Dat vind ik eerlijkgezegd lichtelijk triest......quote:Op zondag 26 mei 2013 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat maakt echt alles uit. Zolang er anonimiteit is maakt het niks uit wat je zegt. Als iedereen uit deze reeks 1x een biertje met elkaar gaat drinken dan is het meteen rechtgezet. Daar ben ik van overtuigd.
Och, ik niet. Om in de online-discussie op te vallen moet je een extreme mening verkondigen. Dat wil niet zeggen dat al die mensen IRL zo vreemd zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijkgezegd lichtelijk triest......
Dan begrijp ik niet waarom zoveel mensen in met name deze topicreeks zo veel moeite hebben met normaal en redelijk, en vooral fatsoenlijk met respect voor de ander posten. En degenen die nu niet mee kunnen posten weten wiequote:Op zondag 26 mei 2013 22:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Och, ik niet. Om in de online-discussie op te vallen moet je een extreme mening verkondigen. Dat wil niet zeggen dat al die mensen IRL zo vreemd zijn.
Ik heb nu heel wat FOK!ers in het echt ontmoet, en het zijn eigenlijk allemaal hele normale, redelijke mensen. Het zou eerder raar zijn als dit niet zo was!
Als je die IRL ontmoet hebt dan zullen ze dat wel gaan doen. En dan zul jij zien dat het ook allemaal wel meevalt. Dat hoop ik tenminste!!quote:Op zondag 26 mei 2013 22:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet waarom zoveel mensen in met name deze topicreeks zo veel moeite hebben met normaal en redelijk, en vooral fatsoenlijk met respect voor de ander posten. En degenen die nu niet mee kunnen posten weten wie
ik of zij?quote:Op zondag 26 mei 2013 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je die IRL ontmoet hebt dan zullen ze dat wel gaan doen. En dan zul jij zien dat het ook allemaal wel meevalt. Dat hoop ik tenminste!!
Dat zou ik nuttige informatie in dit topic vinden, hoe je die afweging maakt. Even zonder al het gebash en getrol. Hoe bepaal je dat, in jouw geval?quote:Op zondag 26 mei 2013 22:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ben een koop fanboy.
Maar ben op de hoogte van de nadelen daarvan.
Het is gewoon afwegen van de voor en nadelen van kopen vs huren.
Voor mij is kopen beter *
* Al kan je het pas zeggen over een zeer lange periode zo rond je pensioen weet je of je keuze de juiste was.
Een paar dingen die me tot koop hebben overtuigd.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat zou ik nuttige informatie in dit topic vinden, hoe je die afweging maakt. Even zonder al het gebash en getrol. Hoe bepaal je dat, in jouw geval?
Bij mij was dat heel simpel. Ik vaar en toenertijd was het nog 3 maand varen 6 week thuis. Dan hou je uiteindelijk geld over ipv wat jij zo mooi mag zeggen 3 maand wegpissen voor 6 week wonen.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat zou ik nuttige informatie in dit topic vinden, hoe je die afweging maakt. Even zonder al het gebash en getrol. Hoe bepaal je dat, in jouw geval?
Ik had ook zoiets ik werkte des tijds in ploegendienst ik kon mijn onregelmatigheidstoeslag meenemen in de hypotheekberekening.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:05 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Bij mij was dat heel simpel. Ik vaar en toenertijd was het nog 3 maand varen 6 week thuis. Dan hou je uiteindelijk geld over ipv wat jij zo mooi mag zeggen 3 maand wegpissen voor 6 week wonen.
Wel grappig was laatst nog even wat loonstroken uit de gulden tijd aan het bekijken toen ik kocht. 1800 gulden netto (zonder overwerk) en daar betaalde ik een hypotheek van van (rente alleen) 742 euro en dat dan allemaal per maand natuurlijk. Nu ik daar achteraf over nadenk "hoe kon dat ??"
Dat mocht ik ook ja overwerk meenemen en loon voor het volgende jaar. Wat dat betreft was de bank wel schappelijk. Dat ik uiteindelijk toen ik in het huis trok vergeten was dat er ook verlichting in moest en daar totaal geen geld voor had en even moest aankloppen bij mijn ouders, moeten we dan maar even vergeten ;-)quote:Op zondag 26 mei 2013 23:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik had ook zoiets ik werkte des tijds in ploegendienst ik kon mijn onregelmatigheidstoeslag meenemen in de hypotheekberekening.
En dat was 26% van mijn bruto salaris het verschil tussen wonen in een "goede" buurt en een pauperwijk.
Ik ben nog steeds blij dat dat kon ik moet er niet aan denken dat ik voor de b keuze had moeten staan.
Het topic is een stuk gezelliger vandaagquote:Op zondag 26 mei 2013 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 mei 2013 00:12 schreef 44pje het volgende:
Los van het financiële plaatje, het is ons huis: We hebben net zonnepanelen op het dak gelegd en we zijn nu de kozijnen en deuren (buitenkant) in de kleur aan het schilderen die wij mooi vinden. Gas en water aanleggen naar de garage? Een groter raam? Dakkapel? Een open haard? Muurtje eruit voor een grotere badkamer? Moet ik allemaal zelf weten, heerlijk!
Die afweging wordt mij mij vooral gemaakt door de afwezigheid van fatsoenlijke huurwoningen. Als ik een net tweekamerappartement zonder wachttijden en/of inkomenseisen kan betrekken tegen zeg 600 euro/maand, dan zou ik daar zo ingaan. Maar helaas, die zijn in de omgeving waar ik wil wonen (Utrecht) niet beschikbaar.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mja, 3x lijkt me overdreven voor gezinnen inderdaad. Als je geen kinderen hebt kan ik me dat nog voorstellen. Wij gaan ook 2x per jaar met het vliegtuig, en dan zo ver mogelijk weg (buiten europa dus).quote:Op maandag 27 mei 2013 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me altijd af waar jullie vandaan halen dat gezinnen 3 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie gaan. Mijn kinderen hebben nog nooit een vliegtuig van binnen gezien en de oudste is 9. We hebben een veredelde stacaravan op de veluwe.
Die zijn aangekocht voor het kinder tijdperk ;-)quote:Op maandag 27 mei 2013 11:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
mja, 3x lijkt me overdreven voor gezinnen inderdaad. Als je geen kinderen hebt kan ik me dat nog voorstellen. Wij gaan ook 2x per jaar met het vliegtuig, en dan zo ver mogelijk weg (buiten europa dus).
Overigens, Swets, ik zie jou toch regelmatig voorbij komen in het horloge topic, en ik kan me daaruit herinneren dat jij een aantal dure klokken hebt. Het is dus niet zo dat het niet zou kúnnen, denk ik? meer dat je/jullie daar gewoon geen prioriteit aan geven?
Dat gezegd hebbende, er zijn vast wel gezinnen met kinderen die 3x per jaar op vakantie gaan met het vliegtuig. Maar dat lijkt me een uitzondering, geen regel.
ah, hm, die mogelijkheid is er natuurlijk ook nog inderdaadquote:Op maandag 27 mei 2013 11:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die zijn aangekocht voor het kinder tijdperk ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |