Hij is fucking 19. Wat doet hij er nogquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:09 schreef Ceviche het volgende:
Persoonlijk vind ik dat ouders voor hun kinderen moeten zorgen en niet andersom. Waarom moet jij betalen omdat zij schulden hebben? Als je nou een fulltime baan zou hebben zou het anders zijn.
Maar dat is mijn mening.
En dan op kamers o.i.d., geen geld hebben en zelf in de schulden komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:10 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Hij is fucking 19. Wat doet hij er nog![]()
De wijde wereld in jij!
My point excactly. Ik wil wel, maar kan mijn familie ook niet zo achter laten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:10 schreef Ceviche het volgende:
En dan op kamers o.i.d., geen geld hebben en zelf in de schulden komen.
Hoezo niet? Harder werken. En jij bent er niet verantwoordelijk voor als iemand anders in de schuldhulpverlening terecht komt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:11 schreef TSwizzle het volgende:
[..]
My point excactly. Ik wil wel, maar kan mijn familie ook niet zo achter laten.
Nee oke, maar toch. :pquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:12 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Hoezo niet? Harder werken. En jij bent er niet verantwoordelijk voor als iemand anders in de schuldhulpverlening terecht komt.
Bij de schuldsanering is het geen vetpot, maar het zou voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:11 schreef TSwizzle het volgende:
[..]
My point excactly. Ik wil wel, maar kan mijn familie ook niet zo achter laten.
Beide in de ziektewet, geen idee uiteraard waarom maar TS zal wel weten dat harder werken voor zijn ouders geen optie is. Als ik de OP zo lees wil de uitkerende instantie dat je kostgeld gaat betalen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:12 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Hoezo niet? Harder werken. En jij bent er niet verantwoordelijk voor als iemand anders in de schuldhulpverlening terecht komt.
Ik bedoelde TS zelfquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:15 schreef trovey het volgende:
[..]
TS zal wel weten dat harder werken voor zijn ouders geen optie is.
Moet hij wel wat vinden.quote:
Ik denk het wel, ja of mijn moeder denkt dat ik ergens veel geld heb verstopt of ergens veel geld zwart verdien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:15 schreef trovey het volgende:
Beide in de ziektewet, geen idee uiteraard waarom maar TS zal wel weten dat harder werken voor zijn ouders geen optie is. Als ik de OP zo lees wil de uitkerende instantie dat je kostgeld gaat betalen?
Jeej serieus antwoordquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:16 schreef rhubarbje het volgende:
De vraag is: moet het van je moeder, of heeft je moeder de mensen van het UWV verkeerd begrepen en denkt ze dat het van hen moet?
Het is namelijk voortaan wel zo dat het inkomen van thuiswonende meerderjarige kinderen mee word genomen in het berekenen van de hoogte van de uitkering van de ouder (dacht ik) dus daarvoor moeten ze weten hoeveel inkomen jij hebt
Dit betekend echter niet automatisch dat je kostgeld moet betalen
dat is namelijk iets waar de overheid niets mee te maken heeft, het is een beslissing van je ouders zelf
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen kostgeld hoeft te betalen
als je moeder vind dat dat redelijk is en ze vraagt je kostgeld is dat je goed recht en zul je dat aan haar moeten betalen (of onderling met haar uit moeten vechten)
Alles daarnaast is de persoonlijke mening van van users en dus niet iets waar jij je officieel op kunt baseren of zo
mijn mening: als jij werkt/inkomen hebt en je ouders hebben het zwaar is het niet onredelijk dat je helpt (maar dat doe je al)
in hoeverre is natuurlijk lastig te bepalen
Bespreek dat eens met je moeder, desnoods laat ze het zwart op wit zien als het van een instantie moet. Je doet zo te zien duidelijk je best om het gezin te ondersteunen waar je kunt...als je nou een dik inkomen had en als een fliererfluiter thuis zou wonen dan zou ik meteen zeggen dat je maar kostgeld moest betalen maar nu is het gewoon roeien met de riemen die er zijn en zal je moeder dan maar gewoon zonder tv moeten leven tot de tijden weer beter worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:21 schreef TSwizzle het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ja of mijn moeder denkt dat ik ergens veel geld heb verstopt of
[..]
Jeej serieus antwoordIk weet niet of mijn moeder het verkeerd heeft begrepen, het kwam over dat ik het moest betalen anders kreeg zij geen geld. Misschien denkt ze dat ik ergens zwart veel geld verdien, of misschien pusht de schuld huld sanering haar ergens in. Ik wil mijn moder best wel financieel ondersteunen tot zekere mate (laatst vroeg ze of ik de televisie niet kon betalen, omdat die al 3 maanden is afgesloten omdat de schuld hulp sanering er geen geld voor vind).
http://www.ipsz.nl/pagina/7972/meerderjarig-kindquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:31 schreef TSwizzle het volgende:
Jaa, denk dat ik het maar moet bespreken over hoe en wat! Bedankt
Maar hier staat weer wat anders: http://www.rijksoverheid.(...)e-inkomsten-heb.htmlquote:Uitzondering: thuiswonende studerende kinderen
Sommige eigen kinderen en stiefkinderen van 18 jaar of ouder die studeren en bij hun ouder(s) wonen beschouwt de WWB niet als meerderjarig kind. Dit betekent dat zij niet tot het gezin van hun (stief)ouders behoren, zodat hun inkomen en vermogen niet meetellen voor de bepaling van het recht op en de hoogte van de bijstand van het gezin van de ouders.
Even navragen bij de gemeente. Samen bellen met je moeder zodat de gemeente ook haar gegevens erbij kan pakken.quote:Uw inkomsten kunnen bijvoorbeeld bestaan uit:
geld dat u (of uw partner) verdient met werken;
inkomsten in verband met werk zoals een werkloosheidswetuitkering (WW-uitkering);
heffingskortingen van de Belastingdienst (de jonggehandicaptenkorting telt niet mee als u 27 jaar of ouder bent);
studiefinanciering, zowel voor u als uw partner en in sommige gevallen ook voor thuiswonende kinderen;
alimentatie (partneralimentatie en de kinderalimentatie voor minderjarige kinderen).
Daarbij ook nog even; alles wat TS' moeder meer zal binnenkrijgen, dus óók het kostgeld, zal in de bodemloze put die schuldsanering heet verdwijnen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:15 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Bij de schuldsanering is het geen vetpot, maar het zou voldoende moeten zijn.
Zij betalen toch alle rekeningen enzo? En je moeder krijgt dan toch boodschappengeld ofzo?
bodemloze put?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:54 schreef destrovel het volgende:
[..]
Daarbij ook nog even; alles wat TS' moeder meer zal binnenkrijgen, dus óók het kostgeld, zal in de bodemloze put die schuldsanering heet verdwijnen.
Ik kan me best voorstellen dat TS z'n moeder wil ondersteunen, maar dat kan beter door af en toe boodschappen te doen dan door geld te geven.
Ik zeg ook niet dat TS' moeder niet moet afbetalen. Ik zeg alleen dat als hij wil helpen met de leefsituatie van het gezin het niet in hun belang is om dat met geld te doen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
bodemloze put?
je bedoeld de schulden die je zelf gemaakt hebt en dus (zo snel mogelijk) af moet betalen?
Als TS zijn moeder elke maand bijv. 150 euro geeft hoeft de schuldsanering dat toch niet te weten?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:54 schreef destrovel het volgende:
[..]
Daarbij ook nog even; alles wat TS' moeder meer zal binnenkrijgen, dus óók het kostgeld, zal in de bodemloze put die schuldsanering heet verdwijnen.
Ik kan me best voorstellen dat TS z'n moeder wil ondersteunen, maar dat kan beter door af en toe boodschappen te doen dan door geld te geven.
TS heeft geen baan. Studiefinanciering telt niet als inkomen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
Een uitkeringsinstantie bemoeit zich er niet mee of je kostgeld betaalt, al kan de uitkering natuurlijk wel dalen als als een inwonend (meerderjarig) kind het gezinsinkomen verhoogt.
Maar een schuldhulpverleningstraject kan kostgeld van inwonende meerderjarige kinderen wel degelijk verplichten.
Dat weet ik, maar daar heeft de schuldhulpverlening niet altijd een boodschap aan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:34 schreef Messina het volgende:
[..]
TS heeft geen baan. Studiefinanciering telt niet als inkomen.
van welke geld?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:08 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Het is sowieso hoog tijd dat je op jezelf gaat wonen.
Wel dus.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Daar denkt het UWV anders over.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Beurs + aanvullende beurs + bijbaantje zoeken zoals al die duizenden scholieren/studenten dat al jaren doen (velen zelfs zonder A.B. en geen ouders die bijdragen).quote:
dat komt dan wel overeen met die paar duizend studenten die het hoofd niet boven water kunnen houden, terwijl de rest gewoon bij mama aanklopt voor geldquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Beurs + aanvullende beurs + bijbaantje zoeken zoals al die duizenden scholieren/studenten dat al jaren doen (velen zelfs zonder A.B. en geen ouders die bijdragen).
Bijzonder, aangezien tot het moment dat je een diploma haalt iedere euro die je van DUO krijgt een keiharde lening is.quote:
Kom op zeg. Basis + aanvullend is al 500-550 euro per maand, werk je daarnaast nog eens een paar uur per week bij een super of iets dergelijks dan heb je een goede 600 euro per maand om van te leven. Dat is méér dan genoeg als je geen riante studio verwacht en iedere dag luxe vlees wil eten, maar aangezien de situatie waar TS nu in zit, zal dat vast niet zijn referentiekader zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat komt dan wel overeen met die paar duizend studenten die het hoofd niet boven water kunnen houden, terwijl de rest gewoon bij mama aanklopt voor geld
watquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Kom op zeg. Basis + aanvullend is al 500-550 euro per maand, werk je daarnaast nog eens een paar uur per week bij een super of iets dergelijks dan heb je een goede 600 euro per maand om van te leven. Dat is méér dan genoeg als je geen riante studio verwacht en iedere dag luxe vlees wil eten, maar aangezien de situatie waar TS nu in zit, zal dat vast niet zijn referentiekader zijn.
Lening = inkomstenquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Bijzonder, aangezien tot het moment dat je een diploma haalt iedere euro die je van DUO krijgt een keiharde lening is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |