abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 mei 2013 @ 11:40:05 #61
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_127016778
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:12 schreef Light het volgende:

[..]

PhpStorm
Deze inderdaad. Heerlijke programma's hebben die lui. Ik gebruik er een aantal van met veel plezier.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_127039853
Weet iemand hoe je met curl kunt zien of een geladen URL een redirect is zonder deze te volgen met CURLOPT_FOLLOWLOCATION = false? want wil een redirect niet laden maar wel zien of er een redirect in de geladen url is gemaakt... die ik normaal gesproken kan volgen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 26 mei 2013 @ 21:24:21 #63
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_127042377
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:50 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand hoe je met curl kunt zien of een geladen URL een redirect is zonder deze te volgen met CURLOPT_FOLLOWLOCATION = false? want wil een redirect niet laden maar wel zien of er een redirect in de geladen url is gemaakt... die ik normaal gesproken kan volgen...
CURLOPT_HEADER gebruiken en kijken of er een "Location" header tussen zit.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_127043468
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:24 schreef mstx het volgende:

[..]

CURLOPT_HEADER gebruiken en kijken of er een "Location" header tussen zit.
Top, ik ga het ff proberen!

Andere vraag; wanneer ik met Domdocument een html pagina wil laden krijg ik de volgende foutmelding.
Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: expecting ';' in Entity, line: 1354

Nu snap ik best dat niet iedere pagina een nette opbouw heeft, maar wil eigenlijk geen foutmeldingen zien, gewoon parsen totdat hij niet meer kan parsen oid?! nu dacht ik laat ik kijken welke opties ik mee kan geven (maar 1) en die vond ik hier: http://www.php.net/manual/en/libxml.constants.php

Maar daarvan heb ik meerdere geprobeerd maar blijf errors opvangen... alleen een vieze @ werkt :{ iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Ps domdocument gebruik ik om links uit te kunnen lezen.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 26 mei 2013 @ 21:41:17 #65
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127043569
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:50 schreef Chandler het volgende:
Een redirect is altijd een 3xx returncode, 200 is found. Daarnaar kijken?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127043668
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:41 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Een redirect is altijd een 3xx returncode, 200 is found. Daarnaar kijken?
Probleem is/was dat ik met curl_getinfo gewoon een 200 krijg, daarna pas een header location oid!? maar goed...
Like trump...
  zondag 26 mei 2013 @ 21:53:46 #67
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127044286
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:42 schreef Chandler het volgende:

[..]

Probleem is/was dat ik met curl_getinfo gewoon een 200 krijg, daarna pas een header location oid!? maar goed...
Apart, want ik krijg dit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$ch = curl_init();

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.example.com/");
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0); 

curl_exec($ch);
print_r(curl_getinfo($ch, CURLINFO_HTTP_CODE)); # 302

curl_close($ch);

?>
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127044448
Juist maar ik heb ook de CURLOPT_FOLLORHEADER op false staan ;) kan daar door komen?
Like trump...
  zondag 26 mei 2013 @ 22:01:02 #69
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127044811
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:55 schreef Chandler het volgende:
Juist maar ik heb ook de CURLOPT_FOLLORHEADER op false staan ;) kan daar door komen?
Zal ik het eens proberen? Uh, welke optie staat aan? Want ik kan deze optie ook niet met een fuzzy search vinden. Ow, en tuurlijk, als je follow location aanhebt staan, dan gaat ie uiteraard die volgen en kom je uit op een 200. Das logisch, tenzij je max-redirects ook aanpast en deze overschreden wordt.

Maar dan kan je met CURLINFO_REDIRECT_COUNT volgens mij zien hoeveel redirects je hebt gehad, > 0 is een redirect geweest.

En volgens mij kan je met CURLINFO_EFFECTIVE_URL dan zien wat de URL was welke je hebt aangesproken, als die niet gelijk is met je oorspronkelijke URL: redirect.

[ Bericht 7% gewijzigd door slacker_nl op 26-05-2013 22:06:55 ]
pi_127044998
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Zal ik het eens proberen? Uh, welke optie staat aan? Want ik kan deze optie ook niet met een fuzzy search vinden.
Correct, was: CURLOPT_FOLLOWLOCATION en die staat er wel tussen :+

krijg je als je met 10 dingen te gelijk aan het doen bent

quote:
Ow, en tuurlijk, als je follow location aanhebt staan, dan gaat ie uiteraard die volgen en kom je uit op een 200. Das logisch, tenzij je max-redirects ook aanpast en deze overschreden wordt.

Maar dan kan je met CURLINFO_REDIRECT_COUNT volgens mij zien hoeveel redirects je hebt gehad, > 0 is een redirect geweest.

En volgens mij kan je met CURLINFO_EFFECTIVE_URL dan zien wat de URL was welke je hebt aangesproken, als die niet gelijk is met je oorspronkelijke URL: redirect.
Case is dat ik wil uitvissen of er een redirect plaats vind, ja, dan geen data laden, nee dan wel data laden. want een redirect is voor mijn project niet nodig, alleen de directe data... tenzij een redirect naar het zelfde domein is.. maar het laatste is van mij voor ondergeschikt belang!.

[ Bericht 18% gewijzigd door Chandler op 26-05-2013 22:11:06 ]
Like trump...
  zondag 26 mei 2013 @ 22:13:27 #71
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127045705
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:03 schreef Chandler het volgende:

[..]

Correct, was: CURLOPT_FOLLOWLOCATION en die staat er wel tussen :+

krijg je als je met 10 dingen te gelijk aan het doen bent

[..]

Case is dat ik wil uitvissen of er een redirect plaats vind, ja, dan geen data laden, nee dan wel data laden. want een redirect is voor mijn project niet nodig, alleen de directe data... tenzij een redirect naar het zelfde domein is.. maar het laatste is van mij voor ondergeschikt belang!.
Dan moet je een no-follow doen, als 302 en location header naar iets wijst wat binnen je domein zit, daarop weer een request doen, zonder no-follow.
pi_127045955
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:13 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dan moet je een no-follow doen, als 302 en location header naar iets wijst wat binnen je domein zit, daarop weer een request doen, zonder no-follow.
Mocht ik deze nodig zijn, dan kan ik deze natuurlijk uitlezen en herschrijven indien nodig (location: index.php naar http://www.domein.nl/index.php) en aan mijn queue toevoegen ;)

Had eerst een extra functie in mijn script met get_headers maar die vreet nogal wat resources en maakt het script stukken slomer....
Like trump...
  zondag 26 mei 2013 @ 22:18:38 #73
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127046026
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:17 schreef Chandler het volgende:

[..]

Mocht ik deze nodig zijn, dan kan ik deze natuurlijk uitlezen en herschrijven indien nodig (location: index.php naar http://www.domein.nl/index.php) en aan mijn queue toevoegen ;)
Je doet je ondertitel eer aan nu.
pi_127046138
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:18 schreef slacker_nl het volgende:
Je doet je ondertitel eer aan nu.
en bedankt! *) zelfkennis is de helft...

maar verbeteringen worden gewaardeerd ;)
Like trump...
pi_127046359
quote:
8s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:39 schreef Chandler het volgende:

[..]

Top, ik ga het ff proberen!

Andere vraag; wanneer ik met Domdocument een html pagina wil laden krijg ik de volgende foutmelding.
Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: expecting ';' in Entity, line: 1354

Nu snap ik best dat niet iedere pagina een nette opbouw heeft, maar wil eigenlijk geen foutmeldingen zien, gewoon parsen totdat hij niet meer kan parsen oid?! nu dacht ik laat ik kijken welke opties ik mee kan geven (maar 1) en die vond ik hier: http://www.php.net/manual/en/libxml.constants.php

Maar daarvan heb ik meerdere geprobeerd maar blijf errors opvangen... alleen een vieze @ werkt :{ iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Ps domdocument gebruik ik om links uit te kunnen lezen.
probeer deze eens :P

http://nl3.php.net/manual(...)-internal-errors.php
..///
  zondag 26 mei 2013 @ 22:30:22 #76
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127046677
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:17 schreef Chandler het volgende:

[..]

Had eerst een extra functie in mijn script met get_headers maar die vreet nogal wat resources en maakt het script stukken slomer....
Ik zou gewoon heel simpel een functie schrijven die de response parsed indien 200 http_code, bij een 30x http_code de redirect_url pakt, checked of het binnen het domein valt, indien ja, dan een recursive call doet (mss wel oppassen met redirect loops), en anders.. iets.
pi_127056142
quote:
Werkte niet, maar heb alleen true geprobeerd, misschien had ik deze wel op false moeten zetten (lol, kan nu niet ff testen :()

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 22:30 schreef slacker_nl het volgende:
Ik zou gewoon heel simpel een functie schrijven die de response parsed indien 200 http_code, bij een 30x http_code de redirect_url pakt, checked of het binnen het domein valt, indien ja, dan een recursive call doet (mss wel oppassen met redirect loops), en anders.. iets.
Daarom gebruik ik de queue om geen recursive call's te doen anders had ik die queue niet nodig gehad, dat was het eerste probleem die ik 4 weken geleden moest aanpakken :@

Op dit moment zie ik weinig nut in het volgen van deze redirects, misschien dat ik deze later toch nog door ga voeren in de code maar dat is voor dan..
Like trump...
pi_127098475
Waarom geeft het laden van een document via dom met loadhtml fouten maar true als resultaat?

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$doc 
= new DOMDocument();

var_dump($doc->loadhtml("<html dxxx<nbody>haha<html>test"));

var_dump($doc->loadhtml("<html><head></head><body><p>lol</p></body></html>"));
exit;
?>

Beiden geven true terwijl de eerste een foutmelding geeft en dus een false zou moeten geven...
Like trump...
pi_127098650
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:27 schreef Chandler het volgende:
Waarom geeft het laden van een document via dom met loadhtml fouten maar true als resultaat?
[ code verwijderd ]

Beiden geven true terwijl de eerste een foutmelding geeft en dus een false zou moeten geven...
Geeft het een foutmelding of een warning? Uit de documentatie:
quote:
While malformed HTML should load successfully, this function may generate E_WARNING errors when it encounters bad markup. libxml's error handling functions may be used to handle these errors.
Edit: ik lees nu pas je eerdere posts :@ . Warnings dus. Dan moet je dus libxml_use_internal_errors gebruiken als je de warnings wilt afhandelen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_127111190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:33 schreef Rockfire het volgende:
libxml_use_internal_errors
Ook daarmee krijg ik alleen maar 'true' terug... en er staat toch echt op php.net dat er een false gegeven zou moeten worden...

libxml_use_internal_errors(true);

:{

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

var_dump(libxml_use_internal_errors(true));
$doc = new DOMDocument();

if (!$doc->loadhtml("<html dxxx<nbody>haha<html>test"))
{
    echo 'process error?';
}

if (!$doc->loadhtml("<html><head></head><body><p>lol</p></body></html>"))
{
    echo 'process error1?';
}
exit;
?>

zou dus een foutmelding moeten geven, maar niet dus :P
Like trump...
pi_127111651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:06 schreef Chandler het volgende:

[..]

Ook daarmee krijg ik alleen maar 'true' terug... en er staat toch echt op php.net dat er een false gegeven zou moeten worden...
Nee dat staat er niet, er staat:
quote:
This function returns the previous value of use_errors
quote:

:{
[ code verwijderd ]

zou dus een foutmelding moeten geven, maar niet dus :P
Heb je ook gekeken naar de functie libxml_get_errors? Het voorbeeld wat ze daarbij geven doet precies wat jij wil, namelijk controleren op verkeerde xml...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_127112772
Ik doelde meer op domdocument

http://nl1.php.net/manual/en/domdocument.loadhtml.php

quote:
Returns TRUE on success or FALSE on failure. If called statically, returns a DOMDocument or FALSE on failure.
maar goed,ik heb het nu wel, al is het wel een in mijn ogen niet zo'n nette oplossing.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
$errors 
= array();
$doc = new DOMDocument();
$doc->loadhtml("<html dxxx<nbody>haha<html>test");
$errors libxml_get_errors();
libxml_clear_errors();

if (
count($errors) > 0) {
    echo 
'Moet een fout geven! FOUT!';
}

$doc->loadhtml("<html><head></head><body><p>lol</p></body></html>");
$errors libxml_get_errors();
libxml_clear_errors();

if (
count($errors) > 0) {
    echo 
'Als je dit ziet, is er iets echt goed mis....';
}

// nog sneller
if ($doc->loadHtml("<html dxxx<nbody>haha<html>test") && count(libxml_get_errors()) > 0) {
    echo 
'html is fout 1';
} else {
    echo 
'html is goed 1';
}
libxml_clear_errors();

if (
$doc->loadHtml("<html><head></head><body><p>lol</p></body></html>") && count(libxml_get_errors()) > 0) {
    echo 
'html is fout 2';
} else {
    echo 
'html is goed 2';
}

exit;
?>
Like trump...
pi_127177784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:43 schreef Chandler het volgende:
Ik doelde meer op domdocument

http://nl1.php.net/manual/en/domdocument.loadhtml.php

[..]

maar goed,ik heb het nu wel, al is het wel een in mijn ogen niet zo'n nette oplossing.
[ code verwijderd ]

Als je iets verder leest staat er dit:

quote:
While malformed HTML should load successfully, this function may generate E_WARNING errors when it encounters bad markup. libxml's error handling functions may be used to handle these errors.
Je huidige oplossing lijkt mij dus goed en ook volgens de documentatie.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_127179618
Top! dan heb ik toch een juiste workaround! *)
Like trump...
pi_127213409
ik gebruik regelmatig b.v.
1
2
3
<?php
include "foto.php" ;
?>

om meer structuur in de website te krijgen wil ik graag dingen meer in mapjes plaatsen
het word dan dus
1
2
3
<?php
include "fotos/foto.php" ;
?>
waar de foto`s dus weer in sub mapjes staan.
met include loop ik dan regelmatig tegen het probleem aan dat blijft denken vanuit de rootmap

van uit iframe(`s) had ik dat probleem nooit. weet iemand hier een makkelijke oplossing voor?

of moet ik alle (php/html) bestanden die in mappen staan programmeren vanuit de root?
pi_127214951
je include volgens een relatief pad, ten opzichte van het bestand waar de include gedaan wordt.

Bedenk je dat includes server-side gebeuren en dus moeten verwijzen naar bestanden op hel lokale filesystem van de server. Terwijl iframes moeten verwijzen naar een url van de webserver. Dit is een wezenlijk verschil!
pi_127215799
Bij een standaard include_path wordt er bij include/require altijd eerst gezocht binnen de directory waarin je php-file met het include statement staat. Dus je moet altijd rekenen vanuit het scriptbestand waarin je de include uitvoert. Je kunt eventueel paden toevoegen aan include_path, maar dat hangt van je projectopzet af.

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
var_dump
(explode(':'get_include_path()));

// array (size=3)
//   0 => string '.' (length=1)  <-- verwijst naar directory van het huidige php-bestand
//   1 => string '/usr/share/php' (length=14)
//   2 => string '/usr/share/pear' (length=15)
?>

En inderdaad wat KomTijd zegt, de structuur van het bestandssysteem hoeft niet gelijk te zijn aan je url-structuur.

Zonder concrete case valt er verder weinig te zeggen over een mogelijke oplossing.

[ Bericht 15% gewijzigd door zoem op 30-05-2013 19:09:46 ]
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:55:06 #88
12221 Tijn