Zoals er veel niet relevant is maar voor HD9 die in het verleden blijft hangen wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan is dat niet zo heel erg relevant voor het nu, toch?![]()
Als je dan toch kunt timewarpen, zou ik graag 25k in 1995 of zo betalen
quote:vr 24 mei 2013, 13:42
|lees voor
Makelaars werkten voor hennepbendes BREDA - Twee makelaars die woensdag werden aangehouden tijdens een actie tegen de hennepindustrie worden verdacht van deelname aan een of meerdere criminele organisaties. Ze zouden de bendes huizen aanbieden om wiet in te kweken.
Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda heeft dat vrijdag bekendgemaakt. De rechter-commissaris bepaalde dat de makelaars langer vast blijven zitten.
Een makelaar van 63 jaar komt uit Purmerend en heeft een eigen kantoor in Geldrop. Hij zou onder meer betrokken zijn geweest bij een kwekerij in aanbouw die woensdag in Nederweert werd opgerold.
Hoe weet je nou wat er tussen nu en 5 jaar gebeurt:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:34 schreef HD9 het volgende:
ik ken mensen die 25.000 aan aankoopkosten voor de kiezen kregen, dus je moet wel vabn plan zijn om daar heel lang te blijven wonen, als je binnen 5 jaar naar t buitenland wil gaan of gestuurd gaat worden, dan moet je het zeker niet doen
Verhuizen vanuit een koopwoning is een hele dure en moeilijke zaak
Ja man. En als je na aankoop binnen 5 jaar in het binnenland wilt verhuizen moet je het wel doen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:34 schreef HD9 het volgende:
ik ken mensen die 25.000 aan aankoopkosten voor de kiezen kregen, dus je moet wel vabn plan zijn om daar heel lang te blijven wonen, als je binnen 5 jaar naar t buitenland wil gaan of gestuurd gaat worden, dan moet je het zeker niet doen
Nou ja afgezien van de kosten die er aan verhuizen zitten, zoals overdracht belasting, makelaar enzo maak het eigenlijk niet zoveel uit dat je binnen 5 jaar verhuisd. Mits je maar weer overgaat naar andere koopwoning. Wel is het zo dat dat nu een beetje ongunstig is vanwege dalende huizenprijzen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man. En als je na aankoop binnen 5 jaar in het binnenland wilt verhuizen moet je het wel doen?
Kom op hee, een woning koop je voor de lange termijn, 5 jaar is niks, en nooit geweest ook.
Hoe bedoel je een bubbel?quote:EEN BOODSCHAPPENLIJST UIT 1975
Als onze boodschappen even hard in prijs waren gestegen als woningen dan betaalden we in 2008 ¤4,68 voor een pot pindakaas constateert Jasper Du Pont.
Stel; je neemt een boodschappenlijstje met doodnormale producten. Vervolgens zoek je hier en daar wat prijsinformatie uit 1975. Dan leg je de prijsindex van de huizen naast dit lijstje en reken je uit wat de producten nú zouden kosten als ze dezelfde prijsontwikkeling hadden doorgemaakt als huizen en wat ze gekost zouden hebben op de piek in 2008. Dan krijg je het volgende:
http://www.ftm.nl/followl(...)nlijst-uit-1975.aspx
Het zou wel grappig zal als de scribent het eens vergeleek met een zak cement of een kuub hardhout, maar ik begrijp wel waarom ie dat niet doetquote:
Gek genoeg staan de brandstofprijzen, de gasprijs en de kWh prijzen er niet bij. Zouden die wellicht nog harder gestegen zijn?quote:
Joh, zullen we het even over loonkosten hebben andersquote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gek genoeg staan de brandstofprijzen, de gasprijs en de kWh prijzen er niet bij. Zouden die wellicht nog harder gestegen zijn?
En op de irrelevantieindex, de we-moeten-toch-wat-verzinnenindex, de boehoeindex en de huilieindex.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
/scoort 1000 punten op de wanhoopindex.
Dat is nergens voor nodig, het zou echter wel aardig zijn wanneer je even nadenkt over wat je plaatstquote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Sorry dat ik wat negatiefs poste over de huizenmarkt, zal het niet meer doen.
Zolang er een zinnig component inzit, gewoon doen. Maar huizen worden niet gemaakt van voedsel, dus de prijzen van voedsel vergelijken met die van huizen is totaal onzinnig.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Das toevallig dat ik net een bericht binnenkreeg dat nu alle users die negatief over de huizenmarkt zijn, gebanned zijn...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hier ben ik anders nog.............quote:Op zondag 26 mei 2013 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Das toevallig dat ik net een bericht binnenkreeg dat nu alle users die negatief over de huizenmarkt zijn, gebanned zijn...
Ik begrijp werkelijk niet waar al die mensen het over hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:05 schreef Krisp het volgende:
[..]
Dit jaar heeft het nibud ook de normen aangescherpt. Dit gebeurde tegelijk met de veranderingen in de regelgeving (omtrent HRA), waardoor het lijkt doordat men een annuïteitenhypotheek moet afnemen, de norm omlaag is gegaan. Dat is dus niet zo, het zijn losstaande zaken. De Nibud-normen waren al gebaseerd op een annuïteitenhypotheek. In wezen zou het dan ook geen probleem moeten opleveren.
De vraag is nu waar mensen het meeste last van hebben. Is het de verlaagde leennorm, of is het het maandbedrag wat gewoon te hoog wordt? De leennormen zijn echt ruim: je wilt als gezin niet met een tophypotheek zitten. Dan houd je aan het einde van het salaris gewoon een stuk maand over.
Wat bedoel je met borgtochtprovisie? Bedoel je NHG provisie?quote:Op zondag 26 mei 2013 14:36 schreef fedsingularity het volgende:
Nog even terugkomend op de kosten koper, het moet lukken voor 3,99%.
Het grootste deel daarvan gaat zitten in de overdrachtsbelasting van 2% en de borgtochtprovisie van 0,85%.
Forse verhoging trouwens, die provisie van 0,85% was volgens mij in 2007 nog 0,2%.
Yep, NHG provisie.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat bedoel je met borgtochtprovisie? Bedoel je NHG provisie?
Bedenk overigens dat de kosten bruto zijn, Alles wat samenhangt met de financiering is fiscaal aftrekbaar
Allicht, maar mijn punt was meer dat de 4% die je noemt uiteindelijk netto wat minder zal zijn, 3,5% of daaromtrent.quote:Op zondag 26 mei 2013 14:54 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Yep, NHG provisie.
En ja ik weet dat alles aftrekbaar is maar minder uitgeven lijkt me toch het meeste op te leveren.
Ik ga waarschijnlijk voor de execution only variant.
Eensch, het zal uiteindelijk iets minder zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Allicht, maar mijn punt was meer dat de 4% die je noemt uiteindelijk netto wat minder zal zijn, 3,5% of daaromtrent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |