Ik kan eigenlijk zo snel niet wat bedenken wat sferisch isquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wil je nou rustige sfeermuziek of muziek die dezelfde stijl vasthoudt? Want aan dat laatste voldoet Slayer natuurlijk ook.
Ja, sfeervolle muziek is natuurlijk een heel breed begrip. Vind bands als Alt-J en Flaming Lips (zeker Yoshimi battles the Pink Robots) er inpassen, in minder mate ook Radiohead.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wil je nou rustige sfeermuziek of muziek die dezelfde stijl vasthoudt? Want aan dat laatste voldoet Slayer natuurlijk ook.
Combinatie van het eerste en het tweede. Rustige muziek gedurende de volledige speelduur. In de geest van Sigur Ros.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind Burial ook een heerlijke sfeer hebben. En de Beach Boys hebben ook een hele goede sfeer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, sfeervolle muziek is natuurlijk een heel breed begrip. Vind bands als Alt-J en Flaming Lips (zeker Yoshimi battles the Pink Robots) er inpassen, in minder mate ook Radiohead.
Sigur rós is vaak helemaal niet rustig. En bovendien variëren die behoorlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Combinatie van het eerste en het tweede. Rustige muziek gedurende de volledige speelduur. In de geest van Sigur Ros.
Tsja, Fleet Foxes en The Shins is dat sferisch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, sfeervolle muziek is natuurlijk een heel breed begrip. Vind bands als Alt-J en Flaming Lips (zeker Yoshimi battles the Pink Robots) er inpassen, in minder mate ook Radiohead.
Laten we het begrip "sferisch" maar vallen, anders klopt het niet meerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tsja, Fleet Foxes en The Shins is dat sferisch?
Het is een beetje een kruising tussen pop en Indie. Inderdaad wel een beetje veel van hetzelfde, maar dit geluid ken ik niet echt van andere bandjes verder.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:40 schreef Bol_Wan het volgende:
Dark Doo Wop is gaaf, de rest lijk een beetje veel op elkaar. Maar er zit zeker potentie in, hebben een hele interessante sound
Klinkt als Indie Jazz D:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Meh dat vond ik echt een matig album.
Ik denk trouwens dat Norrage trots op me is, Olé Coltrane, Sketches of Spain, Karma, Village of the Pharoahs en Lanquidity geluisterd. Krijg geen genoeg van Jazz, kan ook alle stijlen wel hebben merk ik, maar vind Free Jazz toch het vetste, lekker experimenteel.
Free jazz is afschuwelijkquote:
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Free jazz is afschuwelijkEen van de minst toegankelijke jazzsoorten. Wordt vooral gekenmerkt door een gebrek aan bijna alles wat westerse muziek westerse muziek maakt. Onder andere toonladders, vaste melodieën en akkoordenprogressies hebben ze schijt aan. Vandaar ook de naam, trouwens.
Ik vind het altijd fascinerend om naar te kijken en te horen. Maar ik word er stapelgek van.
ik ook niet echt. Wil het al tijden doen maar het lastige van jazz vind ik altijd dat de substromingen zo enorm uit elkaar lopen dat ik niet kan vinden wat ik 'fijne' jazz vind. Moet er meer tijd in steken, ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]Heb eigenlijk nooit Jazz geluisterd
Goed bezig.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Meh dat vond ik echt een matig album.
Ik denk trouwens dat Norrage trots op me is, Olé Coltrane, Sketches of Spain, Karma, Village of the Pharoahs en Lanquidity geluisterd. Krijg geen genoeg van Jazz, kan ook alle stijlen wel hebben merk ik, maar vind Free Jazz toch het vetste, lekker experimenteel.
Ik vind het echt heerlijk, maar ik ben dan ook een enorme fan van hevig experimentele muziek.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Free jazz is afschuwelijkEen van de minst toegankelijke jazzsoorten. Wordt vooral gekenmerkt door een gebrek aan bijna alles wat westerse muziek westerse muziek maakt. Onder andere toonladders, vaste melodieën en akkoordenprogressies hebben ze schijt aan. Vandaar ook de naam, trouwens.
Ik vind het altijd fascinerend om naar te kijken en te horen. Maar ik word er stapelgek van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |