Zondagmiddag geloof ik. Z´n oogjes rolden inderdaad bijna uit de kassen bij het zien van de bellenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
echt waar?
Wanneer gepost dan?
Leuke bellenblaasfoto! En inderdaad, zijn blik![]()
En de eetfoto
Ik vind hem leuk. En zo'n rond hoofd heeft ie ook weer niet. Maar qua babysmoeltje weer meer richting de mijne dan die van Soemp inderdaad
Ooh vandaar mbt de ballenbak. Wij kwamen wel bij de Ikea maar nooit bij de Mac. En toen ik daar wel kwam had ik ook geen interesse meer in de ballenbak
Wat hier hielp is er op tijd zijn, Bartje even rond laten drentelen, en dan toch wel doorzetten. Eerste keer was gillen, tweede keer was het al beter, laatste keer ging hij zelf met de armpjes omhoog bij de kappersstoel staan. We hebben volgens mij geen speelgoed oid nodig gehad toen. De kam van de kapster vond hij het interessantste..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:26 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wij overwegen morgen weer eens met Simon naar de kapper te gaan. De vorige knipbeurt verliep redelijk dramatisch, ondanks Pocoyo op telefoon, koekjes en het op schoot zitten. Vreemde mensen die aan je hoofd zitten te plukken zijn stom dus kan je het best krijsen alsof je vermoord wordt, aldus mijn zoon![]()
Iemand nog tips? Zelf knippen heb ik tussentijds al een paar keer gedaan maar het gebrek aan model begint nu te veel op te vallen
Dat hielp ook wel. Dat zijn vader de een na laatste keer eerst werd geknipt was wel boeiend voor hem om te zien hoor..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
Eerst even rond laten drentelen is wel een goedeEn bedenk me nu dat ik me zelf ook wel kan laten knippen. Het helpt vast als ik het "voordoe", want alles wat wij doen is interessant
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:36 schreef bitterend het volgende:
Wat goed die pratende kleintjes!![]()
Het is al een paar keer dat onze kleine poept maar wij het niet merken want ze zit zo lekker te spelen (torens bouwen, met bal, duplo). Ik ruik het pas als ze dichtbij mij komtdan is het al helemaal ontploft in de luier
![]()
Komen jullie kindjes vertellen dat ze hebben gepoept? ben ik eigenlijk benieuwd naar!
Dit geldt ook voor ons. Ik merk het pas als hij in de buurt komt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:55 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook eentje die niet komt vertellen als hij gepoept heeft, hij heeft ook een grotere hekel aan verschonen dan dat hij aan een poepbroek. Maar heeft ook als baby nooit gehuild als hij een poepbroek had.
Soms is het wel grappig om te zien hoe zo een klein mensje zo boos kan zijn maar aan de andere kant denk ik wel eens hopelijk is dit niet het begin van het eindequote:Op zondag 26 mei 2013 16:41 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een prachtige foto!![]()
Herkenbaar Sam, M zoekt soms ook echt iets uit om nog even een klap na te geven, kleine spinnekop
Dat is hier ook drama. Amber moet erg wennen dat Lisa ook loopt enzo en als Amber in de weg staat duwt Lisa zich erlangs en houd ze zich vast waar het maar kan Amber geeft dan weer een dum terug maar natuurlijk veel harder waardoor ze allebei zitten te huilen lisa vanwege de klap op de grond en amber omdat ze toegesproken word erover.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:50 schreef Tinuviel het volgende:
Sam, hopelijk duurt het nog een hele tijd. Hij heeft wel een zeur/ wine stem als hem iets niet zint of hij iets niet (snel genoeg) krijgt ofzo. En als hij in bed gelegd wordt en hij wil niet slapen, kan hij krijsen, maar lijkt nog niet echt op driftbuien.
Ik voorzie hier al de drama's als dreumes een klap uitdeelt naar grote broer en die daar dan weer op reageert
Voor nu te laat, maar heb je ook de timer van de kapper geprobeerd? Zij hebben een timer die ze gebruiken bij de kleuringen en zo. Heeft knopjes en die bliepen. Werkte als een tierelierquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:56 schreef Mevr_Mus het volgende:
Whehe, hier gaat het precies zo aan tafel!
Kapper was wederom geen succes... Geen enkele truc had effect dus kind maar weer in de houdgreep genomen. Verbaal hevig protest maar hij bleef wel redelijk stil zitten. Kapper kon er gelukkig wel om lachenEn het was wel beter dan de vorige keer, toen moesten we m met z'n tweeën vasthouden
Jup, daarom zijn het elders ook vaak engeltjes, op het kdv en de peuterzaal bijv. En leven ze zich thuis lekker uit....quote:Op maandag 27 mei 2013 08:57 schreef Kyara het volgende:
Mooie glijbaan Tinu!
Hier is het net andersom en is mijn dreumes de grote lompe broerMaar door het geringe leeftijdsverschil zal hij ook wel eens het onderspit delven.
Ik las trouwens in de nieuwe Kinderen een stuk over dreumesdriftbuien. Daarin stond ook dat alleen een dreumes die zich veilig voelt zich zo koppig durft op te stellen. Dus wat ontzettend fijn dat onze dreumessen zich zo veilig voelen om zich op deze manier te uiten (bij gebrek aan een betere manier).
Wij zijn ook in Ouwehand geweest. Ze hebben ook superleuke speeltuinen, een monorail en een zeeleeuwenshow. Hebben wij allemaal niet gedaan maar voor je oudste wel superleuk!quote:Op maandag 27 mei 2013 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Lekker zo'n dierentuin! Over 3 weekjes gaan we naar rhenen, kijken hoe Daan dat gaat vinden.
Klinkt goed! Ouwehand is hier niet zo gek ver vandaan, dat is voor ons ook wel een optie.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij zijn ook in Ouwehand geweest. Ze hebben ook superleuke speeltuinen, een monorail en een zeeleeuwenshow. Hebben wij allemaal niet gedaan maar voor je oudste wel superleuk!
Was niet verplicht, maar ik vond het wel eens leuk om mee te maken. Hadden ook al een soort evaluatie formulier gehad.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:22 schreef bitterend het volgende:
Susie! 10 minuten gesprekheb ik nog niet gehad dus ben wel benieuwd!
Ik hoor wel altijd aan het einde van de dag wat ze heeft gespookt. Ze was vandaag ineens weg geglipt en naar de peuters binnen gegaan
Als ik naar mijn eigen kleuter kijk, dan zat er toch weer een verschil tussen wat er in het hoofd omgaat (sociaal emotionele ontwikkeling) en wat hij kon uiten. Het is lastig om uit te leggen waarom een vriendje iets doet, of waarom iemand verdrietig is, of hoe je kunt zorgen dat iemand bij je wil spelen, etc.. Dat is iets wat meer door oefening komt, dan pratend, heb ik hier gemerkt. Daarna kon hij ook een stuk beter emoties benoemen, met nuances. En ook andermans emoties benoemen en erop inspelen..quote:Op maandag 27 mei 2013 20:53 schreef Tinuviel het volgende:
Ik vraag me toch wel af hoe het komt, dat ze als kleuters dan ineens weer meer driftbuien hebben waarbij ze dan alles prima verstaan en kunnen uiten. Volgens mij gaat het er dan meer om, dat de ouder dan iets verbiedt wat ze heel graag willen.
Nopperquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:24 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Schandalig![]()
Mooi ventje is tBlijerd
![]()
Oh ik zat net ff te kijken op de site van de Action, ze hebben nu deze blokken
[ afbeelding ]
Die zijn leuk
Misschien tip voor andere mama's hier?
Ik heb het ook ergens op zolder liggen....Alleen ik heb geen idee waarquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nopperhier ook laatst van zolder gehaald. Wordt leuk mee gespeeld. En Jelle heeft in een uur tijd daarmee ook de kleuren geleerd (al is blauw en groen nog moeilijk uit elkaar te houden)
Chris is ook vlot met uiten van emoties of het herkennen bij anderen, maar toch maakte hij nog een extra stap vooruit. Nu is het gat mijn zijn vriendje nog groter (die brult alles bij elkaar als hij niet NU krijgt wat hij wil). Gelukkig negeert Chris dat heerlijk tegenwoordig, maar er was een periode dat hij het gewoon niet snapte.. En daarvoor deed hij gewoon mee met mopperen..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Tinuviel het volgende:
DF, dat begrijp ik ook. Misschien heb ik ook een andere voorstelling van mijn kleuter omdat hij kwa taal altijd al er goed en snel was met zich uiten. Of ik overschat hem.
Ik denk, dat het wel moeilijker is om zich te verzetten en de emoties van een ander kind te begrijpen, dan die van jezelf.
Hij zou in ieder geval geen goed idee vinden, dat vriendje morgen komt spelen, dat zou hij nu willen. En zo gaat het met andere dingen, die hij wil ook, dat moet nu.
Hier ook. Zijn hele shirt ondergekwijld steeds, en in combi met een lekkere snotneus is het een snoeten-veeg-feestje hierquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:29 schreef Kuukske het volgende:
Ahw arme M. Billie gaat ook weer aan de gang met kies 3 en 4
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door Deepfreeze op 29-05-2013 14:04:24 ]
Raar he dat je hart een slag overslaat als je dat ziet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:54 schreef Kuukske het volgende:
DF wat een gestunt. Ik hield mn hart even vast
.
Mooie foto's trouwens zeg.
Ik hou niks meer vast.. Het begint te wennen. Hij haalt zovaak iets uit, dat dit eigenlijk bijna onschuldig is. Hij schuifelt ook gerust naar het randje, tot zijn voeten wegglijden op het rode, en dan dondert/glijdt hij naar beneden. Het is gewoon onze stuntkipquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:54 schreef Kuukske het volgende:
DF wat een gestunt. Ik hield mn hart even vast
.
Mooie foto's trouwens zeg.
Ja maf he? Ik denk dat ik voor ik Billie had eigenlijk dan niet zou weten wat ik had moeten doen. Maar nu denk ik al gauw "Oeh, kijk uit voor dat, of Oeh, kijk uit voor zo."quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:09 schreef Clubsoda het volgende:
Die extra oplettendheid wordt echt een soort reflex he? Ik sprong laatst bijna volautomatisch op een baby af op het cb, omdat zijn moeder even bij de tafel wegliepMoeder keek me wat meewarig aan, want het kind lag volkomen stil. Maar de mijne zou er al vijf keer afgerold zijn en ik krijg dat opletten maar moeilijk uit m'n systeem
Teletubbies Teletubbies lalalala.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:38 schreef Kyara het volgende:
Mag ik even uithuilen..... M is niet in zijn hum, dus mag de tv aan. Alleen nu zegt hij steeds oh-oh.... 3 keer raden waar hij naar gekeken heeft.....
Bumba snap ik. Wat een gedrocht van een serie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:41 schreef Jipster het volgende:
Oh oh Kyara.. :p Ik vind het zo naar dat J bij Bumba hysterisch wordt..
Ahwww. Arm manneke. Misschien een selectief gehoor in gang zetten?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:40 schreef Kyara het volgende:
de 1e.... vre-se-lijk. Heb al geprobeerd om te zappen maar dan is het weer huilen....
Komt automatisch mee met je kind ofzo. Tot het punt dat het verbaast dat er ook mensen zijn die NIET heel onrustig worden van koppen thee op een bijzettafeltjequote:Op woensdag 29 mei 2013 17:36 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja maf he? Ik denk dat ik voor ik Billie had eigenlijk dan niet zou weten wat ik had moeten doen. Maar nu denk ik al gauw "Oeh, kijk uit voor dat, of Oeh, kijk uit voor zo."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |