n paadje met een booghaag, en hij was zo lekker alles aan het ontdekken. Op de fiets naar huis pak hij steeds even mijn hand terwijl hij zit te babbelen. Toen ik een kus op zijn blote bol drukte (ik was zijn helm vergeten dus ik greep mijn kans :@ ), gooide hij lachend zijn hoofd in zijn nek en grijnsde me toe O+ /verliefde-moeder-modus
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:00:45 #138
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127240412
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:09 schreef Clubsoda het volgende:

Ik vind S zo'n leuk jochie O+ Niet alleen om te zien, maar je beschrijft hem ook zo leuk en liefdevol.

Dankje :@ O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:06:26 #139
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127240557
Mevr mus, wat lief!

PE! Lekker eigenwijs..

CS, heerlijk die momentjes!

Hier na 1 drama nacht alweer 2 nachten heerlijk rustig en na 7 uur wakker. Eens kijken of ik straks kiezen kan spotten.. Zou mooi zijn als ze beide onderin door zijn.
pi_127240872
Cristel, wat doe je voor geintjes.

Mevr. Mus lieve foto zo met die pop.

Wat lief, dat ze appeltjes zegt Zoe.

Cs O+

Mijn dreumes mocht eergisteren op het kdv in de zandbak spelen. En net als thuis wou hij hem helemaal opeten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:02:48 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127246511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
Hihi, die Cristel! Grapjas :D

Mijn spookje was zo lief aan het scharrelen op het kdv toen ik aankwam. Ze hebben een tuin met zo'n paadje met een booghaag, en hij was zo lekker alles aan het ontdekken. Op de fiets naar huis pak hij steeds even mijn hand terwijl hij zit te babbelen. Toen ik een kus op zijn blote bol drukte (ik was zijn helm vergeten dus ik greep mijn kans :@ ), gooide hij lachend zijn hoofd in zijn nek en grijnsde me toe O+ /verliefde-moeder-modus
Doe je nu :@ voor het vergeten van de helm op de fiets? Wij hebben niet eens een helm, moet ik mij nu schamen?

Dille & Kamille pop O+ Zag hem hier ook al voorbij komen, zo leuk! Denk dat ik er ook een ga kopen, maar hem dan bewaar voor de vakantie.

En wat een leuk mannetje heb je mevr-mus!
pi_127246740
Nee, omdat ik zo klef ben dat ik mijn zoons hoofd ga kussen als hij bij me op de fiets zit :+ :@
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:26:24 #143
30252 Soempie
Procreating
pi_127247249
Dat is juist lief. O+

Mevr_Mus, wat heeft S. een mooie, gelukkige uitstraling. O+

Nou, hier vanmiddag 5 jaar van het leven van m'n man afgehaald. Ik ging naar de schuur om boterhammen uit de vriezer te pakken en vervolgens draaide M. achter me de deur op slot. :X
Hij heeft met aanwijzingen nog geprobeerd de sleutel terug te draaien, maar dat lukte uiteindelijk toch niet (een keer wel, maar voor ik de hendel omlaag had draaide hij alweer terug. :')). Daarna zei ik:' M. draai nog eens om?' en toen ging hij rondjes om z'n as draaien in de keuken. 8)7 O+

Ondertussen was m'n man onderweg, maar dat zou nog wel lang duren. Uiteindelijk de ladder van de buren geleend en door het slaapkamerraam naar binnen geklomen. :')

Die sleutel vergeet ik dus echt nooit meer mee te nemen. oO<

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 31-05-2013 13:43:58 ]
pi_127247584
Jeetje Soemp, wat ellendig. Ik heb hetzelfde probleem met de knip op de achterdeur inderdaad. Ik heb altijd de schuur op slot (vriezer met brood staat daar ook ;) ) maar ik moet er bij het snel naar de kliko echt om denken. Fijn dat je weer veilig binnen bent! Kun je een sleutel bij de buren neerleggen voor de zekerheid?
pi_127247653
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, omdat ik zo klef ben dat ik mijn zoons hoofd ga kussen als hij bij me op de fiets zit :+ :@
Doe ik ook altijd. Hij maakt er gewoon een spelletje van ♥
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:39:29 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_127247667
De knip hadden we ook al een keer gehad, inderdaad. Maar die kon ik nog terugdraaien via het kattenluikje.
We hebben een reservesleutel bij een vriend liggen (maar die was aan het werk) en nu sinds vanmiddag ook bij de buren. :Y

Ik kan er nu wel om lachen. M. heeft heel braaf naar m'n aanwijzingen geluisterd en 't is goed afgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 31-05-2013 13:45:45 ]
pi_127247723
Dat vind ik inderdaad al reuzeknap! M keek mij in zulke gevallen gewoon wat glazig aan :D
pi_127247836
Zo had Lotte ons van de week opgesloten op Geert zijn slaapkamer. Lekker koese zei ze en tot morgen :D Madam had het niet in het hoofd de deur weer open te doen dus wat was ik blij dat het mooi weer was en de buren buiten zaten want de achterdeur was wel open... Daarna gelijk alle sleutels uit de slaapkamerdeuren gehaald :+
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:56:58 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_127248205
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:41 schreef Clubsoda het volgende:
Dat vind ik inderdaad al reuzeknap! M keek mij in zulke gevallen gewoon wat glazig aan :D
:D

Na alle mislukte pogingen besloot M. trouwens maar gewoon op z'n fiets te gaan zitten toeteren en zwaaien naar me: 'mama lost het wel op, terwijl ik plezier maak'. :')

Lekker koese. :D Grapjas.

Vanmorgen was ik uit m'n hum door iets en toen kwam M. me spontaan een knuffel geven. Vervolgens riep hij z'n papa en hij gebaarde dat hij ook moest knuffelen. Dus z'n papa gaf hem een knuffel; werd M. een beetje ongeduldig, duwt papa van zich af en geeft met z'n handjes aan dat papa mij moest knuffelen. :D O+
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:58:52 #150
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127248255
_O- Wat een verhalen _O-

Gelukkig dat er dan iemand in de buurt is zeg!
Ik heb ook altijd mn huissleutel bij me, want als de deur hier dichtklapt, dan kan ik soms het huis niet meer in (draai/kiep deur, werkt niet 100%)

1 van de jongens heeft me ook een keer opgesloten in het duivenhok, deed ie de schuif of het haakje erop.... }:|

Lieve foto Mevr Mus :) Poppen zijn leuk!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:20:04 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127249119
Oh Soempie, wat een schrik! Maar wel knap dat M. je aanwijzingen -tot op zekere hoogte- op heeft gevolgd :Y

Ik ga dus ook nooit zonder sleutels de tuin in. ben ooit een keer op het balkon opgesloten door de kat, heb toen ook een hele avond staan wachten tot manlief thuis kwam....
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:22:13 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127249207
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
Dat doe ik ook! :D Gewoon omdat het kan en zo gezellig is! O+
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:24:50 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127249306
-O- ik heb dus nog steeds niet met M gefietst he.....
pi_127249360
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:24 schreef Kyara het volgende:
-O- ik heb dus nog steeds niet met M gefietst he.....
Hup, morgenochtend even een klein toertje doen jij!
Vanavond is zeker niet haalbaar? Wij gaan vaak na het eten nog even een klein rondje met peuter en kleuter.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:30:20 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127249468
Nee, mijn man is pas om half 7 thuis en dan gaat M redelijk snel naar bed. Hopelijk morgen redelijk weer.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:45:27 #156
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127249907
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:30 schreef Kyara het volgende:
Nee, mijn man is pas om half 7 thuis en dan gaat M redelijk snel naar bed. Hopelijk morgen redelijk weer.
Doen! Fietsen met dreumes is zo gezellig! Oké, 95% van de fietstochtjes :+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:47:43 #157
244125 laziness
pi_127249975
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:30 schreef Kyara het volgende:
Voor 1 keerje een half uurtje later kan wel joh.
Gun jullie beiden dat uitje met lekker weer nu.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:11:11 #158
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127250627
Hier ook standaard een sleutel in mijn broekzak, je weet maar nooit...

Fietsen is gezellig! Al weet ik weer waarom ik vrijdag Chris het liefst in de auto ophaal; nu had ik een slapende Daan voor me zitten. Eerst knikkebollen en later echt slap. Normaal had hij het net gered, maar we hadden iets vertraging door een vriendje en dan haalt hij het net niet. Gelukkig thuis zo in bed getild, en daar nog tot half 3 verder geslapen
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:14:05 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127250711
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Voor 1 keerje een half uurtje later kan wel joh.
Gun jullie beiden dat uitje met lekker weer nu.
euh ja. alleen gaat dan ons hele schema in de knoei. Om 20.00 uur komen de meisjes weer. We hebben meer dan 1 kind he ;)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:48:35 #160
244125 laziness
pi_127253952
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

euh ja. alleen gaat dan ons hele schema in de knoei. Om 20.00 uur komen de meisjes weer. We hebben meer dan 1 kind he ;)
Uh ja ik ken jullie schema niet inderdaad, sorry. Ik dacht je gaat direct met hem fietsen als je vent thuis komt en ipv 7 uur gaat hij om half 8 naar bed.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:49:53 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127254026
Lief meegedacht. Bedoelde het ook niet zo pinnig als het misschien overkwam. Sowieso even een pittig dagje dus denk dat ik om half 7 eigenlijk ook wel total loss ben :@
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:51:35 #162
244125 laziness
pi_127254107
Je hebt gelijk hoor. Ik had niet nagedacht over je meisjes die niet zonder jou gevoed kunnen worden. Ik als mama van 1 kind zie dat wat over het hoofd o|O
Die spitsuren van jou zijn zwaar :*
pi_127254320
Gelukkig wordt het mooi weer dit weekend!!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:06:49 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127254844
Ja, lekker he! *O*
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:40:45 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127256086
op mijn vrije dagen is manlief altijd op de fiets weg.... Dus loop ik veel (of auto, afhankelijk van weer :P). Maar morgen ga ik lekker fietsen met dr! *O*

Het eerste (ok, bijna eerste dan ;) ) wat ik 's morgens doe is de klinken van de voordeur halen en sleutel in mijn zak. Doosje hier heeft ook al eens de klink helemaal naar beneden gedaan....maar ook weer omhoog! :D
pi_127259224
Soempie, dat is even schrikken. Een vriendin van mij is samen met haar vriendin door hun dochters buiten gesloten in de tuin. Ben blij dat het goed afgelopen is.

Susie, hier is manlief op mijn vrije dagen ook altijd met de fiets naar werk als het goed weer is. Tijd voor een 2e fiets :)

Kyara, morgen lekker fietsen met M.

Mijn dreumes heeft vandaag voor het eerst bruine bonen gehad. Viel redelijk in de smaak.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:13:13 #167
30252 Soempie
Procreating
pi_127287650
Kyara, nog kunnen fietsen met M. vandaag?

Hier vanmorgen eindelijk een nieuwe fiets gekocht. Straks ophalen en dan kunnen we hier ook fietsen. *O*
pi_127291684
Wat een boevenstreken van de verschillende dreumesjes zeg!

Al had F hier van de week tussen de middag ook een mooie...
Hij was door het huis aan het rijden op zijn elmofietsje terwijl ik brood aan het smeren was. Meneertje vind het dus leuk om de tussendoor open te maken terwijl hij dus staat op de zitting van de fiets, om dan door het raam van de voordeur naar buiten te kijken. Vind ik prima normaal gesproken dan.
Deze keer hoor ik een buurmeisje zeggen tegen een van haar vriendje 'Wat heeft F toch een schattig fietsje' en hoor daarna het bekende gegiechel van mijn kleine mannetje. Alleen dit klonk niet alsof hij binnen was, maar dus buiten!!
En ja hoor meneertje had dus de voordeur open gemaakt en wilde gaan fietsen met de buurtkids. Zucht...

Memo to deze mama: voordeur op slot draaien overdag :D
pi_127314558
Kyara heb je gisteren nog gefietst.

Gaan jullie vandaag fietsen Soempie?

Liedje dat is schrikken.

*G* meneer stond vanochtend een halve minuut los en ik was nog niet wakker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 juni 2013 @ 09:14:30 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127314685
*G* voor L.
M stond ook even los, net op het moment dat ik foto's aan het maken was. Dus die stond er mooi op :D

Niet meer gefietst helaas. M heeft vrijdag een koutje gevat in de tuin en is snipverkouden, hoest veel en heeft wat verhoging. Durfde het niet aan om hem op de fiets te zetten. Kan het echt niet gebruiken dat het doorzet en hij echt ziek wordt aangezien ik morgen weer moet beginnen met werken. :'(
pi_127315021
Oh balen, Kyara, beterschap voor M. Gaat hij morgen naar het kdv? Dan komt het vast gauw een ander keertje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 juni 2013 @ 11:15:19 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127316047
Ja, dat is wel de bedoeling. Als hij niet naar het kdv kan, moet een van ons vrij nemen en het lijkt me geen goed idee als ik dat ben op mijn eerste werkdag maar voor mijn man ligt het ook lastig.
pi_127322080
Lekker fietsen soempie!

Beterschap voor M kyara en succes morgen

Hebben jullie ook tips voor goede loopschoenen met stevige zool?
(leren slofjes en schoentjes met soepele zool als aapjes heeft ze al, wil kijken hoe het lopen gaat als ze stevigere schoenen heeft)
pi_127322831
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:18 schreef Zoë23 het volgende:
Lekker fietsen soempie!

Beterschap voor M kyara en succes morgen

Hebben jullie ook tips voor goede loopschoenen met stevige zool?
(leren slofjes en schoentjes met soepele zool als aapjes heeft ze al, wil kijken hoe het lopen gaat als ze stevigere schoenen heeft)
Ik had voor jelle de eerste schoentjes van shoesme, met extreme flex zool. Dat zat hier erg goed als eerste schoentjes. maar ik zou daarvoor naar een goede schoenwinkel gaan dat je ook zeker weet dat je de goede maat en goede type schoen hebt, kun je in de winkel ook merken vergelijken hoe ze zitten.
pi_127324125
Zoe volgens mij moet de zool toch zo soepel zijn, dat je hem bijna kunt dubbelvouwen. Zoiets kun je in een schoenenwinkel het beste voelen en proberen. Wj hadden volgens mij elefanten als eerste schoenen voor de eerste.

Vandaag lekker gefietst, vanochtend met kleuter op de fiets boodschappen gedaan en vanmiddag met de kleine naar het winkelcentrum vlakbij en daar lekker in de mei tai :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127324225
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:41 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik had voor jelle de eerste schoentjes van shoesme, met extreme flex zool. Dat zat hier erg goed als eerste schoentjes. maar ik zou daarvoor naar een goede schoenwinkel gaan dat je ook zeker weet dat je de goede maat en goede type schoen hebt, kun je in de winkel ook merken vergelijken hoe ze zitten.
Ja naar de schoenenwinkel zijn we ook van plan :Y vind het wel belangrijk dat als ze echt gaat lopen ze goede schoenen heeft. Nu stapt ze en loopt ze soms in de kamer van de bank naar eettafel bijv.

Zet ik 'shoesme' op t lijstje ^O^
pi_127327799
Shoesme zijn fijne schoentjes heb ik hier voor Lisa ook en de elefanten van van Haren zijn ook erg fijn en de kleine maatjes ook helemaal van leer.

Mijn dame heeft vanmorgen 1.5 uur in de speeltuin gescharreld. Trapje op trapje af kijk een heuveltje op en af zo de hele tijd door ze heeft eigenlijk alleen maar rondgelopen en geklommen ze worden veel te snel groot onderweg na huis wakker moeten houden en thuis heeft ze 4 uur lang geslapen zo moe was ze.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:48:43 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127328588
Na een slaapje knapte M al snel op gelukkig. Maar toch niet gefietst. Wel met het hele gezin zo'n 2 uur gewandeld O+ Morgen dus gewoon naar het kdv zoals het er nu naar uit ziet.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:05:38 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127376260
M alweer wat opgeknapt? Hoe ging de eerste dag weer Kyara?

Shoesme hadden/hebben wij ook, fijne schoenen naar mijn idee, alleen belachelijk duur :X

Anouk zei vandaag aardbeitje O+ (en ze at ze ook nog :D deed ze niet eerder thuis, wel op kdv }:| )
pi_127376879
Wat lief Susie <3

Hier ook eentje die anders is op het kdv,,vandaag daar 4 uur geslapen! terwijl ze nu alweer na een uur wakker is en maar huilen ;(
  maandag 3 juni 2013 @ 21:22:26 #181
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127377383
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
Wat lief Susie <3

Hier ook eentje die anders is op het kdv,,vandaag daar 4 uur geslapen! terwijl ze nu alweer na een uur wakker is en maar huilen ;(
Bij mij is dat andersom, vandaag thuis 4 uur geslapen, op kdv vaak maar 2 uur. Maar wat vervelend zeg! :*
pi_127377415
Ze slaapt thuis amper en haalt het daar in ;(
  maandag 3 juni 2013 @ 21:25:15 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127377584
Misschien is het te stil bij je thuis? Anouk sliep vanmiddag door het schuren van de trap bij de buren door!
  maandag 3 juni 2013 @ 21:30:48 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127377981
M slaapt op het kdv ook minder dan thuis. Maar thuis slaapt hij wel door huilende zusjes heen.

Hij is echt niet in zijn hum. Sneu en zijn timing sucks. Als ie een weekje eerder zo geweest was, had ik hem thuis gehouden van het kdv. Nou ja, morgen hopelijk een rustig dagje met oma.
pi_127379079
Sneu Kyara, beterschap voor M

Wat lief Susie!

S slaapt alleen thuis :+ ze heeft weleens bij oma geslapen overdag maar dat was na borst. De GO wandelt veel met haar en dan slaapt ze ook.

Ze heeft vandaag 2broodjes en een stuk boterhamworst gegeten :o en 2 liga bij de GO en zoete aardappel,gegrilde courgette, gegrilde kip en wortel als avondeten en daarna nog een half broodje! Trots op m'n meisje & blij met de nieuwe med.
Ze eet echt een stuk beter.
pi_127382268
Beterschap voor M Kyara.

Zoe fijn, dat de meds goed helpen.

Susie, wow heeft Anouk 4 uur geslapen.

Mijn dreumes nieuwe verslavingen zijn frambozen en blauwe bessen. Moesten gisteren het fruit snel opruimen/ opeten, anders bleef hij mopperen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127390795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:03 schreef Clubsoda het volgende:
Lijkt me best veel, drie dagen met drie kleintjes, Kyara. Fee, lekker op vakantie geweest! Fijn dat het vliegen goed ging ^O^ En draaien benoemen vind ik heel knap! Succes bij de kapper Mevr_Mus!

M leert ook veel woordjes de laatste tijd, maar gek genoeg vooral de toevalstreffers (zo heten alle vrachtauto's, bussen en graafmachines "wooooooooooow" sinds ik ooit eens "wow, wat een grote auto!" uitriep :@ ), terwijl 1000 keer gevraagde en benoemde dingen als "poes" niet blijven hangen. M is vooral volkomen gefascineerd door begroeten en zwaaien. Gisteren waren we even in stad en alle kassamevrouwen en het volledig winkelend publiek zijn begroet :W Ik schiet acuut in de trotse-moeder-modus als mensen dan vertederd reageren op m'n kind O+ :@
Wat ontzettend herkenbaar! Op vakantie zwaaide I. ook continu naar iedereen, ik geloof dat hij een hoop mensen vertederd heeft. Ik vind het super dat hij zo open is naar iedereen!

En hier wordt het woord 'tieties' met enige regelmaat gezegd nadat vriendlief dat zei toen hij ging drinken :'). Bedankt hè _O- Verder zegt hij daaa (dag), kaaa (klaar) en gister opeens aaien toen hij onze poes ging aaien (dat zeggen we altijd, 'aaien hè?' omdat hij anders plukken haar uittrekt).

Oh ja, eigenlijk mag ik volgende week pas meekletsen hier, maar ik lees vast wat mee ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:42:45 #188
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_127390952
Even een poging tot bijlezen gedaan. Wat gaan alle kindjes hard zeg!!!

Hier lijkt mijn dreumes elke dag met sprongen vooruit te gaan. Kletst en zingt de hele dag door. D'r favorieten zijn:
'Ja ja jittie jittie ja ja HEEE!' (K3- Ya Ya Yippie) en
'Bolke bolke bolkebolke! Da i tie toe, ta da tie toe' (Intro van Bolke de Beer, jeugdsentiment voor mij haha!)
Ook komen er vaker zinnen met twee woorden uit (Mama mee? Open maken?)

Ze haalt ook de meest halsbrekende toeren uit (met een emmer op d'r hoofd en voor d'r ogen door het huis rennen of bovenop de loopkar dansen).

En slapen is nog steeds voor mietjes ;). Ik ben blij als ze 12 uur per 24 uur slaapt. Meestal zijn het maar een uur of 10.
Maar ze is niet vervelend ofzo dus het zal wel bij haar horen.
pi_127393487
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:25 schreef Susie het volgende:
Misschien is het te stil bij je thuis? Anouk sliep vanmiddag door het schuren van de trap bij de buren door!
Goed dat je het zegt, ik ging nadenken over wat er anders was en idd het is daar ook donkerder want in de slaapkamer is alleen een hoge kleine raampje...bij ons zijn natuurlijk gordijnen maar het is niet zo donker. Ik heb dus op de rolgordijnen strandhanddoeken gehangen en het raam op een kier gezet :D wie weet helpt het, en zo niet tja dan moet ik ermee leven!
pi_127393507
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat ontzettend herkenbaar! Op vakantie zwaaide I. ook continu naar iedereen, ik geloof dat hij een hoop mensen vertederd heeft. Ik vind het super dat hij zo open is naar iedereen!

En hier wordt het woord 'tieties' met enige regelmaat gezegd nadat vriendlief dat zei toen hij ging drinken :'). Bedankt hè _O- Verder zegt hij daaa (dag), kaaa (klaar) en gister opeens aaien toen hij onze poes ging aaien (dat zeggen we altijd, 'aaien hè?' omdat hij anders plukken haar uittrekt).

Oh ja, eigenlijk mag ik volgende week pas meekletsen hier, maar ik lees vast wat mee ;)
Wat leuk dat je hiermee komt schrijven!!! *O* ik mis altijd van alles over I omdat ik niet regelmatig lees in het babytopic!
pi_127394915
Gezonde verslaving Tinu!

Phaidra
:D tietjes. Leuk dat je meeschrijft/leest!

Bitterend
Hoop dat het helpt, is soms fijn als ze even wat langer slapen.
S heeft altijd slaapmuziek aan en ook best hard, vind ze prettig :? Als ik m uitzet of zachter doe is ze not amused. Net als buitengeluiden enz vind ze fijn als ze slaapt. Als het in huis stil is en ik ga de trap op is ze snel wakker. Dus stilte werkt hier niet zo goed :9
pi_127395265
Ik heb nog nooit muziek geprobeerd, dat is ook een idee misschien! en wat een jou S veel zeg :o ik ben blij als die van mij van de Canneloni van gisteren proeft :')
pi_127399763
Phaidra, leuk je bent er al, gezellig! Hier worden nog bijna geen woorden gezegd, alleen mama en papa.

TJ fijn dat het zo goed gaat en ze zingt, danst en gezellig is :)

Bitterend, hopelijk helpt het.

Zoe, ja dat en worstjes zijn ook echt een verslaving. Laatst gaf papa stukje groente en worst samen, groente werd consequent eruit gewerkt :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:49:17 #194
348178 NotTheSame
pi_127399865
Ow ja Phaidra en I. welkom hier!
pi_127401086
"Poesje..."
-"mauw"
"Kom eens..."
-"mauw"
"ik heb lekkere melk voor..."
-"MIJ!"

:')

Of: We zitten in de auto, onderweg naar weet ik het. Stilte- "TIE-TUI! TIE-TUI! TIE-TUI!!!!!!!"
Madam ziet een vliegtuig en laat dat weten met haar meest luide stem :') O+

Dreumesen zijn echt leuk O+

Dametje heeft sinds afgelopen weekend wel last van het niet-willen-slapen-syndroom. Ze gaat al niet vroeg (om 19.00u krijg ik haar met geen mogelijkheid naar bed), dus om 20.00u gaat ze naar bed.... om dan te blijven huilen en krijsen en stervendezwanen tot 21.00 of 21.30.... dit is een faaaaase.... Hopelijk is ie snel over.

Welkom Phaidra :)
Tralalalaaa
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:14:13 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127417184
Phaidra :W

bitterend, heeft het geholpen?

NTS & TAP O+ O+

Zoe, fijn dat S zo goed gegeten heeft en dat de medicatie zijn werk doet.

M heeft vandaag voor het eerst in zijn zandbak gespeeld. Zonder mij, want ik moest weer werken }:| Het was daarna wel tijd voor een bad.....zandmonster O+

en hij heeft ook een weer een leuk woord opgepikt: kolven :')
pi_127422819
Wat een leuk stuntpilootje is draakje!

En de dame van TAP zo lekker aan de babbel (ik herken dat HEEL LUID benoemen van dingen uit enthousiasme ook ;) )

En M van Kyara pikt onmisbare woorden op lees ik ;)

Leuk is dat hè, Phaidra? Ik hoop erg dat hij dat onbevangene nog lang vasthoudt.

Nieuwste aanwinst hier is 'vwoeta' (voeten dus ;) ) Hij wijst ze aan, benoemt ze en is gefascineerd door het feit dat ze in zijn slaapzak kunnen verdwijnen en dan weer tevoorschijn komen na het slaapje. En de eerste fantasiespelletjes komen, hij vindt het heel grappig om ons fictief te voeren. Soms vergeet de lepel in het (lege) bakje te stoppen voor een nieuwe 'hap'. Dan wijs ik hem erop dat er niks op de lepel zit en dat hij hem eerst weer in de bak moet doen, en dat doet hij dan braaf O+ Knap vind ik dat :Y
pi_127430687
Hahaha grappig is dat he Clubsoda :D
Eva wijst nu de ogen, neus en mond aan. 'OGG! Neus! Happuh' hahaha. Vooral de neus vindt ze erg grappig.
Tralalalaaa
pi_127430809
Kyara nee :D ze sliep 45 minuten en toen klaar wakker }:|
Misschien dat ze op haar eigen kamer kan slapen binnenkort daar is het donkerder...alleen dat vind ik echt niks aan (man ook niet).
pi_127439082
Tap, wat leuk al die woordjes. Hopelijk slaapt ze gauw weer beter.

Kyara, lekker in de zandbak. Hier ook zo'n zandmonster, maar op het kdv laatst zonder alle zand op te eten gelukkig.

CS wat leuk die fantasiespelletjes.

Bitterend, misschien overdag het slaapje op haar eigen kamer om te beginnen of doen jullie dat al?

Hier zijn wij nog ver voor de fantasie fase. Hij klapt in zijn handjes bij het liedje "klap eens in je handjes", wil alles eten en drinken, wat wij hebben, klimt en klautert dat het een lieve lust is en begint te begrijpen dat je bij puzzels en vormenstoven iets ergens in moet doen. Over 2 weken eerste 15 minuten gesprekken, ben benieuwd, maar hoor alleen maar positiefs.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127443494
Tap, Wat een lieve woordjes allemaal
Zoë ik zag nog ergens een mooie foto van je kleine langskomen wat heeft ze toch mooie wimpers <3
Kyara zand eten is blijkbaar erg lekker hier doet lisa het ook
Clubsoda: Wat lief dat hij al fantasiespelletjes speelt

over woordjes,, mijn dame zegt alleen mama maar heel ongericht tegen alles zegt ze het. Verder niks maar ze brgijpt je wel als ze iet sin haar mond heeft wat niet mag dan zeg ik lisa haal dat uit je mondje en dan doe ik net alsof ik iets uit mijn hodn haal en dat snapt ze ook goed. Verder is kruipen voor babys daar doen we niet meer aan trapklimmen is de bom en tijdens de fotoshoot wilde ik ook niet blijven zitten.

ze zijn leuk en mooi geworden maar dus zonder te lachen want mevrouw wou lopen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:44:04 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127443745
Mooie foto's Sam! O+ Lekkere bollo is ze!
pi_127443806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:44 schreef Susie het volgende:
Mooie foto's Sam! O+ Lekkere bollo is ze!
ja zeg dat ze was bij de kinderarts vorige week 10,5 kilo :o
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:48:32 #204
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127443903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 08:51 schreef bitterend het volgende:
Kyara nee :D ze sliep 45 minuten en toen klaar wakker }:|
Misschien dat ze op haar eigen kamer kan slapen binnenkort daar is het donkerder...alleen dat vind ik echt niks aan (man ook niet).
Mijn zus vind het saai dat Anouk zo lang slaapt in de middag, die zou juist in de middag wat dingen ondernemen, ik doe dat dus maar 's morgens en geniet van de rustige tijd in de middag :D 12.15 knock out en nu hoorde ik zojuist wat gepruttel, maar weer omgedraaid! :D Mijn neefje noemt haar al slaap kop en die sliep vroeger dus weinig, zei mijn zus, uurtje in de middag ofzo.

Overigens is het bij Anouk op haar kamer niet heel donker ofzo. En wat iemand al zei, overdag oefenen op haar eigen kamer?
pi_127444245
Op de opvang is het juist heel donker, daar hebben ze geen ramen op de slaapkamer. Wij vinden het erg fijn dat ze bij ons op de kamer ligt, het zou geen verschil moeten maken denk ik welke kamer, maar misschien ook wel..we zouden het wellicht kunnen proberen, als het niet gaat of niet verbeterd dan komt ze meteen terug op onze kamer, maar snachts is niet het probleem het is overdag. Slaapje van 45 minuten ipv de 2-3 uur dat ze op de opvang doet..
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:09:50 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127449699
ik zou het ook niet weten Bitterend. Zou eerder zeggen dat ze thuis gewend is om bij jullie te slapen en dus overdag (neem aan dat je er dan niet bij ligt?) niet kan/wil slapen en op het kdv is ze gewend om daar te slapen.
Bij mijn zus wilde ze eerst nooit in het camping bed slapen, moest mijn zus verplicht wandelen met haar, zodat ze in slaap viel en dus in de wagen sliep. Eventjes vol gehouden en nu slaapt ze daar ook vaak 2 a 2,5 uur, gewoon in bed. Daar vond ze het eerst trouwens ook te donker.
pi_127460238
Susie
Hoe heeft je zus het voor elkaar gekregen dat ze daar slaapt? Erbij zitten oid?

Sam
Dankje lief van je
Wat een leuke foto's! Mooie meid is Lisa :)

We moeten morgen naar de kinderarts @ het zknhuis. Ben eigenlijk wel zenuwachtig omdat het steeds slechter gaat qua slapen en ze huilt veel svonds en snachts. Ik merk dat ze veel last heeft. Overdag gaat het slapen wel goed (nu 1 slaapje van 2,5-4,5u)
Het eten gaat gelukkig wel veel beter.

Ze zegt de hele tijd mama & papa O+ en geeft me een echte kus met 'smak' geluidje *;
pi_127460712
Jeetje wat een slaapkoppen Anouk en S zijn. 2,5 tot 4 uur slapen. Dat gebeurt hier heel zelden. Gemiddeld is zo'n 1-2 uur per slaapje en meestal doet hij er 2 per dag.

Sam, wat een leuk meisje heb je toch!

Bitterend overdag blijf je toch niet op de kamer als ze slaapt. Dan maakt het toch niet uit of ze in haar kamer slaapt of in jullie slaapkamer voor jou. Wat betreft het licht, dat zou wel kunnen uitmaken maar misschien is het idd het gemis van jullie dat ze niet slaapt.

Meneer heeft een nieuw ritme, 5-5.30 uur s'ochtends poepen en daarna klaarwakker. Gaap, ik ga maar vroeg naar bed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127462158
Zoe veel succes morgen!! ik hoop dat het binnen kort wel echt beter gaat (ook snachts dus). fijn dat ze goed eten! en zooo lief van de geluidjes <3

Vandaag heeft R 3 hapjes van de stampot gegeten! wat waren we blij...inclusief klappen enzo :@ ze keek heel trots :+

Ze sliep vandaag maar 1 uur op het kdv _O- Kind is gewoon elke dag anders. Ben benieuwd hoe het morgen gaan...

Ja Tinu klopt maar ik ga haar ledikant niet verplaatsen voor slaapjes, mijn man moet het uit elkaar halen om het in de andere kamer te zetten. Dus ze blijft lekker op onze kamer *;

Vermoeiend zeg van je mini! slaap lekker straks :z

Susie ik lig er soms ernaast hoor op mijn bed :D ik voed haar in slaap dus soms slaap ik even ook!
Anouk slaapt lekker zeg O+
pi_127470722
Zoe, ik hoop dat de kinderarts iets kan vinden, dat jullie helpt. Flink balen, dat het nu ondanks medicatie weer slechter gaat.

Oh zo Bitterend, ik dacht jullie hadden op haar kamer ook een bed. Heb je misschien een reisbed, zou je dat daar neer kunnen zetten om te proberen of slapen daar anders gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127472197
Eva gaat echt niet slapen als wij erbij zijn. Dan wil ze wakker blijven en blijven spelen. Dus die slaapt in haar eigen kamer.
En als zij haar middagdutje doet, en ik ben ook thuis, dan doe ik lekker mee! Heerlijk...
Tralalalaaa
  donderdag 6 juni 2013 @ 10:01:17 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127473293
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:45 schreef Zoë23 het volgende:
Susie
Hoe heeft je zus het voor elkaar gekregen dat ze daar slaapt? Erbij zitten oid?

Sam
Dankje lief van je
Wat een leuke foto's! Mooie meid is Lisa :)

We moeten morgen naar de kinderarts @ het zknhuis. Ben eigenlijk wel zenuwachtig omdat het steeds slechter gaat qua slapen en ze huilt veel svonds en snachts. Ik merk dat ze veel last heeft. Overdag gaat het slapen wel goed (nu 1 slaapje van 2,5-4,5u)
Het eten gaat gelukkig wel veel beter.

Ze zegt de hele tijd mama & papa O+ en geeft me een echte kus met 'smak' geluidje *;
Volhouden :P ze heeft haar uiteraard niet laten brullen en krijsen, maar toegesproken lekker te gaan slapen. Overigens heeft ze in het campingbed nog een extra matrasje gedaan, iets zachter dus. Gordijn niet helemaal dicht en ze heeft iets van een muziekdoosje die ze aanzet. Ze zetten ook samen het bedje neer en gaan nog even lezen op bed (bedje staat op de slaapkamer van mijn zus en zwager).

Anouk mag dan wel lang slapen 's middags, maar ze is ook al om 5.30 wakker.... Dus ja, wat heb je liever :P
pi_127473836
Susie :D
Ze wordt hier om 5 uur wakker, krijgt borst dan is ze weer om 6 uur wakker! maar langer slapen in de middag zit er helaas niet altijd in :O
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:46:46 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127478162
ze hoeft er gelukkig nog niet direct uit, ligt lief te babbelen met haar beren O+, die brul komt meestal zo rond 6 :P
pi_127478434
Susie
Klinkt goed, fijn dat ze daar nu ook lekker slaapt.

Bitterend
Moest er vanmorgen toevallig aan denken, valt ze bij jullie thuis smiddags zelf in slaap of altijd na borst bijv? S slaapt smiddags beter als ze na goed eten en zonder borst in slaap valt. Svonds na borst is ze vaker wakker omdat ze me mist. Snachts wil ze ook helemaal tegen me aan liggen enzo. Ze is nu ook niet fit natuurlijk maar eerder sliep ze ook beter als ze zonder borst in slaap viel. (ik gaf dan beneden borst en later een beetje brood of warm eten ofzo maar iig geen borst net voor t slapen)
Ik dacht eraan omdat ze op het kdv langer slaapt en daar natuurlijk geen borst krijgt. Hier veranderde de duur van t slaapje toen ik op andere momenten bv ging geven.

Tinu
Ook n vroege vogel dus! S had ook een tijdje dat ze erg vroeg in de ochtend poepte

-O- S was afgevallen (meer dan 300gram in 1maand) waarsch komt dat door vorige week toen ze niets binnenhield. Ze hebben een allergietest op de huid gedaan daar kwam niets uit, alleen benoemde de vpk dat de test niet altijd 100% is. Dus mocht de situatie zo blijven laten we een bloedtest doen.
Als haar toestand zo blijft is er hierna nog 1 med. wat we kunnen proberen en daarna is de volgende stap een operatie maar deze voeren ze niet graag uit omdat ze dan de maagingang kleiner maken en ze hier op latere leeftijd weer last van kan krijgen aldus de ka.
pi_127478587
Zoe :o gingen ze niet eerst een slokdarm onderzoek doen? je zei dat met deze medicijn wel beter ging? echt moeilijk zo veel zorgen over je kleine meid :'( :*

Ja ik dacht ook in het begin dat het aan de borst lag maar nee :D gisteren sliep ze maar een uur op het kdv _O- en savonds valt ze idd in slaap aan de borst maar slaapt ze 3-4 uur tot aan de volgende voeding :D ik heb gewoon geen kind van regelmaat..eigenlijk is ze echt zoals ik, elke dag een beetje anders! gelukkig maar, dan kan ik veel spontane dingen met haar ondernemen, gewoon kijken hoe lang ze slaapt en hoe laat. Valt niks te plannen hier maar dat past ook goed bij ons!
pi_127478994
Bitterend
Ja ook dat staat op t lijstje als het met dit med. niet beter gaat.
Het blijft eigenlijk lastig omdat de ka liever niet wil opereren en gezien haar symptomen heeft ze idd erg last van haar slokdarm. deze med. werkt wel beter dan de andere middelen,, maar volgens hem zal ze last blijven houden. Voor ons is het zoals het nu gaat wel beter maar nog niet acceptabel.
Met een onderzoek kun je wel in kaart brengen wat er precies is en in hoeverre haar slokdarm beschadigd is.

Ja dat is dan ook weer zo, komt het niet door aan de borst in slaap vallen.
Is ook wel weer fijn dat het bij jullie past! :)
pi_127479454
Ja Zoe het enige is dat ze dus na 1 uur nog niet uitgeslapen is, dat is mijne enige zorgen..maar dan doe ik haar in de middag nog op bed en slaapt ze 45 minuten ofzo.

Is het bij S erger geworden sinds de meds eigenlijk? je had vaak verteld over overgeven maar had ze altijd zo veel last van of is het verergerd de afgelopen maanden?
pi_127486109
Zoë wat een hoop zorgen om je kleine meisje!

Tinu, Na van de week gelezen te hebben dat jou mannetje blauwe bessen en frambozen had gegeten bedacht ik me dat lisa die nog nooit heeft gehad. frambozen hadden ze niet want was en te rijpe oogst maar blauwe besjes mocht ze proeven op de markt en ze bleef maar smullen! Mogen ze ook al bramen hebben?

Vandaag na het zkh met mijn vriend dus haar ingesmeerd komen we in het zkh dacht ik nou lisa jij hebt wel een blauw oog mmaar toen ik haar optilde bleek hij helemaal rood dik en geïrriteerd te zijn. werd steeds erger enzo.. dus naar de spoedhulp gegaan na zijn afspraak en ze blijkt nu dus een hevige allergische reactie op de zon of ded zonnenbrandcreme te hebben. alleen haar oogjes(rondom ook) en voorhoofd dus. n ukrijgen we binnen 2 weken een afpraak bij de dermateloog om het te testen en krijgt ze ook zonnenbrandcreme vanuit het ziekenhuis.. ze had zoveel pijn in haar oogjes ze kreeg ze bijna niet open..

verder heeft ze veel last van de zon ze slaapt alleen maar zelfs op de fiets en dat heeft ze nog nooit gedaan...
pi_127487337
Och arme Lisa wel weer een geluk dat jullie in het ziekenhuis waren!

Wij mogen morgen weer naar het CB ik ben benieuwd! :D Hij krijgt ook weer prikken dat vond ik de ergste bij Lotte...
pi_127487397
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:31 schreef bitterend het volgende:
Ja Zoe het enige is dat ze dus na 1 uur nog niet uitgeslapen is, dat is mijne enige zorgen..maar dan doe ik haar in de middag nog op bed en slaapt ze 45 minuten ofzo.

Is het bij S erger geworden sinds de meds eigenlijk? je had vaak verteld over overgeven maar had ze altijd zo veel last van of is het verergerd de afgelopen maanden?
Bitterend
Hmm dat is lastig als ze nog te moe is. Als S nog niet uitgeslapen is en beneden duidelijk nog moe is, leg ik haar in de kinderwagen en doe ik de afzuiger in de keuken aan en slaapt ze heerlijk verder.

Meestal na de vaccinaties werd het erger en eigenlijk altijd na vaste voeding en snachts. Dus na 6mnd werd het door de vaste voeding nog wel erger. Op en gegeven moment moest ze wel omdat ze bv alleen uit de borst wilde en bij de GO moest ze wel iets eten. Nu met deze med gaat het eten super alleen komt het zuur nog wel omhoog.

Sam
Wat sneu voor jullie meisje :(
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:22:41 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127487577
Zoe hebben ze al eens een ph metrie gedaan? En een passage foto? Dat operatie riepen ze ook veel bij Arwen en die heeft genoeg onderzoeken gehad etc. Telkens toch wat anders proberen. Hier kwam uiteindelijk de echte verbetering pas met 1,5 jaar en langer aan de omeprazol. En idd een nissen fundoplicatie zorgt ernstig vaak voor problemen en imho en dat heb ik al vaker gezegd hou een voedingsdagboek bij , want doordat het soms wel soms niet goed gaat lijkt me niet dat er een chronische afwijking in de maag/slokdarm zit. Nee ik ben geen arts maar genoeg ervaring met Arwen en oliver in lichte mate :) beiden reflux Arwen extreem en beiden bleek oorzaak allergie te zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:23:47 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127487609
Sam welke zonnebrandcreme heb je? sommige zit noot in dat gaf hier ook gedonder bij oudste ivm notenallergie :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127488115
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Sam welke zonnebrandcreme heb je? sommige zit noot in dat gaf hier ook gedonder bij oudste ivm notenallergie :)
ik had eerst sun pals van dinsney kruidvat. Maar daar reageerde ze al op en daarna heb ik loreal hypoallergene voor kids gekocht Zover ik lees zit er geen noot in of melkbestanddelen De kinderarts twijfelde ook over een eventuele zonneallergie maar aangezien ze haast niks aanhad en het alleen in het gezicht zit en heel lichtelijk op het huidje wist hij het niet zeker lichaampje was niet rood of dik..
pi_127489716
Sam, wat erg van de dikke oogjes van je meisje. Volgens mij mogen ze inmiddels kwa fruit alles. Ik geef hier alleen bepaalde groente zoals kool, ui, mais enzo nog niet.

Zoe, ik hoop dat jullie gauw iets vinden, dat je meisje zich beter voelt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127491212
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Zoe hebben ze al eens een ph metrie gedaan? En een passage foto? Dat operatie riepen ze ook veel bij Arwen en die heeft genoeg onderzoeken gehad etc. Telkens toch wat anders proberen. Hier kwam uiteindelijk de echte verbetering pas met 1,5 jaar en langer aan de omeprazol. En idd een nissen fundoplicatie zorgt ernstig vaak voor problemen en imho en dat heb ik al vaker gezegd hou een voedingsdagboek bij , want doordat het soms wel soms niet goed gaat lijkt me niet dat er een chronische afwijking in de maag/slokdarm zit. Nee ik ben geen arts maar genoeg ervaring met Arwen en oliver in lichte mate :) beiden reflux Arwen extreem en beiden bleek oorzaak allergie te zijn.
Nee beide niet. Weet niet wat er allemaal bestaat aan onderzoeken enz maar als ik het hem vraag is er veel mogelijk. Zelf komt hij niet echt actief met ideeën. Deze med die ze nu krijgt was ook op mijn verzoek hij geeft zelf altijd domperidon of omeprazol maar van de laatste werd ze zieker en de ranitidide is van de 3 nog het best. Als laatste optie is er nog nexium.

Met voeding zijn we al een hele tijd bezig, kijken waarmee ze meer/minder last krijgt.
Het zou idd kunnen, met vaste voeding kreeg ze nog meer last. We zijn iig bezig met de voeding en allergieën
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:37:42 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127494018
Ahw Sam, wat sneu! En Zoe ook nog steeds zoveel zorgen om je meisje! :*
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:34:43 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127497380
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:37 schreef Susie het volgende:
Ahw Sam, wat sneu! En Zoe ook nog steeds zoveel zorgen om je meisje! :*
Nou, dit dus.....

Hopelijk hebben de andere kindjes wel lekker genoten van het mooie weer.

M geniet van de zandbak en loopt de hele tuin door met zijn blokkenkar O+
pi_127497490
:Y
Kleintje heeft heerlijk gespeeld met S van Miss_Sly en L+I van Claudia_x

Ik hoop dat het weer zo lekker blijft!! ik wil zaterdag mijn nieuwe bobike achterzitje proberen *O*
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:37:57 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127497601
Leuk!

Ik wil zaterdag ook gaan fietsen :Y en anders even naar de kinderboerderij. Of allebei.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 07:56:20 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127508829
Op de fiets naar de kinderboerderij dus ;)

Wat leuk zo'n mini-meet Bitterend! Als Anouk ooit eens 's middags niet zo lang meer slaapt, lijkt het mij ook eens leuk om af te spreken!

Anouk net weggebracht naar kdv (kon weer geen kus of zwaai af :( ), die zijn vandaag maar met 2 kindjes en zouden met de bolderkar op pad gaan... Maar ze staan ook nog eens met 2 leidsters! Nu ja, 1 stagiere, maar toch. Rustige dag op vrijdags, maar wel veel aandacht voor de kinderen dus! :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:06:30 #232
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127508902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 07:56 schreef Susie het volgende:
Op de fiets naar de kinderboerderij dus ;)

Wat leuk zo'n mini-meet Bitterend! Als Anouk ooit eens 's middags niet zo lang meer slaapt, lijkt het mij ook eens leuk om af te spreken!

Anouk net weggebracht naar kdv (kon weer geen kus of zwaai af :( ), die zijn vandaag maar met 2 kindjes en zouden met de bolderkar op pad gaan... Maar ze staan ook nog eens met 2 leidsters! Nu ja, 1 stagiere, maar toch. Rustige dag op vrijdags, maar wel veel aandacht voor de kinderen dus! :)
Misschien eens een Noord Holland dreumes-meet? :)
Oude (on)bekende.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:19:50 #233
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127509043
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:06 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

:Y Dat dus. :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:36:23 #234
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127510392
Schattige foto's Sam! O+

't zit jullie ook niet mee he, Zoë & Sam, en dan niet weten waarvoor ze precies allergisch zijn, lijkt me zo sneu :/

Cristel wil alsmaar naar buiten, echt constant. Vanochtend wilde ze ook niet in de box, toch ff gedaan, maar nu is ze er alweer uit.
We gaan zo ff boodschappen doen en dan straks lekker naar buiten :)
Gisteren heeft ze met zand/water/modder gespeeld (Erg leuk met je nieuwe jurkje aan }:| )

Ze wil trouwens geen hoed oid op dr hoofd, iemand tips, of gewoon laten gaan? Want de zon die brand best wel.
pi_127512266
Noord Holland meet ja! gaan we ergens picknicken! twiske ofzo kunnen de kleintjes lekker ravotten!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:54:16 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_127514540
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:33 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee beide niet. Weet niet wat er allemaal bestaat aan onderzoeken enz maar als ik het hem vraag is er veel mogelijk. Zelf komt hij niet echt actief met ideeën. Deze med die ze nu krijgt was ook op mijn verzoek hij geeft zelf altijd domperidon of omeprazol maar van de laatste werd ze zieker en de ranitidide is van de 3 nog het best. Als laatste optie is er nog nexium.

Met voeding zijn we al een hele tijd bezig, kijken waarmee ze meer/minder last krijgt.
Het zou idd kunnen, met vaste voeding kreeg ze nog meer last. We zijn iig bezig met de voeding en allergieën
Zoe, ik zou me nu niet druk gaan maken om een operatie. Eerst maar eens onderzoek doen, overleg met een logopedist ivm slikken en kijken of daar iets aan schort. En geef die medicatie de kans om te werken. Haar slokdarm moet ook herstellen van alles van de afgelopen tijd. Vervelend, ja. Maar een operatie is 100x drastischer. Tienus kan ook pas sinds hij 1,5 is zonder medicatie, het is even niet anders.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_127516355
Maar ik woon heul niet in Noord-Holland -O- :P

Zoe wat rot dat er zoveel onduidelijkheid is en het maar mondjesmaat beter gaat! Sam, ik hoop dat je meisje wat minder last heeft inmiddels.

Wij genieten ook volop van het mooie weer. Als was het alleen maar omdat de zomeroutfits eindelijk uit de kast kunnen :D (heb het broekje al een jaar liggen, maat 74 :X maar hij past nog)

SPOILER
Het nadeel is alleen wel dat ik gisteren pas laat ontdekte dat M koorts had. Ja, hij was warm en hangerig, maar wat wil je? Pas toen hij rilde na zijn bad viel het kwartje :@ Koorts is nu weg, maar hij is nog wel wat eh... gevoelig :') Mega-driftbui omdat ik de krantenbol die op straat was gevallen had weggegooid. Zo, wat kan mijn kind boos zijn :o En daarna heel verdrietig, heftig snikken met van die hikken erachteraan ;(

En het woord van de dag is 'toto'. ALLE auto's worden benoemd :7
pi_127518743
quote:

[..]

Yes, +1. Liefst op een zondag :)

PE, met dit weer is naar buiten ook wel leuk en zand, water en modder ook natuurlijk. Sowieso insmeren met zonnebrand. Blijft echt geen mutsje zitten, ook niet zo eentje met bandjes of een bandana tenminste?

CS, wat een schattig broekje. Beterschap! Oh je, dat klinkt altijd zo zielig als ze heftig snikkend huilen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127520969
PE, mijn kale heeft altijd een pet op buiten met deze zon. Ik heb er eentje die uv-werend is. Debiel duur maar heel handig!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 15:09:43 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127521105
quote:

[..]

-O- :'( -O-
pi_127521992
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:54 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Zoe, ik zou me nu niet druk gaan maken om een operatie. Eerst maar eens onderzoek doen, overleg met een logopedist ivm slikken en kijken of daar iets aan schort. En geef die medicatie de kans om te werken. Haar slokdarm moet ook herstellen van alles van de afgelopen tijd. Vervelend, ja. Maar een operatie is 100x drastischer. Tienus kan ook pas sinds hij 1,5 is zonder medicatie, het is even niet anders.
Ik maak me niet druk om de operatie omdat ik weet dat ze m niet gaan uitvoeren. Waar ik van baal is dat er (zoals hij me verteld) weinig is wat we kunnen doen behalve haar situatie in de gaten houden en denken om eten enz. Maar écht een oplossing is er volgens hem niet (de operatie maar die gaat hij niet doen). Bij een allergie had ze volgens hem andere symptomen moeten hebben. Toch blijf ik alert en geef haar een lange tijd geen koemelk/ei/etc en voeg af en toe weer iets toe om te kijken hoe dat gaat.

PE
S heeft een hoedje met touwtjes, die blijft redelijk zitten. Doe m zo vaak mogelijk op zoda ze er toch aan went.

Clubsoda
Broek staat m leuk zeg O+
Sneu vd koorts :(

We waren net in een winkel, liet mijn vriend S een teddybeer zien en toen ze m aanpakte wilde ze m niet meer loslaten :D
Dus..die heeft hij maar voor dr gekocht :+ goede les voor de volgende keer haha
pi_127528181
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

Niet Noord-hollanders zijn natuurlijk welkom.

Zoe, kan me voorstellen, dat het niets kunnen doen behalve eten in de gaten houden erg moeilijk is. Wijze les gekregen door de teddybear.

Hoe leer je een dreumes knijpen af? Mijn dreumes geeft mij zijn sloffen aan zodat ik ze kan aandoen /trotsemoedermodus
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_127531421
quote:

[..]

+1
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:11:03 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127532288
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 15:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat het in Noord Hollandis, betekent niet dat je niet welkom bent! :P
pi_127533055
Lieve foto CS!!

Wanneer spreken we af? Juli? *O*
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:34:18 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127533187
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Lieve foto CS!!

Wanneer spreken we af? Juli? *O*
Doe maar augustus, dan kan ik ook legaal komen :P als ik durf :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:45:27 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127533618
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:W

Tuurlijk durf je!
pi_127533663
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Niemand zal om een ID vragen ;)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:54:38 #249
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127533987
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:46 schreef bitterend het volgende:

[..]

Niemand zal om een ID vragen ;)
[/quote]

:D dan mag juli ook O-) . Ik lees hier al mee want ik heb eind volgende maand ook een dreumes :o
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:01:37 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127534331
Hmmmm, zou het wel leuk vinden om ook te komen dan maar wel het liefst met alleen M maar dan zit ik weer met kolven en zo. Lastig.....
pi_127534857
Tinu
wat knap! en met knijpen/slaan enz zeggen we wat streng dat t niet mag en daarna weer verder spelen, helpt hier wel.

tante soesa
gaat snel!

S is al sinds 6:30 wakker en heeft alleen vanmiddag 45min geslapen verder niet. En ze is nog steeds vrolijk en lekker aan het spelen :D
SPOILER
(telf foto van 21:00) waar ze de energie vandaan haalt?

[ Bericht 6% gewijzigd door Zoë23 op 08-06-2013 07:37:49 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:22:33 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127535325
Leukerd O+

Kleine stuiterbal dan. Hoewel M vanmiddag ook niet veel geslapen heeft. Die heb ik vooral in bed zien staan als ik op de babyfoon keek.
pi_127535437
R heeft het zo gedaan:

Maandag kdv 10.15> 14
Dinsdag thuis 2x 45 minuten
Woensdag kdv een uurtje 10 - 11 en dan om 5 uur nog een half uurtje
Donderdag thuis 10.15 > 13.45 :o
Vrijdag thuis 10.15 > 13

:D
pi_127535926
Kyara
M ook lekker actief dus :D, nouja als ze alleen in hun kamertje zijn komen ze ook wel tot rust.

bitterend
Dat doet ze goed!

S heeft wel weer last van verlatingsangst en wil alleen bij mij zijn. Volgens de ka een goed teken (hij keek naar ontwikkeling enzo) maar voor t slapen vind ik t lastig, S weet nu dat ik wegloop uit de kamer als ze slaapt dus blijft ze heel lang naar me kijken -O- of als ik wegloop is ze gelijk wakker.
Haar in bed neerleggen en weglopen is niet echt een optie. Maargoed dat gaat ook wel weer over O-)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:35:53 #255
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127536053
Gaat de goede kant op Bitterend!

Wat een lieve foto Zoe!

Ik ben druk in juli :( Mag het dan eind augustus ofzo? Ben op vakantie tot 5 augustus....
pi_127536136
Augustus het is!!

Hoor je dat tante ;)
pi_127536198
Zo vanmorgen bij het CB geweest statistieken 84 cm en bijna 11 kg. Prikken gingen ook goed daarna zijn we lekker naar de kinderboerderij geweest en nog even naar een strandje. Gister en vandaag heeft hij 's middags niet geslapen vast te mooi weer. Hij wordt ook niet huilerig maar blijft gezellig dat was bij Lotte wel anders! :+

N-H is mij wat te ver fietsen voor een meet :P ik hoop dat er weer eens een meet in het noorden komt.

En S O+
pi_127536216
Zoe ik heb R nog nooit in bed neergelegd en weg gelopen...ik wacht altijd als ze slaapt
Zelfs als het een uur duurt..ik ligt gewoon naar haar te kijken, dan kletst ze wat, staat op, gaat weer liggen en uiteindelijk valt ze in slaap
pi_127536772
Mooie stats Rixtje

Bitterend
S heeft wat verschillende periodes, dan vind ze het een tijdje prettig als ik naast het ledikant zit, of hand op dr hoofdje, of wil ze liever dat ik wegga.. dan wil ze weer tussen ons in slapen en op een gegeven moment valt ze dan niet meer in slaap en is er dus weer een periode dat ik naast t ledikant zit :+
hangt er ook vanaf hoeveel last ze heeft denk ik of een andere fase als verlatingsangst.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:48:39 #260
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127540420
HELP

mn dochter heeft absoluut géén slaap

pi_127542643
Hier even trotse mama modus: Jelle was tijdens het verschonen een boekje aan het lezen, zegt ie ineens een, tee, djie.. Stonden inderdaad drie poesjes op die pagina.. Ook benoemd onze auto freak redelijk foutloos de volgende automerken van geparkeerde of voorbij rijdende auto's: Opel, ford en Peugeot.. (En oma-auto, dat zijn alle toyota's) ook super knap vind ik.. Andere merken probeerde hij ook, maar alles op z'n tijd..
Tja, een echte auto freak :D
pi_127544532
Zoe leuk hè die periodes denk je eindelijk de oplossing gevonden te hebben en na een paar dagen werkt het ineens niet meer en moet je zoeken naar wat anders :D

Knap hoor Jelle!

Het hangt in de lucht zeker vandaag het niet willen slapen :P
pi_127548395
PE
Ook al een dame met veel energie. Hoe is de nacht uiteindelijk gegaan?

:o zeker knap hillie

Rixtje
Haha erg leuk :+

Hier een betere nacht nu S de med verdeelt over de dag en nacht krijgt. Eerder had ze snachts erg veel last en veel huilen & weinig/niet slapen.
Nu sinds 2nachten krijgt ze rond middernacht med. en is ze niet meer huilend vd pijn wakker geworden. (wel voor voeding maar dat vind ik niet erg)
pi_127548445
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:48 schreef PureEvil het volgende:
HELP

mn dochter heeft absoluut géén slaap

[ afbeelding ]
Zit het in de lucht? Mijn kind was om 6 uur al klaarwakker }:|
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:35:17 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127549296
Wij hebben de onze rond 8 uur maar uit bed geplukt. Toen waren zijn zusjes ook wakker.... En nu slaapt ie weer.

Knap Hillie!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:48:11 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127549432
de ochtend van een dreumes.....

Eerst ga je op de grond liggen miepen omdat je iets niet mag en je alles wat binnen je handbereik lag al op de grond hebt gesmeten, dan besluit je om eerst met de oven te gaan klooien en het keukenkastje te reorganiseren. Als het dan weer tijd is om het keukenkastje weer in te ruimen, dan moet het ongenoegen dramatisch kenbaar gemaakt worden door jezelf al huilend op de grond te werpen.

zaterdag 8 juni 2013 @ 10:34:32 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127550043
_O- Kyara!
Dreumes hoorde ik al om 5.30, maar paps is eruit gegaan om 6.15, ze zijn nu lekker op pad met zijn 2-en, en heb ik ff de woonkamer op orde kunnen maken......hier kan ze ook zo'n lekkere bende maken! Alles weer clean en shiny en hoop dat het ff zo blijft! In ieder geval tot ze weer thuis is ;)
pi_127550071
Kyara :D

Susie hier was ze om 5 uur wakker! papa heeft haar om half 6 naar beneden genomen ik had knallende hoofdpijn dus pcm genomen en mocht ik tot half 9 slapen
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:41:07 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127550133
Ik kon niet met slapen :( Maar Ben evengoed blijven liggen, ff gelezen en was om 7uur ook beneden.

En ze is hier van de commode gevallen! }:| Ik hoorde in eens boem en jawel hoor, papa was ff kleren uit de kast pakken en madam vindt zich al te groot voor de commode ofzo....waarschijnlijk heeft ze zich achterwaarts laten zakken, maar was het toch ff te hoog. Kleine brul en klaar was het.... mja, kan gebeuren natuurlijk, het is zon draaikont met aankleden, vind het echt een hels karwei om te doen!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:03:30 #270
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127550484
Kyara, heerlijke collage :D

En ja, het zit in de lucht... Simon was om een uur of 5 wakker... Eindelijk nog van 7 tot 9 geslapen. Maar wat was ik ongelukkig om 5 uur :')

En in juli meeten lijkt me een goed idee. Al dan niet in NH ;) Ik ben organisatorisch alleen heel slecht dus wie zin heeft... :+
Oude (on)bekende.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:36:35 #271
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127552256
Wat knap zeg hillie! :o

_O- Kyara !

Uiteindelijk is ze rond 01.00 in slaap gevallen, gewoon in dr eigen bed. Ik zat er naast in de schommelstoel (elke keer in slaap vallend :p )

Aj Susie, vervelend! Gelukkig heeft ze niks, kan gebeuren :*
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:21:33 #272
348178 NotTheSame
pi_127553300
Kyara <3!

Susie, dat is mij ook overkomen, viel ze van het aankleedkussen van de wasbak af. Wij moesten toen 24 uur ter observatie in het zkh blijven. Daar hanteerden ze de vuistregel: Jonger dan 1 jaar en hoger dan 1 meter vallen is observeren, dus vandaar Maar gelukkig is dat bij jullie niet van toepassing nu.

Slapen is hier al dagen een drama. Het zal idd wel in de lucht zitten.

Net met spoed nieuwe sandalen gekocht voor Draakje. Het leek wel of ze in 2 dagen tijd 2 schoenmaten gegroeid is :-X
pi_127555862
Ahh Susie wat zielig :'(

Leuk NTS !! wat voor sandaaltjes?

Vinden jullie het leuk als we in het Twiske gaan picknicken?

:* voor de vermoeide mama's!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:18:19 #274
348178 NotTheSame
pi_127555896
Bitterend, Teva Hurricane met aarbeitjes <3!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:20:05 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127555915
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:37 schreef bitterend het volgende:
Augustus het is!!

Hoor je dat tante ;)
Ik hoor t :P en picknicken in t Twiske klinkt wmb goed
pi_127555937
NTS aaah! schattig!! die waren vandaag in de aanbieding bij House of Shoes maar ik had Geox voor haar al gekocht in Lissabon en die waren 45 euro's :X
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:37:25 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127556273
Hmmm.... picknicken is wel leuk. Ik ga alleen niks meenemen dan want dat schiet niet op na 1,5 uur in de auto. Ik draag wel weer bij in de kosten en zorg voor een extra dosis gezelligheid ;)
pi_127556608
Haha is goed joh :D Gezelligheid is niet onbelangrijk O+
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:09:10 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127558706
Twiske is prima! (Zie wel vaak de borden, maar never geweest! :D )En ieder neemt toch gewoon zelf wat mee?
  zondag 9 juni 2013 @ 07:26:31 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127574548
Pffff... we hadden het laatst toch over monkeytown? Net nog even gekeken, maar het is hier toch echt 7 euro :( Alleen op wo do en vrijdagmorgen voor 11.30 binnen, dan 4 euro. Vindt het voor een ochtendje toch echt wat prijzig.
Goed, wat dan deze sombere ochtend te doen......
pi_127574607
Zullen we dan gelijk zondag 4 augustus doen voor de meet of toch nog in juli? Als iedereen iets meeneemt komt het wel goed toch? Gewoon een paar mensen wat te eten, iemand anders drinken.

Kyara, die collage is anders geweldig. Jij zou misschien anders chips, koekjes, soepstengels meebrengen toch. Als er geen chocola inzit gebeurt er volgens mij niets mee als dit lang in de auto ligt.

Wat knap Hillie.

Zoe, fijn dat meds in de nacht helpen, dat je eisje zich beter voelt.

Susie, dat is schrikken.

Nts, wat fijn nieuwe schoenen.

Sam, ik keek net bij Ballorig, maar dat is ook ¤7. Misschien gaan zwemmen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 juni 2013 @ 08:25:00 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127574650
ik ben niet zo van het zwemmen.... ;)

en ik kom echt pas 5 augustus terug van vakantie, dus 4 ben ik nog de spullen aan het inpakken in Frankrijk! :)
pi_127575098
Qua meet is er maar één weekend in augustus dat we niet op vakantie zijn en M bij mij is, dus ik hou me wel even afzijdig qua datum plannen.

Het is inderdaad een beetje een domper, weer zo koud na een weekje lekker. M is nog ziek, dus we kunnen er niet echt op uit, dus ik heb de ballenbak maar opgezet in de woonkamer. Succes gegarandeerd.

Ik moest lachen om de fotocollage van Kyara, zo herkenbaar! Dat demonstratief op de grond liggen om je ongenoegen te uiten :D

M was gister he-le-maal niet in zijn hum. Nou snap ik dat best, als je je niet lekker voelt (hij heeft koorts, overal snot, rode vlekken en ontstoken ogen), maar op een gegeven moment was niets meer goed. We waren al ruim 1,5 uur bezig met troosten, benoemen, alternatieven bieden, maar dat resulteerde in boos-bozer-boost. Toen hij vervolgens uit drift zijn bord spaghetti door de lucht smeet was ik er zo klaar mee dat ik hem even buiten geparkeerd heb. Het effect was wonderbaarlijk :o Na 20 seconden hebben we geknuffeld , alles nog eens doorgesproken en daarna heeft hij engelachtig zijn hele bord leeggegeten en toen gaf hij aan naar bed te willen. We hebben nog heel fijn gespeeld boven en toen is hij zoet aan gaan slapen. Ik was echt verbaasd welke uitwerking mijn gedrag weer heeft. Ik vind het wel een uitdaging hoor, ontdekken op welke knopjes je moet drukken en elkaar leren snappen en behoeftes doorzien etc. Leuk, maar niet makkelijk ;)
pi_127577647
CS goed opgelost!! hier maakt zo ook duidelijk kenbaar als ze moe is, dan gaat gaat ze bij de deur staan en wijst naar boven. Als ik haar vraag ben je moe? wil je naar bed? dan rent ze naar me toe en geeft me een knuffel O+

We kijken wel welke weekend in Augustus lekker weer heeft en dan gaan we gewoon toch :D
  zondag 9 juni 2013 @ 20:09:48 #285
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_127592711
hoooooi :) kan iemand mij ff vertellen waar mijn dreumes ineens is gebleven????

*en niet alleen qua uiterlijk.... wat gaat het hard joh!*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_127592966
BJ, wat een geweldig meisje! O+
  zondag 9 juni 2013 @ 21:23:28 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127596685
Whaaaah BJ, wat wordt ze groot! Echt een dametje al! O+

Mijn dreumes laat toch wel erg over zich heen lopen. Gister visite van de buurtkinderen (meisje van 2,5) en hij laat zich gewoon zijn eigen speelgoed af pakken. Soms zelfs uit zijn handen. En hij geeft geen krimp. Een van de kinderen had zijn Nijntje laptop dus hij kwam op het geluid en en dan blijft hij maar een beetje ronddrentelen en probeert mee te kijken.

Hoe krijg ik hem wat weerbaarder want met 2 zusjes met maar 1 jaar leeftijdverschil gaat hij op deze manier echt het onderspit delven...... Dinsdag 10 minuten gesprek op het kdv en daar ook maar even aangeven want ik vind het wel een beetje sneu.
pi_127597314
Aww Kyara je kleintje is een goedzak O+
De buurmeisje is altijd boos als R bij haar op de vloer komt en met dr speeltjes speelt :') MMMIIJJJJ roept ze NEEEEEE :D
R negeert haar gewoon :@

R is ook best bezitterig maar niet om speelgoed, om dr mama :P geen kindje mag me aanraken en ik mag niemand knuffelen O+
  zondag 9 juni 2013 @ 21:37:04 #289
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_127597713
BJ wat een mooierd is het ook! En inderdaad, zo groot alweer!

Das wel sneu Kyara, geen tips, want bij Anouk is ook alles MIJJJJ! _O- Met name een spelletje met papa trouwens, ik krijg bijv wel altijd een hapje O+
  zondag 9 juni 2013 @ 21:46:58 #290
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_127598360
Liene ook, die laat zich niet zomaar iets afpakken...... Grote zus delft hier zelfs steeds vaker het onderspit haha.....

Lastig.... Heb dus ook geen tips...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 9 juni 2013 @ 21:57:38 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127599094
Volgens mij zijn meisjes ook wat feller dan jongens.
pi_127599318
Ja denk ik, weet je nog dat R, M zijn schoenen aan het knabbelen was toen? vond ie ook goed _O-
pi_127599875
CS de goede knopjes ontdekken is soms ook best moeilijk.

BJ ik weet het niet, ze lijkt echt al een peuter.

Kyara, misschien is dat dan juist een geluk voor je dreumes, dat hij nu 2 zusjes heeft. Ik heb weleens bij vrienden/ kennissengezien, dat te lieve kindjes ist door broer of zusje weerbaarder werden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 juni 2013 @ 22:51:17 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127602393
Ja, dat is ook zo Tinu.

Maar merk wel dat achterneefje van zelfde leeftijd een oudere broer heeft. Probeer M ook regelmatig met zijn grote neven (6 en 10) te laten spelen. Thuis moet ie zich toch wat meer aanpassen aan zijn zusjes en dan heeft ie ook weer grotere jongens om zich aan op te treken zeg maar.

En R met haar schoenenfetisj :D M was vooral verbaasd geloof ik.
pi_127610081
Mijn neefje en nichtje zijn ook zo. Soms is het gewoon het aard van het beestje... Hopelijk wordt ie wat weerbaarder. Ach, misschien als hij wat ouder wordt ;) Hij is nog zo klein!

Wat is je dame al groot BJ!! Jeetje en wat een kop met haren O+ Die van mij heeft alleen nog maar een matje, bovenop nog steeds niet heel veel. Langzaam maar zeker groeit het wel, maar het gaat zo traaaaag. Ach, over een paar jaar moet ik er met de borstel en anti-klit doorheen :')

Eva heeft sinds een paar nachten dat ze rond 1 uur wakker is en dan eigenlijk wil gaan spelen. Boekje lezen ofzo. 'Uit!' zegt ze dan. Nee, we gaan er niet uit. Dus leg ik haar uit dat het nacht is en dat alles slaapt. 'Tie-tui?' ja, de vliegtuigen slapen ook.
En uiteindelijk gaat ze wel weer liggen en als ik 5 seconden uit haar kamer ben is het weer janken. Duurt wel eventjes voordat ze eindelijk gaat slapen. Pffff... Nouja, gaat ook wel weer over. Ze heeft wel echt door hoe ze tijd moet rekken als ze naar bed moet. Nog eventjes haar babypopje knuffelen, mama kusjes geven, papa roepen om een kusje, nog even wat drinken, boekje lezen, toch weer een kus van papa en mama, nog een keer boekje lezen... en dan is het echt echt echt tijd. En dan is het eventjes huilen geblazen. Och, ze heeft het zo goed door hoe het werkt :')
Tralalalaaa
  maandag 10 juni 2013 @ 09:24:25 #296
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127610610
TAP, wij hebben ook van die nachten gehad een tijdje terug, ik kon er heel slecht tegen :@ Maar gelukkig is ook dit een fase :+

En Kyara, heel herkenbaar. S. is ook zo zachtaardig. Een-op-een komt hi wel aardig voor zichzelf op, maar bij grotere groepen kinderen laat hij makkelijk over zich heen lopen. Zo was het laatst erg druk bij de glijbaan (favoriet). Hij liep alle andere kindjes steeds voorgaan maar kwam daardoor zelf helemaal niet meer aan de beurt. Kdv zie ik wat dat betreft als een goede plek om dit soort dingen te oefenen :)
Oude (on)bekende.
pi_127610690
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:51 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat is ook zo Tinu.

Maar merk wel dat achterneefje van zelfde leeftijd een oudere broer heeft. Probeer M ook regelmatig met zijn grote neven (6 en 10) te laten spelen. Thuis moet ie zich toch wat meer aanpassen aan zijn zusjes en dan heeft ie ook weer grotere jongens om zich aan op te treken zeg maar.

En R met haar schoenenfetisj :D M was vooral verbaasd geloof ik.
Je kleine man is gewoon de perfecte gentelman <3
  maandag 10 juni 2013 @ 11:23:45 #298
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127613289
Wat een schatje BJ O+

Misschien komt het nog wel Kyara ;)

Bestaat er trouwens een 15 maanden sprong? We hebben vannacht van 22.15 met een wakker/jankend kind gezeten, en ze sliep pas weer om 02.15 :{
pi_127613683
Jazeker 15 maanden dan 18 maanden weer!! succes!
pi_127615068
BJ, dat is een grote dreumes inderdaad!!

Kyara, hier 2 van die goedzakjes.. Het leek alsof Daan dapperder zou worden, maar toch niet. Chris heeft het inmiddels wel geleerd door KDV, vriendjes en een klein broertje. Al staat hij nog niet vooraan. Daan leert het vast wel als hij met kindjes om blijft gaan. Voor nu is hij sneller dan de leeftijdsgenoten die we tegenkomen. Dus daar heeft hij geluk..
En verder soms voordoen. Dus de ene keer in zo'n situatie laten gaan, de andere keer helpen om zijn speelgoedje terug te krijgen.

Hier een mini die zijn opsta-tijd wil vervroegen. Van 7.15 naar 6.30.. Hopelijk is het even een weekje, en dan weer over..
pi_127632921
Hier vandaag af en toe een boos jochie.. Echt iets zoeken om mee te smijten als je iets niet mag. En anders met je armpjes over elkaar gaan staan mokken O+
Heerlijk, dat opgroeien ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')