Ben over ongeveer 3 weken 2,5 jaar samen met m'n vriend. Het valt me echter steeds vaker op dat ik degene ben die het vaakst naar die dagen uit kijkt, en ze herinnert. Hij heeft een eerdere relatie gehad, en bij de viering van hun 1 jaar samen zijn gingen ze uitgebreid een weekendje weg wat hij helemaal had gepland ( omdat z'n ex echt nooit initiatief nam ). Vlak na dat weekendje weg raakte het uit. Toen wij 1 jaar samen waren wou ik ook graag een weekendje weg, maar werd het uiteindelijk toch iets simpels door iets thuis te laten bezorgen. Hele fijne dag gehad, maar toch voelde het wat raar, alsof hij het ''luxe'' al had gebruikt voor z'n ex. 1,5 jaar samen zijn heb ik hem meegenomen voor een etentje, maar ook dat moest van mij af komen. Bij het 2 jaar samen zijn wou ik graag een weekendje weg, en daar ging hij uiteindelijk ook wel mee akkoord, maar wederom..het moest van mijn kant komen. Nu...paar weken voor de 2,5 jaar mijlpaal heeft hij er uit zichzelf nog geen woord over vuilgemaakt. Toen ik het benoemde was zijn reactie : ''Oja..'', en paar seconden later was hij weer afgeleid. Eerder vanavond erover gehad, en dat ik het wat raar vond dat ik overal het initiatief voor moet nemen, terwijl hij dat wel over had voor z'n vorige relatie. Hij reageerde dat hij in het algemeen slecht is met datums, maar dat hij er altijd wel bij stilstaat als de dag nadert. Maar dat het nog altijd onbewust wel meespeelt dat zijn vorige relatie na zo'n mijlpaal uitraakte..en dat hij daarom wat terughoudender is met die datums.
Is dit normaal? Ik kan enigszins snappen dat hij bij ons 1 jaar samen zijn een wat raar gevoel zou hebben omdat het toen mis ging met z'n ex, maar we zijn nu inmiddels 1,5 jaar samen. Ik zit er nu een beetje aan te denken om het er gewoon niet meer over te hebben en af te wachten of hij er uit zichzelf nog over begint. Heeft iemand nog soortgelijke ervaringen?