nodisch18 | woensdag 22 mei 2013 @ 13:09 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: Er staat niks gepland, maar voel je vrij om iets te organiseren! Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje 3 tieten op 8 juni!! -Kaasplankje -Gripper -Patroon -MarcoD De marmotte op 7 juli!! Mogelijk definitief bazenteam Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf: -Kaasplankje: kopman ![]() -Gripper: schaduwkopman ![]() -MarcoD: schaduwkopman ![]() -Pritt: wieltjesplakker ![]() -Patroon: komt om te trainen (in D1) ![]() -Eentwee: wegkapitein ![]() -thecritic: wegkapitein ![]() -janatwork: onze eigen kok ![]() ![]() -Oksel ![]() EHBO en verzorging: kaasmeisje ![]() eerstvolgende meet: Datum/locatie volgt | |
iScream. | woensdag 22 mei 2013 @ 13:16 |
Weet iemand of er nou echt een wezenlijk "prestatieverschil" zit tussen zogenaamde "cup-and-cone" lagers en industriële lagers? Ik weet dat cup-and-cone af te stellen is, maar levert het ook betere prestaties in de zin van minder wrijving of iets dergelijks? Bijvoorbeeld verschil tussen Campa Zonda/Scirocco lagers. Ben ik stiekem wel benieuwd naar of iemand hier wat zinnigs over kan roepen! ![]() | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 13:28 |
Misschien een stomme vraag. maar is er een site o.i.d. over tips hoe te rijden in wedstrijden? Dus wat betreft tactiek, waar kun je het beste gaan rijden e.d.? | |
Blik | woensdag 22 mei 2013 @ 13:29 |
ik heb ze beide kanten gedaan, op dag 1 naar links gegaan en op dag 2 rechtdoor gegaan. De klim van dag 1 heeft ook mijn voorkeur. | |
janatwork | woensdag 22 mei 2013 @ 13:35 |
Ik heb wat speling op mijn bracket as. Ik gok dat het hele zooitje versleten is en vervangen moet worden. Ik heb wel eens met een crankentreker etc gespeeld maar nooit de hele zooi vervangen. Maar als ik wat filmpjes bekijk denk ik dat ik er wel uit moet komen. Maar even voor de zekerheid: ik heb een Ultegra 6700 groep op de bracket staat BC1.37x24 deze: http://www.rose.nl/product/detail/aid:444006 met BSA draad zou dan de goede moeten zijn? qua gereedschap heb ik dan voldoende aan deze trapassleutel: http://www.rose.nl/product/detail/aid:22824 en deze cranktrekker: http://www.rose.nl/product/detail/aid:114223 of heb ik ook deze nodig: http://www.rose.nl/artikel/tacx-borgringsleutel-t4400/aid:22528 Verder nog tips en trucks? | |
CyclingGirl | woensdag 22 mei 2013 @ 13:42 |
Voor zover ik weet niet. Gewoon voorin rijden en daar blijven is het devies ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 22 mei 2013 @ 14:07 |
Aangezien het volgens mij niet door ivo gezien is voor het tpoic dicht was: @ ivo: ken jij een Peter uit Denemarken, 73, grijze baard, heeft twee maal PBP gereden en in 2008 Parijs-Peking (randoneur dus lijkt me ![]() | |
cafca | woensdag 22 mei 2013 @ 14:09 |
Goeie tip! ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 22 mei 2013 @ 14:10 |
DM? ![]() | |
keesfietst | woensdag 22 mei 2013 @ 15:03 |
Maatje en ik willen in juli richting de Ardeche om daar wat rond te rijden. Weet een van jullie toevallig een goed slaapadres? Leukste is als we een beetje kunnen afwisselen tussen vlak en klimmen dus routetips zijn ook welkom. | |
Brandwacht | woensdag 22 mei 2013 @ 16:04 |
Vandaag een lekker trainingsrondje gereden, 40 km in ruim anderhalf uur. Op sommige open stukken best wel wat "last" van de wind, maar dat is alleen maar goed voor de conditie. Hieronder de link naar mijn resultaten van vandaag, wel wat minder dan de afgelopen keren maar dat vind ik zelf ook niet vreemd, toen stond er veel minder wind. http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/1826631 | |
nodisch18 | woensdag 22 mei 2013 @ 16:27 |
Strava jonguh! ![]() | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 17:16 |
Kan in september met mijn werk voor 267 euro incl reis, overnachting in chalet en eten van dinsdag tot en met zondag naar de Alp d'huez, vriendin kan ook mee. Lijkt me wel een koopje. | |
cafca | woensdag 22 mei 2013 @ 17:29 |
Zeker een koopje. Kan je fiets mee? | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 17:41 |
Zeker, het is juist om te fietsen. | |
kanovinnie | woensdag 22 mei 2013 @ 17:48 |
ff je collega's stukfietsen? Groep van mijn werk gaan ook maar dat zijn allemaal ouwe kerels. En dan. De ardennen ipv de alpen | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 18:06 |
Nee niet de bedoeling, zitten wel vitale mannen bij, ook wat dames. Vriendin ook mee. Vooral gezelligheid, beetje samen fietsen of alleen, lekker vrijblijvend. | |
#ANONIEM | woensdag 22 mei 2013 @ 18:37 |
ivo doet weer zo'n monstertocht richting Rusland dus die zien we een tijdje niet denk ik. | |
tes.je | woensdag 22 mei 2013 @ 19:05 |
Net campagnolo centaur red & black remklauwen besteld. Dat gaat er vast tof uit zien ![]() | |
the_critic | woensdag 22 mei 2013 @ 19:29 |
cool man... dat doen ze in mijn werktak nou nooit ![]() | |
KolonelBroodje | woensdag 22 mei 2013 @ 21:40 |
Ik zeg doen! Lijkt me zelf ook echt geweldig om een keer in de "echte" bergen te fietsen, tot nu toen ben ik nog niet hoger gekomen dan de ardennen. | |
RealBizkit666 | woensdag 22 mei 2013 @ 21:55 |
Tussen de buien door, toch nog 1 uur en 12 minuten kunnen fietsen. Ongeveer hetzelfde rondje gedaan als zondag, maar dan met 2 klimmetjes extra. http://app.strava.com/activities/55697932 De laatste kilometer nog een platte band gereden, en ik had geen reserveband of plaksetje bij me. ![]() | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 22:11 |
Zijn er hier meer mensen die met een GPS rijden? hoe kan het dat mijn GPS aangeeft dat m'n topsnelheid op 43 kmh ligt, terwijl ik zeker niet harder dan 28 heb gereden? ![]() | |
kanovinnie | woensdag 22 mei 2013 @ 22:12 |
welke gps heb je? | |
tes.je | woensdag 22 mei 2013 @ 22:15 |
Aangezien we dezelfde gps hebben, vreemd. Kan het door je update komen? Bij mij geeft 'ie nooit zulke vreemde waarden aan, tenzij ik echt 43 per uur heb gereden. ![]() | |
muzas | woensdag 22 mei 2013 @ 22:16 |
Is een vrij normaal iets bij snelheidsmetingen via gps. Je hoef maar 1 mismatch te hebben, en het lijkt alsof 2 punten 100 meter van elkaar liggen ipv 25. | |
RealBizkit666 | woensdag 22 mei 2013 @ 22:16 |
De snelheid van de GPS komt heel erg aardig overeen met die van die fietscomputer. Dus ik denk dat je GPS misschien een probleempje heeft. ![]() | |
Ambrosius | woensdag 22 mei 2013 @ 22:18 |
Ik reed laatst volgens m'n kilometerteller maximaal 101.0 ![]() | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 22:21 |
Op aanraden van tes.je een Teasi one ![]() Nee, er was nog geen update ![]() ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 22 mei 2013 @ 22:24 |
Dat is wel erg netjes ja. ![]() Mijn hoogste snelheid ooit was op de afdaling van de Col d'Izoard (richting Guillestre), daar had ik 95 km/h op de teller staan. Maar aangezien mijn achterrem stuk ging op die afdaling, durf ik tegenwoordig niet meer zo hard bergaf te gaan want ik was bijna uit de bocht gevlogen. ![]() | |
muzas | woensdag 22 mei 2013 @ 22:24 |
Nogmaals, heel normaal met GPS. Geen enkele GPS is op de meter nauwkeurig en stabiel (on)nauwkeurig. Het fenomeen wat je ziet als je stilstaat heet gps drift. Als ie slecht ontvangst heeft kan ie een punt registreren dat mss wel 15 meter afwijkt van waar je echt was. Als dit in je rijrichting is, en je per seconde logt, leg je dus 15m/s meer af = ruim 45km/h. tussen twee punten. | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 22:27 |
Dit klinkt logisch, bedankt ![]() ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 22 mei 2013 @ 22:30 |
Nou jonges, ik ben weer thuis. Heerlijk gekoerst, het ging lekker hard. Vooraf had ik echt geen klap goesting, ik had nog ff een uurtje op de bank gelegen en kwam er bijna niet meer af. Ik zei tegen mijn chickie pa komt mss kijken, en ik heb op Fok zitten vertellen dat ik ging, dus ik moest wel. Naja algemeen clubkampioenschap van de A klasse dus, 't was droog, 30/40 man aan de start, 't ging af en toe goed hard maar niemand kwam weg, 10e in de sprint geworden. Dat geeft de burger weer moed. | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 22:34 |
Goed bezig kaas. Volgens mij ben jij niet zo'n sprinter dus netjes toch? | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 22:38 |
Netjes:) bij welke club rijd je als ik vragen mag? En zijn deze wedstrijden er ook gewoon elke week? | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 22:40 |
Gassie, ga je nou bij elke post van je 2 vragen stellen? ![]() ![]() | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 22:41 |
Hoezo 3 vragen? Ik stelde er maar 2? | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 22:41 |
aangepast | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 22:42 |
waarvoor dank | |
tes.je | woensdag 22 mei 2013 @ 22:42 |
Je kan de helderheid en lichttimer instellen via instellingen. Ik heb nog geen last van de accuduur gehad, maar ik weet niet hoelang jouw fietstochten zijn? | |
tes.je | woensdag 22 mei 2013 @ 22:43 |
Beetje liever mag wel. | |
WaikikiWim | woensdag 22 mei 2013 @ 22:45 |
Niet schrikbarend lang. De helderheid staat nu op 99, die kan wellicht naar 80 o.i.d. Alleen wat ik bedoel is gewoon de verlichting op zich, die staat standaard ingesteld dat deze na 10 seconden weer wegvalt, dan zie je ineens geen klap meer. Heb jij dit nog niet veranderd? Ik kan me alleen voorstellen als je het lichtje altijd aan hebt, dat de accuduur dan minder word. | |
kaasplankje | woensdag 22 mei 2013 @ 22:45 |
GRTC Excelsior Gouda, ja die wedstrijden zijn iedere week maar het alg. clubkampioenschap is natuurlijk maar 1x per seizoen. @Patroon: Ja ben wel tevreden. Ik haal in de spurt max. 55km/u en een goede sprinter haalt makkelijk 60 of 65km/u, zeker in een pelotonnetje. Dus ik mag niet klagen. | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 22:49 |
Ja, ik kom ook niet echt boven de 55km/h in een sprint na een koers denk ik, toen ik laatste 2e en 4e werd ging ik 55km/h, dus ben ook niet echt een sprinter, volgens mij ben ik ook niet echt een rasklimmer voor het hooggebergte...weet eigenlijk niet wat ik ben.... (moet nog uit de kast komen ![]() | |
KolonelBroodje | woensdag 22 mei 2013 @ 22:51 |
Netjes dan kaas, ik kan ook totaal niet sprinten. Soms fietst er wel eens iemand met mij die 4 keer per jaar op me oude racefiets fietst en die sprint mij er ook uit. Hij zonder training ik met (veel) training, dat is soms best wel frustrerend. Ja wij doen daan aan plaatsnaambordjes sprinten ![]() | |
janatwork | woensdag 22 mei 2013 @ 22:55 |
Dinsdag sprinte ik met 58.3 km/h. Maar er zit wel een bocht op 100 meter voor de finish waar ik mijn benen even stil moet houden. De 60 heb ik zonder goede wind mee nog niet gehaald. | |
kaasplankje | woensdag 22 mei 2013 @ 22:56 |
Wij hebben een jongen op de club, geblokt, klein en breed. Rijdt bij de elite en heeft daar ook wel criteriums gewonnen. Die heeft in de ronde van Waddinxveen eens 75km/u gehaald in een kopgroep van 3 man voor de wind in de finishstraat. Maar die reed vandaag niet want de baan was nat. | |
kaasplankje | woensdag 22 mei 2013 @ 23:00 |
Ik verlies zelfs van mijn chick de sprint als het maar kort genoeg is, zeg 250 meter ofzo. | |
kaasplankje | woensdag 22 mei 2013 @ 23:04 |
Ben ook op de fiets naar de club gegaan http://app.strava.com/activities/55733669 | |
Patroon | woensdag 22 mei 2013 @ 23:06 |
Gewoon ff naast je werk he haha | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 10:14 |
Het is 367 euro ipv 267 euro hoor ik net, voor 5 dagen incl vervoer, eten, overnachting. Nog steeds niet duur dacht ik.. | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 10:16 |
idd nog steeds zeer betaalbaar. 36,70pppd.. Kun je zelf niet voor regelen lijkt me! | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 10:19 |
367/5 = 73 euro | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 10:20 |
dacht dat je zei dat voor dat bedrag je vriendin ook mee mocht | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 10:22 |
Nee het is per persoon. Maar goed, als we samen zouden gaan betaal je 272 euro aan benzine. 20 euro per nacht 6x20 = 120 + nog eten voor ontbijt en avond eten... het zal elkaar niet veel ontlopen denk ik. Nu ook nog eens de gezelligheid van 12 man/vrouw. | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 10:23 |
nee inderdaad.. nogsteeds prima betaalbaar. geen koopje meer, maar wel prima betaalbaar En net wat je zegt, gezelligheid is ook wat waard | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 10:24 |
Ja, we willen in de winter nog een paar weken naar Thailand ofzo en dan zonder fiets. ![]() Dit is nu al een super mooi seizoen met ontzettend veel mooie tochten die ik heb gereden en ga rijden. Denk dat ik na september wel ff uitgefietst ben ![]() | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 10:26 |
batterij weer opladen voor 2014.. kun je dan al je eigen tijden gaan verbeteren op 3 tetten en Marmotte enzo ![]() ![]() | |
iScream. | donderdag 23 mei 2013 @ 10:28 |
Ik wil graag Campa Zonda wielen aanschaffen, iemand enig idee of er veel verschil tussen de 2012 en 2013 versie zit? Ik kan de 2012 versie namelijk redelijk goedkoop krijgen, kan nergens echt documentatie over de verschillen vinden ![]() | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 10:35 |
even zoekfunctie gebruiken.. is laatste tijd genoeg over geschreven hier op sportforum. | |
iScream. | donderdag 23 mei 2013 @ 10:46 |
Had ik gedaan! ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 10:51 |
Ik denk geen of amper verschil, die wielen zijn al jaren hetzelfde, af en toe gaat er een nieuw stickertje op. Zonda's van ong. 5 jaar oud zijn wel anders, toen hadden ze een andere iets hogere velg. | |
Gripper | donderdag 23 mei 2013 @ 10:53 |
Nou, Patroon en ik hadden het er maandag tijdens de 11 tieten ook al over: dit soort fietsjaren kun je niet elk jaar doen, je hebt tenslotte ook nog een relatie. Het vraagt toch best wat van je omgeving als je 3 van de 4 weekends per maand naar belgie gaat in de maanden april tot juni. Ik hebn mn meisje beloofd dat ik niet elk jaar al mn vrije tijd ga besteden aan (trainen voor) cyclo's, hooguit eens in de twee jaar ofzo. Ik ben ook wel blij dat ze ziet hoe blij het me maakt om een jaar zo gericht ergens mee bezig te zijn, en dat ik die ruimte ook krijg ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 10:55 |
Grip die gaat gewoon prof worden, hij weet 't alleen zelf nog niet. | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 10:56 |
snap ik helemaal.. maar je kunt ook Marmotte rijden, zonder ieder weekend in belgie te moeten zitten lijkt me. Maar inderdaad.. wielrennen is een tijdrovende hobby ![]() | |
iScream. | donderdag 23 mei 2013 @ 10:57 |
Thanks kaas ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 11:01 |
Gripper | donderdag 23 mei 2013 @ 11:01 |
kaas, die gast van dat rooie canyon frame heeft ook nog wat componenten erbij: - Stuurpen Syntace f119 - Zadelpen Syntace vol carbon p6 - Stuur Syntace Racelite 2 vol carbon die ik erbij kan overnemen. Frame is 400, met die spullen erbij denk rond de 600 ¤ ofzo. t is allemaal redelijk waardevol materiaal, zo'n zadelpen en stuur kosten zo rond de 200 ¤ / stuk. De fiets zit nu nog gemonteerd zoals op de foto's, dus ik kan passen, dan weten we ook meteen of het de goede maten zijn en of ik er wat aan heb natuurlijk. Wat denk jij? t is trouwens in rotterdam, dus misschien kom ik daarna ff een bakkie bij je doen en de buit showen. (of als ik m niet koop: alleen koffie drinken) | |
muzas | donderdag 23 mei 2013 @ 11:02 |
Nieuwe stok achter de deur; ingeschreven voor de gerrie knetemann classic 110km. 15 september.. Dus weer een mooie reden om vooral door te fietsen komende maanden. Heb het de laatste tijd alleen erg moeilijk om me te motiveren om op dat ding te gaan zitten met wind en regen ![]() ![]() | |
Gripper | donderdag 23 mei 2013 @ 11:02 |
Is t daar niet een beetje laat voor? Topsporters gaan tot hun 35e mee ofzo ![]() | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 11:02 |
Precies de gedachte die ook bij mij op kwam toen ik de post van Critic las. Ik ga me volgend jaar denk wat richtingen op de wedstrijden hier in de buurt en hoef daardoor ook maar zo'n 8u te trainen per week. Die lange tochten in het zuiden zijn mooi maar dan niet 4x in 2 maanden. Wat je zegt, ik vind het zelf super om te doen maar de verantwoording naar thuis kan ik niet rond krijgen voor de komende 10 jaar ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 11:05 |
Tja, wat je zelf wil, ik heb voor mijn 3T spullen ook niet zoveel betaald. Ik zou een stuurbocht eiks altijd nieuw kopen aangezien de fabrikant bij SL sturen vaak maar 2 jaar garantie geeft en vaak adviseert deze dan te vervangen. Puur indekken natuurlijk. Ik denk dat de frictie in 't stuur van jouw Giant ook zit in de verbinding tussen stuurnok en stuurbocht. maw ik zou het alleen doen als het ook echt nieuw is. Koffie kan je komen drinken hoor, bel maar ff want ik weet niet waar ik dan uithang. | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 11:09 |
Ja, ik ga zelf in november voor het eerst vader worden.. Voor mij zal het fietsen komend jaar ook op lager pitje komen te staan. Hopenlijk over jaartje of 2/3 weer een keer een jaar knallen en dan kijken of ik mijn tijd van marmotte dit jaar kan gaan verbeteren. (moet zeker wel lukken, want rijd dit jaar ondanks alle trainen 1 van mijn slechtste seizoenen ooit) | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 11:10 |
Leuk Critic | |
RealBizkit666 | donderdag 23 mei 2013 @ 11:12 |
Ik ben nu bijna 1 jaar vader. Gelukkig krijg ik genoeg ruimte van mijn vrouw om te fietsen. Al ben ik wel wat meer op de Tacx aan het fietsen door de week dan buiten zodat ik makkelijker kan "afstappen". Volgend jaar willen we een vakantie plannen in de Alpen zodat ik daar wat kan fietsen. Verder zit ik niet in een club, dus dat is wel wat makkelijker lijkt me. ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 11:12 |
Ik bedoel maar, Mensen kopen dure fietsspullen in winkels en vergissen zich in de waardevermindering van die spullen en beseffen zich ook vaak niet dat veel componenten op een fiets vervangingsonderdelen zijn met een beperkte levensduur. En dan heb ik het niet alleen over ketting cassette en remblokjes. | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 11:16 |
Gefeliciteerd! | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 11:16 |
Alles op een fiets slijt toch? Kan me geen enkel onderdeel verzinnen wat niet slijt, afgezien van je frame en bidonhouder. | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 11:19 |
Ja alles slijt en ook als het niet gebruikt wordt zal de waarde er van dalen, en ook niet een beetje. | |
Tommeke | donderdag 23 mei 2013 @ 11:31 |
Zodra de fiets uit de winkel is, is ie al stukken minder waard. Daarnaast vergeten mensen vaak dat op het gebied van techniek ook ontzettend veel verandert ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 11:34 |
Ja over 10 jaar is je dure fiets eigenlijk geen drol meer waard. | |
#ANONIEM | donderdag 23 mei 2013 @ 11:36 |
De bidonhouder van Voeckler was gisteren misschien wel een beetje versleten hoor. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 11:42 |
Kut, ik dacht, als ik het niet gebruik blijft mijn fiets evenveel waard. ![]() Tis net een auto ![]() Niet gezien, wat was er gebeurd? | |
#ANONIEM | donderdag 23 mei 2013 @ 11:43 |
http://www.sporza.be/cm/s(...)vBelgie_Voeckler_val Kwam natuurlijk door het wegdek. ![]() | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 12:08 |
dank allemaal ![]() @realbizkit Ben ook echt niet bang dat mijn leven nu voorbij is hoor.. ![]() | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 12:09 |
Gefeliciteerd! Hier kan ik mij nog niet helemaal in vinden ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 23-05-2013 12:19:06 ] | |
Gripper | donderdag 23 mei 2013 @ 12:37 |
leuk Critic! Dat je nog tijd overhoudt om een kind te verwekken tussen al dat trainen voor de marmotte door ![]() | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 12:42 |
op die manier doe ik mijn bloktraining.. soms de liefde bedrijven in D1, soms gewoon ongeneerd knallen in D3 ![]() | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 13:00 |
Mooie segmenten van maandag: http://app.strava.com/segments/4170276 http://app.strava.com/segments/4170267 | |
peleetje | donderdag 23 mei 2013 @ 13:22 |
Iemand ervaring met de Garmin Edge 500 of de Bryton Rider 40T ? Ben mezelf aan het oriënteren op een nieuw fietsomputer. Rijd nog rond met een basisdingetje die in iedergeval wel de trapfrequentie aangeeft. (vind ik wel handig). Voordeel van de Garmin is dat je je ritjes kunt uploaden naar Strava. Dat kan de Bryton helaas niet. En de Garmin heeft een 'out of steer mount'. Ziet er wel weer soignee uit! Maar goed... gebruikerservaringen tellen! | |
muzas | donderdag 23 mei 2013 @ 13:33 |
Met een Bryton kun je vast met een omweggetje gewoon uploaden toch? Gewoon het *.tcx oid van het apparaat halen en uploaden? Wat wil je weten? Ik heb nu en klein half jaartje de edge 500 en ben er erg tevreden over... Alle functies die voor mij belangrijk waren zitten er op. Maar ik kan 'm niet vergelijken met de 40T. | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 13:53 |
Gefeliciteerd! | |
ThePlaneteer | donderdag 23 mei 2013 @ 14:16 |
![]() Gefeliciteerd man! | |
cafca | donderdag 23 mei 2013 @ 15:22 |
Critic, gefeliciteerd! ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 15:25 |
Jullie mogen eigenlijk pas feliciteren als het kinneke heboren is eh? | |
ThePlaneteer | donderdag 23 mei 2013 @ 15:35 |
Eigenlijk niet. | |
keesfietst | donderdag 23 mei 2013 @ 15:57 |
Niemand? | |
cafca | donderdag 23 mei 2013 @ 16:03 |
Wat is een mooi klimmetje in de buurt van Bourg d'Oisans om een beetje in te rijden voor de Alpe d'Huez? Ik ga op zondag erheen, op woensdag wil ik 3x de Alpe op. Op maandag ff "voorklimmen", niet al te zwaar, maar wel vast wat hoogtemeters maken. Ik dacht zelf aan de Glandon of de Ornon. Iemand hier nog tips? | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 16:08 |
Les deux alpes | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 16:08 |
Je mag ook wel iemand feliciteren met de zwangerschap volgens mij.. | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 16:12 |
Ja, ik heb idd uit mijn geheime bronnen gehoord dat nog een andere van hier vader dreigt te worden. | |
cafca | donderdag 23 mei 2013 @ 16:15 |
Tuurlijk mag dat. Dat is namelijk te danken aan de vader. Het "geboren worden" is het meeste werk voor moeders. ![]() | |
Gripper | donderdag 23 mei 2013 @ 16:30 |
Vanuit Bourg d'Oisans de weg naar de Glandon op, en al voor het het eerste dorpje (rochetaillee) al rechtsaf naar villard reculas. Of naar de stuwdam net buiten rochetaillee rijden, ook daar kun je een weggetje op naar reculas. Vanaf villard reculas kom je achterin het dorpje Huez uit (op 2/3 van de klim ofzo) Erg mooie weg tussen villard reculas en Huez! Een ander mooi rondje is Col d'ornon + Col de la Morte, maar dat is wel meteen 95 km, en misschien niet echt "inrijden" Zie hier: http://app.strava.com/activities/24999827 Doe m dan wel in de omgekeerde richting, eerst la Morte en dan de Ornon. Stukken leuker dan aan het eind die saaie weg vals plat naar Bourg d Oisans nog omhoog moeten. | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 16:33 |
Top tip! Ga ik ff onthouden! | |
Gripper | donderdag 23 mei 2013 @ 16:35 |
Je hebt mij toch bij je als je rijdende stratenboek? | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 16:36 |
In september niet ![]() En als ik natuurlijk weer eens op kop lig moet ik natuurlijk wel weten of ik links of rechts moet ![]() | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 16:39 |
Wil je mijn Garmin dan lenen? ![]() | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 16:41 |
Ik hou niet zo van dingen lenen, moet ik er op passen ![]() | |
Tommeke | donderdag 23 mei 2013 @ 16:57 |
Dat is idd een mooi rondje. La Morte vanaf die kant is ook erg mooi. Dus vanaf Vizille zeg maar. Ik vind de Ornon vanaf de achterkant niet echt lekker lopen. Vanaf de Bourg d'Osains kant loopt ie mooier. De klim naar La Berarde is ook mooi. Rustige weg want doodlopend, super mooie uitzichten. Wel vrij lang (28 km ofzo) maar niet steil. Een mooie loper. | |
Tommeke | donderdag 23 mei 2013 @ 16:59 |
Ik heb dat rondje afgelopen jaar met m'n chick en een Bask die we tegenkwamen gereden. Echt heel mooi. Als je nog fut in je benen hebt kan je de Alpe nog op na de tijd ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 23 mei 2013 @ 17:09 |
Kano, heb je Puala al zo snel bevrucht, leer eens wat anti-conceptie is.... | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 17:11 |
Hoho, daar moet je eerst sex voor hebben en gezien zij in de zwartekousengordel woont.... ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 23 mei 2013 @ 17:15 |
Daar kijken ze wel de hardste porno, dus gewoon blijven aandringen, misschien is ze meer van leer en zweepjes? Of moet jij even een verpleegsterskostuum aanschieten voor er wat kan gebeuren? Of een Sinterklaaaskostuum? | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 17:17 |
Ik mag niet in de kelder komen, zou daar wat spannends zijn? | |
Captain_Fabulous | donderdag 23 mei 2013 @ 17:19 |
Vorige lovers, opgezet waarschijnlijk. Sommige chicks worden wat vreemd als je te veel aandringt. | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 17:29 |
'T is dat het vrijdagmiddag is, anders zou ik me zorgen maken ![]() | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 17:33 |
www.ishetalvrijdag.nl ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 17:49 |
![]() | |
kanovinnie | donderdag 23 mei 2013 @ 17:51 |
Het is nu weekend hoor. | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 17:52 |
Even een vraagje voor de kasseien liefhebbers hier: Passen jullie je materiaal aan voor bijvoorbeeld de toertocht van de RvV? Andere wielen, met meer spaken? In plaats van met 23mm banden met 25mm banden rijden? | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 17:53 |
Wat voor wielen heb je tes? | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 17:55 |
Campagnolo Khamsin | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 17:58 |
Jij bent licht hé? Ik denk dat je met 23mm en wat minder druk in de banden wel goed zit, als je liever wat meer comfort wil kan je een 25mm monteren. Die khamsins lijken me sterk genoeg. Ik heb RVV nooit gereden, wel klassiekers met kasseien er in, die waren nooit zo lang dus dat deed ik op 23mm met een bar minder. 6.5/7 bar ong. | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 18:01 |
54 kilo. Is 7 voor mij dan ook goed? Thanks voor je hulp! | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 18:03 |
7bar bij 54kilo is zelfs op asfalt al teveel. Ga maar eens met 6,5 rijden..dan voel je net wat meer comfort en minder gedreun door je polsen. | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 18:05 |
Ik rijd nu met 7.5. En opzich heb ik nergens last van, alleen op kasseienstroken stuiter ik alle kanten op. | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 18:07 |
Ik ben 65kg en als ik voor 7,5bar doe vind ik dat oncomfortabel voelen, misschien zit het tussen de oren of omdat ik gewend ben om voor met 7 bar te rijden en achter 7,5bar. 54kg en 7,5bar levert je niks meer aan rolweerstand op, maar je levert wel in op comfort. Veel mensen doen er gewoon 8 bar in zonder er over na te denken, of verschillende bardrukken uit te testen. Het is niet zo dat je bij 8bar minder rolweerstand hebt dan bij 6,5bar bij jouw gewicht. | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 18:09 |
Dus voor mijn volgende ritje even testen hoe 6.5 voor en 7 achter voelt? Of nog minder voor? | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 18:10 |
Ja testen kan altijd he. Ik durf niet te zeggen of je lager moet gaan dan 6,5bar, daar heb ik te weinig verstand van dit soort dingen. Ik spreek vooral uit eigen ervaring. | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 18:20 |
Ja, anders 6.5 je kan ze natuurlijk altijd tot 7 bar oppompen en even proberen en er nog een tufje uit laten als ze te hard zijn. | |
WaikikiWim | donderdag 23 mei 2013 @ 18:21 |
He, ik heb weer een vraagje (Hoi Patroon ![]() Misschien is het een stomme vraag, maar hoe controleer je hiermee in zekere mate je route? Als ik rustig in D1 rijd dan weet ik ongeveer waar ik uit kom, maar als ik intervaltraining ga doen dan heb ik geen zin om rondjes om mijn eigen wijk te gaan cirkelen lijkt me. Hoe doen andere mensen dit? | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 18:22 |
Ik fiets in de stad met 5/6 bar 23mm. En ben 74kg btw. Pas met 4 bar beginnen ze te vervormen in de bocht en door te stoten op de velgrand. Als je hard wilt rijden zou ik ze niet zo zacht doen. | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 18:30 |
Ik doe geen beginnersschema's op HF maar als ik ga trainen en 't wordt een half uur of een uur langer is dat niet erg maar juist goed. | |
WaikikiWim | donderdag 23 mei 2013 @ 18:34 |
Wat bedoel je met is juist goed? Om een vaste ronde te gaan rijden? Ik kan me voorstellen dat het irritant is dat je je training in principe gehad hebt, maar dat je nog ff 50 km naar huis moet fietsen. | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 18:39 |
Ik weet niet wat jij gemiddeld fietst maar met een interval doe je niet heel veel meer km's in een uur dan met een D1 training. Anders zet je een rondje uit van 40/50km op de kaart en doe je er een kort lusje bij van 15 of 20km mocht je te snel thuis zijn. Ga je dan uitbouwen doe je 1x groot rondje + 1x klein rondje, dan 2x groot rondje enz. Warming up en cooling down liefst voor de wind maar hoeft niet. | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 18:41 |
Als je interval doet en het blijkt dat je te snel weer bij je dorp/stad bent dan pak je nog een lus extra. Blijkt dat je nog 50km moet na je interval blokken dan fiets je die in D1 terug, het is juist goed om na interval blokken nog minstens 30min rustig te peddelen, zodat je niet met houten poten thuis komt. Door ervaring weet je op een gegeven moment precies wat voor gemiddeldes je ongeveer rijdt per training en daar hou je dan rekening bij met het bepalen hoe groot je rondje wordt. Meestal fiets ik gewoon op gevoel en weet ik vooraf niet precies waar ik langs ga, vaak komt de duur op een paar minuten na nauwkeurig uit met wat ik in mijn hoofd had. | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 18:44 |
Je kan in je vaste ronde toch ook variëren? | |
WaikikiWim | donderdag 23 mei 2013 @ 18:56 |
Ja dat snap ik. Maar idealiter is je trainingsronde natuurlijk even groot als wat je ook daadwerkelijk wilt gaan trainen. Stel je hebt 60 km nodig om te trainen en je bent dan nog 40 km van huis, dat bedoel ik. | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 19:16 |
zucht | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 19:17 |
![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 19:29 |
Sommige mensen zijn gewoon probleemgeoriënteerd. | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 19:39 |
Daar kwam ik achter toen ik in een fietsenwinkel werkte. ![]() | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 19:51 |
Ja, ze denken alleen maar in problemen waardoor er weinig tijd overblijft om jezelf nou echt eens beter te maken ofzo.. | |
cafca | donderdag 23 mei 2013 @ 19:53 |
Het leven is zo makkelijk, maar sommige mensen kunnen het zo moeilijk maken ![]() | |
Oksel | donderdag 23 mei 2013 @ 19:59 |
Uitnodiging om zondag de Gran Porno Eddy Merckx ding te rijden. | |
Oksel | donderdag 23 mei 2013 @ 19:59 |
et als vorig jaar kunnen deelnemers aan de cyclosportieve tocht van 155km zich kwalificeren voor de UWCT-finale, die in 2013 in Trento (Italië) plaatsvindt. Mis de unieke kans niet om er bij te zijn op dat Wereldkampioenschap! Precies wat voor mij. ![]() | |
Oksel | donderdag 23 mei 2013 @ 20:00 |
Deze week nog geen fiets gezien man. Wel de sportschool, morgen weer. Core, jeweetz. | |
muzas | donderdag 23 mei 2013 @ 20:44 |
N.a.v. een tip van de FM even een thuis een kleine meetsessie gehouden met vriendinlief. Rolmaat, meetlint grote waterpas en alles ![]() ![]() Maar es zoeken wat voor type fiets daar bij past ![]() | |
tes.je | donderdag 23 mei 2013 @ 20:58 |
Nieuwe fiets of tweedehands? | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 20:59 |
![]() | |
Oksel | donderdag 23 mei 2013 @ 21:00 |
Wassup Kaasmans! | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 21:01 |
huh wat? ![]() | |
kaasplankje | donderdag 23 mei 2013 @ 21:03 |
Gisterenavond koers laat gaan slapen, ik was pas om 22:15 thuis, toen nog eten en tot rust komen, 1uur maffen ofzo, 6:30 er weer uit, best drukke dag gehad. Gaar. | |
Oksel | donderdag 23 mei 2013 @ 21:06 |
Pff. Hard werken. Doe ik soms ook.. maar dan ben ik niet moe ![]() | |
No-P | donderdag 23 mei 2013 @ 21:06 |
5 uur eruit. 48km fietsen, werken, 38km fietsen. 6 uur thuis. Ook gaar. Vooral door dat klote weer. Had gewoon koude handen vanochtend. | |
Oksel | donderdag 23 mei 2013 @ 21:07 |
Fietsen, ohja, moet ook nog. | |
Tommeke | donderdag 23 mei 2013 @ 21:10 |
Vertel mij wat. Sommige mensen zoeken echt problemen die d'r niet zijn. Beginners die klagen dat ze na een paar uur zadelpijn krijgen bijvoorbeeld... Sowieso klagen mensen snel over pijntjes die er gewoon bij horen. Als ik 150 km fiets doen m'n kont en rug ook een beetje pijn, puur omdat ik niet gewend ben zo lang in die houding te zitten. | |
Tommeke | donderdag 23 mei 2013 @ 21:15 |
Net een training voor een ploegentijdrit gehad, ga met een paar ploegmaats eentje rijden over een paar weken. Het lijkt echt makkelijker dan het is. Zeker omdat ik met m'n tijdritfiets minder hard door bochten kan en voor me iemand had die niet zo stuurvast is. | |
Patroon | donderdag 23 mei 2013 @ 21:24 |
Kunst is om de renners op de juiste volgorde achter elkaar te zetten. Afspraken maken dat sterkere renners langere aflossingen doen etc. | |
cafca | donderdag 23 mei 2013 @ 21:27 |
![]() ![]() | |
Gripper | donderdag 23 mei 2013 @ 21:38 |
Je leert je eigen omgeving toch snel genoeg kennen als je veel fietst? Dan kun je allerlei shortcuts inbouwen. En ik zou als ik jou was gaan denken in trainingsuren, niet in km's https://www.strava.com/activities/55888414 Lekker rondje gedaan net met 2x blokje 10 minuten max D3 Heb een kom (die ik al had) nog wat scherper gezet. En dat met een vies zijwindje. Als het echt windstil is kan het misschien wel nog harder. Vies koud trouwens, kouwe tenen! Gelukkig is de kachel hier aan. DE KACHEL. Eind mei.... ![]() | |
cafca | donderdag 23 mei 2013 @ 22:29 |
Ik rijd met dit weer echt als een natte krant nog meer dan anders ![]() | |
Tommeke | donderdag 23 mei 2013 @ 22:39 |
Klopt. Vandaar de training. Gelukkig kennen we elkaar en elkaars mogelijkheden wel aardig ![]() | |
the_critic | donderdag 23 mei 2013 @ 23:13 |
supercool.. vroeger aantal maal meegedaan op NK clubs in Dronten. Zwaar afzien inderdaad, maar wel gave discipline.. | |
Yankee | donderdag 23 mei 2013 @ 23:28 |
Oefenen met het rijden met een opzetstuurtje / juiste houding is ook wel een aanrader weet ik uit ervaring ![]() | |
dop | vrijdag 24 mei 2013 @ 00:27 |
bryton kan je alles uploaden naar de bryton site , en vandaar kun je het gelijk door sturen naar strava. maar je kan ook via de device manager je ritjes opslaan in diverse bestands formaten waar onder een aantal die strava ook snapt (gpx en tcx) ik heb een rider 35 gehaden heb nu een 50, mijn broertje heeft een garmin 500, ik denk dat bryton en garmin elkaar niet erg veel ontlopen als het om kwaliteit gaat , maar de looks van de garmin zijn wel iets beter de 40 is iets groter als de 35 geloof ik , het grote voordeel van de 35 en 40 boven een garmin vind ik de veel beter accu duur [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 24-05-2013 00:44:10 ] | |
dop | vrijdag 24 mei 2013 @ 00:29 |
daar fokken ze juist nog als muizen | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 01:08 |
Er zijn (kwaliteits) banden waar echt minstens 8 bar in moet, anders gaan ze rollen in de bocht. Van die hele soepele Vittoria's, je weetz? | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 01:13 |
Of wel de Col d Ornon opfietsen, afdalen naar Valbonnais, pauze voor koffie met eclairs, en weer terug kan natuurlijk ook. En dat is wel de lichtste beklimming in de omgeving. Maar voor een echt Pantani gevoel moet je wel naar Les Deux Alpes fietsen, liefst in de stromende regen dacht ik. Geen reet te beleven in dat ski oord in juli hoor. | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 07:02 |
Daar hebben wij geen last van Buzz, wij zijn niet zo corpulent. | |
nogeenmaarten | vrijdag 24 mei 2013 @ 08:51 |
En nu is het verdorie afgelopen met koud nat rot weer! | |
nodisch18 | vrijdag 24 mei 2013 @ 08:52 |
Hier schijnt de zon! ![]() | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 09:03 |
Daar heb ik wel eens verhalen over gehoord. Ik vind trouwens dat een opzetstuur op jouw Wilier monteren strafbaar gesteld moet worden ![]() | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 09:07 |
De Ornon kan je idd echt op de macht naar boven rammen ![]() Ik vond Les Deux Alpes erg bijzonder. Het was daar vrij uitgestorven toen ik daar was. Alleen een paar wielrenners, wat downhillers want aan de achterkant richting Venosc ligt een downhillparcours en kan je met de telecabine weer omhoog. En wat verdwaalde skiërs. Vooral dat laatste zag er grappig uit midden in de zomer. | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 10:01 |
hoezo bizonder Tommeke? Ik vind dat maar een saaie klim. | |
nodisch18 | vrijdag 24 mei 2013 @ 10:35 |
Morgen ga ik lekker rondom Groesbeek fietsen. Col du Duvvelsberrugh is ook mooi! ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door nodisch18 op 24-05-2013 10:43:06 ] | |
nodisch18 | vrijdag 24 mei 2013 @ 10:45 |
Livebeeld van de hoogste toppen daar:![]() | |
StateOfMind | vrijdag 24 mei 2013 @ 10:57 |
Als je daar morgen een mountainbiker met snowboots ziet, zwaai dan even naar me ![]() Maar in het Rijk van Nijmegen is het idd schitterend fietsen, zowel voor wielrenners als voor mountainbikers. | |
janatwork | vrijdag 24 mei 2013 @ 11:00 |
6 fucking graden en de komende 3 uur regen hier. Dan maar niet trainen... | |
Captain_Fabulous | vrijdag 24 mei 2013 @ 11:02 |
Even technisch gevraag...heb voor de Boretti 25 mm banden(Schwalbe) onder gezet, ook ivm mijn gewicht, en dat reed best lekker. Alleen....alleen...de voorband wilde niet helemaal perfect aansluiten op de velg, waardoor je zo'n bobbel krijgt aan de zijkant. Met veel gevloek en gemorrel de band er nu vrij aanvaardbaar om, maar nog net niet helemaal, waardoor je een klein schokje telkens in het stuur hebt. eerste half uur niet zo erg, maar na een uur of twee toch echt heeeeel hinderlijk. Nog een gouden tip ergens? | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 12:32 |
Het feit dat je daar tussen de downhillers en vooral wintersporters liep vond ik bijzonder (en wel grappig) om te zien. Die klim is gewoon het kleine broertje van Alpe d'Huez. Niets bijzonders aan. Ik weet nog wel een leuke klim daar, vrij onbekend. Zal 'm vanmiddag ff opzoeken. | |
dop | vrijdag 24 mei 2013 @ 13:18 |
Kan aan de vorm van de band liggen , dan doe je er weinig aan , behalve retour verkoper. Maar kan ook dat je een velg hebt die net niet helemaal bij deze band past. Beetje lucht er in bij het er op leggen. En dan eerst met weinig druk een stukje laten rijden zodat de band zijn weg zoekt Vouwband of draadband? Kan ook nog dat de biba niet goed zit | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 13:18 |
Lengte x Gewicht jonguh.... Maar daar zal jij als onderdeurtje nooit last van krijgen. En dat "wij" kun je gevoegelijk ook wel weglaten als ik zo die gewichts ontboezemingen hier lees. En ik klaag niet met een BMI van 24,6 En verder lul je natuurlijk gewoon uit je nek als je gewicht met corpulentie verward. [ Bericht 3% gewijzigd door buzz1291 op 24-05-2013 13:33:52 ] | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 13:25 |
Ik zou toch even controleren of die biba niet ergens klem onder de Buba zit. Zo niet dan er eerst maar eens 9 bar in pompen en kijken op die bobbel verdwijnt. Nog niet weg dan waarschijnlijk een fabricage fout, die je nooit opgelost krijgt. Van Schwalbe (what's in a name) hoor en lees je wel meer problemen met hun racebanden. Ik heb ze alleen maar op een MTB liggen. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 24 mei 2013 @ 13:45 |
Het is een vouwband, Schwalbe Durano 25mm. Zal eens met zo weinig lucht erin als ik druf een blokje rijden, en dan maar telkens meer lucht erbij ofzo.... | |
firewirecable | vrijdag 24 mei 2013 @ 13:50 |
Ik ben nu in Nederland.... brrrrr... koud gewoon. Ik heb echt met jullie te doen ![]() ![]() Zonet nog even met een vrind naar Rose geweest in Bocholt. Wel leuk om te zien daar ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:07 |
Kan me niet voorstellen dat het een vouw in de biba is. Ik zou het volgende proberen. Markeer op de Buba het ventiel en plek van bobbel. Buba+biba er af en opnieuw monteren maar nu wel zo dat ventiel markering een kwartslag van het ventiel verwijderd zit. Zit die bobbel dan nog steeds op de plek van de markering dan heb je pech en is het een vaute Buba. Veel anders dan een andere Buba monteren zit er dan niet in vrees ik. | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:12 |
Tsja, het weer hier is nu net zo als van die dagen die je in november t/m februari in Barcelona ook regelmatig tegenkomt. Dus niet zo klagen. Je lijkt anders net een Nederlander die na twee weekjes in Amerika ineens met een accent praat.... | |
firewirecable | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:24 |
Haha, nee, ik mag niet klagen, we hebben hier in de Achterhoek nog behoorlijk veel zon eigenlijk. Het is bewolkt, en af en toe een drupje regen, maar ik heb veel, veel slechter gehad in Nederland. ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:26 |
In het Zuiden is het ook al de hele dag droog en af en toe zonnig. Hopen dat we dat houden tot morgenavond. ![]() | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:39 |
Hier is het lekker zonnig, net even een klein blokje gemaakt. De klim die ik bedoelde gaat naar Villard-Reymond. Je rijdt dan een stukje de Ornon op, maar gaat dan linksaf. Ik vond 'm nog behoorlijk pittig, met een paar steile stukken erin. Dit rondje hebben wij toen ook gefietst: http://www.muggaccinos.co(...)2012/2ndBC-LeBourg_d'Oisan/Villard%20Reymond/villard_reymond.htm Bovenop was een stukje echt compleet onverhard, allemaal keien op de weg ![]() Aan de andere kant waren ze met de weg bezig en was een groot gedeelte onverhard, onderaan de afdaling waren zelfs een paar tunnels waar je geen hand voor ogen zag ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:48 |
![]() Feyenoord wielerkleding... ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:55 |
Nou, dan is mijn gekke idee opeens niet zo gek meer als er dit soort dingen worden gepost ![]() Aangezien hier en in het andere wielrentopic regelmatig iedereen het beter weet dan Mart Smeets en die lui van dat andere 'tourprogramma', dacht ik, als we nu eens dit gebruiken om een leuke podcast te maken tijdens de tour, om de dag ofzo, of de twee dagen, zou best wel grappig kunnen zijn. Voorwaarde is natuurlijk wl dat we elkaar een beetje laten uitpraten, zodat er nog een beetje in geknipt kan worden, maar ik vind het een plan! | |
muzas | vrijdag 24 mei 2013 @ 14:58 |
Vet ![]() ![]() Ooit hier gepost, maar kan 'm nergens vinden... | |
ThePlaneteer | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:01 |
Ik zie me daar toch echt niet in fietsen, en ben een Feyenoord fan. | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:02 |
Dan verdien je het wel om de hekken ingereden te worden. | |
nodisch18 | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:04 |
10 seconden | |
muzas | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:04 |
![]() Mijn googleskills ![]() Die prijs ![]() | |
nodisch18 | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:05 |
chouffe jersey, eerste hit bij google ![]() | |
nodisch18 | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:07 |
Alternatief Wel tijdelijk niet leverbaar ![]() | |
muzas | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:08 |
Ja die vond ik ook. Staat al 3 maanden op niet leverbaar. Echt fanatiek heb ik er verder niet naar gezocht.... Moest er ineens weer aan denken. | |
cafca | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:26 |
Ja, en dan op zo'n Amsterdam-fiets rijden. (volgens mij had er hier ook iemand zoeen, zag er toevallig van de week ook weer een rijden) | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:27 |
Lekker hoor! Ik zou er zo een rondje 020 en aRENa mee doen. | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:31 |
Gewoon Vermarc even bellen. Wellicht dat je er dan zo een bij familie Verbeeck in Rotselaar kunt afhalen. | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 15:33 |
Was zeker eentje met zo'n car boot sale RadioShack shirt aan? Ziet er niet uit! | |
cafca | vrijdag 24 mei 2013 @ 16:14 |
Nee, dit was een oudere dame die toevallig ook de moeder is van een oud profrenner. En eruit zien of niet doe ik geen uitspraak over, wij mogen met z'n allen hopen dat wij op die leeftijd nog zo actief kunnen zijn ![]() | |
peleetje | vrijdag 24 mei 2013 @ 16:38 |
Sowieso, kom genoeg gasten tegen die er super slickie uitzien. Mooi fietsje, profi kleding, helemaal tip/top in orde... maar die presteren als een naaktslak. Ik heb ook mooie kleding. Maar trek het pas aan als ik vind dat ik een beetje aardig kan fietsen. Voorlopig hangt het in de kast dus! ![]() | |
muzas | vrijdag 24 mei 2013 @ 16:41 |
Best zonde. Er zullen altijd mensen zijn die beter zijn dan jij. Dus waarom niet gewoon aantrekken? Zo gevoelig voor wat anderen zouden kunnen denken? | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 16:53 |
Gewoon aantrekken, krijg je moraal van! Gegarandeerd dat je dat gemiddeld 2 km per uur harder trapt. Ik zeg DOEN! | |
Captain_Fabulous | vrijdag 24 mei 2013 @ 16:56 |
Kapot gaan in een mooi shirt is veel meer soigne. Aantrekken die hap! Als je maar naar je vermogen het snot voor de stoppels aan het rijden bent, is wat de omgeving denkt minder belangrijk! | |
dop | vrijdag 24 mei 2013 @ 17:15 |
nou ik moet toch wel altijd hard lachen om idioten met bolletjes truien die voor geen meter omhoog fietsen. leuke kleding moet kunnen maar je moet soms toch wel bedenken waar het voor staat | |
Captain_Fabulous | vrijdag 24 mei 2013 @ 17:17 |
Ja, maar je kan ook hele mooie dingen aantrekken zonder bollen enzo... | |
dop | vrijdag 24 mei 2013 @ 17:25 |
wat dat betreft moet iedereen verder helemaal zelf weten wat hij leuk en mooi vind , ben zelf bepaald geen soigne koning | |
cafca | vrijdag 24 mei 2013 @ 17:29 |
Kampioenstruien die je niet verdiend hebt, moet je niet mee gaan fietsen. | |
Gripper | vrijdag 24 mei 2013 @ 19:39 |
Na een heel voorjaar serieus trainen en een paar kg kwijtraken ga ik dit weekend alle gedane moeite vergooien ![]() Weekendje Maastricht met m'n meisje, morgenavond eten bij Toine Hermsen (1 ster) en zondagmiddag een culinaire wandeling langs 8 restaurants, overal een gerechtje+passende wijn. Gelukkig morgenochtend wel eerst even shoppen bij math salden, om het weekend nog een beetje fietsgerelateerd te houden ![]() | |
Patroon | vrijdag 24 mei 2013 @ 19:42 |
Vooral goed genieten! Of we nou 5min langer of korter fietsen bij Trois Ballons zal mij echt een worst zijn. Ik zit momenteel met een geneusd spiertje nadat de masseur mij iets te hardhandig heeft aangepakt, gelukkig geen erg maar loop wel ff kreupel omdat die spier mijn tenen optilt tijdens het lopen (en fietsen). Dus de concurrentie zit ook ff stil ![]() Enjoy! ![]() | |
Sport_Life | vrijdag 24 mei 2013 @ 19:50 |
Ik kwam van het weekend iemand tegen die er super prof uitzag, snelle fiets, super sportieve houding etc (redelijk tempo wel) en daarachter fietste zijn maatje met spijkerbroek op een mountainbike, was best een apart gezicht. Ik had nog niet eens een helm op, maar die ga ik de volgende keer wel aanschaffen, omdat dat eigenlijk wel een must is. En om nou een snowboard of klimhelm op te zetten is ook niks ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 24-05-2013 20:09:05 ] | |
cafca | vrijdag 24 mei 2013 @ 19:55 |
Een maat van me rijdt al jaren op een Once Team replica, compleet met bijpassend tenue. Rondjes van 35 km ![]() | |
No-P | vrijdag 24 mei 2013 @ 20:38 |
Ook naar mij zwaaien. Al denk ik dat ik ga hardlopen. | |
Oksel | vrijdag 24 mei 2013 @ 20:41 |
Taille-omtrek van 100cm naar 90cm, in 3-4 maanden tijd. Da's best veul. 91,8 eerste meeting, nu 87,3. Vandaag boxtraining gehad, ook tof. | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:06 |
Oppompen tot de max dan plopt ie vanzelf goed. | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:09 |
boXtraining???? Is dat sporten met je vriendin op een boxspring matras of een onhandig standje in de babybox? | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:10 |
Tja soms vertrek ik hier van huis met dikke benen van de vorige dagen en word ik op de brug ingehaald door gewone stadfietsenrijders. Je kan niet altijd 50 per uur rijden hé? | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:11 |
gewoon lekker genieten meid, lekker gek doen hihi | |
Gripper | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:26 |
jaloezie ![]() Maar nu ook ff serieus, ik kan nergens K-force kettingbladen vinden voor op mn FSA crankstel. 52T, steek 110 mm. Ja, ergens via E-bay bij een webshop in de US of A. Iemand tips? Ik mis eentwee zo... | |
nogeenmaarten | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:32 |
Tsejessss, valt hier even iemand van zijn sokkel. | |
RealBizkit666 | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:33 |
Startnummer 11672 voor morgen. En ik vetrek tegen 09.30 voor de 115km (Blauwe lus). ![]() | |
Oksel | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:48 |
Ik heb hetzelfde. http://www.wiggle.nl/ta-1(...)itenste-kettingblad/ | |
Oksel | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:51 |
Zondag kutweer voor de EddyMerckxxx rit. | |
Gripper | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:51 |
Ik kan wel diverse "saaie" bladen vinden voor 110 mm passing, maar er zijn van die speciale K-force bladen waarbij het rood-wit van de crank heel sjiek doorloopt in het kettingblad. Die zijn er bij een webshop in NL wel te vinden met 50T, maar ik wil 52T (53 maken ze niet voor compact) Mn volgende crankstel wordt gewoon een normale dubbel. Dat gezeik altijd met die kettingbladen. ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:58 |
hoezo interesseert mij dat als ik wordt ingehaald door een fucking toerder fucking toerder | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 21:59 |
hehe eindelijk snapt hij het | |
Gripper | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:02 |
en ik koop een compleet los compact crankstel (sram force ofzo, hoeft niet zo sjiek voor die paar weken in het jaar dat ik bergen moet opfietsen) met 50-34 | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:04 |
Bij Rose lag er een paar weken geleden in de knakenbak nog zo'n compleet FSA carbon dingetje met bracketlagers. Tandwielen 54 x 48, van ¤850,00 voor ¤ 460,00. Zag er wel bruut uit zo'n bijna dicht buitenblad. | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:06 |
nee hij snapt het nog steeds niet ![]() | |
Gripper | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:13 |
Volgens mij ben je weer dronken. Ben je dronken Kaas? Je bent hierboven ook al zo grof. Ik ga tijdens de 3T m'n compact spullen thuislaten. ga het gewoon proberen op de grote plaat. Geen koffiemolentje en langzaam omhoog fietsen. Voor in de Alpen hou ik wel allebei de opties open, en voor de nieuwe fiets moet ik maar ff kijken wat voor groep er opduikt voor een mooie prijs. | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:16 |
Ik ben in vorm, en mijn benen zijn leeg. Ik heb 2 glazen witte wijn gedronken bij het eten en een biertje na het werk. Nee ik ben niet dronken poesje. ![]() Morgen gelukkig rustdag, ben er aan toe. | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:18 |
hij begon | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:23 |
Juiste beslissing imo, je bent rap genoeg om met 39x26 af te kunnen en 't is nergens 20% bovendien. | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:25 |
Rebelse kaas haha. Ik denk dat je met een 39 het ook makkelijk kan Grip. | |
kaasplankje | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:26 |
Ik heb wel speed gesnoven telt dat ook? | |
WaikikiWim | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:33 |
Net terug van een ritje van 40 Km vlak langs de grens, onderweg nog even letterlijk en figuurlijk het bos in gestuurd door de navigatie, maar dat terzijde. Merk wel dat ik als (beginnerskwaal?) moeite heb om te doseren. Met de wind mee gaat het vrij enthousiast, tegen de wind in ben ik kapot. Mijn hartslagmeter laat het trouwens afweten. Hebben jullie nog een goed alternatief? Ik had er nu 1 van 2 tientjes, die werkt dus voor geen fluit, ik heb elke waarde onder de 200 wel 3x voorbij zien komen. Ik zoek een hartslagmeter die niet al te duur is en alleen de hartslag hoeft te tonen, voor de rest hoeft hij niks te kunnen ![]() | |
cafca | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:37 |
Ik heb een van de goedkoopste Polar dingen, ooit eens gratis gekregen. Doet het al meer dan 10 jaar. Veel beter dan mijn Polar CS200 | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:40 |
Yeah nigga | |
Gripper | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:41 |
Ik laat de 50 en 34 gewoon thuis, dan moet het wel. En als Patroon op donderdagavond al slaapt, dan schroef ik de kleinste van z'n triple er stiekum af (sabotage actie à la Top Gear) zodat ie ook met minstens 39 voor moet fietsen. | |
Tommeke | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:46 |
Ja. Patroon is gewoon een laffe kut. Hij heeft ook geen triple nodig. | |
buzz1291 | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:48 |
Iets met bovenste stelschroefje van de voorderailleur valt toch minder op denk ik. Twee en een halve kilo Pb granules in de zadelbuis wil ook wel helpen want volgens P. maakt het niets uit of een fiets nu 9 of 7 kg weegt. Hier is je kans....... Maar die van die zetpil in de pasta vond ik ook wel een aardige...... ![]() | |
WaikikiWim | vrijdag 24 mei 2013 @ 22:52 |
Zal de Beurer PM26 wat zijn? Is 35 euro. Die ik nu heb kostte 20. Zegt natuurlijk niet alles, maar het is wel irritant dat de hartslag om de 10 seconden 30/40 slagen verschilt ![]() Edit: Om hier nog even op terug te komen. Zijn er meer (niet al te dure als het kan ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door WaikikiWim op 24-05-2013 23:20:22 ] | |
Gripper | vrijdag 24 mei 2013 @ 23:03 |
Afgelopen maandag tijdens de 11 steden gaf ie me zo'n bietenpil. Ik slikte m door zonder vragen te stellen, en even later zei ie: ik had je ook wel een laxeerpil kunnen geven, je slikt m toch door zonder vragen te stellen. Zo worden pakhazen geboren, gewoon innemen wat de dokter je geeft, t zal wel goed voor je zijn. ![]() Ik merkte trouwens niet echt verschil met of zonder bietjes. Nee hoor, Patroon en ik gaan elkaar tijdens de 3T niet gek maken. Deze is om ervaring op te doen met het cyclospul, maandje later is het voor het echie. | |
MarcoD | vrijdag 24 mei 2013 @ 23:33 |
Merkt Patroon er eigenlijk wat van? Nog twee weekjes! Zin in ![]() | |
janatwork | zaterdag 25 mei 2013 @ 00:12 |
Veel plezier, Hermsen staat ook al een tijdje op mijn lijstje. | |
Patroon | zaterdag 25 mei 2013 @ 00:25 |
Als mijn been over 2 weken nog zo voelt kan ik 3T niet eens rijden ![]() | |
janatwork | zaterdag 25 mei 2013 @ 00:34 |
Nu al aan het indekken? | |
buzz1291 | zaterdag 25 mei 2013 @ 00:35 |
[Excuustruusalert] Missy Patroon vragen om wat nuttige handarbeid?[/Excuustruusalert] Nah, is wel vervelend, en kan me voorstellen dat dat niet lekker voelt zo'n spiertje dat je grote teen beweegt. Constant in beweging. Om gek van te worden. Sterkte chap! Maar jij red het wel in 2 weken. En met een beetje extra rust vlieg je straks. | |
Patroon | zaterdag 25 mei 2013 @ 00:45 |
Komt zeker goed. Zulke dingen heb ik niet in de hand. @janatwork, ik ben niet zo'n indekker, sta er meestal op de afspraak. | |
Zelva | zaterdag 25 mei 2013 @ 01:57 |
![]() Uiteraard veel te lang, en voel je zeker niet verplicht tot lezen, maar ik wil toch dit verhaal eens vertellen, van me afschrijven. Morgen, nou ja vandaag, ga ik de winkel uitrijden met een Thompson R6200 met 105: ![]() en daarmee gaat toch wel een droom in vervulling. Ik hou van fietsen, heel erg veel van fietsen, maar ben al jaren aan het aankutten. Eerst op een Batavus Mohawk ![]() De echte vreugde was van korte duur, echter. Altijd was er wel wat kapot aan het onding en ik had vaak geen geld voor reparatie/vervanging. Het fietsen werd minder, de kilo's begonnen er langzaam weer bij te komen. Toen begon het rampjaar 2011. In februari werd ik onderweg naar badminton op een rotonde aangereden door een busje met een vaag kenteken. Het waren geen Nederlanders in ieder geval. Mijn lichaam was heel, maar mijn fiets niet. Er was van alles kapot, maar de bestuurder rommelde een beetje aan de fiets, zette een dingetje recht en vond het wel weer goed. Daar was het ik niet mee eens natuurlijk en ik gaf aan dat we het maar eens goed moesten laten bekijken. Ik twijfelde sterk toen meneer zei dat hij de auto even aan de kant ging zetten, maar ging toch maar schoorvoetend akkoord, want we stonden wel in de weg. En daar reed het busje op hoge snelheid weg... Tsja, wat moet je dan? Ik heb het kenteken onthouden, politie gebeld enzovoorts, maar dat is allemaal op niets uitgelopen, want het kenteken was niet te vinden in de systemen. En ik kon niet meer fietsen, want het ding had voor honderden euro's schade. Gelukkig heeft mijn verzekering de hele rekening vergoed, maar het duurde wel weken voordat alles afgehandeld was en ondertussen moest ik op een gare leenfiets rondrijden. Dat deed mijn conditie geen goed. 25 juni. Een simpel ritje 's avonds laat van station naar huis. Net van het station weggereden nadert een auto op hoge snelheid een kruispunt waar ik voorrang had. Ik vertrouw het niet al te erg en knijp maar in de remmen. Ik glip weg in de regen. Mijn fiets had dit keer niks, maar ik wel. Ik heb mijn knie verdraaid. Ik verging van de pijn, maar kon even later weer staan. En toen begon het toch weer erger te worden. Dus naar het ziekenhuis, alwaar het niet gebroken bleek, maar daar schoot ik weinig mee op. Heb anderhalve maand bij mijn ouders moeten verblijven. toen ik terugging naar huis zat ik iets te lang in een oncomfortabele positie in de auto, mijn knie begon weer op te spelen. Die avond was verschrikkelijk, inclusief een sadistische dokter die maar even aan de knie ging draaien om te kijken of dat kon helpen. De honderd meter teruglopen naar de auto was daarna een martelgang. Uiteindelijk heb ik aan de morfine-achtige preparaten gezeten om het onder controle te krijgen. Maar toen ging het beter, althans fysiek dan. Omdat ik niet meer op zoek kon naar werk met deze blessure heb ik mijn studie moeten opgeven en ben in de bijstand beland. Maar ik gaf het fietsen niet op, ook al was ik ettelijke kilo's aangekomen en bleef het ding gebreken vertonen. Zo snel mogelijk zat ik weer op de fiets, ook al voelde de knie nog stijf aan. Die herfst was het prachtig weer en ik voelde dat ik weer stappen maakte. Ik vond een bijbaantje als postbezorger voor Sandd en 1 november had ik mijn eerste werkdag gehad. Dat was nog best wel uitputtend en 's avonds had ik weer badminton. Juist die avond had ik voor het eerst weer het idee dat ondanks ik redelijk moe was van het werk toch een mooi tempo kon ronddraaien. Nog geen 200 meter voor de sporthal reed ik op een fietspad met aan de linkerkant parkeerplaatsen en aan de rechterkant weg. Een jongen die net een paar dagen geleden zijn rijbewijs gehaald had vond het nodig om zonder te kijken het fietspad over te steken om zijn van zijn vader geleende karretje te parkeren. Nee, niet weer, dacht ik nog voordat ik in zijn achterportier klapte. Ik herinner me nog dat ik op mijn hoofd viel, gelukkig met helm, en daarna pijn. Mijn linkerhand was helemaal bebloed. Het vel was overal weg en ik wist meteen dat het gebroken was. Daar lag ik dan weer in de stromende regen te wachten op een ambulance. Gelukkig was meneer de bestuurder heel meelevend door mee te delen dat hij óók schade had, aan de auto. Zo'n gebroken hand heelt wel weer, na een maand, en dat mijn hand nu vol littekens zit, ik lig er niet wakker van. Maar ondertussen kon ik niet meer fietsen en de morele impact die dat heeft gehad was enorm. Mijn fietsenmaker heeft er alles aan gedaan om de fiets total loss te laten verklaren zodat ik een nieuwe zou krijgen, maar dat lukte niet en uiteindelijk schoot ik er dus niets mee op. Ik kon de motivatie toch ook niet meer opbrengen om wéér die conditie op te bouwen, ook omdat het de hele winter kloteweer was. Toch gaat het weer kriebelen natuurlijk. Dan denk je dat het in 2012 alleen maar beter kan gaan en qua ongelukken (nul) was dat ook wel zo, maar ik zat met een fiets van tegen de drie jaar oud waar ik steeds minder mee kon. Ketting en cassette waren compleet versleten en ik had gewoon geen geld om er iets aan te laten doen. Elk beetje druk op de pedalen leidde tot overslaan. Mijn conditie hield ik enigszins op peil met badminton, maar daar komt in de zomer altijd een einde aan. Die zomer was donker, heel donker. Ik dacht dat het een ramp was als je niet kunt fietsen vanwege een blessure, maar als je dan weer beter bent, het mooi weer is, maar je niets kunt omdat je niks hebt om op te fietsen, dát is pas frustrerend. Heb me nog nooit zo slecht gevoeld. De kilo's vlogen erbij en ik heb de honderd kilo aangetikt. Begin september was ik een compleet wrak, de conditie was nog veel slechter dan na de blessures. Intussen was ik door de gemeente onbetaald tewerkgesteld bij PostNL en daar was ik hartstikke blij mee, maar man wat was dat fysiek zwaar. In oktober kon ik eindelijk een nieuwe cassette/ketting erop laten zetten, maar ja, dat was rijkelijk laat. Het is ontzettend moeilijk om al het verlorene weer op te bouwen. De motivatie ontbreekt vaak omdat je reuzenstappen wilt zetten er niet meer mogelijk dan ministapjes, zeker ook omdat ik altijd alleen fiets en niemand in de buurt ken waar ik me fietsend aan kan optrekken. Alleen lijden is niet leuk. En bij een wielerclub gaan, wat ik ook graag zou willen, vond ik net een te grote drempel met een niet-racefiets. En toch met veel pijn en moeite ben ik langzaam uit de diepte opgekrabbeld en de laatste tijd kan ik af en toe al weer tochtjes van 60/70 kilometer aan. Nu in 2013 sta ik weer op een kruispunt. Door het vele fietsen, veelal ook door woon-werkverkeer, is de fiets nu echt op. Ik heb nog maar de beschikking over twee versnellingen, op het buitenblad, zwaar en iets minder zwaar zeg maar, die gelukkig niet overslaan, maar beter gaat het niet worden, alleen maar slechter en ik moet mijn routes al aanpassen om de zware klimmetjes te vermijden. De zomer van 2012 wil ik absoluut niet overdoen en nogmaals vanaf nul moeten beginnen ga ik echt niet trekken, dat weet ik zeker. Daarom heb ik de keuze gemaakt voor de Thompson R6200, met dank aan mijn fietsenmaker waarmee ik een mooie betalingsregeling heb kunnen afspreken. Ik zal veel, heel veel moeten laten en elk dubbeltje moeten omdraaien, maar het is het mij echt waard. Ik heb het gevoel dat een nieuw deel van mijn leven nu aanbreekt, met nieuwe ontmoetingen, nieuw elan wellicht. Ik heb nog nooit op een echte racefiets gezeten en ben zo razend benieuwd hoe dat rijdt. Spannend! Ik hoop echt op een mooie zomer zodat die kilo's er weer af kunnen vliegen, broodnodig, en als ik nog een beetje meer kan sparen dan zit die wielerclub er ook zeker in. | |
nodisch18 | zaterdag 25 mei 2013 @ 06:44 |
held! zo veel tegenslag en toch die continue drang naar de fiets! ![]() ![]() verder duidelijk geval van: ![]() | |
Tommeke | zaterdag 25 mei 2013 @ 08:22 |
Mooi dat je ondanks al die pech nog steeds zo graag wil fietsen ![]() En verder een mooi fietsje natuurlijk! | |
RealBizkit666 | zaterdag 25 mei 2013 @ 08:27 |
![]() Veel plezier met je nieuwe fiets, en hopen dat je er wat meer geluk mee hebt dan je vorige fiets. Zowel qua ongelukken als materiaalpech. ![]() | |
Gripper | zaterdag 25 mei 2013 @ 08:56 |
Lang verhaal inderdaad, maar het is ook wel weer eens goed om te beseffen dat lekker hard kunnen trappen zonder gezondheidszorgen niet altijd vanzelfsprekend is. Of dat je jezelf van je bonus kunt trakteren op een vette nieuwe fiets. Ik vond het destijds al een hele prestatie dat je er met die tocht van wielracer in Nijmegen en bij mijn meet goed bij wist te blijven met die dikkebandenfiets, dus met dat doorzettingsvermogen zit het volgens mij wel goed ![]() Veel plezier en veilige km's met deze nieuwe, laat je niet weer in de prak rijden! En nu kun je je ook eindelijk fatsoenlijk vertonen op een racefietsmeet, en hoeven wij ons niet meer te schamen ![]() | |
dop | zaterdag 25 mei 2013 @ 09:31 |
welkom terug in het topic zelva , en hopelijk snel welkom terug in shape ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 09:43 |
Gripper? Hoe is 't nou met die Canyon afgelopen en die Look? | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 09:44 |
Succes Zelva wat een tegenslag allemaal. | |
#ANONIEM | zaterdag 25 mei 2013 @ 09:50 |
Freddeh kan nog wat leren van Zelva. Hulde. ![]() | |
Oksel | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:09 |
Hey Zelva, post dit in vervolg wat eerder, er zijn altijd wel wat Fok!'ers die nog wat in de schuur hebben staan.. ik had een fiets voor je gehad! | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:11 |
Volgens mij ken ik je (zelva) niet. Ik vind het een dapper verhaal en tof/stoer dat je je ondanks alle tegenslagen je niet laat neerslaan door de omstandigheden, maar desnoods op de zwaarste versnelling een rondje fietst. Ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar mocht je ketting, cassette of iets anders kleins weer versleten zijn, voel je dan niet bezwaard om dat hier te melden. Er zitten hier een hoop mensen met. 2 of meer fietsen, dus er heeft vast iemand wel wat over. Met een beetje geluk bezorg je dan zelf je nieuwe onderdeel. | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:12 |
ik had de post van okkie nog niet gelezen, maar zo zie je maar, in een sport staat men voor elkaar klaar! | |
Oksel | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:16 |
Ik voel me altijd beetje schuldig, als anderen letterlijk op elke cent moeten letten, en ik doe en vooral koop waar ik zin in heb... ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:24 |
ik heb via fok meerdere keren mensen geholpen en ook doe ik redelijk wat vrijwillegerswerk maar ik ken het gevoel. | |
buzz1291 | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:42 |
Eerdere uitspraken doen toch iets heel anders vermoeden ......... | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:52 |
Ik voel me niet schuldig om het bezit wat ik heb. A.) Zo duur is het allemaal niet B.) Ik werk er best hard voor. | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:56 |
![]() dat is duur | |
the_critic | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:58 |
bedoel je die boot?? of dat huis aan de overkant van het water? Beide inderdaad erg duur ja! ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 10:59 |
hehe nee er staat een auto op de kade die duurder is dan ons huis, en ook niet een klein beetje ofzo. ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:03 |
Die cabrio? Wat is dat. Voor ding? | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:03 |
Jullie mogen raden. | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:04 |
Ik moet zeggen dat mijn huidige baan mij makkelijk afgaat en ik verdien niet onaardig. Tot ik me realiseerde dat er mensen zijn die met minder een gezin moeten onderhouden. | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:04 |
porche 911 | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:05 |
Of schat ik je huis te hoog in? ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:05 |
Not even close. | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:09 |
komt ie uit amerika? | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:11 |
Nein | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:15 |
571PK V8 zegt jou dat iets? | |
the_critic | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:16 |
AMG Jonguh.. BAM | |
Puala | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:16 |
Mercedes benz? | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:17 |
warmer tis zo'n beetje de heilige graal | |
kanovinnie | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:18 |
Wat woon je in een pauper huis man. 260k ![]()
| |
dop | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:19 |
mercedes sls AMG roadster | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:20 |
![]() | |
dop | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:22 |
niet helemaal de heilige graal wat mij betreft ![]() maar leuk karretje http://www.autokopen.nl/voorraad-nieuw/mercedes-benz/sls-amg/ | |
Patroon | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:24 |
Jezus wat een geld voor een auto ![]() | |
muzas | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:25 |
Kan je een knappe fiets voor kopen. | |
#ANONIEM | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:26 |
Voor iedereen in dit topic man en ook nog wel een pekelfietsje. | |
buzz1291 | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:34 |
Aston Martin gok ik op. Maar alles is relatief natuurlijk, een VW Phaeton zal ook wel duurder zijn dan een verpauperd dijkhuisje om eens wat te noemen. Maar Zelva is dus aan het fietsen. Hopen maar dat hij/zij?? geen lekke band krijgt want dan komt zo te lezen de hele afbetalingsregeling gelijk in gevaar, en kunnen we een ellenlang verhaal verwachten waarom een inzamelingsactie toch echt nodig is...... Gaat nu vast even alle overjarige half sleets biba's en biba's hier vast bij elkaar zoeken. Paar zakken overjarige wielerkleding maat L ligt hier ook nog wel. | |
buzz1291 | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:37 |
Mercedes dus, Rotterdamse penoze car, toch? Nergens worden meer nieuwe Mercedessen cashvbetaald dan bij John van Dijk en Dochters. [ Bericht 50% gewijzigd door buzz1291 op 25-05-2013 11:42:42 ] | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:38 |
![]() | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:39 |
Ja en je fiets past er niet in. | |
buzz1291 | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:49 |
Kijk Kaas, jij mag er dan wonen, maar ik denk dat ik het wereldje daar ff beter ken dan jij. John Bestebreurtje .... Do i need to say more? | |
kaasplankje | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:50 |
vertel me meer over je vrienden Buzz | |
dop | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:52 |
zo slecht woont kaas niet als ik geen kindertjes had zou ik zo met hem ruilen | |
#ANONIEM | zaterdag 25 mei 2013 @ 11:52 |
Waait het te hard om te fietsen? |