abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:20:49 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126861678
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_126861745
Twinkle wat fijn zeg! Hebben ze iets gezegd over hoe lang deze fase gaat duren?

Shandaly wat naar voor je, hopelijk slaat 't kuurtje snel aan!

Wat tof he dat ze zich kunnen vermaken met zo weinig! O+

Hier is F nog steeds in een slechte bui, of het zijn de regeldagen of hij wordt nu pas echt een baby :+ Zit nu in dit ritme: voeden, dan slaapt hij een half uur, dan wordt hij wakker, is na een half uur weer chagrijnig en gaat huilen, dan kan ik hem nog een half uur pinken ofzo en daarna is hij echt boos. Dan rek ik het tot 2 uur na de vorige voeding en geef hem weer wat te drinken.
Ik zie geen krampjes ofzo, het is ook een ander soort huilen, volgens mij is ie het niet iets waar ik iets aan kan doen, dus ik doe dit maar. Hopelijk houd ik nu niet het rare eetritme van veel momenten met weinig melk in stand.

Vannacht viel trouwens mee, want ik heb ontdekt dat ik met één oordop (in het oor dat niet op het kussen ligt) wel wakker word als hij huilt, maar niet als hij pruttelt. Hij heeft wel even wakker gelegen volgens mij, maar niet echt gehuild tot het normale voedingsmoment.
pi_126861974
Suiker, als het regeldagen zijn (zo klinkt het wel) dan ben je er sneller vanaf als je er gewoon aan toegeeft ;)
Dus gewoon drinken geven bij huilen en niet pinken.
Dan is het 1 of 2 dagen en dan weer over hier.
Als ik probeer te rekken duurt het een week :P
pi_126862095
Nou het bijhouden gaat weer super :P

inmiddels kan mini ventje echt goed rollen van zn buik naar rug, groeit als kool, is lekker aan het kletsen en grijpt graag mijn haren
ook samen met mini meisje ziekig / koorts en nu nog niet fit , we hebben hele korte nachten zeg maar
pi_126862408
Shandaly, geef je borstvoeding? Want dan heb je met een kuurtje wel meer kans op spruw. Misschien handig om rekening mee te houden dan. Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126862759
Ik geef borstvoeding ja, in hoeverre kan ik daar rekening mee houden? Wat kan ik doen om dat te voorkomen?

Laatste keer dat ik een blaasontsteking had was tijdens mijn zwangerschapsverlof voor Lars, nog voordat hij geboren was, en toen resulteerde het kuurtje in een vaginale schimmelinfectie, dus blijkbaar ben ik daar wel vatbaar voor...

Ow regeldagen... daar kijk ik ook zo naar uit :X Ik verwacht er komend weekend één. Drie jaar geleden had ik die ook na anderhalve week, en dat viel toen net op moederdag. Maar toen wist ik nog niet wat er aan de hand was, dus ik hoop er dit keer beter mee om te kunnen gaan...
pi_126863099
Oi Shandaly, het is inderdaad heel vervelend als je geen idee hebt waarom je baby ineens de hele dag wil drinken!
Bij mij waren baby 1 en baby 2 wel totaal verschillend met drinken. En nummer 3 lijkt er ook weer niet op.
Heb bijna niks aan mijn ervaring qua borstvoeden.
pi_126863299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:27 schreef freecell het volgende:
Suiker, als het regeldagen zijn (zo klinkt het wel) dan ben je er sneller vanaf als je er gewoon aan toegeeft ;)
Dus gewoon drinken geven bij huilen en niet pinken.
Dan is het 1 of 2 dagen en dan weer over hier.
Als ik probeer te rekken duurt het een week :P
Ook met fv ja? Dus gewoon kleine flesjes maken de hele dag? Ik dacht dat het dan 's nachts in hetzelfde ritme door moest gaan, en dat is dus niet zo. Wel sneller dan anders trouwens, maar niet elk uur (gelukkig).
pi_126863329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:56 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ook met fv ja? Dus gewoon kleine flesjes maken de hele dag? Ik dacht dat het dan 's nachts in hetzelfde ritme door moest gaan, en dat is dus niet zo. Wel sneller dan anders trouwens, maar niet elk uur (gelukkig).
Oja, flesjes :D
Ik heb werkelijk geen idee. Het doel van regelen is dat de borsten meer melk aanmaken, zodra ze dat doen is het over. Dus grotere flesjes?
pi_126863394
Ja hij zit al een beetje aan de max, dat is het probleem. Anders zou ik wel proberen meer te geven, maar hij zit nu al aan een milliliter of 750 tot 950. En hij is 5 weken.. Nouja. ik pruts wel verder ;)
pi_126863520
Ow, dat is wel heel veel al ja :o
Succes met prutsen ;)
Mijn middelste heeft vanaf 5 weken de fles gehad, maar daar was ik al enorm slecht in ;) En dat is meer dan drie jaar geleden :P
pi_126863833
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:44 schreef Shandaly het volgende:
Ik geef borstvoeding ja, in hoeverre kan ik daar rekening mee houden? Wat kan ik doen om dat te voorkomen?

Laatste keer dat ik een blaasontsteking had was tijdens mijn zwangerschapsverlof voor Lars, nog voordat hij geboren was, en toen resulteerde het kuurtje in een vaginale schimmelinfectie, dus blijkbaar ben ik daar wel vatbaar voor...

Ow regeldagen... daar kijk ik ook zo naar uit :X Ik verwacht er komend weekend één. Drie jaar geleden had ik die ook na anderhalve week, en dat viel toen net op moederdag. Maar toen wist ik nog niet wat er aan de hand was, dus ik hoop er dit keer beter mee om te kunnen gaan...
voorkomen lijkt me lastig, maar misschien handig om bijvoorbeeld gentiaanviolet in huis te hebben, zodat je direct kan behandelen als dat nodig is. Je zal altijd zien dat je in het weekend of 's avonds last krijgt ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126864210
Suiker wij hebben dat ook gehad rond dezelfde periode. Was ook bang dat hij het niet zou redden. Maar hier was de oplossing een fles minder en dan grotere flessen aanbieden.
Hij was meer vol en sliep ook weer langer ipv dat hij elke 2/2,5 uur kwam. Toen kwam hij ineens na 4/5 uur.
Over de 24 uur dronk hij totaal minder dan ervoor. En op die hoeveelheid zitten we nu nog (700-750)
pi_126864418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:17 schreef As1981 het volgende:
Suiker wij hebben dat ook gehad rond dezelfde periode. Was ook bang dat hij het niet zou redden. Maar hier was de oplossing een fles minder en dan grotere flessen aanbieden.
Hij was meer vol en sliep ook weer langer ipv dat hij elke 2/2,5 uur kwam. Toen kwam hij ineens na 4/5 uur.
Over de 24 uur dronk hij totaal minder dan ervoor. En op die hoeveelheid zitten we nu nog (700-750)
Ik wilde ook net zo iets posten. Hier kreeg ik ook de tip de 4 uur ertussen te gaan afdwingen. Na 2 uur word de voedingen verwerkt en lever het gerommel in de buik op waardoor de baby wakker word. Het is een normaal reflex voor de baby om weer te willen drinken. Maar weer drinken lever 2 uur later weer rommel in de buik op en wellicht zelfs weer pijnlijker.

Een paar dagen om de 4 uur voeden deed in eens wonderen. Daarna ben ik wel ook met flesvoeding weer 'n beetje een vraag/aanbod schema gaan pakken. Maar ben wel gebleven op de hoeveelheid die "normaal" is met Flesvoeding.

Opeens merkte ik aan mijntje ook heel goed dat ze vol zat en na wat groeien ook echt wanneer 30ml meer wel nodig was.
pi_126864626
Hmm. Ik pak nu even het voedingsschema erbij (ja, dat houd ik nog steeds bij, ik kan het niet loslaten :')) en het is toch onregelmatiger dan ik dacht. Ik denk dat het komt doordat hij dan 's morgens ineens vier keer komt, daarna valt hij in slaap of gaan we weg en dan slaapt hij in de wagen gewoon door. Dan zijn we daar zo blij mee dat we hem rustig 4,5 uur laten slapen. Daarna is het ritme dan weer even normaal, maar de volgende dag gaat het dan weer mis. En zo maar door. Zou dat kunnen komen doordat we het zelf ook verstoren door tijdens voedingsmomenten weg te gaan en hem te laten slapen? Een week geleden had hij nog een heel mooi ritme van elke drie uur.
pi_126864828
Oh maar dat herken ik wel hoor suiker maar hier pakt hij het eigenlijk prima op. Ik voed op verzoek. Maar dat betekend overdag tussen de 3 en 4,5 uur. Dat eerste als hij weinig heeft gedronken. 4,5 uur als we op pad zijn en hij slaapt.
Maar op een gegeven moment had hij dus blijkbaar meer per keer nodig om er langer op te doen. Dan kom je op een fles minder dus kom je wb hoeveelheid netjes uit.
pi_126864852
Babys houden er van precies te merken wanneer jij in een ritme zit, dan denken ze omgooien. Dit kan vervolgens voor beiden onrust geven. Dan hoef je dus echt zelf niet iets fout te doen. Ook al kan je dat gevoel soms krijgen ;).

Het is tot op hoogte gewoon aanmodderen en hopen dat je te pakken krijgt wat voor jullie werkt. De een zijn baby gaat heel lekker overal in mee. De mijne is een regelmaat diertje en doet het daar het beste op.

Wat bij ons helpt is om hoe de dag ook gaat 's avonds weer naar de voeding van 23.00 te werken, zodat ik 's ochtends weer op 'n vast moment kan beginnen met de voeding. Komen de flessen 's ochtends vroeg op elkaar dan rek ik door de dag heen wat.
pi_126865918
Mevrouw mocht weer model spelen vandaag! Kijk nou, ons mooie meisje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_126865980
Suiker hier zeker wel regeldagen gehad met fv! Hier gingen we dan 1 schep omhoog zeg maar. Djenna zat rond die tijd daardoor ineens op 5 x 150/5. Heel soms zelfs 6 keer. Niet druk om maken! Xe geven zelf aan wat ze nodig hebben :) na een paar dagen keert de rust vanzelf terug. Hier meestalal na 1 dag.

En nee geen prognose tot wanneer ze de spreidbroek om moet houden. Is iedere keer bekijken :)
pi_126866227
Marjolijntje wat mooi!
pi_126867506
Eindelijk tijd om een foto te posten van mijn baby O+ Inmiddels 5 weken.
Wat gaat het snel.

Vandaag een echte plakdag. Veel last van d'r buik. Ik kan niet wachten tot we vrijdag bij de kinderarts zijn geweest en hopelijk wat wijzer zijn :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:45:09 #22
381212 Gulara
From the future
pi_126867963
Och wat een moppie Tally. O+
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:49:49 #23
381212 Gulara
From the future
pi_126868143
Ooh en de leukerd van Marjolijntje. O+
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:05:17 #24
381212 Gulara
From the future
pi_126868848
Ik zou zo graag een butler willen tijdens regendagen.

En ik legde Pi iets te lomp neer na z'n nachtvoeding (slechte motoriek 's nachts :') ) en nu is ie wel heel wakker. }:|
pi_126871041
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:05 schreef Gulara het volgende:
Ik zou zo graag een butler willen tijdens regendagen.

En ik legde Pi iets te lomp neer na z'n nachtvoeding (slechte motoriek 's nachts :') ) en nu is ie wel heel wakker. }:|
Dat is waanzinnig bekend _O-
En dan doet je baby BRUL -stil- BLABLABLABLA :D :D

En dan kan je jezelf wel voor je kop slaan :P

Tally O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')