abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126919097
.

[ Bericht 100% gewijzigd door opgebaarde op 23-05-2013 20:27:07 ]
pi_126919326
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
Nibali de dag van zijn leven of overdrijf ik te veel?
Ik denk dat hij gewoon goed spul geslikt of gespoten heeft.

Misschien in het peloton wel de renner die ik het minst vertrouw.
pi_126919360
NOS :')!
pi_126919548
Dit is gewoon de eerste keer deze Giro dat Nibali echt diep gaat en dan blijkt het verschil met de rest wel extreem groot.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:36:20 #80
3185 Adelante
To let it go now
pi_126919815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:39 schreef Burner82 het volgende:
TeamSky twitterde op donderdag 23-05-2013 om 19:34:31 Weather has forced extensive changes to tomorrow's stage 19 at the #Giro. No Gavia or Stelvio. Here is the new route http://t.co/kHW32CIH3w reageer retweet
Geen Gavia, geen Stelvio. Vervangende route is het ook niet ;(
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:40:20 #81
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_126919995
Mooie beklimmingen, alleen jammer van die 40km door het dal. Alles zal dus op de slotbeklimming gebeuren.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:43:49 #82
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_126920170
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook. Ik doe er zelf ook aan mee trouwens, sluipt er toch in moet ik toegeven. Vooral ook omdat ik me er nu meer in verdiep, en dan zie je meer hoe huillachwekkend sommige gevallen (en misschien wel de sport in het algemeen) zijn.
Ik krijg de indruk dat er tegenwoordig niemand meer beter als een ander mag zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand in de Tour op de slotklim een halve minuut wegrijdt zonder een verzameling :') smileys, wat namedropping van een half dozijn dokters en wat andere "hilarische" opmerkingen, maakt niet uit of het dan Contador, Froome, Wiggins, Schleck, Rodriguez, Valverde, Pinot of Van Garderen is, want daar zal ook wel iets mis mee zijn. Laat staan wat er gebeurt als die renner niet in dit rijtje staat, dan is 't hek helemaal van de dam.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_126920392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk dat Uran sowieso wel sterker was geweest dan zijn kopman deze giro.
Dat denk ik ook, maar voor sommige hier is dat blijkbaar niet genoeg om hem (of Porte) kopman te maken.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:49:23 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_126920474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:47 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar voor sommige hier is dat blijkbaar niet genoeg om hem (of Porte) kopman te maken.
Wiggins is voor Sky veel interessanter. Het publiek in Engeland heeft niks met Uran.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_126920563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:47 schreef Syntix het volgende:

[..]

Volgens Ferrari spelen omstandigheden een grote rol in deze;
quote:
Giro d'Italia 2013 - part I
By: Michele Ferrari
Published: 20 May 2013

After nearly 1000 km under in the rain, the riders begin to pay the price.

Not only respiratory diseases but also muscle fatigue, tendinitis and digestive problems assaulted the more fragile athletes in the peloton.
Cyclists, in addition to food, ingest water and mud from the pavement, which often contains parasites: worm and protozoa infection are definitely not uncommon, draining the energies well beyond the physiological fatigue of a stage race.

And it is riders such as Wiggins and Hesjedal, along with Froome and Gesink, the prototypes of the latest generation of riders whose fragility I had already pointed out (see comment for the TdF of 07/24/12), that are the first to pay the price for such weather conditions, inevitably having to quit the Giro .
Physically very tall and perhaps too thin, they are more exposed to wind and cold compared to more compact and less taut athletes.
But if so much rain is unusual in Italy in the month of May, unforeseen external factors are always to take into account in road cycling, especially when dealing with a competition that lasts more than three weeks on an extremely diverse course, always full of pitfalls.

Even with only one real climb dealt with so far (Montasio), the contenders for the final victory already seem restricted to two, maybe three riders, with already significant gaps in the GC.

Nibali has confirmed the progress both in his climbing and time trialling (6.4 w/kg in the 10.9 km, 7.7% gradient climb of Montasio); Evans is trying to cling right behind, but his form should be further verified on the steepest gradients that await the athletes in the 3rd week.
Uran, brilliant uphill, already has a more than 2 min gap and his skills in withstanding the responsibility as captain of the team have yet to be tested.
Scarponi, who perhaps went in too deep in the time trial of Saltara, gave in some time on his more favorable uphill terrain. If he can regain freshness on the mountains ahead, he could become a serious aspirant to the podium of Brescia.
Hij heeft het niet zo op die extreem dunnen, dus ik denk dat hij de nieuwe doping nog niet zo veel gebruikt :).

Edit: opvallende smiley gebruikt Ferrari in zijn stuk ^O^
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:54:10 #86
56749 BlaZ
pi_126920758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
alleen jammer van die 40km door het dal. Alles zal dus op de slotbeklimming gebeuren.
Wel goede mogelijkheden in de ontsnapping !
pi_126920935
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat er tegenwoordig niemand meer beter als een ander mag zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand in de Tour op de slotklim een halve minuut wegrijdt zonder een verzameling :') smileys, wat namedropping van een half dozijn dokters en wat andere "hilarische" opmerkingen, maakt niet uit of het dan Contador, Froome, Wiggins, Schleck, Rodriguez, Valverde, Pinot of Van Garderen is, want daar zal ook wel iets mis mee zijn. Laat staan wat er gebeurt als die renner niet in dit rijtje staat, dan is 't hek helemaal van de dam.
Ja klopt helemaal. Wat dat betreft is het wel handig hoe ze het op het cyclingnews forum geregeld hebben: doping-talk is verboden in de reguliere topics, maar er is wel een apart doping sub-forum voor de geïnteresseerden.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:47:36 #88
40566 Ericr
Livewrong
pi_126924303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal. Wat dat betreft is het wel handig hoe ze het op het cyclingnews forum geregeld hebben: doping-talk is verboden in de reguliere topics, maar er is wel een apart doping sub-forum voor de geïnteresseerden.
'The clinic', ook wel een vergaarbak van trolletjes bij elkaar. Kunnen ze op FOK! nog een voorbeeld aan nemen

Maar zulke regeltjes zijn hier lastig in te stellen, FOK! is niet primair een wielerforum zoals Cyclingnews.
pi_126926507
Is er ook al nieuws over zaterdag? Tre Cime zal ook wel onbegaanbaar zijn...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_126926664
Ach, we hebben doping als onderdeel van het wielrennen meegenomen in onze beleving en posts denk ik maar! ;)

Ik weet nou niet of ik er veel blijer van zou worden als iedereen zomaar 'Nibali _O_' post na een rit als vandaag. En het is ook niet alsof mensen hun beleving er letterlijk door laten verpesten geloof ik, er wordt alleen wel wat sneller (en opportunistischer) met bepaalde prestaties afgerekend...

En die discussie is al talloze keren gevoerd, maar dat is nu eenmaal de status van het hedendaagse wielrennen (en die waarheid is helaas keer op keer pijnlijk bevestigd de laatste jaren), als bijv. 33-jarigen ineens onwijze stappen gaan maken qua klimmen is dat nogal ongeloofwaardig. Al hoeft dat misscien niet elke km vermeld te worden, dat snap ik dan ook wel weer... Al moet ik er vooral om lachen en geniet ik dan alsnog van de rit verder. :)
Jack does it in real time...
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:28:44 #91
11102 knep
Mountainfreak
pi_126927293
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:19 schreef DeeBee het volgende:
Ach, we hebben doping als onderdeel van het wielrennen meegenomen in onze beleving en posts denk ik maar! ;)

Ik weet nou niet of ik er veel blijer van zou worden als iedereen zomaar 'Nibali _O_' post na een rit als vandaag. En het is ook niet alsof mensen hun beleving er letterlijk door laten verpesten geloof ik, er wordt alleen wel wat sneller (en opportunistischer) met bepaalde prestaties afgerekend...

En die discussie is al talloze keren gevoerd, maar dat is nu eenmaal de status van het hedendaagse wielrennen (en die waarheid is helaas keer op keer pijnlijk bevestigd de laatste jaren), als bijv. 33-jarigen ineens onwijze stappen gaan maken qua klimmen is dat nogal ongeloofwaardig. Al hoeft dat misscien niet elke km vermeld te worden, dat snap ik dan ook wel weer... Al moet ik er vooral om lachen en geniet ik dan alsnog van de rit verder. :)
Nibali _O_ ;)
Renner naar mijn hart ^O^.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:32:18 #92
56749 BlaZ
pi_126927543
Is het niet gewoon zo dat sporters door de vele afleidingen van het moderne leven gewoon wat minder constant presteren?

Het is wat te makkelijk om elke sporter die onregelmatig presteert meteen van dopinggebruik te beschuldigen.
pi_126928782
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:28 schreef knep het volgende:

[..]

Nibali _O_ ;)
Renner naar mijn hart ^O^.
Ik moet zeggen, Nibali is wel een toffe coureur, want hij laat zich ook wel veel zien en niet alleen in grote rondes. :)

Maar het is jammer dat hij in deze Giro eigenlijk nooit echt is getest, want dan zie ik hem het liefste, knokkend met anderen. Dit berekend binnenslepen van zo'n grote ronde doet een beetje klinisch aan, maar ik geef hem groot gelijk, want als je relatief op je gemak een grote ronde kan bij schrijven moet je dat altijd doen. :)

Een paar jaar terug kwamen de mannen die tot het gaatje waren gegaan in de Giro de rest van het seizoen niet meer in het stuk voor, maar denk dat Nibali hier prima van herstelt en zelfs in de Tour nog wel mee had kunnen doen voor de prijzen (mits hij dat gewild had).
Jack does it in real time...
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:15:42 #94
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_126930451
Zonde
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_126931924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef BlaZ het volgende:
Is het niet gewoon zo dat sporters door de vele afleidingen van het moderne leven gewoon wat minder constant presteren?

Het is wat te makkelijk om elke sporter die onregelmatig presteert meteen van dopinggebruik te beschuldigen.
Ik geloof er niet echt in dat je prof kan worden als je er maar met de pet naar gooit. Het is geen voetbal waar je het lang met talent kan compenseren. Natuurlijk kan je vorderingen maken, maar na lange tijd een extreme vordering maken is in 99% van de gevallen gerelateerd aan doping imo.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:51:26 #96
14505 OProg
A Life in Music
pi_126932194
Gavia en Stelvio zomaar uit de koers gehaald. ;(

Ik verwacht 1 dezer dagen het bericht dat ze zijn betrapt op doping.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_126932210
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik geloof er niet echt in dat je prof kan worden als je er maar met de pet naar gooit. Het is geen voetbal waar je het lang met talent kan compenseren. Natuurlijk kan je vorderingen maken, maar na lange tijd een extreme vordering maken is in 99% van de gevallen gerelateerd aan doping imo.
Lijkt me toch dat je ook wat kan pieken door te periodiseren van je trainingen.
pi_126932228
quote:
9s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:51 schreef OProg het volgende:
Gavia en Stelvio zomaar uit de koers gehaald. ;(

Ik verwacht 1 dezer dagen het bericht dat ze zijn betrapt op doping.
Schijnt dat ze aan een wit poeder zaten ;(
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:55:12 #99
14505 OProg
A Life in Music
pi_126932391
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Schijnt dat ze aan een wit poeder zaten ;(
Dat gerucht gaat inderdaad. Belachelijk natuurlijk want dat spul is al zo oud als het wielrennen. Wat zeg ik, nog ouder zelfs.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_126932437
quote:
9s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:55 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat gerucht gaat inderdaad. Belachelijk natuurlijk want dat spul is al zo oud als het wielrennen. Wat zeg ik, nog ouder zelfs.
In vloeibare vorm ook oraal genomen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')