abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127046572
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat maakt echt alles uit. Zolang er anonimiteit is maakt het niks uit wat je zegt. Als iedereen uit deze reeks 1x een biertje met elkaar gaat drinken dan is het meteen rechtgezet. Daar ben ik van overtuigd.
Dat vind ik eerlijkgezegd lichtelijk triest......

maar goed, ik hoor graag alternatieve meningen :)
pi_127046614
Ik ben een koop fanboy.

Maar ben op de hoogte van de nadelen daarvan.

Het is gewoon afwegen van de voor en nadelen van kopen vs huren.

Voor mij is kopen beter *

* Al kan je het pas zeggen over een zeer lange periode zo rond je pensioen weet je of je keuze de juiste was.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 26 mei 2013 @ 22:29:58 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127046651
quote:
11s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijkgezegd lichtelijk triest......
Och, ik niet. Om in de online-discussie op te vallen moet je een extreme mening verkondigen. Dat wil niet zeggen dat al die mensen IRL zo vreemd zijn.
Ik heb nu heel wat FOK!ers in het echt ontmoet, en het zijn eigenlijk allemaal hele normale, redelijke mensen. Het zou eerder raar zijn als dit niet zo was!
The End Times are wild
pi_127046789
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Och, ik niet. Om in de online-discussie op te vallen moet je een extreme mening verkondigen. Dat wil niet zeggen dat al die mensen IRL zo vreemd zijn.
Ik heb nu heel wat FOK!ers in het echt ontmoet, en het zijn eigenlijk allemaal hele normale, redelijke mensen. Het zou eerder raar zijn als dit niet zo was!
Dan begrijp ik niet waarom zoveel mensen in met name deze topicreeks zo veel moeite hebben met normaal en redelijk, en vooral fatsoenlijk met respect voor de ander posten. En degenen die nu niet mee kunnen posten weten wie :)
  zondag 26 mei 2013 @ 22:34:27 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127046892
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet waarom zoveel mensen in met name deze topicreeks zo veel moeite hebben met normaal en redelijk, en vooral fatsoenlijk met respect voor de ander posten. En degenen die nu niet mee kunnen posten weten wie :)
Als je die IRL ontmoet hebt dan zullen ze dat wel gaan doen. En dan zul jij zien dat het ook allemaal wel meevalt. Dat hoop ik tenminste!!
The End Times are wild
pi_127046946
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je die IRL ontmoet hebt dan zullen ze dat wel gaan doen. En dan zul jij zien dat het ook allemaal wel meevalt. Dat hoop ik tenminste!!
ik of zij? ;)
  zondag 26 mei 2013 @ 22:36:31 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127046986
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik of zij? ;)
Allebei!
The End Times are wild
pi_127047001
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ben een koop fanboy.

Maar ben op de hoogte van de nadelen daarvan.

Het is gewoon afwegen van de voor en nadelen van kopen vs huren.

Voor mij is kopen beter *

* Al kan je het pas zeggen over een zeer lange periode zo rond je pensioen weet je of je keuze de juiste was.
Dat zou ik nuttige informatie in dit topic vinden, hoe je die afweging maakt. Even zonder al het gebash en getrol. Hoe bepaal je dat, in jouw geval?
pi_127047113
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Allebei!
Ik sta daar redelijk relaxt in hoor :)

tenzij je humbuckers in strats plaatst..... :( ;)
pi_127048458
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zou ik nuttige informatie in dit topic vinden, hoe je die afweging maakt. Even zonder al het gebash en getrol. Hoe bepaal je dat, in jouw geval?
Een paar dingen die me tot koop hebben overtuigd.

- Het opbouwen van vermogen bij aflossing van de hypotheek
- Belastingvoordeel zowel het verminderen van VRH als de teruggave
- De locatie van mijn woning in een plaats met veel werkgelegenheid en grote kans dat dat voor zeer lange tijd zo zal blijven
- Huur gooi je elke maand weg zonder iets op te bouwen dus zou je om een extratje te hebben bij je pensioen naast je huur nog een bedrag opzij moeten zetten
- Op het moment dat ik kocht was ik alleen op de hoogte van stijging van onroerendgoed prijzen
Achteraf weet ik beter maar dat is makkelijk praten..
- Minder gedoe tov huren een koper heeft het sneller geregeld (mijn ervaring) en veel meer keuze!
- geen wachttijd huren is erg lastig wachten wachten wachten en nog eens wachten.... je hebt de behoefte om ergens te wonen en de (sociale)verhurders kunnen vaak niet aan je wensen voldoen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  zondag 26 mei 2013 @ 23:05:33 #186
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_127048477
quote:

[..]

Bij mij was dat heel simpel. Ik vaar en toenertijd was het nog 3 maand varen 6 week thuis. Dan hou je uiteindelijk geld over ipv wat jij zo mooi mag zeggen 3 maand wegpissen voor 6 week wonen.

Wel grappig was laatst nog even wat loonstroken uit de gulden tijd aan het bekijken toen ik kocht. 1800 gulden netto (zonder overwerk) en daar betaalde ik een hypotheek van van (rente alleen) 742 euro en dat dan allemaal per maand natuurlijk. Nu ik daar achteraf over nadenk "hoe kon dat ??"
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_127048804
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:05 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Bij mij was dat heel simpel. Ik vaar en toenertijd was het nog 3 maand varen 6 week thuis. Dan hou je uiteindelijk geld over ipv wat jij zo mooi mag zeggen 3 maand wegpissen voor 6 week wonen.

Wel grappig was laatst nog even wat loonstroken uit de gulden tijd aan het bekijken toen ik kocht. 1800 gulden netto (zonder overwerk) en daar betaalde ik een hypotheek van van (rente alleen) 742 euro en dat dan allemaal per maand natuurlijk. Nu ik daar achteraf over nadenk "hoe kon dat ??"
Ik had ook zoiets ik werkte des tijds in ploegendienst ik kon mijn onregelmatigheidstoeslag meenemen in de hypotheekberekening.

En dat was 26% van mijn bruto salaris het verschil tussen wonen in een "goede" buurt en een pauperwijk.

Ik ben nog steeds blij dat dat kon ik moet er niet aan denken dat ik voor de b keuze had moeten staan.
  zondag 26 mei 2013 @ 23:24:24 #188
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_127049460
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 23:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Ik had ook zoiets ik werkte des tijds in ploegendienst ik kon mijn onregelmatigheidstoeslag meenemen in de hypotheekberekening.

En dat was 26% van mijn bruto salaris het verschil tussen wonen in een "goede" buurt en een pauperwijk.

Ik ben nog steeds blij dat dat kon ik moet er niet aan denken dat ik voor de b keuze had moeten staan.
Dat mocht ik ook ja overwerk meenemen en loon voor het volgende jaar. Wat dat betreft was de bank wel schappelijk. Dat ik uiteindelijk toen ik in het huis trok vergeten was dat er ook verlichting in moest en daar totaal geen geld voor had en even moest aankloppen bij mijn ouders, moeten we dan maar even vergeten ;-)
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 27 mei 2013 @ 00:12:54 #189
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_127051613
quote:

[..]

Het topic is een stuk gezelliger vandaag :)

Voor ons was de keuze tussen huren en kopen ook niet zo moeilijk. We werken beiden in het westen en allebei onze branches zijn voornamelijk hier in de buurt georiënteerd. We hebben een tijd gehuurd om te kijken waar we wilden wonen, toen we een leuke buurt gevonden hadden zijn we een koophuis gaan zoeken.

Hiervoor huurden we een jaren 60 flatje 4 hoog met 1 slaapkamer, dat was verder prima hoor, daar niet van. Nu hebben we voor minder dan ¤100 meer (kale huur t.o.v. netto hypotheek) een hoekhuis met 5 slaapkamers en een ruime garage. We sparen een paar honderd euro per maand op de bankspaarrekening en hebben daarmee over 30 jaar nagenoeg geen hypotheek(of huur)lasten meer.

Los van het financiële plaatje, het is ons huis: We hebben net zonnepanelen op het dak gelegd en we zijn nu de kozijnen en deuren (buitenkant) in de kleur aan het schilderen die wij mooi vinden. Gas en water aanleggen naar de garage? Een groter raam? Dakkapel? Een open haard? Muurtje eruit voor een grotere badkamer? Moet ik allemaal zelf weten, heerlijk!
If you can't beat them, join them.
pi_127051863
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 00:12 schreef 44pje het volgende:
Los van het financiële plaatje, het is ons huis: We hebben net zonnepanelen op het dak gelegd en we zijn nu de kozijnen en deuren (buitenkant) in de kleur aan het schilderen die wij mooi vinden. Gas en water aanleggen naar de garage? Een groter raam? Dakkapel? Een open haard? Muurtje eruit voor een grotere badkamer? Moet ik allemaal zelf weten, heerlijk!
^O^

Dat proberen we hier al tig jaar uit te leggen... Iets met woongenot enzo. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 27 mei 2013 @ 08:00:07 #191
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_127055769
Haha ja weet ik, ik lees hier al enkele jaren mee. In het begin volgde ik het topic omdat we voor de keuze huur/koop stonden, maar de zurige sfeer beviel me niet echt.

Dat heeft overigens wel meegeholpen aan de keuze, we woonden in een minimaal onderhouden huurflat met allemaal klagende bewoners, nu wonen we in een "koophuiswijkje" waar iedereen er iets moois van probeert te maken.

Met dank aan Xeno/CC/etc. het zou je buurman maar zijn ;)
If you can't beat them, join them.
pi_127055883
:D.
pi_127056046
:D
Ik vind het ook gezelliger zo.
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 09:07:33 #194
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_127056656
heuj wat een verandering in sfeer in dit topic, met dank mag ik wel zeggen aan Dino en LXIV. Tof jongens :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 27 mei 2013 @ 09:28:21 #195
325863 Krisp
Like.no.other
pi_127057007
quote:

[..]

Die afweging wordt mij mij vooral gemaakt door de afwezigheid van fatsoenlijke huurwoningen. Als ik een net tweekamerappartement zonder wachttijden en/of inkomenseisen kan betrekken tegen zeg 600 euro/maand, dan zou ik daar zo ingaan. Maar helaas, die zijn in de omgeving waar ik wil wonen (Utrecht) niet beschikbaar.

Alternatief is kopen. Dat betekent wel dat ik toekomstplannen 'incalculeer', dus in plaats van een tweekamerappartement wordt het een (ruim) driekamerappartement, op een wat betere plaats. Dan ben ik (bruto) iets meer geld kwijt, maar heb ik alle (bovengenoemde) voordelen van kopen en een ruimer huis. :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 09:45:15 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127057341
Ik vraag me altijd af waar jullie vandaan halen dat gezinnen 3 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan. Mijn kinderen hebben nog nooit een vliegtuig van binnen gezien en de oudste is 9. We hebben een veredelde stacaravan op de veluwe.
pi_127057377
Waarom ga je niet naar Duitsland dan, volgens mij goedkoper
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 11:00:18 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_127059128
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me altijd af waar jullie vandaan halen dat gezinnen 3 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan. Mijn kinderen hebben nog nooit een vliegtuig van binnen gezien en de oudste is 9. We hebben een veredelde stacaravan op de veluwe.
mja, 3x lijkt me overdreven voor gezinnen inderdaad. Als je geen kinderen hebt kan ik me dat nog voorstellen. Wij gaan ook 2x per jaar met het vliegtuig, en dan zo ver mogelijk weg (buiten europa dus).

Overigens, Swets, ik zie jou toch regelmatig voorbij komen in het horloge topic, en ik kan me daaruit herinneren dat jij een aantal dure klokken hebt. Het is dus niet zo dat het niet zou kúnnen, denk ik? meer dat je/jullie daar gewoon geen prioriteit aan geven?

Dat gezegd hebbende, er zijn vast wel gezinnen met kinderen die 3x per jaar op vakantie gaan met het vliegtuig. Maar dat lijkt me een uitzondering, geen regel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 mei 2013 @ 11:10:02 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127059404
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

mja, 3x lijkt me overdreven voor gezinnen inderdaad. Als je geen kinderen hebt kan ik me dat nog voorstellen. Wij gaan ook 2x per jaar met het vliegtuig, en dan zo ver mogelijk weg (buiten europa dus).

Overigens, Swets, ik zie jou toch regelmatig voorbij komen in het horloge topic, en ik kan me daaruit herinneren dat jij een aantal dure klokken hebt. Het is dus niet zo dat het niet zou kúnnen, denk ik? meer dat je/jullie daar gewoon geen prioriteit aan geven?

Dat gezegd hebbende, er zijn vast wel gezinnen met kinderen die 3x per jaar op vakantie gaan met het vliegtuig. Maar dat lijkt me een uitzondering, geen regel.
Die zijn aangekocht voor het kinder tijdperk ;-)
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 11:12:28 #200
16180 crew  CoolGuy
pi_127059464
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die zijn aangekocht voor het kinder tijdperk ;-)
ah, hm, die mogelijkheid is er natuurlijk ook nog inderdaad ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')