Jaja, want we hebben allemaal 550k hypotheek, en dat is maar heeeeeel normaal.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]![]()
Ik heb het over netto
Voorbeeldje
http://www.funda.nl/koop/(...)6674-kazerneplein-6/
Maandlasten van dit huis
Bruto maandlast
¤ 2946
Netto maandlast
¤ 2183
Er zijn zat woningen in die prijsklasse.
Als je die vol in de hypotheek hebt en je verliest je baan en kan geen vervangende vinden binnen 2 jaar ben je de sjaak.
Yes volgens een user op fok ben ik gefrustreerd
Strats met humbucker zijn geen strats.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
En de Fender is een Stratocasterwel met Gibson Dirty Fingers humbucker erin voor een wat rauwer geluid.
Ik ga er de huizenmarktblues mee spelen.
Kijk, maar de ouders hadden toen wel de tijd om een halve middag met de kinderen het bos in te gaan voor bramen en bosbessen. Nu worden ze om zes uur van het kinderdagverblijf afgehaald en krijgen ze een mix van unilever onder hun neus. "Met echte bosvruchten" staat er op de verpakking. Als je die goed leest staat er: Met 3% vruchten. Als je nog beter leest zie je dat van al die vruchten 70% appel is, 20% wortel en 10% aardbei.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Wij moesten bramen en bosbessen plukken voor de extra garnering over de vla. En blij als we 'n weekje naar een vakantiehuisje op de Veluwe mochten.
[..]
Dat dus. Komplete woestenij.
Oh no not that againquote:Op zondag 26 mei 2013 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Strats met humbucker zijn geen strats.
Get yourself a Fender Strat Stevie Ray Vaughan my son.....quote:
Logisch appel is de goedkoopste fruitsoort.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:26 schreef LXIV het volgende:
us. "Met echte bosvruchten" staat er op de verpakking. Als je die goed leest staat er: Met 3% vruchten. Als je nog beter leest zie je dat van al die vruchten 70% appel is, 20% wortel en 10% aardbei.
Mijn opvoeding verscheelt niet veel met de jouwe. Ik ben het volledig eens met dat het armoede is met betrekking tot geestelijke en spirituele kennis.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:19 schreef LXIV het volgende:
Qua luxe hebben we het echt nog nooit zo gehad als nu. Het woordje 'goed' tussen 'zo gehad' heb ik expres weggelaten.
Het is tegenwoordig normaal om drie keer per jaar op vakantie te gaan. Met het vliegtuig. Er zijn een hoop dingen die toen niet eens bestonden! Mensen eten producten die destijds als pure luxe beschouwd werden.
In de jaren 70 waren mijn ouders beslist niet arm. Maar zoiets gewoons nu als aardbeienjoghurt kregen wij alleen op zaterdagavond. En door de week gewoon ranja en geen frisdrank, dat was voor feestjes. En 1x per jaar op vakantie naar Zeeland. (Ik vond en vind dit trouwens heel prima, en zou niet met de kinderen van nu willen ruilen trouwens).
Maar qua welvaart is het nu echt maximaal. Zelfs een bijstandstrekker nu in een sociale huurwoning heeft een hogere welvaartsniveau als de betere middenstand toen. Alleen we zien het niet meer, en vergelijken teveel met anderen.
Geestelijk/spiritueel gezien is het nu natuurlijk wel bittere armoede.
Dat reizen is ook een keuze. Wat mij opvalt is dat de vrouwen die ik ken bijna allemaal in hun eigen dorp werken. De mannen reizen meestal 40 km of (veel) meer.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Logisch appel is de goedkoopste fruitsoort.
En wat meespeeld is dat volgens mij de reisafstand/tijd woon werk steeds groter is geworden.
Mijn vader werkte en groot deel van zijn loopbaan op 3 minuten lopen van zijn werk.
Dan kan je ook meer tijd aan je kinderen besteden nu is de gemiddelde forens pas na 19:00 thuis en om 07:30 de deur uit. en bovendien werkt moeders ook 40 uur in de week.
Dat kwam in de jaren 70/80 veel minder voor.
Ik vind het prima als mensen luxe producten eten hoor! Doe ik zelf ook. Maar als mensen klagen dat alles zo duur is dan vind ik dat niet terecht. Als jij midden in de winter spercieboontjes en aardbeien wil eten betaal je de hoofdprijs. Maar vroeger was dat niet eens te koop dan!quote:Op zondag 26 mei 2013 20:37 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Mijn opvoeding verscheelt niet veel met de jouwe. Ik ben het volledig eens met dat het armoede is met betrekking tot geestelijke en spirituele kennis.
Maar het eten van luxe producten: ja, mensen eten nu producten die toen nog niet verkrijgbaar waren. Ik snap niet waarom dat een argument zou zijn: macaroni is een van de goedkoopste gerechten ooit. Lijkt me dus niet relevant.
Mijn probleem is dat het juist lastig is om nu iets te willen. Als ik kijk naar onze (mijn vriend en ik) situatie: ik studeer, hij werkt. Goed inkomen, weinig baanzekerheid gezien de stand van het bedrijf. Geen vakanties, een enkel festival in de zomer. Geschapt op alle luxe om lekker veel te sparen. Want daar kunnen we iets mee doen tzt. Al is het maar de vraag of ik na mijn studie een baan kan bemachtigen. En mijn vriend dan nog werkzaam is bij zijn huidige werkgever. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij ergens opnieuw moet beginnen en zijn vaste contract niet meer heeft.
Ik zie gewoon overal om me heen mensen geld uitgeven als water.. vooral de mensen in mijn leeftijdscategorie. Zij denken niet meer aan kopen. Ze willen liever nu op vakantie naar Peru, Thailand en Australië. En de mensen die wel willen kopen kunnen niets vinden. Waar ik woon zijn de huizenprijzen echt amper gedaald. En jammer genoeg moet aan bijna elk huis enorm veel gebeuren (als in elektra, kozijnen rot, noem het maar op).
Gek genoeg, waar je het niet verwacht: http://www.weertdegekste.(...)weert-zijn-gestegen/quote:Op zondag 26 mei 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het prima als mensen luxe producten eten hoor! Doe ik zelf ook. Maar als mensen klagen dat alles zo duur is dan vind ik dat niet terecht. Als jij midden in de winter spercieboontjes en aardbeien wil eten betaal je de hoofdprijs. Maar vroeger was dat niet eens te koop dan!
Eet je nu in de winter gewoon kool en aardappelen, dan is dat nog steeds erg goedkoop. Voor 6 euro kun je een gezin voldoende en gezond te eten geven.
Mensen die met z'n tweeen werken fulltime en geen kinderen hebben, die hebben inderdaad geld als water. Één inkomen voor de noodzakelijke lasten en één inkomen voor de leuke dingen.
Waar woon je dat de huizenprijzen amper gedaald zijn?
Maar de prijzen in Weert zijn natuurlijk nooit zo hoog geweest als bijvoorbeeld in de Randstad of in Brabant. En je kunt altijd nog een stukje de grens over als je voor relatief weinig geld mooi wil wonen!quote:Op zondag 26 mei 2013 20:52 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Gek genoeg, waar je het niet verwacht: http://www.weertdegekste.(...)weert-zijn-gestegen/
De huizenprijzen zijn ondertussen iets gedaald, maar niet dusdanig significant.
Slim boodschappen doen is inderdaad van belang.
Dat verschil is er nauwelijks meer, LXIV.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de prijzen in Weert zijn natuurlijk nooit zo hoog geweest als bijvoorbeeld in de Randstad of in Brabant. En je kunt altijd nog een stukje de grens over als je voor relatief weinig geld mooi wil wonen!
Ongetwijfeld, maar nu wonen we dicht bij studie & werk.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de prijzen in Weert zijn natuurlijk nooit zo hoog geweest als bijvoorbeeld in de Randstad of in Brabant. En je kunt altijd nog een stukje de grens over als je voor relatief weinig geld mooi wil wonen!
Niet? Dan is het hard gegaan daar in Dld. Ook wel logisch natuurlijk, dat die verschillen zich uitmiddelen.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat verschil is er nauwelijks meer, LXIV.
Belgie, Weert ligt niet in de buurt van Duitsland, ook al is het limburgquote:Op zondag 26 mei 2013 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet? Dan is het hard gegaan daar in Dld. Ook wel logisch natuurlijk, dat die verschillen zich uitmiddelen.
Echt niet? Ik dacht dat Eindhoven juist best wel duur was, landelijk gezien. En Weert juist goedkoop.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:57 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar nu wonen we dicht bij studie & werk.. We willen richting Eindhoven vertrekken, maar daar is het niet duurder dan in Weert.
Ik ken het wel, kwam er best vaak. Maar meer dan 30km ofzo is dat toch niet? Alhoewel de verbinding slecht is.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Belgie, Weert ligt niet in de buurt van Duitsland, ook al is het limburg
Ey, design hoofdstad van Europa, hequote:Op zondag 26 mei 2013 20:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Echt niet? Ik dacht dat Eindhoven juist best wel duur was, landelijk gezien. En Weert juist goedkoop.
Eindhoven heeft trouwens weinig cachet, vind ik.
En lichtstad en brainport en je kunt er goed winkelen volgens mevr. LXIV.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ey, design hoofdstad van Europa, he
Heerlen is goedkoop. Weert nietquote:Op zondag 26 mei 2013 20:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Echt niet? Ik dacht dat Eindhoven juist best wel duur was, landelijk gezien. En Weert juist goedkoop.
Eindhoven heeft trouwens weinig cachet, vind ik.
quote:Op zondag 26 mei 2013 21:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ey, design hoofdstad van Europa, he
Jullie werken/studeren dus nu in Eindhoven, neem ik aan?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:02 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Heerlen is goedkoop. Weert nietHet verschil tussen Weert en Eindhoven is dan ook wel enorm. ( als in levendigheid, banenkansen, sociaal)
[..]Ja. Topstad.
Ik niet. Maar dat is wel de bedoeling over twee jaar. Wij wachten namelijk nog twee jaar met huis kopen.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jullie werken/studeren dus nu in Eindhoven, neem ik aan?
Yep, Eindhoven heeft geen binnenstad. Cadeautje van de duitsers, die het centrum platgelegd hebben. Het heeft wel mooi industrieel erfgoed, zoals de witte dame en strijp. Waarbij strijp thans getransformeerd wordt tot woongebied. Heel bijzonder, imho.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
En lichtstad en brainport en je kunt er goed winkelen volgens mevr. LXIV.
Maar zelf houd ik meer van een historische binnenstad, zoals Den Bosch of Breda heeft. Kwestie van smaak natuurlijk.
Toen ik met jou in Eindhoven was, was dat de eerste keer in 15? jaar dat ik daar was. Terwijl ik toch op fietsafstand woon.
Het bombarderen van Eindhoven was een gecombineerde inspanning van de Engelsen en de Duitsers. Eerst de Engelsen, toen de Duitsers het orderboek van Phillips nog volspamden, toen de Duitsers toen de Engelsen eenmaal die stad in hun bezit hadden.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Yep, Eindhoven heeft geen binnenstad. Cadeautje van de duitsers, die het centrum platgelegd hebben. Het heeft wel mooi industrieel erfgoed, zoals de witte dame en strijp. Waarbij strijp thans getransformeerd wordt tot woongebied. Heel bijzonder, imho.
Als je iets technisch doet dan zitten ze in Eindhoven om je te springen.quote:Op zondag 26 mei 2013 21:04 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik niet. Maar dat is wel de bedoeling over twee jaar. Wij wachten namelijk nog twee jaar met huis kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |