Er is een imho lage maximale bovengrens voor een ww uitkering vele mensen zeker in de it zitten er ruim boven dan is het geen >70 % (niet dat een bank je een hypotheek van >70 % gaat leveren)(ja ik zag je knipoog smiliequote:Op zondag 26 mei 2013 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik denk dat je sowieso een probleem hebt als je netto hypotheeklast >70% je (huidige) inkomen is
Wel een beetje kut dat huur nog hoger is.
Ook dan vallen mensen tussen wal en schip.quote:Bijstand is ook mogelijk met een koopwoning, sterker nog, de overwaarde die je mag hebben is veel hoger dan het bedrag aan vermogen wat je mag hebben als je geen eigen woning hebt![]()
als je 3 uur enkele reis redelijk kan noemen heb je gelijkquote:Redelijke afstand/duur? Binnen Nederland is nagenoeg geen afstand te bedenken die niet redelijk is, eerlijk gezegd.
voor gediplomeerde en volledig gecertificeerde mijnwerkers liggen de banen in NL al een tijdje niet voor het oprapenquote:Zozo, geen werk te vinden voor decennia. Toe maar.
quote:Maar goed, de vele juich smilies zeggen eigenlijk al wel weer genoegNog een keer serieus graag?
ik vind dat werkgevers de plicht hebben huisvesting te regelen voor werknemers, als ik in Heerlen woon en in Leeuwarden een baan kan krijgen, maar in Heerlen wil blijven wonen, dan moet de werkgever demogelijkheid bieden om werknemers gratis op een soort campus te laten wonen, ofwel inwonend bij het bedrijf, of op kosten van het bedrijf. Ze kunnen dan in het weekend naar hun eigen huis.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Is het nog wel van deze tijd om een huis te kopen?
Deze vraag stel ik omdat er bijna geen langdurige arbeidsovereenkomsten meer gesloten worden.
En wie zegt dat je op een redelijke reisafstand/duur van je koopwoning je een volgende tijdelijke klus kan vinden?
Als voorbeeld neem ik even de kolenmijnen stel je had net voor de sluiting ervan daar een huis gekocht omdat je nu eenmaal in de kolenmijn werkte.
Mijnen dicht geen werk in de omgeving te vinden voor decennia !
Zit je dan met je koopwoning die per datum in waarde en verkoopbaarheid daalde en de garantie dat je geen werk in de omgeving kan vinden..
Een huurhuis zou het leed minder erg maken omdat je dan makkelijker en met minder verlies kan verhuizen naar een regio met meer kans op een baan.
Een modern horror scenario alle I(c)T weg uit Amsterdam/Noord-Holland alles wordt naar b.v. India ge-outsoursed
Dan zit half Noord-Holland dus in de steun![]()
Best fijn als je netto hypotheeklast al hoger is dan een ww uitkering.
En na 2 jaar krijg je niets meer omdat je uit de ww moet en geen bijstand ontvangt omdat je een koopwoning hebt.![]()
Niemand wil en/of kan je huis overkopen
Goed idee maar het heeft wat complicaties.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
kunnen dan in het weekend naar hun eigen huis. Je kunt dan ook veel makkelijker mensen verplichten werk aan te nemen, er i dan geen barriere meer. (je hoeft je huis niet te verkopen, ander huis te zoeken etc..) Met al die lege
Voor jou 10 anderen, denk je niet?quote:Op zondag 26 mei 2013 17:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik vind dat werkgevers de plicht hebben huisvesting te regelen voor werknemers, als ik in Heerlen woon en in Leeuwarden een baan kan krijgen, maar in Heerlen wil blijven wonen, dan moet de werkgever demogelijkheid bieden om werknemers gratis op een soort campus te laten wonen, ofwel inwonend bij het bedrijf, of op kosten van het bedrijf. Ze kunnen dan in het weekend naar hun eigen huis.
\quote:Op zondag 26 mei 2013 17:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Goed idee maar het heeft wat complicaties.
Een werkgever zal eerder iemand kiezen waarbij geen extra kosten zoals het regelen van een woning vast zitten.
Er zou dus een overheidsinstantie moeten komen die dat gaat betalen zonder enige kosten voor de werkgever en werknemer.
Dan komt het wie gaat het dan betalen.. de belastingbetaler wij allemaal dus.
Wat er weer voor gaat zorgen dat de belastingdruk hoger wordt in dit toch al kapot belaste land.
Daar gaat onze concurrentiepositie tov het buitenland.
Maar een pluspunt vanhet idee is wel dat er iets nuttigs kan gaan gebeuren met al die leegstaande kantoorpanden.
En er zal ook een impuls komen voor de ver/bouwers om de kantoorpanden geschikt te maken voor bewoning.
hoe bedoel je? Bedrijven zeuren vaak dat ze geen personeel kunnen krijgen, personeel zeurt vaak dat ze niet kunnen verhuizen omwille de kosten. Beide problemen los je zo op. Er zijn geen barrieres meer. Verder trekt de huizenmarkt aan in nu onaantrekkelijke regio's, het maakt voor je werk immers niet meer uit waar je woont, als je gewoon altijd inwonend bij je werkgever op werkdagen kunt blijven slapen. De meeste mensen willen dan natuurlijk in de goedkoopste regio wonen.quote:
Dat is voornamelijk bij technisch geschoold personeel. Voor de rest zijn er genoeg mensen die willen werken.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Bedrijven zeuren vaak dat ze geen personeel kunnen krijgen, personeel zeurt vaak dat ze niet kunnen verhuizen omwille de kosten. Beide problemen los je zo op. Er zijn geen barrieres meer. Verder trekt de huizenmarkt aan in nu onaantrekkelijke regio's, het maakt voor je werk immers niet meer uit waar je woont, als je gewoon altijd inwonend bij je werkgever op werkdagen kunt blijven slapen. De meeste mensen willen dan natuurlijk in de goedkoopste regio wonen.
voor uitkeringstrekkers zou je de woningen (deels) kunnen laten betalen door de overheid. Niet meewerken =geen uitkering. Verder hoeft het niet veel te kosten, je kunt ook denken aan slaapzalen, of kamers met gezamelijke sanitaire voorzieningen.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat is voornamelijk bij technisch geschoold personeel. Voor de rest zijn er genoeg mensen die willen werken.
Welkom in de wereld van de krediethypotheek. De Gemeente wordt eigenaar van je hut en van de overwaarde wordt je uitkering van de sociale dienst gefinancierd. Maar voor 99% komt het niet eens zover, omdat er altijd wel ergens loon of een andere uitkeringsvorm binnenkomt. Bij het behalen van de grens van 70% van het minimumloon gaat het bijstandsfeest al niet eens meer door, omdat je teveel verdient.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Bijstand is ook mogelijk met een koopwoning, sterker nog, de overwaarde die je mag hebben is veel hoger dan het bedrag aan vermogen wat je mag hebben als je geen eigen woning hebt
Je mist zijn/haar punt niet iedereen heeft kans op een baan in de techniek.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
voor uitkeringstrekkers zou je de woningen (deels) kunnen laten betalen door de overheid. Niet meewerken =geen uitkering. Verder hoeft het niet veel te kosten, je kunt ook denken aan slaapzalen, of kamers met gezamelijke sanitaire voorzieningen.
De gemeente (met een hoofdletter nog wel) wordt eigenaar.....? Ahquote:Op zondag 26 mei 2013 18:00 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van de krediethypotheek. De Gemeente wordt eigenaar van je hut en van de overwaarde wordt je uitkering van de sociale dienst gefinancierd. Maar voor 99% komt het niet eens zover, omdat er altijd wel ergens loon of een andere uitkeringsvorm binnenkomt. Bij het behalen van de grens van 70% van het minimumloon gaat het bijstandsfeest al niet eens meer door, omdat je teveel verdient.
Werkgevers zijn wat selectiever. Maar goede vakmensen hoeven echt niet met de duimen te draaien hoor. Misschien dat mensen een hoop wat minder vanzelfsprekend vinden, en beseffen dat het allemaal niet zomaar komt aanwaaien, en dat normaal is dat je blijft investeren in je kennis en vaardigheden. Ik zou dat geen slechte ontwikkeling willen noemen, eerlijkgezegdquote:Op zondag 26 mei 2013 18:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je mist zijn/haar punt niet iedereen heeft kans op een baan in de techniek.
Het gaat niet echt goed met de banenmarkt momenteel..
Niet iedereen is technisch aangelegd.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Werkgevers zijn wat selectiever. Maar goede vakmensen hoeven echt niet met de duimen te draaien hoor. Misschien dat mensen een hoop wat minder vanzelfsprekend vinden, en beseffen dat het allemaal niet zomaar komt aanwaaien, en dat normaal is dat je blijft investeren in je kennis en vaardigheden. Ik zou dat geen slechte ontwikkeling willen noemen, eerlijkgezegd
ze kunnen allemaal in de kassen en bollen werken. Dat project waar ze mensen aan het werk hadden gezet is mislukt omdat die mensen daar geen zin in hadden en er geen represailles waren. Als ze hadden gezegd, jij gaat hard werken, of je krijgt geen cent meer, (dus niet wat korten ofzo, maar gewoon uitkeringen naar 0,0) hadden ze allemaal nog in die kassen gewerkt in plaats van al die Polen en Bulgaren. Wettelijk kan dit blijkbaar niet jammer genoeg. Dan zijn de gemeentes ook meteen van hun tekorten af, want die hoeven bijna helemaal geen uitkeringen uit te betalen, er is immers werk zat in Nederland en mensen die niet willen werken, dus ook op slaapzaal aan de andere kant van het land is passend werk! krijgen helemaal niets meer.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Niet iedereen is technisch aangelegd.
Er zijn echt mensen die nog geen lamp kunnen wisselen daar zit je als technische werkgever niet op te wachten en die mensen omscholen dat is niet te doen het zit er soms gewoon niet in.
Het ligt niet alleen aan de werknemers maar ook aan de werkgevers.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ze kunnen allemaal in de kassen en bollen werken. Dat project waar ze mensen aan het werk hadden gezet is mislukt omdat die mensen daar geen zin in hadden en er geen represailles waren. Als ze hadden gezegd, jij gaat hard werken, of je krijgt geen cent meer, (dus niet wat korten ofzo, maar gewoon uitkeringen naar 0,0) hadden ze allemaal nog in die kassen gewerkt in plaats van al die Polen en Bulgaren. Wettelijk kan dit blijkbaar niet jammer genoeg
Ik heb wel meer dan 30% ingeleverd toen ik in de ww kwam. Er bestaat zoiets als maximum dagloon he.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik denk dat je sowieso een probleem hebt als je netto hypotheeklast >70% je (huidige) inkomen is
Wel een beetje kut dat huur nog hoger is.
Fair enough, maar N.I.M.B.Y suggereert dat je dan met een hypotheek hoger dan de uitkering komt te zitten. En dat is circa 3.000 euro. Per maand wel te verstaan.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb wel meer dan 30% ingeleverd toen ik in de ww kwam. Er bestaat zoiets als maximum dagloon he.
'Vakmensen' was niet specifiek gericht op techniek hoor, sorry.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Niet iedereen is technisch aangelegd.
Er zijn echt mensen die nog geen lamp kunnen wisselen daar zit je als technische werkgever niet op te wachten en die mensen omscholen dat is niet te doen het zit er soms gewoon niet in.
Verklaar je nader. Ik schijn ook tot de verloren generatie te (be)horen. Dat vonden mijn ouders weer van hun generatie.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als er al een generatie reden tot klagen heeft, is het de generatie van Swets en mij. De generatie die tussen wal en schip valt, tussen babyboomers en de huidige generatie. Die elke crisis heeft mogen onderschrijven, te laat geboren om te profiteren van de economische explosie, te vroeg geboren om te profiteren van het tekort aan arbeidskrachten......
Maar ik liep dan ook niet de hele dag te zeiken dat het allemaal zo oneerlijk was, en dat de gebraden kippen vanzelfsprekend op magische wijze zonder inspanning in mijn mond moesten vliegenquote:Op zondag 26 mei 2013 19:37 schreef LXIV het volgende:
Wat de toekomst gaat brengen is natuurlijk nog maar de vraag. Met de stelling dat 'wij' het zo slecht hebben gehad ben ik het ook niet eens. Kijk naar jezelf, D. Je bent nu al gestopt met werken. Gewoon, omdat het kon.
Ik vind dit toch een behoorlijke klaagzang:quote:Op zondag 26 mei 2013 19:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar ik liep dan ook niet de hele dag te zeiken dat het allemaal zo oneerlijk was, en
quote:Op zondag 26 mei 2013 19:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als er al een generatie reden tot klagen heeft, is het de generatie van Swets en mij. De generatie die tussen wal en schip valt, tussen babyboomers en de huidige generatie. Die elke crisis heeft mogen onderschrijven, te laat geboren om te profiteren van de economische explosie, te vroeg geboren om te profiteren van het tekort aan arbeidskrachten......
begrijp je het verschil tussen 'generatie' en 'ik'?quote:Op zondag 26 mei 2013 19:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik vind dit toch een behoorlijke klaagzang:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |