abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126923599
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Over vallende dreumesen en eigenwijzige bijna 2-jarigen..
pi_126923648
Over bellenblazen, ballenbakken en bolhoofdjes

Leuke foto's in het vorige deel ;)
pi_126923945
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

echt waar?

Wanneer gepost dan?

Leuke bellenblaasfoto! En inderdaad, zijn blik O+
En de eetfoto O+

Ik vind hem leuk. En zo'n rond hoofd heeft ie ook weer niet. Maar qua babysmoeltje weer meer richting de mijne dan die van Soemp inderdaad :D

Ooh vandaar mbt de ballenbak. Wij kwamen wel bij de Ikea maar nooit bij de Mac. En toen ik daar wel kwam had ik ook geen interesse meer in de ballenbak ;)
Zondagmiddag geloof ik. Z´n oogjes rolden inderdaad bijna uit de kassen bij het zien van de bellen O+

Hij heeft minder van die gezellig hapwangen dan jouw M maar ik vind het nog wel echt zo´n appelenhoofd, zo rond en kalig O+ Maar bijzonder dat die gezichtjes zo gaan veranderen naar peuter, M was twee weken niet op het kdv geweest en hen direct op dat hij zo anders was geworden in zijn gezicht.

Ik geloof dat ik de Ikea pas ontdekt heb toen ik ging studeren :o (de Mac veel eerder :+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126928769
Leuke foto van je lieve dreumes CS. Hij is echt superblij met die bellenblazen.

Ik vind de M van Soempie ook echt al een peuterezichtje hebben. Wat s hij groot geworden zeg!

Kyara, jouw M lijkt naast Soempies M idd wat jonger.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:26:16 #5
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126961775
Wij overwegen morgen weer eens met Simon naar de kapper te gaan. De vorige knipbeurt verliep redelijk dramatisch, ondanks Pocoyo op telefoon, koekjes en het op schoot zitten. Vreemde mensen die aan je hoofd zitten te plukken zijn stom dus kan je het best krijsen alsof je vermoord wordt, aldus mijn zoon :X

Iemand nog tips? Zelf knippen heb ik tussentijds al een paar keer gedaan maar het gebrek aan model begint nu te veel op te vallen :')
Oude (on)bekende.
pi_126962006
Wij laten een kapper thuis komen als ik die verhalen zo hoor ben ik daar erg blij mee :D
pi_126962241
Wat een lieve foto's van jullie 3 Ms!! O+

Ballenbak was hier geen succes, er rende oudere kinderen door de peuter speelplaats heen, ze gooide met dingen en het stonk naar zweet en vieze voeten :'(

De kapper was geen probleem hier..ze zat iets te kijken op de ipad en heeft niks in de gaten gehad :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:56:20 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126963260
Oh dat is wel jammer Bitterend. Wij gaan volgende week nog een keertje naar Ballorig. Laatste week thuis. Daarna weer werken :'(

Kapper moet ik ook nog een keer doen. Zij haar is bijna weer te lang en ik heb hem al 2 keer verknipt....
pi_126963336
Dat was Ballorig Zaandam..hopelijk is bij jou beter!!

Weer werken.. -O- gaan de meiden naar hetzelfde kdv als M?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:05:32 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126963878
Ja, maar de meiden gaan een maandje later pas. Per 1 juli. Wel volgende week wennen.

Hoop het ook! We gaan naar de peuterochtend dus misschien dat dat scheelt?
pi_126964154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:26 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wij overwegen morgen weer eens met Simon naar de kapper te gaan. De vorige knipbeurt verliep redelijk dramatisch, ondanks Pocoyo op telefoon, koekjes en het op schoot zitten. Vreemde mensen die aan je hoofd zitten te plukken zijn stom dus kan je het best krijsen alsof je vermoord wordt, aldus mijn zoon :X

Iemand nog tips? Zelf knippen heb ik tussentijds al een paar keer gedaan maar het gebrek aan model begint nu te veel op te vallen :')
Wat hier hielp is er op tijd zijn, Bartje even rond laten drentelen, en dan toch wel doorzetten. Eerste keer was gillen, tweede keer was het al beter, laatste keer ging hij zelf met de armpjes omhoog bij de kappersstoel staan. We hebben volgens mij geen speelgoed oid nodig gehad toen. De kam van de kapster vond hij het interessantste..
pi_126964278
Kyara ik heb denk ik de fout gemaakt om te gaan toen het regende :X
Fijn dat de meiden nog niet hoeven te gaan naar de opvang!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:15:56 #13
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126964529
Eerst even rond laten drentelen is wel een goede :Y En bedenk me nu dat ik me zelf ook wel kan laten knippen. Het helpt vast als ik het "voordoe", want alles wat wij doen is interessant :)
Oude (on)bekende.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:26:41 #14
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126965081
Wat hier hielp was voorbereiden op wat er ging gebeuren. Niet in de stad besluiten te gaan maar thuis al vertellen wat we straks gaan doen. Verder speen, ipad en toch pocoyo :D
En we zijn nooit meteen aan de beurt dus altijd even rond lopen daar idd.

1x was zo drama dat we gewoon weer weg zijn gegaan maar tegenwoordig vraagt hij er zelf om.
Dus houdt hoop, komt goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126971315
Ik zie de voordelen van een kale neet :+ Bij ons komt de kinderkapper op het kdv, ik ga daar in de toekomst ook maar gebruik van maken, lijkt me handig.

Wat zonde Bitterend! Vooral rondrennende oudere kinderen, ik snap dat van ouders niet zo goed -O- Onze Ballorig was wel een succes, maar ik was ook niet toen het regende ;)

Och Kyara, weer aan het werk, wat een overgang na zo'n tijd eruit. Hoeveel dagen ga je werken?
pi_126972552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
Eerst even rond laten drentelen is wel een goede :Y En bedenk me nu dat ik me zelf ook wel kan laten knippen. Het helpt vast als ik het "voordoe", want alles wat wij doen is interessant :)
Dat hielp ook wel. Dat zijn vader de een na laatste keer eerst werd geknipt was wel boeiend voor hem om te zien hoor..
  zaterdag 25 mei 2013 @ 07:12:52 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126976872
Ja, oudere kinderen mogen helemaal niet in het peutergedeelte. Ik zou daar dan wel wat van zeggen tegen een medewerker of zo. :@

CS, ik ga weer 3 dagen werken.

M kent weer een heleboel nieuwe woorden. Zo leuk om te zien hoe hij ze oefent. Eerst zegt hij het na en proeft hij het woord in zijn mond terwijl hij naar je kijkt of hij het goed uitspreekt. Bij bevestiging herhaalt hij het een tijdje O+ En dan aan ons om er regelmatig naar te vragen want anders zegt hij het nooit meer. ;)

En sommige woorden zijn nog lastig. Het verschil tussen boek en broek en een bloemd is boem. En soms ook alleen het laatste deel van het woord (giraf is "af").

En na honderd keer antwoord te hebben gegeven op "deze" kan hij nu ook de zebra aanwijzen in het boek :')

/trotsopkindmodus
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:04:36 #18
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126977436
/ook trotse kind modus :P
Anouk zegt aardappel :D Goed, het klinkt als appel, maar ze bedoelt echt aardappel! :D

Ze probeert hier ook echt alles na te zeggen, maar als het niet lukt of niet wil dan is het hm. :)

Blijft ontzettend leuk die ontwikkeling!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_126977726
Wat goed die pratende kleintjes! O+

Het is al een paar keer dat onze kleine poept maar wij het niet merken want ze zit zo lekker te spelen (torens bouwen, met bal, duplo). Ik ruik het pas als ze dichtbij mij komt :X dan is het al helemaal ontploft in de luier :')
Komen jullie kindjes vertellen dat ze hebben gepoept? ben ik eigenlijk benieuwd naar!
pi_126977922
Hier ook eentje die niet komt vertellen als hij gepoept heeft, hij heeft ook een grotere hekel aan verschonen dan dat hij aan een poepbroek. Maar heeft ook als baby nooit gehuild als hij een poepbroek had.
Tegenwoordig zegt hij wel regelmatig poepen en heeft dan vaak tien minuten later een poepbroek.. Maar dat is niet altijd hoor. We willen van de zomer eens kijken of hij op het potje wil (staat al wel in de kamer en gaat er tussendoor ook wel gewoon even op zitten)

Ook hier een naprater, alles wordt herhaald of geprobeerd en hij kletst vort de oren van m'n kop O+
Hier is het als het moeilijk wordt 'ja' gevolgd door heel serieus ja-knikken meestal :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:20:32 #21
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126978277
Wat een leuke foto's zag ik van M&M van Kyara en Soempie! En ook van M van Clubsoda :).

Ik vind t ook zo leuk, kleintjes die beginnen met kletsen O+ . Wij zijn net terug van vakantie (jaja, eerste keer vliegen! Ging goed :) ) en tijdens de vakantie deed S ook iets wat ik best knap vond. Hij zat in z'n kinderstoel daar en er stond een bordje op t blad wat aan zijn stoel vast zat en hij was met dat bordje aan t draaien. Zegt ie erbij 'daai daai daai'. Wij hadden zoiets van 'huh? zegt hij dat nou echt?!' Maar ja hoor, hij herhaalde t later die avond nog een keer en later in de vakantie ook nog een paar keer :D.

Verder zit ik te wachten tot hij los gaat lopen... Hij kan t namelijk wel (heb er al een filmpje van), maar hij vindt t toch te eng en doet het nooit uit zichzelf. Ben benieuwd wanneer hij de moed bij elkaar geraapt heeft :D.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 11:51:41 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126980271
Anouk is ook een stille poeper hoor! :D Soms zie ik het wel eens aan haar gezicht, dan stopt ze even met spelen en vervolgens komt die heerlijke geur je tegemoet! :D

Fijn dat het vliegen goed ging Fee, is toch altijd maar afwachten toch? En dat van 'zei die dat nou echt?' herken ik wel!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:27:49 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126983296
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:36 schreef bitterend het volgende:
Wat goed die pratende kleintjes! O+

Het is al een paar keer dat onze kleine poept maar wij het niet merken want ze zit zo lekker te spelen (torens bouwen, met bal, duplo). Ik ruik het pas als ze dichtbij mij komt :X dan is het al helemaal ontploft in de luier :')
Komen jullie kindjes vertellen dat ze hebben gepoept? ben ik eigenlijk benieuwd naar!
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:55 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook eentje die niet komt vertellen als hij gepoept heeft, hij heeft ook een grotere hekel aan verschonen dan dat hij aan een poepbroek. Maar heeft ook als baby nooit gehuild als hij een poepbroek had.
Dit geldt ook voor ons. Ik merk het pas als hij in de buurt komt.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:34:10 #24
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126983494
Hier hetzelfde. Simon heeft een hekel aan verschonen dus als hij gepoept heeft valt ie door de mand doordat hij dat dan heel stellig ontkent 8-)

Om 15.00 afspraak bij de kapper, ben benieuwd :)
Oude (on)bekende.
pi_126984470
Lijkt me best veel, drie dagen met drie kleintjes, Kyara. Fee, lekker op vakantie geweest! Fijn dat het vliegen goed ging ^O^ En draaien benoemen vind ik heel knap! Succes bij de kapper Mevr_Mus!

M leert ook veel woordjes de laatste tijd, maar gek genoeg vooral de toevalstreffers (zo heten alle vrachtauto's, bussen en graafmachines "wooooooooooow" sinds ik ooit eens "wow, wat een grote auto!" uitriep :@ ), terwijl 1000 keer gevraagde en benoemde dingen als "poes" niet blijven hangen. M is vooral volkomen gefascineerd door begroeten en zwaaien. Gisteren waren we even in stad en alle kassamevrouwen en het volledig winkelend publiek zijn begroet :W Ik schiet acuut in de trotse-moeder-modus als mensen dan vertederd reageren op m'n kind O+ :@

Wij zijn vanochtend lid geworden van de speelotheek. Heel pedagogisch verantwoord drie houten auto's en een trommel meegenomen, maar meneer was dusdanig gecharmeerd van een afschuwelijk lawaaiige Nijntje-telefoon, dat we die ook maar hebben meegenomen... Hij vindt 'm fantastisch maar ik ben nu al blij dat ik het ding over drie weken terug mag brengen.... :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')